پایان نامه ارشد گروه علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی: بررسی میزان برخورداری دانشجویان مراکز آموزش مجازی … |
2-3-2 فناوری اشتراکی………………………………………………………………………………………………………….. 16
2-3-3 فناوری تعاملی……………………………………………………………………………………………………………. 17
2-4 نظریههای مورد استفاده در فناوری آموزشی.. 18
2-4-1 نظریه رفتارگرایی………………………………………………………………………………………………………… 18
2-4-2 نظریۀ شناخت گرایی…………………………………………………………………………………………………… 19
2-4-3 نظریۀ سازنده گرایان……………………………………………………………………………………………………. 19
2-5 دستهبندی آموزش الکترونیکی.. 20
2-5-1 یادگیری شخصی………………………………………………………………………………………………………… 20
2-5-2 یادگیری جمعی…………………………………………………………………………………………………………… 21
2-5-3 کلاسهای مجازی………………………………………………………………………………………………………. 21
2-6 آموزش از راه دور. 21
2-6-1 نسلهای آموزش از راه دور…………………………………………………………………………………………… 22
2-6-1-1 نسل اول………………………………………………………………………………………………………………..23
2-6-1-2 نسل دوم………………………………………………………………………………………………………………..24
2-6-1-3 نسل سوم……………………………………………………………………………………………………………….24
2-6-1-4 نسل چهارم…………………………………………………………………………………………………………….24
2-6-1-5 نسل پنجم………………………………………………………………………………………………………………24
2-6-2 تاریخچه آموزش از راه دور در ایران……………………………………………………………………………… 25
2-7 آموزش مجازی.. 25
2-7-1 شیوههای آموزش مجازی…………………………………………………………………………………………….. 28
2-7-1-1 آموزش فاصلهای……………………………………………………………………………………………………..28
2-7-1-2 آموزش الکترونی…………………………………………………………………………………………………….28
2-7-1-3 پخش شبکهای تعاملی……………………………………………………………………………………………..28
2-7-1-4 پخش شبکهای زنده…………………………………………………………………………………………………29
2-7-1-5 همایشهای روی خط……………………………………………………………………………………………..29
2-7-1-6 آموزش آنلاین………………………………………………………………………………………………………29
2-7-1-7 پخش شبکهای……………………………………………………………………………………………………….29
2-7-1-8 هم اندیشی مجازی…………………………………………………………………………………………………29
2-7-2 عناصر آموزش مجازی………………………………………………………………………………………………..30
2-7-2-1 هدفهای برنامه درسی…………………………………………………………………………………………..30
2-7-2-2 فعالیتهای یادگیری………………………………………………………………………………………………..30
2-7-2-3 مواد و منابع یادگیری……………………………………………………………………………………………….31
2-7-2-4 محتوای الکترونیکی…………………………………………………………………………………………………31
2-7-2-4-1 استانداردهای محتوای الکترونیکی…………………………………………………………………………32
2-7-2-4-2 بررسی استانداردهای آموزش و فراگیری الکترونیکی……………………………………………….33
2-7-2-5 سامانه مدیریت یادگیری…………………………………………………………………………………………..35
2-7-2-6 نقش معلم در محیطهای یادگیری الکترونیکی……………………………………………………………..35
2-7-2-7 مهارتهای موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی………………………………………………………………….37
2-7-2-7-1 مهارت به کارگیری رایانه……………………………………………………………………………………..40
2-7-2-7-2 مهارت در به کارگیری ابزارهای اینترنتی و سامانههای مدیریت یادگیری…………………….40
2-7-2-7-3 مهارت در به کارگیری تجارب اولیه………………………………………………………………………41
2-7-2-7-4 مدیریت زمان……………………………………………………………………………………………………..41
2-7-2-7-5 مهارتهای زبانی………………………………………………………………………………………………..42
2-7-2-7-6 مهارتهای نوشتاری……………………………………………………………………………………………42
2-7-2-7-7 مهارت حل مساله………………………………………………………………………………………………..42
2-7-2-7-8 مهاررت تفکر انتقادی…………………………………………………………………………………………..43
2-7-2-7-9 مهارت پرسشگری……………………………………………………………………………………………….45
2-7-2-7-10 مهارت به کارگیری شیوههای مطالعه و یادگیری………………………………………………….. 45
2-7-2-7-11 مهارت فراشناختی……………………………………………………………………………………………..46
2-7-2-7-12 مهارت خودرهیابی…………………………………………………………………………………………….47
2-7-2-7-13 مسئولیتپذیری…………………………………………………………………………………………………48
2-7-2-7-14 خودارزیابی………………………………………………………………………………………………………48
2-7-2-7-15 مهارت برقراری ارتباط همزمان و ناهمزمان…………………………………………………………..49
2-8 رضایت تحصیلی.. 50
2-8-1 خودتوانی اینترنتی یادگیرنده…………………………………………………………………………………………52
2-8-2 پاسخگویی به موقع مدرس…………………………………………………………………………………………..52
2-8-3 انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی……………………………………………………………………….52
2-8-4 کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی…………………………………………………………………………………..52
2-8-5 کیفیت فناوری…………………………………………………………………………………………………………….53
2-8-6 سودمندی سامانه…………………………………………………………………………………………………………53
2-8-7 سهولت استفاده از سامانه……………………………………………………………………………………………..53
2-8-8 تنوع در ارزیابی…………………………………………………………………………………………………………..53
2-9 پیشرفت تحصیلی.. .Error! Bookmark not defined.
2-10 ارزشیابی کیفیت دورههای یادگیری الکترونیکی.. Error! Bookmark not defined.
2-11 جایگاه مهارتهای یادگیرنده الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاههای مجازی.. 57
2-12 پیشینه پژوهش… 60
2-12-1 پژوهشهای انجام شده خارجی…………………………………………………………………………………….60
2-12-2 پژوهشهای انجام شده داخلی………………………………………………………………………………………63
2-13 جمع بندی.. 70
فصل سوم: روش پژوهش
3مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. ..73
3-1 روش پژوهش… 73
3-2 جامعه آماری پژوهش… 73
3-3 حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 74
3-4 روشهای جمع آوری اطلاعات… 74
3-5 روایی و پایایی.. 75
3-6 روشهای آماری تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش… 76
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتههای پژوهش
4 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………..78
4-1 توصیف یافتههای پژوهش… 79
4-2 تجزیه و تحلیل سؤال های پژوهش: 81
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………91
5-1 بحث و بررسی یافتهها 92
5-2 نتیجه گیری.. ….100
5-3 پیشنهادها 101
5-3-1 پیشنهادهای کاربردی………………………………………………………………………………………………….101
5-3-2 پیشنهادهای پژوهشی…………………………………………………………………………………………………102
5-4 محدودیتهای پژوهش… 102
5-4-1 محدودیتهای در اختیار پژوهشگر……………………………………………………………………………..102
5-4-2 محدودیتهای خارج از اختیار پژوهشگر……………………………………………………………………..103
6 فهرست منابع…………………………………………………………………………………………………………………….104
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-10] [ 03:26:00 ب.ظ ]
|