• فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 9

 

    • پیش فرض های تحقیق………………………………………………………………………………………………….. 9

 

  • محدوده تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….. 10

 

1-7-1 قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………….. 10

 

1-7-2 محدودیت های غیر قابل کنترل……………………………………………………………………………. 10

 

 

  • تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق………………………………………………………………………………. 10

 

1-8-1 تعریف نظری واژه های تحقیق……………………………………………………………………………. 10

 

1-8-2 تعریف عملیاتی وازه های تحقیق…………………………………………………………………………. 11

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیقاتی

 

2-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….. 13

 

2-2 مفاهیم نظری تحقیق (بخش اول)……………………………………………………………………………………. 13

 

2-2-1 یادگیری حرکتی……………………………………………………………………………………………………. 13

 

2-2-2 تمایز یادگیری و اجرا……………………………………………………………………………………………… 14

 

2-2-3 سنجش یادگیری…………………………………………………………………………………………………… 14

 

2-2-4 طبقه بندی مهارت ها…………………………………………………………………………………………….. 15

 

2-2-5 آموزش……………………………………………………………………………………………………………… 16

 

2-2-5-1 معرفی…………………………………………………………………………………………………………….. 16

 

2-2-5-2 نمایش مهارت………………………………………………………………………………………………….. 17

 

2-2-5-3 آموزش های کلامی…………………………………………………………………………………………. 17

 

2-2-6 دستورالعمل های آموزشی و توجه…………………………………………………………………………… 18

 

2-2-7 توجه………………………………………………………………………………………………………………….. 18

 

2-2-7-1 ویژگی های توجه…………………………………………………………………………………………….. 19

 

2-2-7-2 ظرفیت……………………………………………………………………………………………………………. 19

 

2-2-7-3 ظرفیت و سطح اجرا…………………………………………………………………………………………… 20

 

2-2-8 تئوری های توجه………………………………………………………………………………………………….. 20

 

2-2-8-1 از دیدگاه زمان محدود……………………………………………………………………………………… 20

 

2-2-8-2 از دیدگاه دسترسی به منابع محدود………………………………………………………………………. 23

 

2-2-8-2-1 نظریه منابع مرکزی………………………………………………………………………………………… 23

 

2-2-8-2-2 نظریه چند منبعی……………………………………………………………………………………………. 25

 

2-2-8-3 دیدگاه انتخاب عمل مربوط به توجه…………………………………………………………………….. 27

 

2-2-8-4 تئوری ها و نظریه های جدید……………………………………………………………………………… 27

 

2-2-8-4-1 مدل حافظه کاری بدلی…………………………………………………………………………………. 28

 

2-2-8-4-2 تئوری بار شناختی…………………………………………………………………………………………. 29

 

2-2-8-4-3 تئوری شناختی یادگیری چند رسانه ای……………………………………………………………… 30

 

2-3 پیشینه تحقیق(بخش اول)……………………………………………………………………………………………. 33

 

2-3-1 پیشینه مربوط به حافظه کاری………………………………………………………………………………….. 33

 

2-3-2 پیشینه مربوط به تئوری بار شناختی و یادگیری چندرسانه ای…………………………………………. 38

 

2-4 مفاهیم نظری تحقیق (بخش دوم)…………………………………………………………………………………. 40

 

2-4-1 توجه انتخابی……………………………………………………………………………………………………….. 40

 

2-4-2 کانونی کردن توجه……………………………………………………………………………………………….. 41

 

2-4-3 جهت دهی برتر توجه…………………………………………………………………………………………….. 42

 

2-5 پیشینه تحقیق(بخش دوم)…………………………………………………………………………………………….. 46

 

2-5-1 اولین شواهد تجربی……………………………………………………………………………………………….. 46

 

2-5-2 فرضیات موجود در باب اتخاذ تمرکز توجهی…………………………………………………………….. 50

 

الف- فرضیه عمل محدود شده………………………………………………………………………………………….. 49

 

