1ـ 10 ـ2ـ متغیر وابسته. 11

 

1ـ 11 ـ جامعه آماری.. 11

 

1 ـ 12 ـ روش نمونه گیری.. 12

 

1 ـ 13 ـ روش تجزیه و تحلیل اطلاعات… 12

 

1 ـ 13 ـ 1 ـ شیوه تحلیل کیفی.. 12

 

1 ـ 13 ـ 2 ـ شیوه تحلیل کمی.. 12

 

1 ـ 13 ـ 2 ـ 1 ـ آمار توصیفی.. 12

 

1 ـ 13 ـ 2 ـ 2 ـ آمار استنباطی.. 13

 

1 ـ 14 ـ موانع تحقیق.. 13

 

فصل دوم: مبانی نظری

 

مقدمه. 16

 

2 ـ 1 ـ معانی و مفاهیم اشتغال و خود اشتغالی.. 16

 

2 ـ 1 ـ 2 ـ خود اشتغالی.. 16

 

2 ـ 1 ـ 3 ـ نقش تحصیلات در توسعه خود اشتغالی.. 18

 

2 ـ 2 ـ نظریات و تئوری های مربوط به اشتغال.. 19

 

2 ـ 2 ـ 1 ـ نظریه اقتصاددانان کلاسیک…. 19

 

2 ـ 2 ـ 2 ـ نظریه کینز. 19

 

2 ـ 2 ـ 3 ـ نظریه نئوکلاسیک ها 19

 

2 ـ 2 ـ 4 ـ نظریه مزد کارایی: 20

 

2 ـ 2 ـ 5 ـ نظریه داخلی ها ـ خارجی ها 20

 

2 ـ 2 ـ 6 ـ نظریه تودارو. 20

 

2ـ3 ـ معانی و مفاهیم اعتبارات خرد. 20

 

2-3 ـ 1 ـ اعتبارات خرد و توسعه روستایی.. 23

 

2ـ3ـ2 ـ  اعتبارات خرد وکاهش فقر. 25

 

2 ـ 3 ـ 3 ـ اعتبارات خرد و مهاجرت های روستایی.. 28

 

2 ـ 4 ـ دیدگاههای موجود درباره اعتبارات خرد روستایی.. 30

 

2 ـ 4 ـ 1 ـ نظریه توسعه همه جانبه ( یکپارچه ) روستایی.. 30

 

2 ـ 4 ـ 2 ـ دیدگاه بازار گرا 31

 

2 ـ 4 ـ 3 ـ دیدگاه دولت گرا 31

 

2 ـ 4 ـ 4 ـ دید گاه جامعه گرا 32

 

2 ـ 4 ـ 5ـ  رویکرد سنتی تأمین مالی روستایی.. 32

 

2 ـ4 ـ 6 ـ  رویکرد جدید تأمین مالی روستایی.. 33

 

2 ـ 5 ـ انواع اعتبارات خرد در مناطق روستایی.. 33

 

2 ـ 5 ـ 1 ـ اعتبارات رسمی.. 34

 

2 ـ 5 ـ 2 ـ اعتبارات غیر رسمی.. 35

 

2 ـ 6 ـ اعتبارات خرد و توانمند سازی روستاییان.. 35

 

2 ـ 6 ـ 1 ـ بنگلادش…. 36

 

2 ـ 6 ـ 2 ـ چین.. 37

 

2 ـ 6 ـ 3 ـ پاکستان.. 37

 

2 ـ 6 ـ 4 ـ اعتبارات خرد در آمریکای لاتین و کانادا 38

 

2 ـ 7 ـ تاریخچه اعتبارات خرد در ایران.. 39

 

2 ـ 8 ـ انواع اعتبارات خرد روستایی در ایران.. 40

 

2 ـ 9 ـ نتیجه گیری فصل دوم. 40

 

فصل سوم : ویژگیهای جغرافیایی واقتصادی منطقه

 

3 ـ 1 ـ ویژگی های طبیعی شهرستان لنگرود. 45

 

3 ـ 1 ـ 1 ـ مو قعیت جغرافیایی.. 45

 

3ـ 1 ـ 2 ـ  زمین شناسی.. 56

 

3 ـ 1 ـ 3 ـ زمین شناسی اقتصادی.. 56

 

3 ـ 1 ـ 4 ـ  آب وهوا 57

 

