این نتیجه مؤید این حقیقت است که اجرای روش حل تمرین بر میزان تأثیرات هیجانی آنان تأثیر ندارد.

 

 

 

فرضیه چهارم پژوهش:ارائه تکلیف به روش حل تمرین بر فعالیت برنامه ریزی دانش آموزان تأثیر دارد.

 

با توجه به جدول۱۱ – ۴ نتیجه می گیریم که بین میزان فعالیت برنامه ریزی گروه آزمایش و کنترل در پس آزمون،پس از حذف تأثیر پیش آزمون تفاوت معنا دار وجود دارد.

 

همچنین مشاهده می شود میزان فعالیت برنامه ریزی دانش آموزانی که به آن ها تکلیف شب به شیوه حل تمرین ارائه شده،از میزان فعالیت برنامه ریزی دانش آموزانی که به آن ها تکلیف شب به شیوه حل تمرین ارائه نشده،بیشتر است و فرض پژوهشگر تأیید می شود،که نتایج این پژوهش با نتایج تحقیقات؛صنف(۱۳۷۰)،پورحسین(۱۳۷۵)،آبکار(۱۳۷۷)،ریحانه نژاد(۱۳۷۹)،بنائی (۱۳۷۸)،دویل و باربر(۱۹۹۱)،ایستین(۱۹۹۲)،کوپر(۱۹۹۸)و کراوول و بیل(۲۰۰۸)همسویی دارد.

 

در تبیین این فرضیه می توان بیان داشت،که به نظر می‌رسد با توجه به فعال بودن دانش آموزان در روش حل تمرین ، یادگیری مطالب درسی توسط آن ها بهتر صورت گرفته و در نتیجه آنان توانسته اند فعالیت برنامه ریزی مؤثری داشته باشند،این در حالی است که دانش آموزانی که در روش حل تمرین شرکت نداشته اند،به دلیل عدم استفاده از روش حل تمرین نتوانسته انداز فعالیت برنامه ریزی مؤثرتری داشته باشند.

 

این نتیجه مؤید این حقیقت است که اجرای روش حل تمرین بر فعالیت برنامه ریزی آنان تأثیر شگرفی دارد .

 

فرضیه پنجم پژوهش:ارائه تکلیف به روش حل تمرین بر فقدان کنترل پیامد دانش آموزان تأثیر دارد.

 

با توجه به جدول۱۴-۴ نتیجه می گیریم که بین میزان فقدان کنترل پیامد گروه آزمایش و کنترل در پس آزمون،پس از حذف تأثیر پیش آزمون تفاوت معنا دار وجود ندارد.همچنین مشاهده می شود میزان فقدان کنترل پیامددانش آموزانی که به آن ها تکلیف شب به شیوه حل تمرین ارائه شده،از میزان فقدان کنترل پیامد دانش آموزانی که به آن ها تکلیف شب به شیوه حل تمرین ارائه نشده،کمتر است وفرض پژوهشگر تأیید نمی شود ، که نتایج این پژوهش با نتایج تحقیقات؛بنائی(۱۳۷۸)و کوپر(۱۹۹۸)همسویی دارد .

 

در تبیین این فرضیه می توان بیان داشت ، که به نظر می‌رسد دانش آموزانی که در روش حل تمرین شرکت نداشته اند ، یادگیری مطالب درسی توسط آن ها بهتر صورت گرفته و در نتیجه آنان توانسته اند فقدان کنترل پیامد مؤثری داشته باشند، این در حالی است که دانش آموزانی که درروش حل تمرین شرکت داشته اند،نتوانسته اندازفقدان کنترل پیامد مؤثرتری داشته باشند.

 

این نتیجه مؤید این حقیقت است که اجرای روش حل تمرین بر فقدان کنترل پیامد آنان تأ ثیری ندارد .

 

فرضیه ششم پژوهش:ارائه تکلیف به روش حل تمرین در انگیزش دانش آموزان تأثیر دارد.

 

با توجه به جدول ۱۷- ۴ نتیجه می گیریم که بین میزان انگیزش گروه آزمایش و کنترل در پس آزمون،پس ازحذف تأثیر پیش آزمون تفاوت معنا دار وجود ندارد . هم چنین مشاهده می شود میزان انگیزش دانش آموزانی که به آن هاتکلیف شب به شیوه حل تمرین ارائه شده،از میزان انگیزش دانش آموزانی که به آن ها تکلیف شب به شیوه حل تمرین ارائه نشده،کمتر است وفرض پژوهشگر تأیید نمی شود،که نتایج این پژوهش با نتایج تحقیقات؛بنائی(۱۳۷۸)،کوپر(۱۹۹۸)وکراول و بیل(۲۰۰۸)همسویی دارد.

 

در تبیین این فرضیه می توان بیان داشت،که به نظر می‌رسد دانش آموزانیکه در روش حل تمرین شرکت نداشته اند ، یادگیری مطالب درسی توسط آن ها بهتر صورت گرفته و در نتیجه آنان توانسته اند انگیزش مؤثری داشته باشند ، این در حالی است که دانش آموزانی که در روش حل تمرین شرکت داشته اند ، نتوانسته اند انگیزش مؤثرتری داشته باشند.

 

این نتیجه مؤید این حقیقت است که اجرای روش حل تمرین در انگیزش آنان تأ ثیری ندارد .

 

۵-۲ پیشنهاد دات حاصل از نتایج تحقیق

 

مهمترین پیشنهاد هایی که بر اساس یافته های این پژوهش جهت استفاده معلمان،والدین،پژوهشگران علاقمند به پیگیری تکالیف شب و دانش آموزان ارائه می‌گردد عبارتند از :

 

۱-معلمان با به کارگیری این روش،اهتمام در رشد همه جانبه دانش آموزان داشته ‌باشند تا آن ها علاوه بر یادگیری عمیق،زمینه حل تمرین نیز برای آن ها فراهم شود.

 

۲- فعالیت هایی که پس از پایان درس به عنوان تکلیف شب به دانش آموزان به صورت حل تمرین ارائه شود،تا به یادگیری اثربخش و در نتیجه به یک عملکرد تحصیلی موفقیت امیز رهنمون بشوند.

 

    1. ۱-Home work ↑

 

    1. ۱-Dewei ↑

 

    1. ۲-Piaget ↑

 

    1. ۱- Strother ↑

 

    1. ۲- Bruner ↑

 

    1. ۳-Skinner ↑

 

    1. ۱-Sorendaice ↑

 

    1. ۱-Willer ↑

 

    1. ۲-Cooper ↑

 

    1. ۱-Eastite ↑

 

    1. ۲-Wallberge ↑

 

    1. ۳-Andersson ↑

 

    1. ۱- Doowile ↑

 

    1. ۲-Barber ↑

 

    1. ۳- Eastine ↑

 

    1. ۴- Cooper ↑

 

    1. ۱- Cerawwel ↑

 

    1. ۲- Bill ↑

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...