فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

 

2-1- مقدمه 17

 

2-2- کارآفرینی.. 17

 

2-3- ویژگی های کارآفرینان. 18

 

2-4- سه موج در کارآفرینی.. 20

 

2-5- انواع كارآفرینی.. 23

 

2-6- کارآفرینی سازمانی.. 23

 

2-7- مدل های كارآفرینی سازمانی.. 26

 

2-7-1- مدل كارآفرینی سازمانی كورنوال و پرلمن.. 26

 

2-7-2- مدل كارآفرینی سازمانی اكهلس و نِک…. 27

 

2-7-3- مدل كارآفرینی سازمانی كوراتكو و همكاران. 28

 

2-7-4- كارآفرینی سازمانی تامپسون…..30

 

2-8- شاخص های مناسب در انتخاب كارآفرینی سازمانی.. 31

 

2-9- فرآیند کارآفرینی سازمانی.. 32

 

2-10- موانع و محدودیت های كارآفرینی سازمانی.. 34

 

2-11- عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی.. 37

 

2-11-1- انگیزش… 38

 

2-11-2- مهارت های فردی.. 39

 

2-11-3- حمایت محیطی ادراک شده. 40

 

2-11-4- پویایی محیطی ادراک شده ……….40

 

2-11-5- نگرش… 41

 

2-11-6- هنجارهای ذهنی.. 42

 

2-11-7- کنترل رفتاری ادراک شده. 42

 

2-12- پیشینه تحقیق.. 43

 

 فصل سوم: روش اجرای تحقیق

 

3-1- مقدمه. 47

 

3-2- فرآیند اجرای تحقیق.. 47

 

3-3- روش تحقیق.. 48

 

3-4- جامعه و نمونه آماری.. 48

 

3-5- روش و ابزار جمع آوری داده ها 49

 

3-6- روایی و پایایی پرسشنامه. 50

 

3-6-1- روایی.. 51

 

3-6-2- پایایی.. 52

 

3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها………53

 

 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1- مقدمه. 55

 

4-2- آمار توصیفی.. 55

 

4-2-1- توصیف جنسیت پاسخ دهندگان. 56

 

4-2-2- توصیف سن پاسخ دهندگان. 57

 

4-2- 3- توصیف سطح تحصیلات پاسخ دهندگان. 58

 

4-2-4- توصیف متغیر انگیزش… 59

 

4-2-5- توصیف متغیر مهارت های فردی.. 60

 

4-2-6- توصیف متغیر حمایت محیطی ادراک شده. 61

 

4-2-7- توصیف متغیر پویایی محیطی ادراک شده. 62

 

4-2-8- توصیف متغیر نگرش… 63

 

4-2-9- توصیف متغیر هنجارهای ذهنی.. 64

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

4-2-10- توصیف متغیر کنترل رفتاری ادراک شده. 65

 

4-2-11- توصیف متغیر تمایل به کارآفرینی سازمانی.. 66

 

4-3- آزمون نرمال بودن توزیع داده ها 67

 

4-4- ماتریس همبستگی بین متغیرها ……68

 

4-5- شاخص های برازندگی مدل 69

 

4-6- آزمون فرضیه های تحقیق.. 70

 

4-7- بررسی فرضیه های تحقیق.. 73

 

 فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

 

5-1- مقدمه. 76

 

5-2- نتیجه گیری.. 76

 

5-3- پیشنهادات تحقیق.. 77

 

5-4- پیشنهاد برای تحقیقات آتی.. 78

 

5-5- محدودیت های تحقیق.. 78

 

 منابع و مآخذ

 

الف- فارسی.. 79

 

ب- انگلیسی.. 84

 

 پیوستها و ضمائم…88.

 

چکیده انگلیسی ..98

 

چکیده

 

امروزه سازمان ها نه تنها، به پرورش رفتار کارآفرینانه جهت رقابت موفق در این محیط متغیر و پیچیده نیاز دارند، بلکه برای ادامه حیات و رشد، باید هرچه بیشتر خلاق و نوآور باشند. از اینرو برای این كه سازمان ها در بازار، رقابتی تر عمل كنند باید رویكردی كارآفرینانه داشته باشند. لازمه بهره مندی از مزایای کارآفرینی سازمانی، شناخت دقیق عوامل تاثیرگذار بر تمایل به بروز رفتارهای نوآورانه و کارآفرینانه در سازمان است. از اینرو، تحقیق حاضر به بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی پرداخته است. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق، بانک های خصوصی شهر رشت (شامل بانکهای صادرات ایران، ملت، قوامین، پارسیان، پاسارگاد و بانک تجارت) مورد بررسی قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها تعداد 400 پرسشنامه در 40 شعبه از این شش بانک خصوصی فعال در سطح شهر رشت (هر شعبه 10 عدد پرسشنامه) توزیع گردید كه از این تعداد، 328 عدد پرسشنامه قابل قبول استخراج شد که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. ضمنا در تحقیق حاضر از شیوه نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس استفاده شده است. در ادامه از مدل یابی معادلات ساختاری جهت آزمون 7 فرضیه مطرح شده در این تحقیق استفاده به عمل آمد. روش تحقیق از نظر هدف، كاربردی و از نوع علّی است. نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه ها نشان می دهد که نگرش، هنجارهای ذهنی و همچنین کنترل رفتاری ادراک شده به طور مستقیم بر تمایل به کارآفرینی سازمانی تاثیر دارند. همچنین متغیرهای انگیزش، مهارت های فردی، حمایت محیطی ادراک شده و پویایی محیطی ادراک شده بطور غیرمستقیم بر تمایل به کارآفرینی سازمانی تاثیر می گذارند. بعلاوه مشخص گردید که متغیرهای انگیزش و مهارت های فردی بر نگرش تاثیر مثبت داشته و متغیرهای حمایت محیطی ادراک شده و پویایی محیطی ادراک شده نیز بر کنترل رفتاری ادراک شده تاثیر مثبت دارند.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...