3 ـ 1 ـ 4 ـ 1 ـ بارندگی.. 58

 

3 ـ 1 ـ 4 ـ 2 ـ  درجه حرارت… 60

 

3 ـ 1 ـ 4 ـ 3 ـ  رطوبت نسبی.. 64

 

3 ـ 1 ـ4 ـ 4 باد. 66

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

3 ـ 1ـ 4 ـ 5 ـ تعداد روزهای یخبندان.. 67

 

3 ـ 1 ـ 5 ـ توپوگرافی.. 67

 

3 ـ 1 ـ 5 ـ 2 ـ ناحیه جلگه ای.. 67

 

3 ـ 1 ـ 5 ـ 3 ـ  نواحی کوهپایه ای.. 67

 

3 ـ 1 ـ 5 ـ 4 ـ  نواحی کوهستانی.. 67

 

3 ـ 1 ـ 6 ـ خاک شهرستان لنگرود. 68

 

3 ـ 1 ـ 7 ـ   پوشش گیاهی: 69

 

3 ـ 1 ـ 8 ـ  جنگل.. 70

 

3 ـ 1 ـ 9 ـ  مراتع( چمنزار). 70

 

3 ـ 1 ـ 10 ـ  محیط زیست… 71

 

3 ـ 1 ـ 11 ـ  رودخانه ها: 71

 

3 ـ 1 ـ 11 ـ 1 ـ رودخانه شلمانرود. 72

 

3 ـ 1 ـ 11ـ 2 ـ رود خانه بارکیلی رود. 72

 

3 ـ 1 ـ 11 ـ 3 ـ رودخانه لنگرود رودخان.. 73

 

3 ـ 2 ـ ویژگی های انسانی.. 74

 

3 ـ 2 ـ 1 ـ جمعیت و سکونتگاه. 74

 

3 ـ 2 ـ 2 ـ وضعیت برخورداری دهستانهای منطقه از امکانات و خدمات… 79

 

3 ـ 3ـ بررسی خصوصیات اقتصادی شهرستان.. 81

 

3 ـ 3 ـ 1 ـ صنعت… 81

 

3 ـ 3 ـ 1 ـ 1 ـ اقتصاد صنعت و معدن.. 81

 

3 ـ 3 ـ 1 ـ 2 ـ تولیدات صنعتی.. 83

 

3 ـ 3 ـ 1 ـ 3 ـ معدن.. 83

 

3 ـ 3 ـ 1 ـ 4 ـ ناحیه صنعتی اطاقور. 83

 

3 ـ 3 ـ 1 ـ 5 ـ شهرک صنعتی لنگرود. 83

 

3 ـ3 ـ 2 ـ صنایع روستایی.. 84

 

3 ـ 3 ـ 2 ـ 1 ـ صنایع روستایی دهستان چاف… 85

 

3 ـ 3 ـ 2 ـ 2 ـ صنایع روستایی دهستان دیوشل.. 85

 

3 ـ 3 ـ 2 ـ 3 ـ صنایع روستایی دهستان گل سفید.. 86

 

3 ـ 3 ـ 2 ـ 4 ـ صنایع روستایی دهستان اطاقور. 86

 

3 ـ 3 ـ 2 ـ 5 ـ صنایع روستایی دهستان لات و لیل.. 87

 

3 ـ 3 ـ 2 ـ 6 ـ صنایع روستایی دهستان دریاسر. 88

 

3 ـ 3 ـ 2 ـ 7 ـ صنایع روستایی دهستان مریدان.. 88

 

3ـ 3 ـ 3 ـ  صنایع دستی.. 89

 

3 ـ 4 ـ کشاورزی.. 89

 

3 ـ 4 ـ 1 ـ کشاورزی دهستان چاف… 90

 

3 ـ 4 ـ 1 ـ 1 ـ کشاورزی دهستان دیوشل.. 91

 

3 ـ 4 ـ 1 ـ 2 ـ کشاورزی دهستان گل سفید.. 91

 

3 ـ 4ـ 1 ـ 3 ـ کشاورزی دهستان اطاقور. 91

 

3 ـ 4 ـ 1 ـ 4 ـ کشاورزی دهستان لات و لیل.. 91

 

3 ـ 4 ـ 1 ـ 5 ـ کشاورزی دهستان دریاسر. 92

 

