2-3-2 فناوری اشتراکی…………………………………………………………………………………………………………..          16

 

2-3-3 فناوری تعاملی…………………………………………………………………………………………………………….         17

 

2-4 نظریه‌های مورد استفاده در فناوری آموزشی.. 18

 

2-4-1 نظریه رفتارگرایی…………………………………………………………………………………………………………          18

 

2-4-2 نظریۀ شناخت گرایی…………………………………………………………………………………………………… 19

 

2-4-3 نظریۀ سازنده گرایان……………………………………………………………………………………………………. 19

 

2-5 دسته‌بندی آموزش الکترونیکی.. 20

 

2-5-1 یادگیری شخصی………………………………………………………………………………………………………… 20

 

2-5-2 یادگیری جمعی……………………………………………………………………………………………………………         21

 

2-5-3 کلاس‌های مجازی………………………………………………………………………………………………………. 21

 

2-6 آموزش از راه دور. 21

 

2-6-1 نسلهای آموزش از راه دور…………………………………………………………………………………………… 22

 

2-6-1-1 نسل اول………………………………………………………………………………………………………………..23

 

2-6-1-2 نسل دوم………………………………………………………………………………………………………………..24

 

2-6-1-3 نسل سوم……………………………………………………………………………………………………………….24

 

2-6-1-4 نسل چهارم…………………………………………………………………………………………………………….24

 

2-6-1-5 نسل پنجم………………………………………………………………………………………………………………24

 

2-6-2 تاریخچه آموزش از راه دور در ایران………………………………………………………………………………  25

 

2-7 آموزش مجازی.. 25

 

2-7-1 شیوه‌های آموزش مجازی……………………………………………………………………………………………..  28

 

2-7-1-1 آموزش فاصله‌ای……………………………………………………………………………………………………..28

 

2-7-1-2 آموزش الکترونی…………………………………………………………………………………………………….28

 

2-7-1-3 پخش شبکه‌ای تعاملی……………………………………………………………………………………………..28

 

2-7-1-4 پخش شبکه‌ای زنده…………………………………………………………………………………………………29

 

2-7-1-5 همایش‌های روی خط……………………………………………………………………………………………..29

 

2-7-1-6 آموزش آن‌لاین………………………………………………………………………………………………………29

 

2-7-1-7 پخش شبکه‌ای……………………………………………………………………………………………………….29

 

2-7-1-8 هم اندیشی مجازی…………………………………………………………………………………………………29

 

2-7-2 عناصر آموزش مجازی………………………………………………………………………………………………..30

 

2-7-2-1 هدف‌های برنامه درسی…………………………………………………………………………………………..30

 

2-7-2-2 فعالیت‌های یادگیری………………………………………………………………………………………………..30

 

2-7-2-3 مواد و منابع یادگیری……………………………………………………………………………………………….31

 

2-7-2-4 محتوای الکترونیکی…………………………………………………………………………………………………31

 

2-7-2-4-1 استانداردهای محتوای الکترونیکی…………………………………………………………………………32

 

2-7-2-4-2 بررسی استانداردهای آموزش و فراگیری الکترونیکی……………………………………………….33

 

2-7-2-5 سامانه مدیریت یادگیری…………………………………………………………………………………………..35

 

2-7-2-6 نقش معلم در محیط‌های یادگیری الکترونیکی……………………………………………………………..35

 

2-7-2-7 مهارت‌های موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی………………………………………………………………….37

 

2-7-2-7-1 مهارت به کارگیری رایانه……………………………………………………………………………………..40

 

2-7-2-7-2 مهارت در به کارگیری ابزارهای اینترنتی و سامانه‌های مدیریت یادگیری…………………….40

 

2-7-2-7-3 مهارت در به کارگیری تجارب اولیه………………………………………………………………………41

 

2-7-2-7-4 مدیریت زمان……………………………………………………………………………………………………..41

 

2-7-2-7-5 مهارت‌های زبانی………………………………………………………………………………………………..42

 

2-7-2-7-6 مهارت‌های نوشتاری……………………………………………………………………………………………42

 

2-7-2-7-7 مهارت حل مساله………………………………………………………………………………………………..42

 

2-7-2-7-8 مهاررت تفکر انتقادی…………………………………………………………………………………………..43

 

2-7-2-7-9 مهارت پرسشگری……………………………………………………………………………………………….45

 

2-7-2-7-10 مهارت به کارگیری شیوه‌های مطالعه و یادگیری………………………………………………….. 45

 

2-7-2-7-11 مهارت فراشناختی……………………………………………………………………………………………..46

 

2-7-2-7-12 مهارت خودرهیابی…………………………………………………………………………………………….47

 

2-7-2-7-13 مسئولیت‌پذیری…………………………………………………………………………………………………48

 

2-7-2-7-14 خودارزیابی………………………………………………………………………………………………………48

 

2-7-2-7-15 مهارت برقراری ارتباط همزمان و ناهمزمان…………………………………………………………..49

پایان نامه و مقاله

 

 

2-8 رضایت تحصیلی.. 50

 

2-8-1 خودتوانی اینترنتی یادگیرنده…………………………………………………………………………………………52

 

2-8-2 پاسخگویی به موقع مدرس…………………………………………………………………………………………..52

 

2-8-3 انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی……………………………………………………………………….52

 

2-8-4 کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی…………………………………………………………………………………..52

 

2-8-5 کیفیت فناوری…………………………………………………………………………………………………………….53

 

2-8-6 سودمندی سامانه…………………………………………………………………………………………………………53

 

2-8-7 سهولت استفاده از سامانه……………………………………………………………………………………………..53

 

2-8-8 تنوع در ارزیابی…………………………………………………………………………………………………………..53

 

2-9 پیشرفت تحصیلی.. .Error! Bookmark not defined.

 

2-10 ارزشیابی کیفیت دوره‌های یادگیری الکترونیکی.. Error! Bookmark not defined.

 

2-11 جایگاه مهارت‌های یادگیرنده الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاه‌های مجازی.. 57

 

2-12 پیشینه پژوهش… 60

 

2-12-1 پژوهشهای انجام شده خارجی…………………………………………………………………………………….60

 

2-12-2 پژوهشهای انجام شده داخلی………………………………………………………………………………………63

 

2-13 جمع بندی.. 70

 

 

 

فصل سوم: روش پژوهش

 

3مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. ..73

 

3-1 روش پژوهش… 73

 

3-2 جامعه آماری پژوهش… 73

 

3-3 حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 74

 

3-4 روش‌های جمع آوری اطلاعات… 74

 

3-5 روایی و پایایی.. 75

 

3-6 روش‌های آماری تجزیه و تحلیل داده‌های پژوهش… 76

 

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته‌های پژوهش

 

4 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………..78

 

4-1 توصیف یافته‌های پژوهش… 79

 

4-2 تجزیه و تحلیل سؤال های پژوهش: 81

 

 

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

 

5 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………91

 

5-1 بحث و بررسی یافته‌ها 92

 

5-2 نتیجه گیری.. ….100

 

5-3 پیشنهادها 101

 

5-3-1 پیشنهاد‌های کاربردی………………………………………………………………………………………………….101

 

5-3-2 پیشنهاد‌های پژوهشی…………………………………………………………………………………………………102

 

5-4 محدودیت‌های پژوهش… 102

 

5-4-1 محدودیت‌های در اختیار پژوهشگر……………………………………………………………………………..102

 

5-4-2 محدودیت‌های خارج از اختیار پژوهشگر……………………………………………………………………..103

 

6 فهرست منابع…………………………………………………………………………………………………………………….104

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...