4-1-2- عوامل مؤثر بر عملکرد سازمان. 14

 

5-1-2-اهداف ارزیابی عملکرد سازمان. 14

 

6-1-2- اهداف سیستم های ارزیابی عملکرد در شهرداری ها 15

 

7-1-2-فرآیند ارزیابی عملکرد. 15

 

8-1-2- سیر تاریخی ارزیابی عملکرد. 16

 

9-1-2- دیدگاه های ارزیابی عملکرد. 16

 

2-2- مدل های ارزیابی عملکرد. 18

 

1-2-2-مدل جایزه ی دمینگ… 18

 

1-1-2-2-معیارهای اصلی مدل دمینگ… 18

 

2-2-2-مدل بنیاد کیفیت اروپا 19

 

3-2-2- جایزه کیفیت مالکوم بالدریج. 21

 

4-2-2-مدل کارت امتیازی متوازن. 22

 

1-4-2-2-ویژگیهای کارت امتیازی متوازن. 23

 

2-4-2-2-مراحل پیاده سازی کارت امتیازی متوازن. 24

 

3-4-2-2-منظرهای کارت امتیازی متوازن. 24

 

4-4-2-2-شاخص های کارت امتیازی متوازن. 26

 

5-4-2-2-مدل کارت امتیازی در بخش عمومی و غیرانتفاعی.. 28

 

5-2-2- مدل تعالی کسب و کار کانجی.. 28

 

6-2-2- دلایل انتخاب مدل کارت امتیازی کانجی توسط محقق.. 32

 

3-2- پیشینه تحقیق و مطالعات ارزیابی عملکرد شهرداری.. 34

 

1-3-2-پیشینه داخلی تحقیق.. 34

 

1-1-3-2- طراحی سیستم نظارت و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران. 34

 

2-1-3-2- طراحی نظام ارزیابی عملکرد معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران. 34

 

3-1-3-2- طراحی شاخص ها و نظام ارزیابی عملکرد شهرداری تهران. 35

 

4-1-3-2- ارزیابی عملکرد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور 36

 

5-1-3-2-ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از مدل تعالی کسب و کار کانجی.. 36

 

6-1-3-2- ارزیابی عملکرد شهرداری کاشان با استفاده از کارت امتیازی متوازن. 36

 

2-3-2- پیشینه خارجی تحقیق.. 36

 

1-2-3-2- شاخص های شهری برای مدیریت شهرها 36

 

2-2-3-2- نظام ارزیابی عملکرد شهرداری پرتوریا 38

 

3-2-3-2- نظام ارزیابی عملکرد شهرداری شارلوت.. 42

 

3-3-2-جمع بندی مطالعه ی تطبیقی نظام ارزیابی عملکرد شهرداری ها 47

 

4-2-معرفی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران. 48

 

1-4-2- ماموریت معاونت شهرسازی و معماری.. 48

 

2-4-2-هدف معاونت شهرسازی و معماری.. 49

 

3-4-2- اهم وظایف معاونت شهرسازی و معماری.. 50

 

5-2- نظام موجود ارزیابی عملکرد معاونت ها و مناطق.. 53

 

6-2- طرح جامع شهر تهران. 54

 

7-2- برنامه پنج ساله ی شهرداری تهران. 55

 

8-2- برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری تهران. 57

 

9-2- تعریف معیار و شاخص… 59

 

1-9-2-تعریف معیار 59

 

2-9-2- تعاریف و ویژگی های شاخص… 59

 

10-2-مدل مفهومی و مدل تحلیلی تحقیق.. 60

 

خلاصه. 64

 

فصل سوم : روش شناسی تحقیق.. 67

 

مقدمه. 68

 

1-3-روش تحقیق.. 68

 

2-3-جامعه آماری.. 69

 

3-3-نمونه آماری.. 69

 

4-3-روش نمونه گیری.. 70

 

5-3-ابزار جمع آوری اطلاعات.. 71

 

6-3-مقیاس اندازه گیری.. 71

پایان نامه

 

 

7-3-روایی و پایایی ابزار 72

 

8-3-معرفی دو منطقه ی 7 و 10 شهرداری تهران. 73

 

1-8-3-معرفی منطقه 7 شهرداری تهران. 73

 

2-8-3-معرفی منطقه 10 شهرداری تهران. 74

 

10-3-روش های آماری مورد استفاده 75

 

11-3-ارتباط سوالات پرسشنامه با  سوالات تحقیق و شاخص ها 76

 

خلاصه. 79

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده‌ها 81

 

مقدمه. 82

 

1-4-آمار توصیفی.. 83

 

