7- 1- تعاریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات تحقیق. 10

 

 

 

فصل دوم: کلیات پژوهش

 

1- 2- مقدمه 19

 

قسمت اول: مبانی نظری پژوهش… 19

 

الف: 2- 2- استعداد 19

 

1- 2- 2- مفهوم استعداد 19

 

3- 2- مدیریت استعداد 22

 

1- 3- 2- مقدمه 22

 

2- 3- 2- تاریخچه­ی مدیریت استعداد 22

 

3- 3- 2- تعاریف مدیریت استعداد 23

 

4- 3- 2- دلایل توجه به مدیریت استعداد 26

 

5- 3- 2- اهداف مدیریت استعداد 27

 

6- 3- 2-  رابطه مدیریت استعداد و مدیریت منابع انسانی. 27

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                                         صفحه

 

7- 3- 2- صاحب نظران مدیریت استعداد 29

 

1- 7- 3- 2- مدل پنج عاملی فیلیپس و راپر (2009) 29

 

2- 7- 3- 2- مدل کالینگز و ملاهی (2009) 32

 

3- 7- 3- 2- مدل توسعه- بکارگیری- رابطه دلویت 2007. 33

 

4- 7- 3- 2- مدل جامع سیستمی مدیریت استعداد (رضائیان و سلطانی، 1388) 33

 

5- 7- 3- 2- سه روند پژوهشی در مدیریت استعداد 35

 

ب): 2- 2-  یادگیری. 37

 

1- 4- 2- مقدمه 37

 

2- 4- 2- تعاریف یادگیری. 37

 

3- 4- 2- ویژگیهای یادگیری. 38

 

4- 4- 2- سطوح یادگیری. 39

 

5- 2- یادگیری سازمانی. 39

 

1- 5- 2- تاریخچه­ی یادگیری سازمانی. 39

 

2- 5- 2- انواع یادگیری در سازمان. 40

 

3- 5- 2- دسته­بندی پژوهشهای یادگیری. 42

 

4- 5- 2- تعاریف یادگیری سازمانی. 43

 

5- 5- 2- یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 44

 

6- 5- 2- مهارتهای یادگیری سازمانی. 45

 

7- 5- 2- یادگیری سازمانی از دیدگاه صاحبنظران مختلف.. 46

 

1- 7- 5- 2- هابر و فرایندهای یادگیری. 46

 

2- 7- 5- 2- قابلیت یادگیری در سطح سازمان از نظر کارل و کنت (1994) 49

 

3- 7- 5- 2- قابلیت یادگیری سازمانی از دیدگاه ردینگ.. 51

 

4- 7- 5- 2- قابلیت یادگیری سازمانی از دیدگاه یونگ و پاوید. 52

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                                         صفحه

 

5- 7- 5- 2- دیدگاه پیتر سنگه دربارهی سازمان یادگیرنده 52

 

6- 7- 5- 2- ابعاد یادگیری سازمانی از دیدگاه نیفه 54

 

قسمت دوم 56

 

6- 2- بررسی تحقیقات مرتبط با موضوع. 56

 

1- 6- 2- تحقیقات انجام شده در داخل کشور 56

 

2- 6- 2- تحقیقات انجام شده در کشورهای خارجی. 63

 

 

 

فصل سوم: تبیین تحقیق

 

1- 3- مقدمه 73

 

2- 3- روش تحقیق. 73

 

3- 3- جامعه­ی آماری. 74

 

4- 3- حجم نمونه و روش نمونه­گیری. 74

پایان نامه و مقاله

 

5- 3- روش جمع­آوری اطلاعات.. 74

 

6- 3- روایی و پایایی پرسشنامه ها 76

 

1- 6- 3- روایی پرسشنامه ها 76

 

2- 6- 3- پایایی پرسشنامه ها 76

 

7- 3- روشهای تجزیه و تحلیل داده­های پژوهش… 77

 

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل پژوهش

 

1- 4- مقدمه 81

 

2- 4- توصیف یافته­های تحقیق. 81

 

3- 4- پیشفرض استفاده از آزمونهای آماری پارامتریک.. 85

 

4- 4-  تجزیه و تحلیل سؤالات پژوهش… 89

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                                          صفحه

 

5- 4- تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش… 91

 

 

 

فصل پنجم: استنباط و نتیجه­گیری

 

1- 5- مقدمه 105

 

2- 5- خلاصه­ی پژوهش… 105

 

3- 5- نتیجه­گیری. 106

 

4- 5- پیشنهادها 117

 

1- 4- 5- پیشنهادهای کاربردی. 117

 

2- 4- 5- پیشنهادهای اجرایی برای تحقیقات آتی. 118

 

5- 5- محدودیت­های پژوهش… 119

 

1- 5- 5- محدودیت­های در اختیار یا کنترل محقق: 119

 

2- 5- 5- محدودیت­هایی که کنترل آنها از عهده­ی پژوهشگر خارج است: 119

 

