تلویزیون اودلاریوردو                                                                                          26

 

تلویزیون آنا یورد                                                                                               27

 

تلویزیون گونی آذربایجان(گوناز تی وی)                                                                  27

 

شواهد تحقیق                                                                                                29

 

فصل سوم : روش اجرای تحقیق                                                                          30

 

نوع و روش تحقیق                                                                                            31

 

ابزار و روش گرد آوری اطلاعات                                                                              31

 

روش گرد آوری اطلاعات                                                                                      31

 

جامعه آماری و نمونه                                                                                         32

 

نمونه گیری                                                                                                     32

 

اعتبار و روایی پرسشنامه                                                                                    32

 

پایایی پرسشنامه                                                                                              33

 

روش تجزیه و تحلیل                                                                                            33

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته ها                                                                      34

 

جمعیت كلی استان به تفكیك شهرستانها                                                               35

 

جدول مربوط به مبانی نظری                                                                                  36

 

جدول توزیع درصد فراوانی                                                                                      37

 

تحلیل و شرح جدول توزیع درصد فراوانی و رسم نمودار مربوطه                                       39

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات                                                                        55

 

اهم نتایج تحقیق                                                                                                 56

 

پیشنهادات                                                                                                         57

 

محدودیتهای تحقیق                                                                                              58

 

چكیده تحقیق:

 

در این پروژه كه تحت عنوان (بررسی تاثیر رسانه های خارج از كشور بر علاقه جوانان 20 الی 30 سال به پان تركیسم در شهرستان اردبیل ، پارس آباد و مشگین شهر می باشد) تلاش شده است كه رسانه های گروهی (شبكه های تلویزیون) خارج از كشور كه در تبلیغ افكار پان تركیسم فعالیت دارند شناسایی و تاثیر آنها بر علاقه جوانان بین 20 الی 30 سال به پان تركیسم بررسی گردد.

 

در همین راستا پرسشنامه حاوی 23 سوال تهیه و به تناسب آمار جمعیت تعداد 100 نفر در شهرستان اردبیل 50 نفر در شهرستان پارس آباد 50 نفر در شهرستان مشگین شهر از جامعه آماری به روش نمونه گیری تصادفی ساده تكمیل گردید.

 

نوع تحقیق كاربردی و روش انجام آن توصیفی است و ابزار گردآوری اطلاعات و شیوه انجام تحقیق اسنادی و پرسشنامه ای بوده است البته امكان استفاده از روش مصاحبه و سایر روشها نیز وجود داشت كه بلحاظ ضیق مهلت تكمیل تحقیق و لزوم مسافرت به شهرستانهای مذكور و انجام هزینه ایاب و ذهاب و سایر مشكلات جانبی فقط به روشها و ابزارهای فوق اكتفا گردید.

 

جامعه آماری جوانان بین 20 الی 30 سال شهرستان اردبیل – پاس آباد و مشگین شهر بودند كه سعی گردید از دارندگان مدارك تحصیلی دیپلم به بالا پرسشنامه تكمیل گردد.

 

طبق نتایج بدست آمده از هفت مورد فرضیه طرح شده فرضیه عدم تأمین نیازمندیهای جوانان توسط شبكه‌های داخل كشور باعث گرایش آنان به شبكه‌های خارج شده است با 71 درصد پاسخ مثبت 5/24 درصد پاسخ منفی و 5/4 درصد پاسخ نداده اولین و ضعف پوشش شبكه‌های داخل كشور باعث گرایش جوانان به رسانه‌های خارجی شده است، با 67درصد پاسخ مثبت، 5/24درصد پاسخ منفی، 5/8 درصد پاسخ نداده دومین فرضیه و تأثیر تنوع و جذابیت برنامه‌های شبكه‌های خارجی بر گرایش جوانان به آن برنامه‌ها با 5/53درصد پاسخ مثبت، 32درصد پاسخ منفی، 5/14درصد پاسخ نداده سومین فرضیه تأیید شده می‌باشد. فرضیات، تأثیر رسانه‌های خارج از كشور بر علاقه‌مندی جوانان به پان تركیسم با 5/50درصد پاسخ مثبت 5/37درصد پاسخ منفی 12درصد پاسخ نداده و فرضیه اهداف تجزیه طلبی بودن رسانه‌های خارج از كشور با 50درصد پاسخ مثبت 5/33 درصد پاسخ منفی 5/16 پاسخ نداده و فرضیه‌ موفقیت شبكه‌های خارجی در جذب طرفدار و بیننده با 5/46 درصد پاسخ مثبت،

