عنوان                                                صفحه

 

 

فصل اول: کلیات پژوهش

 

 

مقدمه……………………………………….. 1

 

 

1-1- شرح و بیان مسأله پژوهشی…………………… 2

 

 

1-2- اهداف پژوهش……………………………… 5

 

 

1-2-1-اهداف كلی………………………………. 5

 

 

1-2-2- اهداف جزیی…………………………….. 5

 

 

1-3- اهمیت و ارزش پژوهش……………………….. 5

 

 

1-4- کاربرد نتایج پژوهش……………………….. 6

 

 

1-5- سؤال­های پژوهش……………………………. 7

 

 

1-6- تعریف اجزاء مسأله………………………… 7

 

 

1-6-1- استفاده از اینترنت……………………… 7

 

 

1-6-2- اضطراب………………………………… 8

 

 

1-6-3- اضطراب رایانه………………………….. 8

 

 

1-6-4- اینترنت……………………………….. 8

 

 

1-6-5- خودکارآمدی…………………………….. 9

 

 

1-6-6- سودمندی یا مفید بودن……………………. 9

 

 

1-6-7- لذت بردن………………………………. 10

 

 

1-6-8- نگرش………………………………….. 10

 

 

1-7- جمع بندی………………………………… 10

 

 

فصل دوم: پیشینه پژوهش

 

 

مقدمه……………………………………….. 11

 

 

2-1- اینترنت چیست؟ …………………………… 12

 

 

2-1-1- اینترنت و اهمیت آن……………………… 12

 

 

2-2- پیدایش اینترنت…………………………… 13

 

 

2-2-1- تاریخچه پیدایش اینترنت در جهان…………… 14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان نامه

 




 
 

 

 

 

 

 

 

 

أ

 

 


عنوان                                                صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-2-2- تاریخچه اینترنت در ایران………………… 15

 

 

2-3- اینترنت و جامعه اطلاعاتی…………………… 17

 

 

2-4- کاربردها و کارکردهای اینترنت………………. 18

 

 

2-4-1- کاربردهای ارتباطی………………………. 18

 

 

2-4-2- کاربردهای اطلاع­رسانی…………………….. 19

 

 

2-4-3- کارکردهای اینترنت………………………. 20

 

 

2-5- محیط­های اینترنت………………………….. 20

 

 

2-6- میزان استفاده از اینترنت در جهان…………… 21

 

 

2-6-1- گزراش رسمی درباره میزان کاربران اینترنت تا آغاز سال 2011     22

 

 

2-6-2- میزان استفاده از پست الکترونیکی …………. 22

 

 

2-6-3-میزان استفاده از اینترنت در ایران …………. 23

 

 

2-6-4- نوع کاربری­ها در ایران……………………. 23

 

 

2-7- اضطراب………………………………….. 24

 

 

2-7-1- تعریف اضطراب و اختلالات اضطرابی …………… 26

 

 

2-7-2- علایم اضطراب……………………………. 27

 

 

2-7-3- علایم اضطراب از دیدگاه کاپلان و سادوک………. 28

 

 

2-8- اضطراب اینترنتی………………………….. 28

 

 

2-8-1- تاریخچه اضطراب اینترنتی…………………. 29

 

 

2-8-2- تعریف اضطراب اینترنتی…………………… 29

 

 

2-9- نشانه­های اضطراب اینترنتی در دانشجویان………. 30

 

 

2-10- میزان شیوع اضطراب رایانه و اینترنت………… 31

 

 

2-11- پیامدهای اضطراب رایانه و اینترنت در محیط کار و آموزش     32

 

 

2-12- لذت درک شده…………………………….. 32

 

 

2-13- سودمندی درک شده…………………………. 33

 

 

2-14- خودکارآمدی …………………………….. 34

 

 

2-15- مروری بر مطالعات انجام شده……………….. 34

 

 

2-15-1- پژوهش‌های داخلی………………………… 34

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

ب

 

 

2-15-2- پژوهش‌های خارجی………………………… 37

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان                                                صفحه

 

 

