دانلود پایان نامه ارشد : رابطه خودکارآمدی،اهمال کاری و اضطراب امتحان با پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان |
2-6-3 تفاوت خودکار آمدی با سایر انواع باورهای خود…………………………………………………………………23 2-6-3-1 خود پنداره ………………………………………………………………………………………………………………..24 2-6-3-2 عزت نفس…. ……………………………………………………………………………………………………………..24 2-6-3-3 انتظارات عملکرد ………………………………………………………………………………………………………..25 2-6-3-4 کنترل تصویری……………………………………………………………………………………………………………25 2-6-4 ابعاد خود کار آمدی…………………………………………………………………………………………………………26 2-6-4-1 سطح……………………………………………………………………………………………………………………….. 26 2-6-4-2 عمومیت ……………………………………………………………………………………………………………………27 2-6-4-3 نیرومندی……………………………………………………………………………………………………………………27 2-6-5 منابع باورهای خود کار آمدی …………………………………………………………………………………………..28 2-6-5-1 تجارت مسلط……………………………………………………………………………………………………………..29 2-6-5-2 تجارت جانشینی………………………………………………………………………………………………………….29 2-6-5-3 قانع سازی کلامی………………………………………………………………………………………………………..30 2-6-5-4 حالت های فیزیولوژیکی و هیجانی ……………………………………………………………………………….31 2-6-5-5 تجارت تصویر سازی ذهنی………………………………………………………………………………………… 31 2-6-6 خود کار آمدی بالا و پایین………………………………………………………………………………………………..31 2-6-7 خود کار آمدی ، انگیزش و اسناد ……………………………………………………………………………….33-32 2-6-8 جنسیت و خود کار آمدی………………………………………………………………………………………………..34 2-6-9 خود کار آمدی و پیشرفت تحصیلی…………………….. …………………………………………………………..35 2-6-10 تاثیر زمینه های فرهنگی و اجتماعی روی خود کار آمدی……………………………………………………36 2-6-11 نقش باورهای خود کار آمدی در انگیزش افکار…………………………………………………………. 38-37 2-6-12 تحلیل باورهای خود کار آمدی در گستره زندگی… …………………………………………………………..39 2-6-12-1 تأثیر بافت خانواده بر باورهای خودکار آمدی…. ……………………………………………………………39 2-6-12-2 تأثیر دوستان و همسالان……………………………… ……………………………………………………………39 2-6-12-3 نقش مدرسه ………… ……………………………………………………………………40 2-6-13 رشد خود کار آمدی به واسطه مرحله گذر نوجوانی…… …………………………………………………….40 2-6-14 خود کار آمدی مرتبط با بزرگسالی…………………………………………………………………………………. 40 2-6-15 راهبردهای بهبود خود کار آمدی ………………………………………………………………… …………..42-41 2-7 اهمال کاری تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………. 43 2-7-1 تعاریف……………………………………………………………………………………………………………………….. 44 2-7-2 رویکرد اهمال کاری ……………………………………………………………………………………………………… 44 2-7-2-1 رویکردهای رفتاری …………………………………………………………………………………………………….45 2-7-2-2 رویکردهای منطقی – هیجانی……………………………………………………………………………….. 49-46 2-7-2-3 رویکردهای شناختی ……………………………………………………………………………………………………50 2-7-2-4 رویکرد انگیزشی ………………………………………………………………………………………………………..51 2-7-3 اهمال کاری بعنوان یک عادت…………………………………………………………………………………………. 52 2-7-4 اهمال کاری بعنوان یک اختلال شخصیتی…………………………………………………………………… 53-52 2-7-5 اهمال کاری تحصیلی و اهمال کاری غیر تحصیلی ………………………………………………………..55-54 2-7-6اهمال کاری و اهمال کاری فعال …………………………………………………………………………………57-56 2-7-7 درماندگی آموخته شده……………………………………………………………………………………………………. 58 2-8 اضطراب آموزشگاهی…………………………………………………………………………………………………………. 59 2-8-1 نشانه های اضطراب امتحان ……………………………………………………………………………………….61-60 2-8-2 سبب شناسی اضطراب امتحان…………………………………………………………………………………………. 62 2-8-3 سه مدل در سبب شناسی اضطراب امتحان…………………………………………………………………………..63 2-8-3-1 مدل توجهی – شناختی………………………………………………………………………………………… 65-64 2-8-3-2 مدل روان پویشی اضطراب امتحان ساراسون…………………………………………………………………. 66 2-8-3-3 مدل نقض در مهارت مطالعه……………………………………………………………………………………….. 67 2-8-4 عوامل مرتبط با اضطراب………………………………………………………………………………………………… 68 2-8-4-1 روابط والدین با فرزند………………………………………………………………………………………………… 68 2-8-4-2 انتظارات معلم ……………………………………………………………………………………………………………69 2-8-4-3 مهارت های تحصیلی…………………………………………………………………………………………………. 70 2-8-4-4- دشواری امتحان……………………………………………………………………………………………………….. 70 2-8-4-5 محیط برگزاری امتحان…………………………………………………………………………………………. 71-70 2-8-5 مثلث اضطراب امتحان……………………………………………………………………………………………………. 72 2-8-5-1 بخش فیزیکی……………………………………………………………………………………………………………. 72 2-8-5-2 بخش هیجانی – عاطفی……………………………………………………………………………………………… 73 2-8-5-3 بخش شناختی – ذهنی……………………………………………………………………………………………….. 74 2-8-6 رویکرد درمانی کاهش اضطراب امتحان …………………………………………………………………………….75 2-8-6-1 رویکرد شناختی – رفتاری………………………………………………………………………………………….. 75 2-8-6-2 کاهش اضطراب امتحان از طریق مقابله با باورهای غیر عقلانی الیس………………………………….76 2-8-6-3 کاهش اضطراب امتحان از طریق دیدگاه شناختی بک……………………………………………………….77 2-9 پیشینه پژوهش ………………………………………………………………………………………..77 2-9-1 الف : تحقیقات انجام شده داخلی………………………………………………………………………………..80-78 2-9-2 ب : تحقیقات انجام شده خارجی………………………………………………………………………………. 82-80 فصل سوم : روش شناسی پژوهش 3-1 طرح پژوهش………………………………………………………………………………………………… 83 3-2 جامعه آماری ، نمونه گیری و روش نمونه …………………………………………………………………………….84 3-3 ابزار گرد آوری داده ها……………………………………………………………………………………………..84 3-3-1 الف : پرسشنامه خودکار آمدی عمومی………………………………………………………………….. 84 3-3-2 ب : پرسشنامه تعلل ورزی نسخه دانش آموزان …………………………………………………………………..85 3-3-3 ج : پرسشنامه اضطراب امتحان …………………………………………………………………………………………85 3-4 روش گرد آوری داده ها……………………………………………………………………………………………………… 85 3-5 روش تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………. 86 فصل چهارم : تجزیه و تحلیل آماری 4-1 تحلیل توصیفی داده ها…………………………………………………………………………………………………. 90-89 4-2 تحلیل استنباطی داده ها………………………………………………………………………………………………… 93-90 فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری 5-1بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………. 99-95 5-2 محدودیت های پژوهشی …………………………………………………………………………………………………..100 5-3 پیشنهادات……………………………………………………………………………………………… 101 5-3-1 پیشنهادات کاربردی
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-16] [ 04:47:00 ب.ظ ]
|