3 ـ 4 ـ 1 ـ 6 ـ کشاورزی دهستان مریدان.. 92

 

3 ـ 4 ـ 2 ـ برنجکاری.. 95

 

3 ـ5 ـ دام، طیور و سایر محصولات… 97

 

3 ـ 5 ـ 1 ـ صید  و صیادی: 98

 

3 ـ 6 ـ  خطوط ارتباطی: 99

 

3 ـ 7 ـ نتیجه گیری فصل سوم. 99

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها واطلاعات

 

مقدمه. 102

 

4 ـ 1 ـ   وام های خود اشتغالی.. 102

 

4 ـ 1 ـ 2 ـ   ویژگی های فردی.. 104

 

4 ـ 1 ـ 3 ـ   وضعیت تأهل.. 105

 

4 ـ 1 ـ 5 ـ  سواد. 105

 

4 ـ 1 ـ 6 ـ  وضعیت برخورداری از امکانات افراد وام گیردنده. 107

 

4 ـ 1 ـ 7 ـ وضعیت نوع سند زمین زراعی دریافت کنندگان وام. 107

 

4 ـ 1 ـ 8 ـ   محصولات کشت شده توسط دریافت کنندگان وام 108

 

4 ـ 1 ـ 9 ـ نوع محصولات دریافت کنندگان وام. 109

 

4 ـ 1 ـ 10 ـ مساحت باغات دریافت کنندگان وام. 110

 

4 ـ 1 ـ 11 ـ تعداد قطعات زمین  دریافت کنندگان وام. 110

 

4 ـ 1 ـ 12 ـ تعداد دام نگهداری شده توسط دریافت کننده گان وام. 111

 

4 ـ 1 ـ 13 ـ تعداد طیور نگهداری شده توسط دریافت کنندگان وام. 111

 

4 ـ 2 ـ سال اخذ وام. 112

 

4 ـ 2 ـ 1 ـ میزان وام دریافتی.. 112

 

4 ـ 2 ـ2 ـ تعداد افرادی که با وام های پرداخت شده شغل ایجاد کردند.. 114

 

4 ـ 3 ـ اشتغال.. 115

 

4 ـ 3 ـ 1 ـ وضعیت اشتغال وام گیرندگان بعد از دریافت وام. 115

 

4 ـ 3 ـ 2ـ انواع مشاغل ایجاد شده توسط دریافت کنندگان وام. 117

 

4 ـ 3 ـ 3 ـ  افراد وام گیرنده ای  که با دریافت وام شغل گذشته خود را توسعه داده اند.. 120

 

4 ـ 3 ـ 4 ـ میزان توسعه شغل افراد دریافت کننده وام. 121

 

4 ـ 4 ـ مراکز پرداخت تسهیلات به وام گیرندگان.. 123

 

4 ـ 5 ـ نظرات دریافت کنندگان وام در مورد میزان سرمایه لازم برای ایجاد شغل.. 124

 

4 ـ 6 ـ افرادی که وام های دریافتی را غیر از اهداف منعقد شده مصرف نموده ائد.. 126

 

4 ـ 7 ـ نظر وام گیرندگان در مورد افزایش کارایی وام ها 126

 

4 ـ 8 ـ میزان نظارت مسؤلین امر بعد از اعطای اعتبارات… 127

 

4 ـ 9 ـ عمده ترین مشکلات وام از نظر دریافت کنندگان وام. 127

 

4 ـ 10 ـ  وام های خود اشتغالی و نظر دریافت کنندگان در مورد اثرات آن.. 128

 

4 ـ 11 ـ نقش اعتبارات دریافتی در توانمندسازی اقتصادی وام گیرندگان.. 131

 

4 ـ 12 ـ نتیجه گیری فصل چهارم. 133

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و آزمون فرضیات

 

مقدمه. 136

 

5 ـ 1 ـ آزمون فرضیات… 136

 

5 ـ 1 ـ 1 ـ فرضیه اول.. 136

 

5 ـ 1 ـ 2 ـ فرضیه دوم. 138

 

5 ـ 1 ـ 3 ـ فرضیه سوم. 139

 

5 ـ 2 ـ نتیجه گیری نهایی.. 141

 

5 ـ 3 ـ مشکلات منطقه مورد مطالعه. 143

 

