پایان نامه ارشد علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی: ارزیابی ضرورت و خلاء های موجود در آموزش مهارتهای زندگی دانش آموزان مقطع … |
2- 5- 6- مهارت مشارکت و همکاری……………………………………………………….. 40
2- 6- آموزش مهارت های زندگی در چهارچوب نظریه های برنامه درسی………….. 41
2- 6-1-دیدگاه اجتماعی………………………………………………………………………….. 41
2- 6-2- دیدگاه انسانگرایانه ……………………………………………………………………. 42
2- 6-2-1-اصول برنامه های آموزش و پرورش انسانگرایانه……………………………… 43
2- 6-3-دیدگاه رشدگرا…………………………………………………………………………… 44
2- 7- نظریه های یادگیری مرتبط با آموزش مهارت های زندگی……………………….. 45
2- 7-1-نظریه یادگیری اجتماعی……………………………………………………………….. 45
2- 7-2-نظریه سازنده گرایی…………………………………………………………………….. 47
2- 7- 3- نظریه هوش چندگانه ………………………………………………………………… 50
2- 8- جمع بندی نظریه های یادگیری…………………………………………………………. 51
2- 9- روش های تدریس مهارت های زندگی ……………………………………………… 51
2-10- دوره متوسطه……………………………………………………………………………….. 55
2- 11- سوابق پژوهشی تحقیق………………………………………………………………….. 60
2- 11- 1– تحقیقات خارجی……………………………………………………………………. 60
2- 11-2 تحقیقات داخلی ……………………………………………………………………….. 63
2- 12- خلاصه و جمع بندی……………………………………………………………………. 67
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه…………………………………………………………………………………………………… 72
3- 1- روش تحقیق………………………………………………………………………………… 73
3- 2- جامعه آماری ……………………………………………………………………………….. 73
3- 3- تعیین حجم نمونه………………………………………………………………………….. 74
3- 4- روش نمونه گیری………………………………………………………………………….. 75
3- 5- ابزار اندازه گیری ………………………………………………………………………….. 76
3- 6- روایی پرسشنامه……………………………………………………………………………. 79
3- 7- پایایی پرسشنامه……………………………………………………………………………. 80
3- 8- روش جمع آوری اطلاعات …………………………………………………………….. 81
3- 9- شیوه تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………… 82
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه…………………………………………………………………………………………………… 85
4- 1- بخش اول: توصیف مشخصات فردی نمونه آماری…………………………………. 86
4- 1- 1- جنسیت ………………………………………………………………………………… 86
4- 1- 2- پایه تحصیلی…………………………………………………………………………… 87
4- 1- 3- رشته تحصیلی………………………………………………………………………….. 88
4-1– 4- ناحیه آموزشی…………………………………………………………………………… 89
4-2- بخش دوم: تحلیل توصیفی پرسشنامه…………………………………………………… 90
4- 3- بخش سوم: تجزیه و تحلیل سؤالات پژوهش……………………………………….. 96
4- 4- بخش چهارم: تحلیل یافته های مصاحبه ……………………………………………… 110
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه …………………………………………………………………………………………………. 115
5- 1- خلاصه موضوع ها و روش ها …………………………………………………………. 115
5- 2- بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………. 116
5- 3- یافته های تحقیق…………………………………………………………………………… 117
5- 3-1 یافته های کمّی……………………………………………………………………………. 117
5- 2- 2-یافته های کیفی…………………………………………………………………………. 129
5- 4- پیشنهادات ………………………………………………………………………………….. 136
5- 4- 1- پیشنهادات کاربردی…………………………………………………………………… 136
5- 4-2- پیشنهادات برای تحقیقات آینده ……………………………………………………. 139