پایان نامه و مقاله

 

40درصد پاسخ منفی، 13 درصد پاسخ نداده به ترتیب توسط نمونه‌های جامعه آماری تأیید گردیده‌اند.

 

پیشگفتار:

 

در این پروژه تلاش شده كه تاثیر شبكه های تلویزیونی خارج از كشور بر علاقمندی جوانان به پان تركیسم مورد بررسی قرار گیرد و جهت نتیجه گیری بهتر ضمن اشاره به تاریخچه شبكه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان و شبكه های راه اندزی شده توسط عناصر قوم گرا با تكمیل پرسشنامه از جامعه آماری نسبت به تحلیل داده ها پرداخته شده است و علاوه بر آن نقش رسانه های محلی و داخل كشور نیزدر مقابل فعالیت شبكه های خارجی در پرسشنامه اشاره و نظر پاسخگویان تجزیه و تحلیل گردیده.

 

در بررسی اسنادی، سوابق و پرونده های تعداد 10 نفر ازفعالان قوم گرا در اردبیل مورد مظالعه قرار گرفته و تاثیر رسانه ها بر فعالیت آنلن بررسی شده است.

 

البته بعلت ضیق وقت امكان استفاده از تمامی ابزارهای گرد آوری اطلاعات و بكارگیری روشهای آن مقدور نگردید لیكن مجموعه تلاش كوتاه مدت بوده و امیدوارم قابل بهره برداری بوده باشد.

 

فصل اول: مقدمه و کلیات

 

مقدمه:

 

مسئله قومیت و قومگرایی از مسائل مهم (اجتماعی) كشور است كه همواره در مراحل تبدیل شدن به مسئله امنیتی است، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی جهت ضربه زدن به این نظام از تمامی شگردها و شیوه ها اعم از تحریم اقتصادی، تحمیل جنگ 8 ساله، متهم كردن به عدم رعایت حقوق بشر استفاده كرده و به حول قوه الهی موفق نشده است و سرد مداران زور و استكبار جهانی راه و شیوه جدیدی كه انتخاب كرده اند بر هم زدن امنیت داخلی كشور با تحریك قومیتها می باشد و علنا در این رابطه بودجه كلانی اختصاص داده شده و سیاستمداران آمریكا اعلام كرده اند در ایران پتانسیل قومیتها وجود داشته كه چندین سال است كه از آن بی خبر بوده اند در نتیجه پس از آن توجه خاصی بر تحریك قومیتها كرده اند و نا آرامیهای استان خوزستان و استان های آذری نشین كشورمان در سالهای اخیر نتیجه اقدامات آنان میباشد.

 

در این رابطه نقش رسانه های گروهی بسیار با اهمیت و حساس است بطوریكه اغتشاش خرداد سال 85 شهرستان اردبیل در رابطه با موضوع كاریكاتور روزنامه ایران توسط رسانه های خارجی به ویژه شبكه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان و شبكه های راه اندازی شده توسط عناصر قوم گرا كه از آمریكا پخش می گردد هدایت می شد و این شبكه هابا پخش برنامه های تحریك آمیز و غلو كردن موضوع در صدد كشاندن مردم به خیابانها و صحنه های درگیری و رویاروی مردم با مامورین بودند كه در این تحقیق به شناسایی رسانه های مذكور همچنین تاثیر آنان بر علاقه جوانان بر پان تركیسم پرداخته ایم كه انشاء قابل بهره برداری خواهد بود.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...