فصل دوم: گستره نظری و پیشینه پژوهش

 

1-2کم توانی ذهنی …………………………………………………………………………..15

 

1-1-2شیوع ……………………………………………………………………………………..17

 

2-1-2طبقه بندی کم توانی ذهنی ………………………………………………………… 18

 

1-2-1-2طبقه بندی انجمن امریکایی کم توانی ذهنی………..………………………18

 

2-2-1-2طبقه بندی بر اساس انتظارهای آموزش پذیری……………………………..20

 

3-1-2ویژگی های شناختی دانش آموز کم توان ذهنی………………………………………21

 

4-1-2ویژگی های عاطفی و روانی کودکان کم توان ذهنی…………………………….24

 

2-2 فراخنای توجه………………………………………………………………………………26

 

1-2-2فیزیولوژی توجه………………………………………………………………………..27

 

2-2-2عوامل موثر در توجه…………………………………………………………………..30

 

3-2-2انواع توجه……………………………………………………………………………….31

 

4-2-2عملکردهای توجه………………………………………………………………………33

 

5-2-2کمبود توجه……………………………………………………………………………………………..38

 

6-2-2درمان ………………………………………………………………………………………………………40

 

7-2-2کم توانی ذهنی و اهمیت توجه……………………………………………………42

 

3-2نمایش درمانی……………………………………………………………………………………………….44

 

1-3-2تاریخچه نمایش درمانی …………………………………………………………………………..45

 

1-2-3-2انجمن نمایش درمانگران بریتانیا………………………………………………………….47

 

2-2-3-2انجمن ملی نمایش درمانی امریکا……………………………………………..50

 

3-3-2ابزار نمایش درمانی…………………………………..………...………………………52

 

4-3-2اهداف نمایش درمانی………………………………………..………………………..58

 

5-3-2رویکردهای نمایش درمانی……………………………………………………………58

 

1-5-3-2دیدگاه انسان شناسی/آیینی جنینگز……………………………………………..59

 

2-5-3-2نظریه نقش رابرت لندی……………………………………………………………60

 

3-5-3-2دیدگاه پنج مرحله ای امونا……………………………………………………….61

 

6-3-2روان نمایش درمانی و نمایش درمانی………………………………………………62

 

7-3-2نمایش درمانی برای کودکان…………………………………………………………64

 

8-3-2نمایش درمانی در آموزش ویژه…....……………………………………………….65

 

9-3-2استفاده از نمایش درمانی برای افراد دارای مشکلات یادگیری…...………..67

 

10-3-2توجه در نمایش درمانی………………………………………………………………68

 

11-3-2اجزاء جلسات نمایش درمانی………………………………………………………..69

 

4-2بررسی متون…………………………………………………………………………………..72

 

1-4-2تحقیقات انجام شده داخلی……………………………………………………………72

 

2-4-2تحقیقات انجام شده خارجی………………………………………………………….73

 

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

 

1-3نوع مطالعه و طرح پژوهشی……………....……………………………………………78

 

2-3جامعه آماری …………………………………………………………………………………78

 

3-3روش نمونه گیری و گروه نمونه ………………………………………………………..78

 

1-3-3معیارهای ورود به مطالعه ………………………………………………………………79

 

2-3-3معیارهای خروج از مطالعه …………………………………………………………….79

 

4-3ابزار پژوهش …………………………………………………………………………………79

 

1-4-3آزمون مربعات دنباله دار تولوز- پیرون……………………………………………79

 

1-1-4-3نمره گذاری و تفسیر نتایج…………………………………………………………80

 

2-4-3آزمون شناختی تشخیصی کی………………………………………………………..81

 

1-2-4-3نمره گذاری و تفسیر نتایج…………………………………………………………82

 

5-3روش اجرا……………………………………………………………………………………..82

 

1-5-3ساختار جلسات نمایش درمانی………………………………………………………..84

 

6-3ملاحظات اخلاقی……………………………………………………………………………85

 

7-3روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………….85

 

                   فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده های آماری

 

1-4توصیف داده ها……………………………………………………………………………..87

 

2-4استنباط از داده ها …………………………………………………………………………91

پایان نامه و مقاله

 

 

فصل پنجم:بحث وتفسیر

 

1-5بحث در چهارچوب یافته ها……………………………………………………………95

 

2-5نتیجه گیری نهایی ……………………………………………………………………….103

 

3-5محدودیت های پژوهش ……………………………………………………………….105

 

4-5پیشنهادات پژوهش………………………………………………………………………..106

 

فهرست منابع ……………………………………………………………………………………107

 

چکیده انگلیسی…………………………………………………………………………………122

 

پیوست:

 

محتوای جلسات نمایش درمانی……………………………………………………………..124

 

آزمون تولوز- پیرون…………………………………………………………………………..125

 

خرده آزمون فراخنای توجه مجموعه شناختی- تشخیصی کی……………………..126

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

عنوان ………………………………………………………………………………………….صفحه

 

جدول1-4 مقایسه میانگین سن در گروه های آزمایش و کنترل ……………………………………….87

 

جدول 2-4 مقایسه فراوانی سطوح کم توانی ذهنی در گروه های آزمایش و کنترل……………………..87

 

جدول 3-4مقایسه میانگین فراخنای توجه در آزمون تولوز- پیرون در گروه های آزمایش و کنترل………..88

 

جدول4-4مقایسه میانگین فراخنای توجه با توجه به آزمون تشخیصی کی در گروه های آزمایش و کنترل .. ……………………………………………………………………………………………………………………...89

 

جدول 5-4 بررسی نرمالیته متغیرهای پیوسته پژوهش…………………………………………………………91

 

جدول 6-4 نتایج آزمون تحلیل كوواریانس برای مقایسه میانگین فراخنای توجه (آزمون تولوز-پیرون) گروه های كنترل و آزمایش……………………………………………………………………………………………..92

 

جدول 7-4 نتایج آزمون تحلیل كوواریانس برای مقایسه میانگین فراخنای توجه (آزمون کی) گروه های كنترل و آزمایش…………………………………………………………………………………………………..92

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

عنوان ………………………………………………………………………………………….صفحه

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...