ب- نظریه ایده حرکتی جیمز…………………………………………………………………………………………….. 49

 

پ- فرضیه کدگذاری مشترک و فرضیه اثر-عمل پرینز………………………………………………………….. 50

 

ت- فرضیه اختلال در خودکاری……………………………………………………………………………………….. 50

 

ث- فرضیه پردازش آشکار……………………………………………………………………………………………….. 51

 

2-5-3 بحث فاصله………………………………………………………………………………………………………….. 54

 

2-5-4سطح خبرگی و پیچیدگی تکلیف……………………………………………………………………………… 57

 

2-5-5جنبه های دیگر……………………………………………………………………………………………………… 65

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

2-6 جمع بندی……………………………………………………………………………………………………………….. 67

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

 

3-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………… 69

 

3-2 روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….. 69

 

3-3 جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………. 69

 

3-4 نمونه آماری و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………… 69

 

3-5 ابزار تحقیق………………………………………………………………………………………………………………. 70

 

3-6 تکلیف…………………………………………………………………………………………………………………….. 70

 

3-6-1 تکلیف پیگردی…………………………………………………………………………………………………….. 70

 

3-6-2 تکلیف ثانویه………………………………………………………………………………………………………… 71

 

3-7 شیوه اجرای تحقیق……………………………………………………………………………………………………. 72

 

3-8 متغیر های تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 73

 

3-8-1 متغیر مستقل…………………………………………………………………………………………………………. 73

 

3-8-2 متغیر وابسته………………………………………………………………………………………………………….. 73

 

3-9 روش تجزیه و تحلیل آماری………………………………………………………………………………………. 74

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….. 75

 

4-2 آمار توصیفی…………………………………………………………………………………………………………… 76

 

4-2-1 ویژگی های جمعیت شناختی………………………………………………………………………………….. 76

 

4-2-1 بررسی توصیفی داده ها…………………………………………………………………………………………. 77

 

4-3 آزمون نرمال بودن متغیرها…………………………………………………………………………………………. 78

 

4-4 آمار استنباطی (آزمون فرضیه های تحقیق)……………………………………………………………………. 78

 

4-4-1 فرضیه اول………………………………………………………………………………………………………….. 78

 

4-4-2 فرضیه دوم…………………………………………………………………………………………………………. 79

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

 

5-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………… 83

 

5-2 خلاصه تحقیق……………………………………………………………………………………………………… 83

 

5-3 بحث و بررسی…………………………………………………………………………………………………….. 84

 

5-4 نتیجه گیری کلی………………………………………………………………………………………………….. 97

 

5-5 پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………… 97

 

5-5-1 پیشنهادات کاربردی برخواسته از تحقیق……………………………………………………………….. 97

 

5-5-2 پیشنهادات برای تحقیقات آینده………………………………………………………………………….. 98

 

منابع…………………………………………………………………………………………………………………………. 99

 

پیوست ها……………………………………………………………………………………………………………….. 105

 

مقدمه:

 

در گذشته یادگیری[1] در زندگی انسان امر زیاد مهمی به شمار نمی آمد و به گمان بسیاری از افراد غیر فنی و غیر متخصص فرض مسلم بر آن بود که فرد از راه تجربه و شاگردی و کارکردن با استادکار علم و هنر می آموزد وجز این هیچ مشکلی وجود ندارد. در واقع امر یادگیری از آغاز تاریخ زندگی بشر به همین منوال بوده است و معلمان و مربیان هرگز به خود زحمت نمی دادند و یا در این باره فکر نمی کردند که کیفیت یادگیری چیست و با چه اصول و ضوابطی مرتبط است. والدین مهارت های لازم برای زندگی را به کودکان خود یاد می دادند، معلمین چیزهایی را یاد می دادند که خود فرا گرفته بودند و روشهایی را اتخاذ می نمودند که از طریق آن مسائل را آموخته بودند. به همین دلیل به ندرت از یادگیری به عنوان یک پدیده پیچیده یاد می شد (طاهری و همکاران، 1384).

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...