2-16- نتیجه­گیری………………………………. 39

 

 

2-17- جمع‌بندی………………………………… 40

 

 

فصل سوم: روش پژوهش

 

 

مقدمه……………………………………….. 41

 

 

3-1- روش پژوهش……………………………….. 42

 

 

3-2- جامعه آماری……………………………… 42

 

 

3-3- روش و طرح نمونه­گیری………………………. 43

 

 

3-4- حجم نمونه و روش محاسبه……………………. 43

 

 

3-5- ابزار گردآوری داده­ها……………………… 43

 

 

3-5-1- روایی پرسشنامه…………………………. 44

 

 

3-5-2- پایایی پرسشنامه………………………… 44

 

 

3-6- شیوه جمع­آوری اطلاعات………………………. 45

 

 

3-7- روش­های تجزیه و تحلیل داده­ها……………….. 45

 

 

3-8- جمع‌بندی…………………………………. 46

 

 

فصل چهارمتحلیل داده­ها

 

 

مقدمه……………………………………….. 47

 

 

4-1- بررسی ویژگی­های جمعیت شناختی آزمودنی­ها………. 48

 

 

4-2- یافته­های توصیفی………………………….. 53

 

 

4-3- یافته‌های پژوهش…………………………… 57

 

 

4-4- یافته­های فرعی بر اساس ویژگی­های جمعیت‌شناختی (جنسیت، وضعیت تأهل، دانشگاه، سن و سال تحصیلی)……………………… 64

 

 

4-4-1- یافته­های فرعی بر اساس جنسیت …………….. 64

 

 

4-4-2- یافته­های فرعی بر اساس وضعیت تأهل ………… 65

 

 

4-4-3- یافته­های فرعی بر اساس دانشگاه محل تحصیل ….. 67

 

 

4-4-4- یافته­های فرعی بر اساس سن………………… 68

 

 

4-4-5- یافته­های فرعی بر اساس سال تحصیلی…………. 70

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 
 

 

 

 

 

 

 

 

ج

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان……………………………………….. صفحه

 

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

 

 

مقدمه……………………………………….. 72

 

 

5-1- خلاصه موضوع و روش­ها……………………….. 72

 

 

5-2- بحث و نتیجه­گیری………………………….. 73

 

 

5-3- محدودیت­های تحقیق…………………………. 77

 

 

5-4- پیشنهادات کاربردی………………………… 77

 

 

5-5- پیشنهادهایی جهت پژوهش­های آینده…………….. 78

 

 

5-6- جمع­بندی…………………………………. 79

 

 

پیوست 1……………………………………… 80

 

 

منابع و مآخذ…………………………………. 82

 

 

فهرست شكل‌ها

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان                                                صفحه

 

 

شكل 1-1: مدل سنجش نگرش اینترنتی………………… 4

 

 

شكل 4-1. توزیع فراوانی آزمودنی­ها براساس جنسیت……. 48

 

 

شكل 4-2. توزیع فراوانی آزمودنی­ها براساس وضعیت تأهل.. 49

 

 

شكل 4-3. توزیع فراوانی آزمودنی­ها براساس دانشگاه….. 50

 

 

شكل 4-4. توزیع فراوانی آزمودنی­ها براساس سن………. 51

 

 

شكل 4-5. توزیع فراوانی آزمودنی­ها براساس سال تحصیلی.. 52

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 
 

 

 

 

 

 

 

 

ه

 

 

فهرست جدول‌ها

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان                                                صفحه

 

 

جدول 2-1- میزان استفاده از اینترنت بر حسب مناطق جغرافیایی در سال 2010    21

 

 

جدول 2-2- میزان شیوع اضطراب رایانه و اینترنت…….. 31

 

 

جدول 3-1- جامعه آماری پژوهش……………………. 43

 

 

جدول 3-2- تناظر سؤالات پرسشنامه با هر یک از پرسش­های پژوهش  44

 

 

جدول 3-3- ضریب پایایی متغیرهای موجود در پرسشنامه…. 45

 

 

