1-8) خلاصه فصل اول.. 12

 

فصل دوّم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق.. 13

 

مقدمه. 14

 

2-1- یادگیری.. 14

 

2-2- نظریات یادگیری.. 16

 

2-2-1- نظریات رفتاری یادگیری.. 16

 

2-2-2- نظریات شناختی یادگیری.. 17

 

2-2-3- نظریه یادگیری گشتالت… 17

 

2-2-4- نظریه یادگیری شناختی اجتماعی.. 18

 

2-3- انواع یادگیری.. 18

 

2-3-1- یادگیری برای بقاء 18

 

2-3-2- یادگیری انطباقی.. 19

 

2-3-3- یادگیری تعمیمی (مولد) 19

 

2-4- سطوح یادگیری.. 20

 

2-4-1- یادگیری فردی.. 20

 

2-4-2- یادگیری تیمی یا گروهی.. 21

 

2-4-3- یادگیری سازمانی.. 21

 

2-5- یادگیری سازمانی.. 21

 

2-6- سیر تاریخی یادگیری سازمانی.. 23

 

2-7- یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 26

 

2-8- تاریخچه مفهوم پردازی سازمان یادگیرنده 29

 

2-9- سازمان یادگیرنده 31

 

2-10- دیدگاه صاحبنظران درباره سازمان یادگیرنده 36

 

2-10-1- پیتر سنگه. 36

 

2-10-2- گاروین.. 39

 

2-10-3- ماركوارت.. 39

 

2-10-4- جفارت و مارسیک… 40

 

2-10- 5- واتكینز و مارسیك… 41

 

2-10-6- آرجریس و شون.. 43

 

2-10-7- مامفورد. 44

 

2-10-8- هریسون.. 46

 

2-10-9- کاپلان و نورتون.. 47

 

2-10-10- گاهه. 48

 

2-11- انواع سازمان های یادگیرنده 51

 

2-11-1- سازمانهای فهمیده 51

 

2-11-2- سازمانهای ادراك كننده و متفكر. 51

 

2-11-3- سازمان های یادگیرنده 51

 

2-12- اهمیت ایجاد سازمان یادگیرنده 53

 

2-13- طبقه بندی ویژگی های سازمان یادگیرنده 56

 

2-14- تفاوت سازمان یادگیرنده با سازمان های سنتی.. 57

 

2-15- ایجاد سازمان یاد گیرنده 60

 

2-16- پیشینه تحقیق و سوابق پژوهشی.. 65

 

2-16-1- پیشینه داخلی.. 65

 

2-16-2- پیشینه خارجی.. 68

 

2-17- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.. 71

 

2-18- الگوی مفهومی تحقیق.. 72

 

2-19) الگوی تحلیلی تحقیق.. 74

 

2-20) خلاصه فصل دوم. 78

 

فصل سوم: روش تحقیق.. 79

 

3-1- مقدمه. 80

 

3-2)نوع و روش پژوهش…. 80

 

3-3) جامعه آماری.. 81

 

3-4) نمونه و روش نمونه گیری.. 81

پایان نامه

 

 

گردآوری اطلاعات.. 82

 

گردآوری اطلاعات.. 82

 

3-6-1)روش سنجش روایی پرسشنامه. 83

 

3-6-2) روش سنجش پایایی پرسشنامه. 83

 

3-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها 84

 

3-8) خلاصه فصل سوم. 84

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 85

 

4-1) مقدمه. 86

 

4-2) تحلیل توصیفی داده ها 86

 

4-2-1) متغیر جنسیت… 86

 

4-2-2) متغیر تحصیلات.. 87

 

4-2-3) متغیر سابقه خدمت… 88

 

4-3) تحلیل استنباطی داده ها 89

 

4-3-1) سوال اصلی پژوهش…. 89

 

4-3-2) سوال فرعی اول پژوهش…. 91

 

4-3-3) سوال فرعی دوم پژوهش…. 92

 

4-3-4) سوال فرعی سوم پژوهش…. 92

 

4-3-5) سوال فرعی چهارم پژوهش…. 93

 

4-3-6) سوال فرعی پنجم پژوهش…. 94

 

4-3-7) سوال فرعی ششم پژوهش…. 94

 

4-3-8) سوال فرعی هفتم پژوهش…. 95

 

4-4) خلاصه فصل چهارم. 96

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. 97

 

5-1) مقدمه. 98

 

5-2) نتیجه گیری.. 98

 

5-2-1) نتیجه گیری از سوال اصلی.. 98

 

5-2-2) نتیجه گیری از سوال فرعی اول.. 99

 

5-2-3) نتیجه گیری از سوال فرعی دوم. 100

 

5-2-4) نتیجه گیری از سوال فرعی سوم. 100

 

5-2-5) نتیجه گیری از سوال فرعی چهارم. 101

 

5-2-6) نتیجه گیری از سوال فرعی پنجم. 101

 

5-2-7) نتیجه گیری از سوال فرعی ششم. 102

 

5-2-8) نتیجه گیری از سوال فرعی هفتم. 103

 

5-3) محدودیت های پژوهش…. 103

 

5-4) پیشنهادهای تحقیق.. 104

 

5-4-1) پیشنهادهای کاربردی برای سازمان مورد مطالعه. 104

 

5-4-2) پیشنهادهای تجربی برای محققین.. 105

 

5-5) خلاصه فصل پنجم. 105

 

منابع.. 106

 

منابع فارسی.. 107

 

منابع لاتین.. 110

 

پیوست… 114

 

پرسشنامه. 115

 

 

 

 

 

فهرست جدول ها

 

جدول 2- 1: تعاریف یادگیری سازمانی از دیدگاه صاحب نظران مختلف   22

 

جدول 2- 2: سیر تاریخی مفاهیم یادگیری سازمانی (قربانی زاده و مشبکی، 1385: 173) 25

 

جدول 2- 3: تفاوت بین سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی (اورتنبلد، 2001) 28

 

جدول 2- 4: تعاریف صاحب نظران مختلف از سازمان یادگیرنده 34

 

جدول 2- 5: انواع سازمان های یادگیرنده (لات هنس ، 1998: 13) 52

 

جدول 2- 6: طبقه بندی ویژگیهای سازمان یادگیرنده (مک گیل و همکاران 1993) 57

 

جدول 4- 1: توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر جنسیت   86

 

جدول 4- 2: توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر تحصیلات   87

 

جدول 4- 3: توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر سابقه خدمت   88

 

جدول 4- 4: نتایج آزمون T تک نمونه ای عوامل مرتبط با یادگیری سازمانی 90

 

جدول 4- 5: نتایج رگرسیون همزمان تاثیر رهبری مناسب بر یادگیری سازمانی 92

 

جدول 4- 6: نتایج رگرسیون همزمان تاثیر فضای تعمیقی بر یادگیری سازمانی 92

 

جدول 4- 7: نتایج رگرسیون همزمان تاثیر بومی سازی بر یادگیری سازمانی 93

 

جدول 4- 8: نتایج رگرسیون همزمان تاثیر تعادل بین خانواده و کار بر یادگیری سازمانی 93

 

جدول 4- 9: نتایج رگرسیون همزمان تاثیر مدیریت زمان بر یادگیری سازمانی 94

 

جدول 4- 10: نتایج رگرسیون همزمان تاثیر تجربه اندوزی بر یادگیری سازمانی 95

 

جدول 4- 11: رتبه بندی عوامل مرتبط با یادگیری سازمانی 95

 

 

 

فهرست نمودارها

 

نمودار 4- 1: توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر جنسیت   87

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...