2-1-1-9 خودکارآمدی وپیشرفت تحصیلی.. 25

 

2-1-1-10 تأثیرزمینه های فرهنگی واجتماعی روی باورها ی خودکارآمدی.. 26

 

2-1-1-11 نقش باورهای خود کارآمدی در انگیزش رفتار و انتخاب اهداف آگاهانه. 27

 

2-1-1-12 تحلیل تحولی باورهای خودکارآمدی در گستره زندگی.. 28

 

2-1-1-13 رشدخودکارآمدی به واسطه تجارب مرحله گذر نوجوانی.. 31

 

2-1-1-14 خودکارآمدی مرتبط با بزرگسالی.. 31

 

2-1-1-15 ارزیابی مجدد خودکارآمدی با افزایش سن.. 31

 

2-1-1-16 راهبردهای بهبود خودکارآمدی.. 32

 

2-2- سلامت روان. 34

 

2-2-1 سلامت روانی.. 35

 

2-2-2 تعریف سلامت روانی.. 35

 

2-2-3 تعریف بهداشت روان در فرهنگهای مختلف 37

 

2-2-4 اصول بهداشت روانی.. 39

 

2-2-5 خصوصیات افراد دارای سلامت روانی.. 40

 

2-2-6 عوامل موثر در تامین سلامت روان. 42

 

2-2-7 نقش خانواده در تامین سلامت روان. 42

 

2-2-8 نظریات مرتبط با  سلامت روانی.. 43

 

2-2-9 نظریات نوین مبتنی بر شناخت درمانی.. 46

 

2-3 عقب ماندگی ذهنی.. 47

 

2-4 عقب مانده ذهنی آموزش پذیر ( EMR): 48

 

2-5 ویژگیهای کودک استثنایی.. 48

 

2-6 نیازهای والدین کودکان استثنایی.. 48

 

2-7 احساسات والدین کودکان استثنایی.. 49

 

2-8 پیشینه تحقیق.. 50

 

2-8-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 50

 

2-8-2 تحقیقات انجام شده در خارج کشور. 59

 

فصل سوم:روش شناسی پژوهش

 

3-1 مقدمه. 66

 

3-2 روش پژوهش… 66

 

3-3 جامعه آماری.. 66

 

3-4 نمونه و روش  نمونه گیری.. 66

 

3-5 ابزار پژوهش… 66

 

3-6 روش اجراء. 68

 

3-7 روش تجزیه و تحلیل داده­ها 69

 

3-8 پایایی پرسشنامه ……………….69

 

فصل چهارم:یافته های پژوهش

 

4-1  مقدمه. 72

 

4-2  آمار توصیفی.. 72

 

4-3  بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از لحاظ تحصیلات… 73

 

4-4  بررسی آمار توصیفی متغیرهای مربوط به والدین کودکان عادی.. 73

 

4-5  آزمون نرمال بودن داده‌ها 74

 

4-6 تحلیل استنباطی داده ها 75

 

4-7  بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق.. 75

 

4-7-1  بررسی وضعیت مؤلفه سلامت روانی.. 76

 

4-7-2 بررسی وضعیت مؤلفه خودکارآمدی والدین کودکان عادی.. 77

 

4-7-3- بررسی وضعیت مؤلفه خودکارآمدی والدین کودکان مرزی.. 78

 

4-8 بررسی فرضیه های تحقیق.. 79

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

 

5-1 مقدمه. 83

 

5-2 بحث و نتیجه گیری در مورد فرضیه های پژوهش 83

 

5-3 نتیجه گیری.. 88

 

5- 4 محدودیت ها 88

 

5-5 پیشنهادات… 88

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

منابع و مأخذ. 89

 

منابع فارسی.. 89

 

منابع انگلیسی.. 93

 

پیوست

 

چکیده انگلیسی
فهرست جداول

 

جدول 3-1: نتایج مقدار آلفای کرونباخ جهت بررسی پایایی پرسشنامه ……………………………………………..70

 

جدول 4-1: توزیع فراوانی، %، سن اعضای گروه نمونه. 72

 

جدول 4-2: توزیع فراوانی، %، تحصیلات  اعضای گروه نمونه. 73

 

جدول 4-3: نتایج آزمون کلموگروف – اسمیرنوف برای متغیرهای تحقیق.. 74

 

جدول 4-4: نتایج آزمون t جهت تعیین وضعیت میانگین مؤلفه سلامت روانی.. 76

 

جدول 4-5 : نتایج آزمون t جهت تعیین وضعیت میانگین مؤلفه خودکارآمدی والدین کودکان عادی.. 77

 

جدول 4-6:  نتایج آزمون t جهت تعیین وضعیت میانگین مؤلفه خودکارآمدی والدین کودکان مرزی.. 78

 

جدول 4-7:  تأثیر سلامت روانی بر خودکارآمدی والدین کودکان عادی و مرزی.. 79

 

جدول 4-8 : آزمون تی مستقل.. 80

 

جدول 4-9: آزمون تی مستقل.. 81
فهرست شکل­ها

 

شکل 2-1: بازنمایی نموداری تفاوت انتظارات اثر بخشی و انتظارات پیامد. 12

 

شکل 2-2 :ارتباط بین برانگیزاننده های شناختی وعملکرد. 27

 

شکل2-3: الگوی وحدت یافته برای مطالعه باورهای مهار (خودكارآمدی) در بافت خانواده 30

 

 

 

چکیده

 

در این پژوهش، تعیین رابطه بین خودکارآمدی با سلامت روان در بین والدین دارای کودکان عادی و  مرزی 12-7 ساله شهرستان الشتر در سال 92 مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به اهداف پژوهش، طرح کاربردی و از نوع همبستگی بوده که جامعه آماری این تحقیق را والدین کودکان عادی و والدین کودکان مرزی(آموزش پذیر) 12-7 ساله شهرستان الشتر تشکیل می­دهند. همچنین به منظور دستیابی به گروههایی از آزمودنیها که امکان تحلیل آماری مناسب را فراهم سازد، با توجه به جدول مورگان140 نفر برای این طرح انتخاب شدند. پرسشنامه های مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه خودکارآمدی بندورا و پرسشنامه سلامت روان (GHQ-28) بوده که ضریب آلفای كرنباخ پرسشنامه خودكارآمد پنداری بندورا 92/0

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...