1-6- تعریف واژه ها و اصطلاحات نظری و عملیاتی. 9

 

1-6-1- آموزش.. 9

 

1-6-2- آموزش بلند مدت.. 10

 

1-6-3- ارزشیابی. 10

 

1-6-4- مدیران. 10

 

1-6-5- ارزشیابی. 10

 

1-6- اختصارات.. 10

 

فصل دوم. 11

 

مبانی نظری  و پیشینه تحقیق.. 11

 

2- مقدمه 12

 

2-1-تعاریف آموزش.. 13

 

2-2- آموزش و نقش آن در توسعه سازمانی : 14

 

2-3- آموزش کارکنان. 15

 

2-4- مدلها و فرایندهای آموزش.. 17

 

2-4-1- مدلهای ساده وخطی. 17

 

2-4-2- مدل T. D. L. B.. 18

 

2-4-3-  مدل پارکر. 19

 

2-4-4-  مدل مبتنی بر تحول پذیر بودن سازمان. 20

 

4-5- مدل رویكرد سیستمی‌به آموزش.. 21

 

2-5- نیاز سنجی آموزشی. 23

 

2-6- تعیین اهداف آموزشی 24

 

2-7- محتوای برنامه آموزش كاركنان 25

 

2-8- اصول سازماندهی محتوای آموزشی. 26

 

2-9- روش های آموزش كاركنان 26

 

2-10- اجرای برنامه های آموزش كاركنان 27

 

2-11-  شرایط امكانات اجرایی دوره 27

 

2-12-مفهوم و تعریف  ارزشیابی. 28

 

2-13- اهمیت ارزشیابی. 31

 

2-14-اهداف ارزشیابی. 32

 

2-15-ارزشیابی آموزشی. 33

 

2-16-نتایج برنامه ریزی آموزشی : 36

 

2-17- شرایط موردنیاز آموزش کارکنان. 37

 

2-18-مراحل ارزشیابی. 40

 

2-19- عناصر ارزشیابی. 43

 

2-20- ویژگیهای ارزشیابی. 44

 

2-21- الگوهای ارزشیابی 45

 

2-22- ارزیابی اثربخشی دوره‌های آموزشی. 49

 

2-23- پیشینه تحقیق. 53

 

2-24- نتیجه گیری. 59

 

2-25- چار چوب نظری تحقیق: 59

 

فصل سوم. 61

 

روش شناسی.. 61

 

3- مقدمه 62

 

3-1- نوع و روش تحقیق. 62

 

3-3-جامعه آماری و حجم نمونه 63

 

3-5- روش جمع آوری اطلاعات.. 64

 

3-6- ابزار تحقیق. 64

 

3-8- پایائی یا اعتماد 65

 

3-9- روش تجزیه و تحلیل. 66

 

فصل چهارم. 67

 

یافته های تحقیق.. 67

 

4- مقدمه 68

 

4-1-جنس… 68

پایان نامه و مقاله

 

 

4-2- سن. 68

 

4-3- میزان تحصیلات.. 69

 

4-4 – رشته تحصیلی. 70

 

4-5- سابقه کار 72

 

4-6- تعداد کارکنان آموزش دیده تحت سرپرستی. 73

 

4-7- شاخص‌های مؤثر در گزینش کارکنان جهت گذراندن آموزشهای بلندمدت.. 73

 

4-8-تاثیر برنامه های آموزشی بر اعمال و رفتار اداری کارکنان. 75

 

4-9- تاثیر برنامه های آموزشی بر نگرش کارکنان. 76

 

4-10-سطح نگرش پاسخگویان. 77

 

4-11- برنامه ریزی  آموزش بلندمدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی. 78

 

4-12- اهداف آموزش های بلندمدت.. 80

 

4-13- میزان دستیابی به اهداف آموزش های بلند مدت.. 83

 

4-14- تاثیر پایاننامههای تحصیلی در آموزشهای بلندمدت کارکنان. 83

 

4-15- مسائل و مشکلات آموزشهای بلندمدت در وزارت جهاد کشاورزی. 85

 

4-16- راهکارهای توسعه کارآمدی برنامههای آموزش بلندمدت.. 86

 

4-17-ارزیابی میزان اثربخشی دوره‌های آموزشی بلندمدت کارکنان. 88

 

4-18- شرایط حضور در دوره های آموزشی. 88

 

4-19-ضریب همبستگی. 89

 

4-20-آزمون های مقایسه میانگین. 92

 

4-21- تحلیل عاملی  اعمال و رفتار اداری کارکنان. 98

 

4-22- تحلیل عاملی  برنامه ریزی دورههای آموزشی بلندمدت کارکنان در وزارت جهاد کشاورزی. 104

 

4-23- تحلیل عاملی  اهداف دورههای آموزش بلندمدت کارکنان در وزارت جهاد کشاورزی. 109

 

4-25-رگرسیون چندگانه 115

 

4-25-1- رگرسیون چندگانه متغیرهای تبیین کننده دیدگاه مدیران نسبت به برنامه آموزش بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی. 115

 

فصل پنجم. 121

 

