دانلود پایان نامه ارشد : مبنا و لوازم فلسفی آثار حاضرآماده مارسل دوشان |
4-2-1ررز سلاوی ………………………………………………………………………………………15
5-2-1 وضعیت آثار حاضرآماده به عنوان هنر …………………………………………………17
3-1 اهمیت هنری ……………………………………………………………………………………….19
1-3-1چرخش از فرم به مفهوم …………………………………………………………………….20
2-3-1اشیا روزمره به مثابه آثار هنری ……………………………………………………………21
3-3-1بازیهای زبانی در نامگذاری آثار ………………………………………………………..22
4-3-1 اهمیت نامگذاری در آثار حاضرآماده…………………………………………………..24
5-3-1 استفاده از امکانات آوایی و حرکتی ……………………………………………………25
6-3-1 نفی یگانگی اثر هنری ……………………………………………………………………….26
7-3-1 هنر: ضد یا طرفدار ……………………………………………………………………………27
4-1 اهمیت فلسفی ……………………………………………………………………………………..28
1-4-1 کیفیت خاص زیباییشناسانهی اثر هنری……………………………………………….29
2-4-1 حساسیت منحصر به فرد هنرمند ………………………………………………………..29
فصل دوم: بر نظریات فلسفی در مورد آثار حاضرآماده …………………………………….33
1-2 آثار حاضرآماده به مثابه مفهوم ………………………………………………………………..34
1-1-2 چالشهای تقدم مفهوم ………………………………………………………………………35
2-1-2 فهم آثار حاضرآماده به واسطهی معنا ………………………………………………….37
3-1-2 اعتراض به استیلای فرم …………………………………………………………………….38
4-1-2 حضور متناقض معنا ………………………………………………………………………….39
2-2اهمیت مؤلف و مخاطب …………………………………………………………………………41
1-2-2 مؤلف ……………………………………………………………………………………………..41
2-2-2 فوکو؛ اهمیت مؤلف ………………………………………………………………………….41
3-2-2 دوشان در نقش مؤلف ……………………………………………………………………….42
4-2-2 مخاطب …………………………………………………………………………………………..43
5-2-2 جایگاه مخاطب در نظر بارت ……………………………………………………………..44
6-2-2 آثار حاضرآماده: جایگاه مخاطب ……………………………………………………….45
7-2-2 خودآیینی هنر و اهمیت فردیت …………………………………………………………46
3-2 تقریر کانتی …………………………………………………………………………………………48
1-3-2 توجه زیباییشناسانه به آثار حاضرآماده ………………………………………………49
2-3-2 تمرکز بر فقدان زیبایی در آثار حاضرآماده …………………………………………..51
3-3-2 تقریر کانتی تیری د دوو …………………………………………………………………..53
فصل سوم: نظریهی نهادی …………………………………………………………………………………….56
1-3 معرفی نظریهی نهادی …………………………………………………………………………..57
2-3 آرتور دانتو …………………………………………………………………………………………62
1-2-3 عالم هنر ………………………………………………………………………………………..63.
2-2-3 تاریخینگری و پایان هنر ………………………………………………………………….65
3-2-3 زیبایی و زشتی ………………………………………………………………………………..68
4-2-3 دربارگی …………………………………………………………………………………………71
3-3 جرج دیکی …………………………………………………………………………………………73
1-3-3 توجه دیکی به اثار حاضرآماده ………………………………………………………….73
2-3-3 آثار حاضرآماده به عنوان ضد هنر ……………………………………………………..74
3-3-3 توجه به بستر فرهنگی-اجتماعی ………………………………………………………..75
4-3-3 نظام سلسله مراتبی نظریهی نهادی دیکی ……………………………………………76
تعریف نهایی ……………………………………………………………………………………………..78
نتیجهگیری ………………………………………………………………………………………………..79
فهرست تصاویر:
- سه نمونهی رفوگری(تقدیردرکنسرو)……………………………………………………………….83
- چرخ دوچرخه ……………………………………………………………………………………………84
- جابطری ……………………………………………………………………………………………………..85
- پیش از بازوی شکسته …………………………………………………………………………………86
- صدای سری ……………………………………………………………………………………………….87
- چشمه ……………………………………………………………………………………………………….88
- تله ……………………………………………………………………………………………………………..89
- .L.H.O.O.Q………………………………………………………………………………………………90
- بیوهی تروتازه ………………………………………………………………………………………………91
- چرا عطسه نمیکنی ررز سلاوی ……………………………………………………………………92
- جلیقه ………………………………………………………………………………………………………..93
- عزبها عروس را برنه میکنند حتی (یک) ………………………………………………………..94
- عزبها عروس را برنه میکنند حتی (دو) ………………………………………………………….95
- تصویر چشمه در مجلهی مردکور ………………………………………………………………….96
- سلحشوران ………………………………………………………………………………………………..97
- دستگاه بصری دقیق ……………………………………………………………………………………98
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-10] [ 03:38:00 ق.ظ ]
|