1-1-4- توصیف دادههای جمعیت شناختی شهروندان. 83

 

1-2-4- توصیف دادههای جمعیت شناختی متخصصان و کارشناسان. 87

 

3-2-4- سن.. 87

 

2-4-آمار استنباطی.. 91

 

1-2-4- پاسخ به سوالات تحقیق از منظر شهروندان. 92

 

2-2-4-نتیجه گیری آزمون پرسش های تحقیق از منظر شهروندان: 96

 

3-2-4- الویت بندی ابعاد کارت امتیازی کانجی از منظر شهروندان در منطقه 7. 97

 

4-2-4- الویت بندی ابعاد کارت امتیازی کانجی از منظر شهروندان در منطقه 10. 97

 

5-2-4- آزمون پرسش های تحقیق مربوط به کارشناسان و متخصصین.. 98

 

6-2-4-نتیجه گیری آزمون پرسش ها از منظر کارشناسان: 102

 

7-2-4- الویت بندی ابعاد کارت امتیازی کانجی از منظر کارشناسان در منطقه 7. 103

 

8-2-4- الویت بندی ابعاد کارت امتیازی کانجی از منظر کارشناسان در منطقه 10. 103

 

9-2-4- الویت بندی عملکرد معاونت شهرسازی و معماری از منظر کارشناسان / پاسخ به  سوال باز تحقیق.. 104

 

1-9-2-4- الویت بندی عملکرد معاونت شهرسازی و معماری از منظر کارشناسان منطقه 7/ پاسخ به  سوال باز تحقیق.. 104

 

2-9-2-4- الویت بندی عملکرد معاونت شهرسازی و معماری از منظر کارشناسان و متخصصین منطقه 10/ پاسخ به  سوال باز تحقیق  105

 

10-2-4- پاسخ به سوال اصلی تحقیق از نظر شهروندان و کارشناسان معاونت شهرسازی منطقه 7. 107

 

12-2-4- الویت بندی مولفه های یادگیری سازمانی در منطقه 7. 110

 

13-2-4- الویت بندی مولفه  های تحقیق در منطقه 7. 110

 

14-2-4- الویت بندی مولفه های یادگیری سازمانی در منطقه 10. 111

 

15-2-4- الویت بندی شاخص های تحقیق در منطقه 10. 111

 

16-2-4-ضریب همبستگی پیرسون بین ابعاد کارت امتیازی کانجی.. 112

 

خلاصه. 112

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها 110

 

مقدمه. 111

 

1-5- خلاصه  نتایج تحقیق.. 111

 

1-1-5-پاسخ به سوالات تحقیق  و تحلیل یافته ها 114

 

2-5- محدودیت های تحقیق.. 119

 

3-5- ارائه راهکارها و پیشنهادها 120

 

4-5- پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده 124

 

خلاصه. 124

 

منابع. II

 

پیوست‌ شماره یک… VI

 

( پرسشنامه تحقیق) VI

 

مقدمه

 

محققان علم مدیریت معتقدند، هر چه که اندازه گیری نشود قابل مدیریت کردن نیست. در جهان امروز با توجه به سرعت و حجم اطلاعات و چالش های پیش روی سازمان ها، ضرورت داشتن معیارهایی برای تعیین موقعیت و برنامه ریزی بر اساس نقاط قوت و ضعف بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

 

همه سازمان ها، چه دولتی و چه خصوصی برای توسعه، رشد و پایداری در عرصه ی رقابتی امروز به ارزیابی عملکرد فعالیتها و فرآیندهای خود نیاز دارند تا در قالب آن بتوانند کارایی و اثربخشی برنامه های سازمان، فرآیند و نیروی انسانی خود را مورد سنجش قرار دهند. سازمان های کارا به جمع آوری و تحلیل داده ها بسنده نمی‌کنند، بلکه از این داده ها برای بهبود سازمان و تحقق رسالت ها و استراتژی های سازمان استفاده می کنند. به عبارت دیگر، به جای ارزیابی عملکرد صرف به مدیریت عملکرد می پردازند.

 

با گذشت زمان برخی سازمان ها محدودیت سیستم حسابداری را در سنجش عملکرد سازمان درک کردند و دست به توسعه ی سیستم هایی زدند که دارایی های نامشهود سازمان را که سیستم حسابداری سنتی قادر به اندازه گیری آن نبودند را اندازه می گرفت. بسیاری از  سازمان ها از این سیستم ها در کنار حسابداری  برای سنجش عملکرد استفاده می نمودند اما ترکیب این دو سیستم نیز نمی تواند به طور کامل تمامی ابعاد سازمان را اندازه گیری نماید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...