نقش محیط در تاب آوری.. 43

 

سلامت روان. 47

 

تعریف سلامت روان. 48

 

عوامل مؤثر بر سلامت روان. 50

 

سلامت روان در مکاتب مختلف… 51

 

نظریه های سلامتروان. 57

 

بازنگری پژوهش ها 62

 

فصل سوم: روش شناسی پژوهش… 68

 

مقدمه. 69

 

جامعه آماری.. 69

 

حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 69

 

خصوصیات آزمودنی ها 70

 

طرح پژوهش… 70

 

ابزار پژوهش… 71

 

نحوه انجام پژوهش… 74

 

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات… 75

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های پژوهش… 76

 

الف) یافته های توصیفی.. 77

 

ب) یافته های استنباطی مربوط به فرضیه های پژوهش… 79

 

ج) یافته های جانبی.. 81

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. 83

 

بحث و نتیجه گیری.. 84

 

محدودیت های پژوهش… 89

 

پیشنهادات پژوهش… 90

 

منابع. 91

 

پیوست ها 102

 

چکیده لاتین.. 109

 

 

 

فهرست جداول

 

جدول 2-1: مقایسه هوش معنوی و هوش متعارف… 31

 

جدول 3-1: توزیع دانشجویان برحسب جنسیت… 70

 

جدول 3-2: توزیع دانشجویان برحسب وضعیت تاهل.. 70

 

جدول4-1: میانگین و انحراف معیار تاب آوری، هوش معنوی و سلامت روان دانشجویان. 77

 

جدول4-2: میانگین و انحراف معیار تاب آوری، هوش معنوی و سلامت روان دانشجویان دختر و پسر  78

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

جدول4-3: میانگین و انحراف معیار تاب آوری، هوش معنوی و سلامت روان دانشجویان مجرد و متاهل  78

 

جدول 4-4: رابطه تاب آوری با سلامت روان دانشجویان. 79

 

جدول 4-5: رابطه هوش معنوی با سلامت روان دانشجویان. 80

 

جدول4-6: ربطه چندگانه بین تاب آوری و هوش معنوی با سلامت روان دانشجویان. 80

 

جدول4-7: نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) هوش معنوی، تاب آوری و سلامت روان دانشجویان دختر و پسر  81

 

جدول4-8: نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) هوش معنوی، تاب آوری و سلامت روان دانشجویان متاهل و مجرد 82

 

 

 

چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه تاب آوری و هوش معنوی با سلامت روان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد بود. نمونه پژوهش شامل 225 نفر از دانشجویان بود که به صورت خوشه ایی چند مرحله ای انتخاب شدند و به ابزارهای پژوهش که عبارت بودند از پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون (2003)، پرسشنامه هوش معنوی امرام و درایر (2007) و پرسشنامه سلامت ­روان 25-SCL پاسخ دادند. طرح پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. برای تحلیل داده­ها از روش­های آماری ضریب همبستگی ساده پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج نشان داد که بین تاب آوری با سلامت روان دانشجویان رابطه مثبت معناداری وجود دارد و بین هوش معنوی با سلامت روان رابطه مثبت معناداری وجود دارد. همچنین نتایج رگرسیون نشان داد بین تاب آوری و هوش معنوی با سلامت روان دانشجویان رابطه چند گانه وجود دارد و هوش معنوی بهترین پیش بینی کننده سلامت روان دانشجویان می باشد.

 

 

 

مقدمه
بدون شک کسب علم مهمترین و زیر بنایی ترین فعالیت های انسان است که نقش بسیار اساسی در زندگی فرد و همچنین، ایجاد فرهنگ و تمدن و پیشرفت وی دارد. توانایی کسب علم از پیشرفته ترین و ضروری ترین توانمندی یا فعالیت های پیچیده و عالی ذهن انسان است که اساس پیشرفت علمی وی را فراهم نموده و موجب شده تا به تمدن پیشرفته ای دست یابد. شرایط محیطی و فردی در تسهیل این مقوله نقش بسزایی دارند (شاوران و همکاران،1387).

 

دانشجویان از اقشار مستعد و برگزیده جامعه و سازندگان آینده کشور خویش هستند و سطح سلامت و کیفیت زندگی آنها تاثیر بسزای در یادگیری و افزایش آگاهی علمی و موفقیت تحصیلی شان خواهد داشت. دانشجویان به دلیل موقعیت اجتماعی- روانی که دارند زندگی پر چالشی را تجربه می نمایند (حلاجانی، 1389).

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...