دانلود پایان نامه ارشد : اثر دستورالعمل های کانون توجه بیرونی بر یادگیری تکلیف پیگردی تحت شرایط … |
- فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 9
- پیش فرض های تحقیق………………………………………………………………………………………………….. 9
- محدوده تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….. 10
1-7-1 قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………….. 10
1-7-2 محدودیت های غیر قابل کنترل……………………………………………………………………………. 10
- تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق………………………………………………………………………………. 10
1-8-1 تعریف نظری واژه های تحقیق……………………………………………………………………………. 10
1-8-2 تعریف عملیاتی وازه های تحقیق…………………………………………………………………………. 11
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیقاتی
2-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….. 13
2-2 مفاهیم نظری تحقیق (بخش اول)……………………………………………………………………………………. 13
2-2-1 یادگیری حرکتی……………………………………………………………………………………………………. 13
2-2-2 تمایز یادگیری و اجرا……………………………………………………………………………………………… 14
2-2-3 سنجش یادگیری…………………………………………………………………………………………………… 14
2-2-4 طبقه بندی مهارت ها…………………………………………………………………………………………….. 15
2-2-5 آموزش……………………………………………………………………………………………………………… 16
2-2-5-1 معرفی…………………………………………………………………………………………………………….. 16
2-2-5-2 نمایش مهارت………………………………………………………………………………………………….. 17
2-2-5-3 آموزش های کلامی…………………………………………………………………………………………. 17
2-2-6 دستورالعمل های آموزشی و توجه…………………………………………………………………………… 18
2-2-7 توجه………………………………………………………………………………………………………………….. 18
2-2-7-1 ویژگی های توجه…………………………………………………………………………………………….. 19
2-2-7-2 ظرفیت……………………………………………………………………………………………………………. 19
2-2-7-3 ظرفیت و سطح اجرا…………………………………………………………………………………………… 20
2-2-8 تئوری های توجه………………………………………………………………………………………………….. 20
2-2-8-1 از دیدگاه زمان محدود……………………………………………………………………………………… 20
2-2-8-2 از دیدگاه دسترسی به منابع محدود………………………………………………………………………. 23
2-2-8-2-1 نظریه منابع مرکزی………………………………………………………………………………………… 23
2-2-8-2-2 نظریه چند منبعی……………………………………………………………………………………………. 25
2-2-8-3 دیدگاه انتخاب عمل مربوط به توجه…………………………………………………………………….. 27
2-2-8-4 تئوری ها و نظریه های جدید……………………………………………………………………………… 27
2-2-8-4-1 مدل حافظه کاری بدلی…………………………………………………………………………………. 28
2-2-8-4-2 تئوری بار شناختی…………………………………………………………………………………………. 29
2-2-8-4-3 تئوری شناختی یادگیری چند رسانه ای……………………………………………………………… 30
2-3 پیشینه تحقیق(بخش اول)……………………………………………………………………………………………. 33
2-3-1 پیشینه مربوط به حافظه کاری………………………………………………………………………………….. 33
2-3-2 پیشینه مربوط به تئوری بار شناختی و یادگیری چندرسانه ای…………………………………………. 38
2-4 مفاهیم نظری تحقیق (بخش دوم)…………………………………………………………………………………. 40
2-4-1 توجه انتخابی……………………………………………………………………………………………………….. 40
2-4-2 کانونی کردن توجه……………………………………………………………………………………………….. 41
2-4-3 جهت دهی برتر توجه…………………………………………………………………………………………….. 42
2-5 پیشینه تحقیق(بخش دوم)…………………………………………………………………………………………….. 46
2-5-1 اولین شواهد تجربی……………………………………………………………………………………………….. 46
2-5-2 فرضیات موجود در باب اتخاذ تمرکز توجهی…………………………………………………………….. 50
الف- فرضیه عمل محدود شده………………………………………………………………………………………….. 49
ب- نظریه ایده حرکتی جیمز…………………………………………………………………………………………….. 49
پ- فرضیه کدگذاری مشترک و فرضیه اثر-عمل پرینز………………………………………………………….. 50
ت- فرضیه اختلال در خودکاری……………………………………………………………………………………….. 50
ث- فرضیه پردازش آشکار……………………………………………………………………………………………….. 51
2-5-3 بحث فاصله………………………………………………………………………………………………………….. 54
2-5-4سطح خبرگی و پیچیدگی تکلیف……………………………………………………………………………… 57
2-5-5جنبه های دیگر……………………………………………………………………………………………………… 65
2-6 جمع بندی……………………………………………………………………………………………………………….. 67
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………… 69
3-2 روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….. 69
3-3 جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………. 69
3-4 نمونه آماری و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………… 69
3-5 ابزار تحقیق………………………………………………………………………………………………………………. 70
3-6 تکلیف…………………………………………………………………………………………………………………….. 70
3-6-1 تکلیف پیگردی…………………………………………………………………………………………………….. 70
3-6-2 تکلیف ثانویه………………………………………………………………………………………………………… 71
3-7 شیوه اجرای تحقیق……………………………………………………………………………………………………. 72
3-8 متغیر های تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 73
3-8-1 متغیر مستقل…………………………………………………………………………………………………………. 73
3-8-2 متغیر وابسته………………………………………………………………………………………………………….. 73
3-9 روش تجزیه و تحلیل آماری………………………………………………………………………………………. 74
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….. 75
4-2 آمار توصیفی…………………………………………………………………………………………………………… 76
4-2-1 ویژگی های جمعیت شناختی………………………………………………………………………………….. 76
4-2-1 بررسی توصیفی داده ها…………………………………………………………………………………………. 77
4-3 آزمون نرمال بودن متغیرها…………………………………………………………………………………………. 78
4-4 آمار استنباطی (آزمون فرضیه های تحقیق)……………………………………………………………………. 78
4-4-1 فرضیه اول………………………………………………………………………………………………………….. 78
4-4-2 فرضیه دوم…………………………………………………………………………………………………………. 79
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………… 83
5-2 خلاصه تحقیق……………………………………………………………………………………………………… 83
5-3 بحث و بررسی…………………………………………………………………………………………………….. 84
5-4 نتیجه گیری کلی………………………………………………………………………………………………….. 97
5-5 پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………… 97
5-5-1 پیشنهادات کاربردی برخواسته از تحقیق……………………………………………………………….. 97
5-5-2 پیشنهادات برای تحقیقات آینده………………………………………………………………………….. 98
منابع…………………………………………………………………………………………………………………………. 99
پیوست ها……………………………………………………………………………………………………………….. 105
مقدمه:
در گذشته یادگیری[1] در زندگی انسان امر زیاد مهمی به شمار نمی آمد و به گمان بسیاری از افراد غیر فنی و غیر متخصص فرض مسلم بر آن بود که فرد از راه تجربه و شاگردی و کارکردن با استادکار علم و هنر می آموزد وجز این هیچ مشکلی وجود ندارد. در واقع امر یادگیری از آغاز تاریخ زندگی بشر به همین منوال بوده است و معلمان و مربیان هرگز به خود زحمت نمی دادند و یا در این باره فکر نمی کردند که کیفیت یادگیری چیست و با چه اصول و ضوابطی مرتبط است. والدین مهارت های لازم برای زندگی را به کودکان خود یاد می دادند، معلمین چیزهایی را یاد می دادند که خود فرا گرفته بودند و روشهایی را اتخاذ می نمودند که از طریق آن مسائل را آموخته بودند. به همین دلیل به ندرت از یادگیری به عنوان یک پدیده پیچیده یاد می شد (طاهری و همکاران، 1384).
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-10] [ 07:16:00 ق.ظ ]
|