خلاصه، نتیجه گیری و پیشنهاد ها 121

 

5- خلاصه 122

 

5-1-نتایج 123

 

5-2-بحث و نتیجه گیری. 126

 

منابع مورد استفاده 133

 

پیوست ها 139

 

فهرست جداول

 

جدول 3-1- جامعه آماری به تفکیک حوزه های تحقیق.. 63

 

جدول3-2-  ضریب الفای کرونباخ محور های پرسشنامه. 66

 

جدول (4-1) . توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه برحسب سن. 69

 

جدول (4-2).  توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه برحسب میزان تحصیلات.. 70

 

جدول (4-3).  توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه برحسب رشته تحصیلی.. 70

 

جدول (4-4).  توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه برحسب سابقه کار. 72

 

جدول (4-5). توزیع فراوانی تعداد کارکنان آموزش دیده تحت سرپرستی.. 73

 

جدول (4-6). شاخصهای مؤثر در گزینش کارکنان جهت گذراندن آموزشهای بلندمدت.. 74

 

جدول (4-7). تاثیر برنامه های آموزشی بر اعمال و رفتار اداری کارکنان. 75

 

جدول (4-8).  تاثیر برنامه های آموزشی بر نگرش کارکنان. 77

 

جدول (4-9). توزیع فراوانی سطح نگرش افراد مورد مطالعه به آموزش های بلندمدت.. 78

 

جدول (4-10).  رتبه بندی شاخص های برنامه ریزی با استفاده از ضریب تغییرات (C.V). 79

 

جدول (4-12). توزیع فراوانی اهداف آموزش های بلند مدت کارکنان. 83

 

جدول (4-13).  تاثیر اجرای پایاننامههای تحصیلی در آموزشهای بلندمدت کارکنان. 84

 

جدول (4-14). مسائل و مشکلات آموزشهای بلندمدت با استفاده از شاخص ضریب تغییرات (C.V). 85

 

جدول (4-15).  راهکارهای توسعه کارآمدی برنامههای آموزش بلندمدت.. 87

 

جدول (4-16). توزیع فراوانی میزان اثربخشی دورههای آموزشی بلندمدت ویژه کارکنان. 88

 

جدول (4-17). توزیع فراوانی شرایط حضور در دوره های آموزشی.. 89

 

جدول (4-18) . رابطه بین  متغیرهای مورد مطالعه با اثربخشی برنامه آموزش بلند مدت کارکنان. 90

 

جدول 4-20- آزمون آماری برای مقایسه تفاوت میانگین بین دیدگاه مدیران با گروه سنی مختلف نسبت به برنامه آموزش بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی.. 92

 

جدول 4-21- آزمون آماری برای مقایسه تفاوت میانگین بین دیدگاه گروه های مدیران با سابقه کارهای مختلف نسبت به برنامه آموزش بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی.. 94

 

جدول 4-22- آزمون آماری برای مقایسه تفاوت میانگین بین دیدگاه گروه های مدیران با رشته های تحصیلی مختلف نسبت به برنامه آموزش بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی.. 95

 

جدول 4-23- آزمون آماری برای مقایسه تفاوت میانگین بین گروهای مدیران با میزان تحصیلات مختلف نسبت به برنامه آموزش بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی.. 96

 

جدول 4-24- آزمون آماری برای مقایسه تفاوت میانگین بین دیدگاه گروه های مدیران با تعداد کارکنان آموزش دیده مختلف نسبت به برنامه آموزش بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی.. 97

 

جدول 4-25. مقدار kmo و آزمون بارتلت به اعمال و رفتار اداری کارکنان. 99

 

جدول (4-26). عوامل استخرج شده با مقدار ویژه، درصد واریانس و درصد واریانس تجمعی آنها 99

 

جدول (4-27). تعیین عوامل مربوط به اعمال و رفتار اداری کارکنان. 101

 

جدول 4-28. مقدار kmo و آزمون بارتلت به برنامهریزی دورههای آموزشی بلندمدت کارکنان در وزارت جهاد کشاورزی   104

 

جدول (4-29). عوامل استخراج شده با مقدار ویژه، درصد واریانس و درصد واریانس تجمعی آنها 105

 

جدول (4-30). تعیین عوامل مربوط به برنامهریزی دورههای آموزش بلندمدت کارکنان. 105

 

جدول 4-31. مقدار kmo و آزمون بارتلت به اهداف آموزشهای بلندمدت کارکنان در وزارت جهاد کشاورزی.. 109

 

جدول (4-32). عوامل استخراج شده با مقدار ویژه، درصد واریانس و درصد واریانس تجمعی آنها 110

 

جدول (4-33). تعیین عوامل مربوط  اهداف آموزش بلندمدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی.. 110

 

جدول (4-31) ضرایب تعیین متغیرهای مستقل  بر دیدگاه مدیران نسبت به برنامه آموزش بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی   118

 

جدول (4-32) رگرسیون گام به گام به منظور تبیین تأثیر متغیر های مستقل  بر دیدگاه مدیران نسبت به برنامه آموزش بلند مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی.. 119

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...