2- 5- 6- مهارت مشارکت و همکاری……………………………………………………….. 40

 

2- 6- آموزش مهارت های زندگی در چهارچوب نظریه های برنامه درسی………….. 41

 

2- 6-1-دیدگاه اجتماعی………………………………………………………………………….. 41

 

2- 6-2- دیدگاه انسانگرایانه ……………………………………………………………………. 42

 

2- 6-2-1-اصول برنامه های آموزش و پرورش انسانگرایانه……………………………… 43

 

2- 6-3-دیدگاه رشدگرا…………………………………………………………………………… 44

 

2- 7- نظریه های یادگیری مرتبط با آموزش مهارت های زندگی……………………….. 45

 

2- 7-1-نظریه یادگیری اجتماعی……………………………………………………………….. 45

 

2- 7-2-نظریه سازنده گرایی…………………………………………………………………….. 47

 

2- 7- 3- نظریه هوش چندگانه ………………………………………………………………… 50

 

2- 8- جمع بندی نظریه های یادگیری…………………………………………………………. 51

 

2- 9- روش های تدریس مهارت های زندگی ……………………………………………… 51

 

2-10- دوره متوسطه……………………………………………………………………………….. 55

 

2- 11- سوابق پژوهشی تحقیق………………………………………………………………….. 60

 

2- 11- 1– تحقیقات خارجی……………………………………………………………………. 60

 

2- 11-2 تحقیقات داخلی ……………………………………………………………………….. 63

 

2- 12- خلاصه و جمع بندی……………………………………………………………………. 67

 

فصل سوم: روش تحقیق

 

مقدمه…………………………………………………………………………………………………… 72

 

3- 1- روش تحقیق………………………………………………………………………………… 73

 

3- 2- جامعه آماری ……………………………………………………………………………….. 73

 

3- 3- تعیین حجم نمونه………………………………………………………………………….. 74

 

3- 4- روش نمونه گیری………………………………………………………………………….. 75

 

3- 5- ابزار اندازه گیری ………………………………………………………………………….. 76

 

3- 6- روایی پرسشنامه……………………………………………………………………………. 79

 

3- 7- پایایی پرسشنامه……………………………………………………………………………. 80

 

3- 8- روش جمع آوری اطلاعات …………………………………………………………….. 81

 

3- 9- شیوه تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………… 82

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

مقدمه…………………………………………………………………………………………………… 85

 

4- 1- بخش اول: توصیف مشخصات فردی نمونه آماری…………………………………. 86

 

4- 1- 1- جنسیت ………………………………………………………………………………… 86

 

4- 1- 2- پایه تحصیلی…………………………………………………………………………… 87

 

4- 1- 3- رشته تحصیلی………………………………………………………………………….. 88

 

4-1– 4- ناحیه آموزشی…………………………………………………………………………… 89

 

4-2- بخش دوم: تحلیل توصیفی پرسشنامه…………………………………………………… 90

 

4- 3- بخش سوم: تجزیه و تحلیل سؤالات پژوهش……………………………………….. 96

 

4- 4- بخش چهارم: تحلیل یافته های مصاحبه ……………………………………………… 110

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

 

مقدمه …………………………………………………………………………………………………. 115

 

5- 1- خلاصه موضوع ها و روش ها …………………………………………………………. 115

 

5- 2- بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………. 116

 

5- 3- یافته های تحقیق…………………………………………………………………………… 117

 

5- 3-1 یافته های کمّی……………………………………………………………………………. 117

 

5- 2- 2-یافته های کیفی…………………………………………………………………………. 129

 

5- 4- پیشنهادات ………………………………………………………………………………….. 136

 

5- 4- 1- پیشنهادات کاربردی…………………………………………………………………… 136

 

5- 4-2- پیشنهادات برای تحقیقات آینده ……………………………………………………. 139

 

5- 5- محدودیت ها …………………………………………………………………………….. 139

 

منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………. 142

 

پیوست ……………………………………………………………………………………………….. 154

 

فهرست جدول‌ها

 

جدول 2- 1- ویژگی های دوره نوجوانی و آموزش مهارت های زندگی………………. 59

پایان نامه و مقاله

 

 