5 ـ 4 ـ  پیشنهادات… 143

 

منابع

 

منابع فارسی… 147

 

منابع لاتین… 155

 

ضمائم   159

 

فهرست جداول

 

جدول شماره (1ـ2): نقش و جایگاه اعتبارات خرد در توسعه روستایی( انگاره قدیم و انگاره جدید ). 25

 

جدول شماره(2-2 ): اسامی، اهداف، مشکلات و موانع نهاد های دولتی پرداخت کننده اعتبارات خرد در ایران.. 39

 

جدول شماره(1-3): تقسیمات سیاسی شهرستان لنگرود. 46

 

جدول (2 ـ 3) میانگین بارندگی ( میلیمتر)لنگرود طی دوره 13 ساله ( 1392 ـ 1380 ). 59

 

جدول(3-3 ): میانگین دما  لنگرود طی دوره 13 ساله ( 1392ـ1380). 61

 

جدول(4-3 ) میانگین حداقل دما لنگرود طی دوره 13 ساله( 1392 ـ 1380 ). 62

 

جدول (5 ـ 3 ) میانگین حداکثر دمای لنگرود دوره آماری 13 ساله ( 1392ـ 1380 ). 63

 

جدول(6 ـ 3 )درصد میانگین رطوبت نسبی لنگرود طی دوره ( 1392 ـ 1380 ). 65

 

جدول(7 ـ 3 ) میانگین 13 ساله بارندگی، درجه حرارت و رطوبت ( 1392 ـ 1380 ). 66

 

جدول شماره ( 8 ـ 3 )ایستگاه هیدرومتری.. 72

 

جدول شماره(9 ـ 3 ) معدل بارندگی ماهانه ایستگاههای کلچال و شلمان و ضریب همبستگی آنها بادبی متوسط ماهانه. 73

 

جدول شماره ( 10 ـ 3  ): ویژگی  اساسی رودخانه لنگرود. 73

 

جدول (11 ـ 3 )جمعیت شهرستان لنگرود بر اساس سرشماری سال 90.. 74

 

جدول شماره(12 ـ 3) تعداد جمعیت و نرخ رشد به تفکیک روستاها طی 90 ـ 65.. 75

 

جدول(13 ـ 3 ) درصد شهرنشینی و روستانشینی شهرستان لنگرود. 75

 

جدول شماره ( 14 ـ 3 ) جمعیت مرد و زن، نسبت جنسی، خانوار، بعد خانوار، به تفکیک دهستان.. 76

 

جدول شماره ( 15 ـ 3 )جمعیت 6 ساله و بیشتر زنان و مردان به تفکیک دهستان سال 90.. 76

 

جدول (16 ـ 3 )نرخ باسوادان زن و مرد به تفکیک دهستان سال 90.. 77

 

جدول شماره(17 ـ 3 ) جمعیت فعال، مشارکت اقتصادی،نرخ مشارکت اقتصادی، شاغلان مرد و زن به تفکیک دهستان 90.. 78

 

جدول (18 ـ 3) نرخ شاغلان مردان و زنان، جمعیت بیکاران، نرخ بیکاری  مردان و زنان به تفکیک دهستان 90.. 79

 

جدول شماره(19 ـ 3) درصد برخورداری از خدمات به تفکیک دهستان سال 90.. 80

 

جدول شماره(20 ـ 3) درصد برخورداری از خدمات به تفکیک دهستان سال 90.. 80

 

جدول شماره(21 ـ 3) تعداد کارگاه  اقتصادی به تفکیک سطوح اشتغال.. 82

 

جدول شماره (22 ـ 3 ) صنایع روستایی.. 84

 

جدول شماره(23 ـ 3) وضعیت کارگاههای صنایع روستایی  دهستان چاف و شاغلین آن.. 85

 

جدول شماره(24 ـ 3 ) وضعیت کارگاههای صنایع روستایی  دهستان دیوشل و شاغلین آن.. 85

 

جدول شماره(25 ـ 3 ) وضعیت کارگاههای صنایع روستایی  دهستان گل سفید و شاغلین آن.. 86

 

جدول شماره(26 ـ 3 ) وضعیت کارگاههای صنایع روستایی  دهستان اطاقور و شاغلین آن.. 86

 

