3.2. 2. 1.4مکتب استوارت میل………………………………………………………………………………………………………………. 16

 

3.2. 2. 1.5مکتب کمال گرایی فریدریش نیچه……………………………………………………………………………………… 16

 

3.2. 2. 2 دیدگاه‏ها و نظریات وظیفه‏گرایانه…………………………………………………………………………………………….. 17

 

3.2. 2. 2. 1 مکتب کانت…………………………………………………………………………………………………………………………. 17

 

3.2. 3 فرا اخلاق……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 17

 

3.2. 3 .1 طبیعت‏گرایی اخلاقی………………………………………………………………………………………………………………. 18

 

3.2. 3 .2 غیرطبیعت‏گرایی اخلاقی (یا شهودگرایی)……………………………………………………………………………… 18

 

3.2. 3 .3 غیر شناخت‏گرایی اخلاقی‏ (یاعاطفه‏گرایى)……………………………………………………………………………. 19

 

4.2 دیدگاه صاحب نظران در مورد اخلاق………………………………………………………………………………………………. 19

 

5.2 دیدگاه صاحب نظران مسلمان راجع به اخلاق………………………………………………………………………………… 21

 

 

    1. 6 اخلاق دینی، دین، پشتوانه اخلاق………………………………………………………………………………………………….. 25

 

  1. 7 نظام تربیتی اخلاق قرآنی………………………………………………………………………………………………………………… 26

 

8.2 پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………. 28

 

1.8.2 پژوهش‌های انجام شده در داخل کشور……………………………………………………………………………………….. 28

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

 

1.3 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 32

 

2.3 روش شناسی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………. 32

 

3.3 جامعه آماری و نمونه…………………………………………………………………………………………………………………………. 33

 

3 .4 ابزار جمع‌آوری داده‌ها……………………………………………………………………………………………………………………… 33

 

 

  1. 5 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها……………………………………………………………………………………………………………. 34

 

فصل چهارم: یافته‌های تحقیق

 

1.4 .مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 36

 

2.4 پرسش اول تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………. 37

 

2.4. 1 مفاهیم و مضامین اخلاقی در قرآن كدامند؟……………………………………………………………………………… 37

 

1.2.4. 1 اخلاق فردی………………………………………………………………………………………………………………………………. 37

 

1.1.1.2.4 خودشناسی …………………………………………………………………………………………………………………………….. 37

 

2.1.1.2.4 کار و تلاش …………………………………………………………………………………………………………………………….. 44

 

3.1.1.2.4 سلامت جسم و تن ………………………………………………………………………………………………………………… 47

 

1.2.4. 2 اخلاق اجتماعی…………………………………………………………………………………………………………………………. 50

 

1.2.1.2.4 پدر و مادر………………………………………………………………………………………………………………………………… 50

 

2.2.1.2.4 همسر……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 52

 

3.2.1.2.4 فرزندان…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 53

 

4.2.1.2.4 معلم و راهنما………………………………………………………………………………………………………………………….. 56

 

5.2.1.2.4 شاگردان……………………………………………………………………………………………………………………………………. 56

 

6.2.1.2.4 ایتام…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 57

 

7.2.1.2.4 مستمندان و مستضعفان…………………………………………………………………………………………………………. 61

 

8.2.1.2.4 همسایگان………………………………………………………………………………………………………………………………… 64

 

9.2.1.2.4 دشمنان و مشرکان………………………………………………………………………………………………………………….. 65

 

10.2.1.2.4 منافقین………………………………………………………………………………………………………………………………….. 57

 

1.2.4. 3 اخلاق محیط زیست………………………………………………………………………………………………………………….. 68

 

1.3.1.2.4 طبیعت……………………………………………………………………………………………………………………………………… 68

 

2.2.4 پرسش دوم تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………….. 72

 

1.2.2.4 مبانی هستی شناختی و انسان شناختی …………………………………………………………………………………. 72

 

3.2.4 پرسش سوم تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….. 76

 

3.2.4 .1 اهداف تربیت اخلاقی………………………………………………………………………………………………………………… 77

 

1.1.3.2.4 هدف کلی………………………………………………………………………………………………………………………………… 77

 

2.1.3.2.4 اهداف جزیی……………………………………………………………………………………………………………………………. 78

 

1.2.1.3.2.4 دستیابی به اخلاق فردی…………………………………………………………………………………………………….. 78

 

2.2.1.3.2.4 دستیابی به اخلاق اجتماعی………………………………………………………………………………………………. 78

 

3.2.1.3.2.4 دستیابی به اخلاق زیست محیطی…………………………………………………………………………………….. 79

 

2.3.2.4 مبانی تربیت اخلاقی…………………………………………………………………………………………………………………… 80

 

1.2.3.2.4 توحید……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 80

پایان نامه و مقاله

 

 

2.2.3.2.4 فطرت ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 81

 

3.2.3.2.4 اختیار……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 82

 

4.2.3.2.4 معرفت پذیری انسان……………………………………………………………………………………………………………….. 83

 

3.3.2.4 شیوه‌های تربیت اخلاقی در قرآن……………………………………………………………………………………………… 84

 

1.3.3.2.4 روش حبّ عبودی……………………………………………………………………………………………………………………. 84

 

2.3.3.2.4 روش موعظه و نصیحت…………………………………………………………………………………………………………… 85

 

3.3.3.2.4 روش الگوسازی با بیان داستان و مثال………………………………………………………………………………….. 86

 

4.3.3.2.4 روش پرسش و پاسخ………………………………………………………………………………………………………………. 87

 

5.3.3.2.4 امر به معروف و نهی از منكر………………………………………………………………………………………………….. 88

 

6.3.3.2.4 روش مواجه شدن با نتایج اعمال…………………………………………………………………………………………… 88

 

7.3.3.2.4 روش تکلیف به اندازه توان……………………………………………………………………………………………………… 89

 

8.3.3.2.4 روش ایجاد انگیزه……………………………………………………………………………………………………………………. 90

 

9.3.3.2.4 روش تفکر و مطالعه………………………………………………………………………………………………………………… 91

 

10.3.3.2.4 روش تشویق و تنبیه……………………………………………………………………………………………………………. 92

 

فصل پنجم: بحث، نتیجه گیری و پیشنهاد‌ها

 

1.5 بر یافته‌های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………….. 95

 

1.1.5 مرور یافته‌های پرسش اول…………………………………………………………………………………………………………… 95

 

2.1.5 مرور یافته‌های پرسش دوم……………………………………………………………………………………………………………. 96

 

3.1.5 مرور یافته‌های پرسش سوم…………………………………………………………………………………………………………. 97

 

2.5 بحث و گفتگو……………………………………………………………………………………………………………………………………. 99

 

3.5 محدودیت‌های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………. 100

 

4.5 پیشنهادات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………. 101

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...