جدول 2- 2- خلاصه و جمع بندی فصل دوم……………………………………………….. 69

 

جدول 3- 1- توزیع فراوانی جامعه آماری بر حسب ناحیه ………………………………. 73

 

جدول 3- 2- توزیع حجم نمونه مدارس شهر اصفهان بر حسب ناحیه…………………. 75

 

جدول 3- 3- درجه بندی و نحوه ارزش گذاری گویه های پرسشنامه…………………… 77

 

جدول 3- 4- انطباق سؤالات پرسشنامه با مؤلفه ها…………………………………………. 77

 

جدول 3- 5- ضریب پایایی مؤلفه ها …………………………………………………………. 81

 

جدول 4- 1- توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب جنسیت………………………………. 86

 

جدول 4- 2- توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب پایه تحصیلی ……………………….. 87

 

جدول 4- 3- توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب رشته تحصیلی………………………. 88

 

جدول 4- 4- توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب ناحیه آموزشی………………………. 89

 

جدول 4- 5- تحلیل توصیفی پرسشنامه ( مؤلفه حل مساله)………………………………. 90

 

جدول 4- 6- تحلیل توصیفی پرسشنامه ( مؤلفه تصمیم گیری) …………………………. 91

 

جدول 4- 7- تحلیل توصیفی پرسشنامه (مؤلفه شهروند جهانی)…………………………. 92

 

جدول 4- 8- تحلیل توصیفی پرسشنامه ( مؤلفه ارتباط) ………………………………….. 93

 

جدول 4- 9- تحلیل توصیفی پرسشنامه ( مؤلفه مشارکت و همکاری) ………………… 94

 

جدول 4- 10- تحلیل توصیفی پرسشنامه ( مؤلفه فناوری اطلاعات)……………………. 95

 

جدول 4- 11-تحلیل توصیفی میزان مهارت های زندگی در دانش آموزان…………….. 96

 

جدول 4- 12- آزمون t جهت مقایسه مهارت های زندگی دانش آموزان………………. 96

 

جدول 4- 13- تحلیل توصیفی وضعیت مؤلفه حل مساله…………………………………. 97

 

جدول 4- 14- آزمون t جهت مقایسه مؤلفه حل مساله …………………………………… 97

 

جدول 4-15- تحلیل توصیفی وضعیت مؤلفه تصمیم گیری………………………………. 97

 

جدول 4- 16- آزمون t جهت مقایسه مؤلفه تصمیم گیری………………………………… 98

 

جدول 4- 17- تحلیل توصیفی وضعیت مؤلفه ارتباط………………………………………. 98

 

جدول 4- 18- آزمون t جهت مقایسه مؤلفه ارتباط…………………………………………. 98

 

جدول 4- 19- تحلیل توصیفی وضعیت مؤلفه مشارکت و همکاری…………………….. 99

 

جدول 4- 20- آزمون t جهت مقایسه مؤلفه مشارکت و همکاری……………………….. 99

 

جدول 4- 21- تحلیل توصیفی وضعیت مؤلفه شهروند جهانی…………………………… 100

 

جدول 4- 22- آزمون t جهت مقایسه مؤلفه شهروند جهانی……………………………… 100

 

جدول 4- 23- تحلیل توصیفی وضعیت مؤلفه فناوری اطلاعات…………………………. 100

 

جدول 4- 24- آزمون t جهت مقایسه مؤلفه فناوری اطلاعات……………………………. 101

 

جدول 4- 25- ماتریس همبستگی بین مؤلفه های مهارت های زندگی…………………. 101

 

جدول 4- 26- تحلیل توصیفی مهارت های زندگی بر حسب جنسیت………………… 102

 

جدول 4- 27- آزمون t جهت مقایسه مهارت های زندگی بر حسب جنسیت ………. 103

 

جدول 4- 28- تحلیل توصیفی مهارت های زندگی بر حسب رشته تحصیلی ……….. 104

 

جدول 4- 29- مقایسه دیدگاه دانش آموزان در مورد مهارت های زندگی بر حسب رشته تحصیلی  105

 

جدول 4- 30- تحلیل توصیفی میزان مهارت های زندگی بر حسب پایه تحصیلی …. 106

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...