جدول شماره(27ـ 3) وضعیت کارگاههای صنایع روستایی  دهستان لات و لیل  و شاغلین آن.. 87

 

جدول شماره(28 ـ 3 ) وضعیت کارگاههای صنایع روستایی  دهستان دریاسرو شاغلین آن.. 88

 

جدول شماره(29 ـ 3) وضعیت کارگاههای صنایع روستایی  دهستان مریدان و شاغلین آن.. 88

 

جدول شماره (30 ـ 3 ) صنایع دستی.. 89

 

جدول شماره ( 31 ـ 3 )سطح زیرکشت، تولید و عملکرد در هر هکتار محصولات شهرستان لنگرود سال93.. 93

 

جدول شماره(32 ـ 3 ) آمار محصولات باغی ( میوه های سردسیری و خشک )شهرستان لنگرود سال 93.. 94

 

جدول شماره (33 ـ 3 )سطح زیر کشت و عملکرد برنج.. 95

 

جدول شماره (34 ـ 3 )تولید برنج.. 96

 

جدول شماره(35ـ 3) مکانیزاسیون.. 96

 

جدول شماره(36 ـ 3 ) هزینه های تولید.. 97

 

جدول شماره(37ـ 3) خلاصه وضعیت برنجکاری.. 97

 

جدول شماره (38 ـ 3 )فعالیت شرکت ابریشم ایران در استان گیلان سال 1390.. 98

 

جدول شماره ( 1-4 )آمار افراد دریافت کننده وام های خود اشتغالی مناطق روستایی شهرستان لنگرود در طی سالهای 91 ـ 85   102

 

جدول شماره ( 2-4 )تعداد افراد وام گیرنده در روستاهای شهرستان لنگرود. 103

 

جدول شماره (3-4 ): گروه های سنی دریافت کننده وام. 104

 

جدول شماره (4-4 )وضعیت تأهل دریافت کنندگان وام. 105

 

جدول شماره( 5ـ4 ) سطح تحصیلات دریافت کنندگان وام. 106

 

جدول شماره (6-4) وضعیت برخورداری از امکانات دریافت کنندگان وام. 107

 

جدول (7-4 )وضعیت نوع سند زمین زراعی دریافت کنندگان وام. 108

 

جدول شماره(8-4 )نوع کاشت محصولات کشت شده توسط دریافت کنندگان وام. 109

 

جدول شماره(9-4)  مساحت زمین زراعی دریافت کنندگان وام. 110

 

جدول شماره (10-4)  مساحت باغات دریافت کنندگان وام. 110

 

جدول شماره (11-4)تعداد قطعات زمین  دریافت کنندگان وام. 111

 

جدول شماره(12-4)  تعداد دام دریافت کننده گان وام. 111

 

جدول شماره (13-4) تعداد طیور دریافت کنندگان وام. 112

 

جدول شماره(14-4)  سال اخذ وام. 112

 

جدول شماره(15-4 ) میزان وام دریافتی.. 113

 

جدول (16-4 )افرادی که با وام های پرداخت شده شغل ایجاد کردند.. 115

 

جدول (17-4 )وضعیت اشتغال وام گیرندگان بعد از دریافت وام 116

 

جدول شماره(18-4) مجموع وام های اعطایی به دریافت کنندگان وام  مصاحبه شونده. 117

 

جدول شماره (19-4 )نوع اشتغال ایجاد شده توسط دریافت کنندگان وام. 118

 

جدول شماره(20-4 ) نوع اشتغال ایجاد شده توسط دریافت کنندگان وام در بخش کشاورزی.. 119

 

جدول شماره (21-4 )نوع اشتغال ایجاد شده توسط دریافت کنندگان وام در بخش خدمات… 120

 

جدول شماره (22-4) نوع اشتغال ایجاد شده توسط دریافت کنندگان وام در بخش صنعت… 120

 

جدول شماره (23-4)افراد وام گیرنده ای که با دریافت وام شغل گذشته خود را توسعه داده اند.. 121

 

جدول (24-4) میزان توسعه شغل گذشته وام گیرندگان.. 122

 

جدول شماره(25-4)تعداد وام گیرندگانی که برای توسعه شغل خود به سرمایه مجدد نیاز دارند.. 123

 

جدول شماره (26-4)مراکز پرداخت  تسهیلات به وام گیرندگان.. 123

 