منابع فارسی. 123

 

منابع لاتین. 128
فهرست جداول

 

عنوان                                                                                                         صفحه

 

جدول (1-2): رویکردهای مدیریت استعداد (به نقل از هارتمن،فیشر و چوبر، 2010) 36

 

جدول (1-3): فراوانی جامعهی آماری به تفکیک جنسیت.. 74

 

جدول (2-3): حجم نمونه پژوهش یه تفکیک جنسیت.. 74

 

جدول (3-3): توزیع سوالات پرسشنامهی مدیریت استعداد 75

 

جدول (4-3): توزیع سوالات پرسشنامهی یادگیری سازمانی. 75

 

گردآوری دادهها (پرسشنامهها) 77

 

جدول 1-4- فراوانی و درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه به تفکیک جنس: 81

 

82

 

جدول3-4- فراوانی و درصد فراوانی نمونه آماری مورد مطالعه به لحاظ مدرک تحصیلی: 83

 

جدول4-4- فراوانی و درصد فراوانی نمونه کارکنان به لحاظ سابقه خدمت: 84

 

جدول5-4- نتیجه آزمون کالموگروف –  اسمیرونوف برای نرمال بودن توزیع داده ها 86

 

جدول6-4- بررسی میزان کاربست مدیریت استعداد در دانشگاه بوعلی‌سینا با استفاده از آزمونt          یکطرفه 89

 

جدول7-4- بررسی میزان یادگیری سازمانی در دانشگاه بوعلی‌سینا با استفاده از آزمونt یکطرفه 90

 

جدول 8-4- بررسی رابطه مدیریت استعداد و یادگیری سازمانی در دانشگاه بوعلی‌سینا با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون: 91

 

جدول 9-4- بررسی رابطه مؤلفه نظام جذب استعدادها و یادگیری سازمانی در دانشگاه بوعلی‌سینا با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون: 92

 

جدول 10-4- بررسی رابطه مؤلفه انتخاب استعدادها و یادگیری سازمانی در دانشگاه بوعلی‌سینا با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون: 92

 

جدول 12-4- بررسی رابطه مؤلفه نظام حفظ استعدادها و یادگیری سازمانی در دانشگاه بوعلی‌سینا با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون: 93

 

جدول 13-4- بررسی رابطه مؤلفه نظام بکارگیری استعدادها و یادگیری سازمانی در دانشگاه بوعلی‌سینا با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون: 94

 

جدول 14-4-  نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیره تاثیر مؤلفه های مدیریت استعداد بر یادگیری سازمانی دانشگاه بوعلی‌سینا 95

 

فهرست جداول

 

عنوان                                                                                                         صفحه

 

جدول 15-4- ضرایب همبستگی بین مؤلفه های مدیریت استعداد و مؤلفه های یادگیری سازمانی در دانشگاه بوعلی‌سینا 96

 

جدول16-4- مقایسه میانگین وضعیت مدیریت استعداد در دانشگاه بوعلی سینا از دیدگاه کارکنان زن و مرد: 97

 

جدول17-4- مقایسه میزان مدیریت استعداد از دیدگاه کارکنان به لحاظ سن، سنوات خدمت و میزان تحصیلات با استفاده از آزمون تحلیل واریانس یکطرفه: 98

 

جدول18-4- مقایسه میزان مدیریت استعداد در دانشگاه بوعلی‌سینا از دیدگاه کارکنان به لحاظ سابقه خدمت آنها با استفاده از آزمون توکی: 99

 

99

 

جدول20-4- مقایسه میانگین وضعیت یادگیری سازمانی در دانشگاه بوعلی سینا از دیدگاه کارکنان زن و مرد: 100

 

جدول21-4- مقایسه میزان یادگیری سازمانی از دیدگاه کارکنان به لحاظ سن، سنوات خدمت و میزان تحصیلات با استفاده از آزمون تحلیل واریانس یکطرفه: 101

 

 

 

فهرست اشکال

 

عنوان                                                                                                         صفحه

 

شکل (1-1): مدل نظری تحقیق.. 7

 

شکل (1-2): مدل پنج عاملی فیلیپس و راپر (2009) 31

 

شکل (2-2): مدل نظری کالینگز و ملاهی (2009) 32

 

شکل (3-2): مدل توسعه، بکارگیریرابطه دلیت) 2007( 34

 

شکل (4-2): مدل نظری مدیریت استعداد در صنعت نفت، رضائیان و سلطانی (1388) 34

 

شکل (5-2): مدل یادگیری سازمانی هابر (1991) 49

 

شکل (6-2): مدل یادگیری سطح سازمانی کارل و کنت (1994) 51

 

شکل (7-2): قابلیت یادگیری سازمانی جهت تولید ایده، یانگ و پاوید. 52

 

 

 

فهرست نمودارها

 

عنوان                                                                                                         صفحه

 

نمودار1-4- درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه به تفکیک جنس… 82

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...