دیدگاه عقلانی-هیجانی……………………………………………………………………………………………………………………23

 

دیدگاه جامعه شناسی………………………………………………………………………………………………………………………22

 

دیدگاه ذاتی و غریزی……………………………………………………………………………………………………………………..23

 

دیدگاه موقعیتی………………………………………………………………………………………………………………………………23

 

دیدگاه انگیزشی …………………………………………………………………………………………………………………………….25

 

راههای کنترل پرخاشگری……………………………………………………………………………………………………………….28

 

مؤلفه های مزاج…………………………………………………………………………………………………………………………….33

 

سطح فعالیت…………………………………………………………………………………………………………………………………34

 

قابلیت پیش بینی……………………………………………………………………………………………………………………………34

 

نزدیک شدن یاکناره گیری ااز محرک جدید………………………………………………………………………………………35

 

سازش پذیری………………………………………………………………………………………………………………………………..36

 

شدت بیان خلق…………………………………………………………………………………………………………………………….37

 

ثبات فراخنای توجه ………………………………………………………………………………………………………………………38

 

حواسپرتی ………………………………………………………………………………………………………………………………….39

 

آستانه حسی………………………………………………………………………………………………………………………………….40

 

پدر و مادر شدن……… ……………………………………………………………………………………………………………………41

 

تعامل مادر-فرزند……………………………………………………………………………………………………………………………42

 

تعامل پدر-فرزند…………………………………………………………………………………………………………………………….45

 

طرد-پذیرش والدین………………………………………………………………………………………………………………………..48

 

رویکردهای نظری به تعامل والد-فرزند……………………………………………………………………………………………52

 

نظریه روان تحلیل گری……………………………………………………………………………………………………………………52

 

نظریه زیستی…………………………………………………………………………………………………………………………………..53

 

نظریه رفتارگرایی…………………………………………………………………………………………………………………………….53

 

نظریه یادگیری اجتماعی…………………………………………………………………………………………………………………..54

 

نظریه­ی انسان گرایی……………………………………………………………………………………………………………………….55

 

نظریه تعامل گرایی نمادین……………………………………………………………………………………………………………….56

 

نظریه منظومه ای…………………………………………………………………………………………………………………………….57

 

نظریه طرد-پذیر.ش والدین………………………………………………………………………………………………………………58

 

نظریه دلبستگی……………………………………………………………………………………………………………………………….59

 

کیفیت دلبستگی……………………………………………………………………………………………………………………………..62

 

دلبستگی در دوران کودکی………………………………………………………………………………………………………………63

 

شیوه های فرزندپروری…………………………………………………………………………………………………………………..65

 

بازنگری پژوهش­های خارجی انجام شده در رابطه با متغیرها………………………………………………………………69

 

بازنگری پژوهش­های داخلی انجام شده در رابطه با متغیرها………………………………………………………………..86

 

فصل سوم: روش پژوهش

 

جامعه‌ی آماری و روش نمونه‌گیری………………………………………………………………………………………………….89

 

ابزارهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………91

 

طرد- پذیرش والدین……………………………………………………………………………………………………………………..93

 

مزاج کودکی میانه………………………………………………………………………………………………………………………..101

 

پرخاشگری باس و وارن……………………………………………………………………………………………………………….104

 

روش­ اجرای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………..107

 

روش های آماری تجزیه تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………….108

 

فصل چهارم: یافته‌های پژوهش

 

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………110

 

یافته­های توصیفی………………………………………………………………………………………………………………………..110

 

یافته‌های مربوط به فرضیه‌های پژوهش…………………………………………………………………………………………. 115

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

 

تبیین یافته‌های مربوط به فرضیه‌های پژوهش………………………………………………………………………………….128

 

محدودیت­های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………..133

 

پیشنهادهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………..134

 

پیشنهادهای نظری……………………………………………………………………………………………………………………..134

 

پیشنهادهای کاربردی………………………………………………………………………………………………………………….135

 

منابع

پایان نامه

 

 

فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………………..137

 

انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………………..141

 

فهرست جداول

 

جدول1-3. توزیع فراوانی آزمودنی ها بر حسب دبستانهای انتخاب شده……………………………………………………90

 

جدول 2 – 3 چهار گروه بدست آمده از ترکیب دو عامل طرد و پذیرش والدین بر اساس پرسشنامه طرد و پذیرش والدین…………………………………………………………………………………………………………………………………….92

 

جدول 3-3. ضرایب آلفای کرونباخ و تنصیف مقیاس طرد–پذیرش والدین ویژه کودکان (فرم پدر)…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..93

 

جدول 4-3. شاخص‌های برازندگی مربوط به تحلیل عامل تأییدی پرسشنامه طرد – پذیرش والدین ویژه کودکان (فرم پدر)……………………………………………………………………………………………………………………………………………94

 

جدول5-3. ضرایب آلفای کرونباخ و تنصیف مقیاس طرد–پذیرش والدین ویژه کودکان ( فرم مادر) ……………98

 

جدول 6-3. شاخص‌های برازندگی مربوط به تحلیل عامل تأییدی پرسشنامه طرد – پذیرش والدین ویژه کودکان

 

(فرم مادر)…………………………………………………………………………………………………………………………………………..99

 

جدول 7-3.ضرایب پایایی خرده مقیاس های پرسشنامه­ی مزاج کودکی میانه…………………………………………….103

 

جدول8-3 ضرایب روایی خرده مقیاس های پرسشنامه­ی مزاج کودکی میانه……………………………………………..104

 

جدول -3. ضرایب پایایی خرده مقیاس های پرسشنامه­ی پرخاشگری باس و وارن در پژوهش حاضر……….106

 

جدول10-3ضرایب روایی خرده مقیاس های پرسشنامه­ی پرخاشگری با نمره کل مقیاس…………………………107

 

جدول -4. شاخصهای توصیفی نمره کل طرد- پذیرش پدر و نمره کل طرد- پذیرش مادر……………………….110

 

.جدول2-4. شاخصهای توصیفی نمره کل رفتار پرخاشگرانه و ابعاد آن…………………………………………………..111

 

جدول3-4. شاخصهای توصیفی نمره کل خلق و خوی کودک و مولفه های آن……………………………………….112

 

جدول -4. همبستگی نمره کل متغیر طرد – پذیرش پدر و طرد – پذیرش مادر با نمره کل پرخاشگری……..113

 

جدول5-4. همبستگی مولفه های خلق و خوی کودک با نمره کل پرخاشگری…………………………………………113

 

جدول6-4. همبستگی مولفه های خلق و خوی کودک با ابعاد پرخاشگری………………………………………………..114

 

.جدول 7-4. تحلیل رگرسیون چندگانه به روش ورود روی متغیرهای طرد- پذیرش پدر، طرد- پذیرش مادر و مولفه های خلق و خوی کودک به عنوان پیش­بین­های رفتار پرخاشگرانه…………………………………………………..116

 

جدول8-4. تحلیل رگرسیون چندگانه به روش ورود روی متغیرهای طرد – پذیرش پدر، طرد – پذیرش مادر و مولفه های خلق و خوی کودک به عنوان پیش­بین­های پرخاشگری کلامی…………………………………………118

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...