5- 5- محدودیت ها …………………………………………………………………………….. 139
منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………. 142
پیوست ……………………………………………………………………………………………….. 154
فهرست جدولها
جدول 2- 1- ویژگی های دوره نوجوانی و آموزش مهارت های زندگی………………. 59
جدول 2- 2- خلاصه و جمع بندی فصل دوم……………………………………………….. 69
جدول 3- 1- توزیع فراوانی جامعه آماری بر حسب ناحیه ………………………………. 73
جدول 3- 2- توزیع حجم نمونه مدارس شهر اصفهان بر حسب ناحیه…………………. 75
جدول 3- 3- درجه بندی و نحوه ارزش گذاری گویه های پرسشنامه…………………… 77
جدول 3- 4- انطباق سؤالات پرسشنامه با مؤلفه ها…………………………………………. 77
جدول 3- 5- ضریب پایایی مؤلفه ها …………………………………………………………. 81
جدول 4- 1- توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب جنسیت………………………………. 86
جدول 4- 2- توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب پایه تحصیلی ……………………….. 87
جدول 4- 3- توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب رشته تحصیلی………………………. 88
جدول 4- 4- توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب ناحیه آموزشی………………………. 89
جدول 4- 5- تحلیل توصیفی پرسشنامه ( مؤلفه حل مساله)………………………………. 90
جدول 4- 6- تحلیل توصیفی پرسشنامه ( مؤلفه تصمیم گیری) …………………………. 91
جدول 4- 7- تحلیل توصیفی پرسشنامه (مؤلفه شهروند جهانی)…………………………. 92
جدول 4- 8- تحلیل توصیفی پرسشنامه ( مؤلفه ارتباط) ………………………………….. 93
جدول 4- 9- تحلیل توصیفی پرسشنامه ( مؤلفه مشارکت و همکاری) ………………… 94
جدول 4- 10- تحلیل توصیفی پرسشنامه ( مؤلفه فناوری اطلاعات)……………………. 95
جدول 4- 11-تحلیل توصیفی میزان مهارت های زندگی در دانش آموزان…………….. 96
جدول 4- 12- آزمون t جهت مقایسه مهارت های زندگی دانش آموزان………………. 96
جدول 4- 13- تحلیل توصیفی وضعیت مؤلفه حل مساله…………………………………. 97
جدول 4- 14- آزمون t جهت مقایسه مؤلفه حل مساله …………………………………… 97
جدول 4-15- تحلیل توصیفی وضعیت مؤلفه تصمیم گیری………………………………. 97
جدول 4- 16- آزمون t جهت مقایسه مؤلفه تصمیم گیری………………………………… 98
جدول 4- 17- تحلیل توصیفی وضعیت مؤلفه ارتباط………………………………………. 98
جدول 4- 18- آزمون t جهت مقایسه مؤلفه ارتباط…………………………………………. 98
جدول 4- 19- تحلیل توصیفی وضعیت مؤلفه مشارکت و همکاری…………………….. 99
جدول 4- 20- آزمون t جهت مقایسه مؤلفه مشارکت و همکاری……………………….. 99
جدول 4- 21- تحلیل توصیفی وضعیت مؤلفه شهروند جهانی…………………………… 100
جدول 4- 22- آزمون t جهت مقایسه مؤلفه شهروند جهانی……………………………… 100
جدول 4- 23- تحلیل توصیفی وضعیت مؤلفه فناوری اطلاعات…………………………. 100
جدول 4- 24- آزمون t جهت مقایسه مؤلفه فناوری اطلاعات……………………………. 101
جدول 4- 25- ماتریس همبستگی بین مؤلفه های مهارت های زندگی…………………. 101
جدول 4- 26- تحلیل توصیفی مهارت های زندگی بر حسب جنسیت………………… 102
جدول 4- 27- آزمون t جهت مقایسه مهارت های زندگی بر حسب جنسیت ………. 103
جدول 4- 28- تحلیل توصیفی مهارت های زندگی بر حسب رشته تحصیلی ……….. 104
جدول 4- 29- مقایسه دیدگاه دانش آموزان در مورد مهارت های زندگی بر حسب رشته تحصیلی 105
جدول 4- 30- تحلیل توصیفی میزان مهارت های زندگی بر حسب پایه تحصیلی …. 106
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-10] [ 03:53:00 ب.ظ ]
|