جدول 4-1- توزیع فراوانی آزمودنی­ها براساس جنسیت…… 48

 

 

جدول 4-2- توزیع فراوانی آزمودنی­ها براساس وضعیت تأهل. 49

 

 

جدول 4-3- توزیع فراوانی آزمودنی­ها براساس دانشگاه…. 50

 

 

جدول 4-4- توزیع فراوانی آزمودنی­ها براساس سن……… 51

 

 

جدول 4-5- توزیع فراوانی آزمودنی­ها براساس سال تحصیلی. 52

 

 

جدول 4-6- نتایج توصیفی پاسخ‌های آزمودنی­ها نسبت به اضطراب اینترنت    53

 

 

جدول 4-7- نتایج توصیفی پاسخ‌های آزمودنی­ها نسبت به مفید بودن اینترنت 54

 

 

جدول 4-8- نتایج توصیفی پاسخ‌های آزمودنی­ها نسبت به لذت‌بخش بودن اینترنت    55

 

 

جدول 4-9- نتایج توصیفی پاسخ‌های آزمودنی­ها نسبت به احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت …………………………… 56

 

 

جدول 4-10- نتایج آزمون t تك متغیره، مقایسه میانگین میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی نسبت به اضطراب اینترنتی با میانگین فرضی (3)   57

 

 

جدول 4-11- نتایج آزمون t تك متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاه­های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی نسبت به اضطراب اینترنتی با میانگین فرضی (3)…………………………………………. 58

 

 

جدول 4-12- نتایج آزمون t تك متغیره، مقایسه میانگین میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی نسبت به مفید بودن اینترنت با میانگین فرضی (3) 59

 

 

صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جدول 4-13- نتایج آزمون t تك متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاه­های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی نسبت به مفید بودن اینترنت با میانگین فرضی (3)…………………………………….. 60

 

 

جدول 4-14- نتایج آزمون t تك متغیره، مقایسه میانگین میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی نسبت به لذت‌بخش بودن اینترنت با میانگین فرضی (3)……………………………………………. 61

 

 

جدول 4-15- نتایج آزمون t تك متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاه­های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی نسبت به لذت‌بخش بودن اینترنت با میانگین فرضی (3)…………………………………….. 61

 

 

جدول 4-16- نتایج آزمون t تك متغیره، مقایسه میانگین میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاه­های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی نسبت به احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت با میانگین فرضی (3)……………………………… 62

 

 

جدول 4-17- نتایج آزمون t تك متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان اثربخشی دوره کارشناسی دانشگاه­های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر نگرش دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی نسبت به احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت با میانگین فرضی (3)……………………. 63

 

 

جدول 4-18- مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی بر نگرش آنها نسبت به اینترنت براساس جنسیت………………………….. 64

 

 

جدول 4-19- نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانس­ها….. 64

 

 

جدول 4-20- نتایج آزمون F (مانوا) مقایسه میانگین نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی بر نگرش آنها نسبت به اینترنت براساس جنسیت……………………. 65

 

 

جدول 4-21- مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره كارشناسی بر نگرش آنها نسبت به اینترنت براساس وضعیت تأهل……………………… 65

 

 

جدول 4-22-  نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانس­ها…. 66

 

 

جدول 4-23- نتایج آزمون F (مانوا) مقایسه میانگین نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی بر نگرش آنها نسبت به اینترنت براساس وضعیت تأهل………………. 66

 

 

جدول 4-24- مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی بر نگرش آنها نسبت به اینترنت براساس دانشگاه محل تحصیل……………….. 67

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 
 

 

 

 

 

 

 

 

ز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان                                                صفحه

 

 

جدول 4-25- نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانس­ها….. 67

 

 

جدول 4-26- نتایج آزمون F (مانوا) مقایسه میانگین نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی بر نگرش آنها نسبت به اینترنت براساس دانشگاه محل تحصیل………… 68

 

 

جدول 4-27- مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی بر نگرش آنها نسبت به اینترنت براساس سن…………………………….. 68

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...