جدول شماره (27-4)نظرات دریافت کننده وام در مورد میزان سرمایه لازم برای ایجاد شغل  در بخش کشاورزی.. 125

 

جدول شماره (28-4)نظرات دریافت کننده وام در مورد میزان سرمایه لازم برای ایجاد شغل  در بخش خدمات… 125

 

جدول شماره (29-4)نظرات دریافت کننده وام در مورد میزان سرمایه لازم برای ایجاد شغل  در بخش صنعت… 125

 

جدول شماره (30-4)افرادی که وام های دریافتی را غیر از اهداف منعقد شده مصرف نموده ائد.. 126

 

جدول شماره (31-4)نظر وام گیرندگان در مورد افزایش کارایی وام ها 126

 

جدول شماره (32-4)نظارت صورت گرفته در طی مصرف وام توسط مسؤلین.. 127

 

جدول شماره(33-4) عمده ترین مشکلات وام از نظر دریافت کنندگان اعتبارات… 128

 

جدول شماره (34-4)اعتبارات و نظر دریافت کنندگان وام، در مورد اثرات آن.. 129

 

جدول شماره (35-4)نظرات دریافت کنندگان وام براثرات وام های خود اشتغالی.. 129

 

جدول شماره(36-4) نظر دریافت کنندگان وام بر مؤلفه های زیر. 130

 

جدول شماره(37-4)آزمون کای اسکوار. 131

 

جدول شماره (38-4 )افرادی که با وام پرداخت شده شغل ایجاد کرده اند.. 131

 

جدول شماره(39-4 ) تأثیر وام های خود اشتغالی  دریافتی بر توانمندسازی  اقتصادی  وام گیرندگان.. 132

 

جدول شماره(40-4 )رابطه بین میزان وام های دریافتی با متغیر های مورد بررسی بر اساس ضریب همبستگی اسپرمن.. 133

 

جدول شماره (5 ـ 1 )آزمون کای اسکوار. 136

 

جدول شماره(5 ـ 2 )میزان تحصیلات و موفقیت در ایجاد شغل.. 137

 

جدول شماره(5 ـ 3 )رابطه بین مبلغ وام دریافتی و ایجاد شغل.. 138

 

جدول شماره( 5 ـ 4 )آزمون V گرامر. 139

 

جدول شماره(5 ـ 5 )آمار توصیفی آزمون فریدمن.. 140

 

جدول شماره(5 ـ 6 ) رتبه بر اساس آزمون فریدمن( تفاوت بین اثرات وام). 141

 

جدول شماره (5 ـ 7 ) آزمون توصیفی( بین اثرات وام) 141

 

فهرست نمودارها

 

نمودار (1-4)گروه سنی دریافت کنندگان وام. 105

 

نمودار(2-4)سطح تحصیلات وام گیرندگان.. 106

 

نمودار شماره (3-4) وضعیت برخورداری از امکانات وام گیرندگان.. 108

 

نمودار(4-4)محصولات کشت شده توسط وام گیرندگان.. 109

 

نمودار(5-4)میزان وام دریافتی توسط وام گیرندگان.. 114

 

نمودار(6-4) افرادی که با وام های پرداخت شده شغل ایجاد کرده اند.. 115

 

نمودار(7-4)وضعیت اشتغال دریافت کنندگان وام. 116

 

نمودار(8-4)نوع اشتغال ایجاد شده توسط وام گیرندگان.. 119

 

نمودار(9-4) درصد افراد وام گیرنده که شغل خود را توسعه داده اند.. 121

 

نمودار(10-4)میزان توسعه شغل گذشته توسط وام گیرندگان.. 122

 

نمودار(11-4) مراکز پرداخت تسهیلات    124

 

فهرست شکلها و نقشه ها

 

شکل شماره 1 ـ 1 : مراحل تحقیق.. 14

 

شکل شماره (1-2)……………………………………………………………………………………………………………………………43

 

نقشه شماره (1-3)تقسیمات سیاسی شهرستان لنگرود. 47

 

نقشه شماره( 2-3)پراکنش مکانی روستاهای نمونه برداری شده شهرستان لنگرود. 48

 

نقشه شماره(3-3)پراکنش مکانی روستاهای نمونه برداری شده در سطح دهستان چاف… 49

 

نقشه شماره (4-3 ) پراکنش مکانی روستاهای نمونه برداری شده در سطح دهستان گل سفید.. 50

 

نقشه (5-3)پراکنش مکانی روستاهای نمونه برداری شده در سطح دهستان دریاسر. 51

 

نقشه شماره(6-3)پراکنش مکانی روستاهای نمونه برداری شده در سطح دهستان اطاقور. 52

 

نقشه شماره(7-3)پراکنش مکانی روستاهای نمونه برداری شده در سطح دهستان لات و لیل.. 53

 

نقشه شماره(8-3)پراکنش مکانی روستاهای نمونه برداری شده در سطح دهستان دیوشل.. 54

 

نقشه شماره(9-3)پراکنش مکانی روستاهای نمونه برداری شده در سطح دهستان مریدان  55

 

چکیده

 

بیکاری و وضعیت نامطلوب اشتغال در کشور، از جمله چالش های جدی اقتصاد ایران به شمار می رود و بین فرصتهای موجود شغلی در کشور و خیل عظیم بیکاران و جویندگان کار هیچ تناسب و توازنی بر قرار نیست، مفهوم بیکاری در مناطق روستایی تا حدودی با بیکاری در مناطق شهری تفاوت دارد؛ زیرا در مناطق روستایی علاوه بر بیکاری در نتیجه رشد جمعیت بالاتر محدودیت ساختارهای اقتصادی و سرمایه، افزون از جوامع شهری است. قبل از اینکه مردم بتوانند کاری را شروع کنند باید دارای سرمایه باشند، وجود سرمایه عامل مهمی است که می تواند ابزاری برای خود اشتغالی باشد. در تحقیق حاضر به بررسی وام های خود اشتغالی در ایجاد فرصتهای شغلی در نواحی روستایی( نمونه روستاهای شهرستان لنگرود) پرداخته شده است، نوع تحقیق کاربردی، روش تحقیق توصیفی تحلیلی، و جامعه آماری تحقیق تمام روستاهای شهرستان لنگرود می باشد، با توجه به گستردگی منطقه مورد مطالعه، افراد با استفاده از روش نمونه گیری سیستماتیک منظم انتخاب شدند. در تحقیق حاضر، روش گردآوری اطلاعات، کتابخانه ای و میدانی ( پرسشنامه، مصاحبه و مشاهده) و روش تجزیه تحلیل اطلاعات هم با استفاده از آمار توصیفی( میانگین و توزیع فراوانی) و آ مار استنباطی ( ضریب همبستگی شامل اسپرمن، آماره t  تک نمونه، خی دو ، وی کرامر، فریدمن استفاده شده است.نتایج تحقیق نشان می دهد که بین میزان تحصیلات و موفقیت در ایجاد شغل رابطه معناداری وجود دارد و هم چنین نتایج بررسی نشان می دهد که بین میزان مبلغ وام خود اشتغالی و ایجاد مشاغل در مناطق روستایی رابطه مثبتی وجود دارد و نیز از نظر دریافت کنندگان وام تفاوت معناداری بین اثرات وام وجود دارد.

 

واژگان کلیدی: وام خود اشتغالی، سرمایه ، ایجاد شغل، بیکاری، نواحی روستایی

 

Abstract

 

Unemployment and employment situation in the country, including Iran’s economy faces serious challenges And the job opportunities in the country and the vast majority of the unemployed and job seekers is no harmony. The concept of unemployment in rural areas with unemployment in urban areas differs somewhat as a result of population growth and higher unemployment in rural areas, in addition to economic structures and investment restrictions, increasing urban populations. Before people can begin working capital should be no capital is an important factor that can be a tool for self-employment.In this study, self-employment loans in creating employment opportunities in rural areas (villages city Langrood sample) is discussed, Type of applied research, research methods, descriptive, and statistical community Langrood all villages city is, according to the extent of the study area were selected using systematic sampling regularly. In the present study, data collection, library and field (questionnaires, interviews and observations) and analyze the data using descriptive statistics (mean and frequency) and inferential statistics (including Spearman correlation coefficient, one-sample t-statistic , square, Cramer’s V, Friedman used. The results show that the correlation between education and success in job creation, there is a significant relationship And the results show that the amount of self-employment loans and create jobs in rural areas there is a positive relationship and also the loan recipients, there were no significant differences between the effects of the loan.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...