2-2-3 رو یكرد تبادلی چرنیس……………………………………………………………………….        17

 

2-3.مدل كاپنر………………………………………………………………………………………..                       18

 

2-4. رویکرد ساختاری……………………………………………………………………………….                 19

 

2-5 مراحل فرسودگی شغلی………………………………………………………………………                 20

 

2-5-1 دیدگاه ماسلاچ………………………………………………………………………………..       30

 

2-5-2 دیدگاه پستونچی……………………………………………………………………………..                21

 

2-5-3 مراحل فرسودگی شغلی معلمان از دیدگاه ساراسون:……………………………………                                                               ……… 22

 

2-6 عوامل فرسودگی شغلی…………….………………………………………………………………         23

 

2-7 نشانه های فرسودگی شغلی………………………………………………………………………..    23

 

2-8 عوارض فرسودگی شغلی ………………………………………………………………………                 25

 

2-9 استرس شغلی………………………………………………………………………………….             26

 

2-9-1 منابع استرس شغلی……………………………………………………………………………             27

 

2-9-2 ارتباط استرس شغلی با فرسودگی شغلی…………………………………………………….                                                                                                                                    28

 

2-10 چگونگی پیدایش فرسودگی شغلی…………………………………………………….                 29

 

2-10-1 شخصیت فرد و فرسودگی شغلی…………………………………………………………                  31

 

2-10-2 فرسودگی شغلی و شغل آموزگاری………………………………………………………                33

 

2-11 فشار روانی ………………………………………………………………………………….                   34

 

2-11-1   آثار تخریبی فشار روانی در تدریس …………………………………………………..                                                           35

 

2-11-2 راههای كاهش فشار روانی معلمان ………………………………………………………..                                                                35

 

2-12.ارگونومی……………………………………………………………………………………….                        36

 

2-13.تاریخچه ارگونومی…….               ……… 39

 

2-14.رویكرد های جدید در ارگونومی …………………………………………………………….             40

 

2-14-1.تعریف سیستم …………………………………………………………………………….                    41

 

2-14-2.ارگونومی و سیستم كار…………………………………………………………………….                    42

 

2-14-3.ارگونومی سخت افزار………………………………………………………………………                        43

 

2-14-4.ارگونومی محیطی…………………………………………………………………………                   43

 

2-14-5.ارگونومی شناختی (نرم افزار)……………………………………………………………….       43

 

2-14-6.ماكرو ارگونومی…………………………………………………..……………………….              44

 

2-14-7.ماكروارگونومی و ساختار سازمان………………………………………..……………              44

 

2-14-8.ارگونومی و كیفیت…………………………………………………..…………………….             47

 

2-15.ارگونومی مشاركتی…………………….………………………………………………..…                        48

 

2-16.شاخه های دانش ارگونومی………………………………….……………………………..…                     50

 

2-17.چگونگی اجرای ارگونومی……………………………………………………………………                        52

 

2-18. طراحی یك پست كار………………………………………………………………………..                   54

 

2-19.نگرش حرفه ای………………………………………………………………………………..                     57

 

2-20.تأثیر نگرش حرفه ای بر عملكرد دبیران………………………………………………………   59

 

2-20-1. تدریس به منزله مؤلفه ای هنری …………………………………………………………..            64

 

2-20-2. تقویت ویژگی پژوهندگی در معلم……………….                                                                                                                             67

 

2-20-3. توجه به تربیت، آموزش و بازآموزی معلم ………………………………………………68

 

2-21. انواع آموزش در توسعه استانداردهای آموزشی و نگرش حرفه ای معلمان………………..                                                                                            ……… 71

 

ب:پیشینه و مدل تحلیلی تحقیق……………………………………………………………………….                 73

 

2-1.پیشینه داخلی……………………………………………………………………………………..                  73

 

2-2.پیشینه خارجی……………………………………………………………………………………                    74

 

2-3.مدل تحلیلی تحقیق بر اساس فرضیات….………………………………………………………..…..…77

 

2-4.مدل تحلیلی تحقیق بر اساس متغیر های میانجی .…………………………………………………………78

 

 

 

فصل سوم:

 

روش تحقیق

 

مقدمه……………………………………………………………………………………………………..   80

 

3-1.روش تحقیق…………………………………………………………………………………………          80

 

3-2.جامعه آماری……………………………………………………………………………………………          81

 

3-3.نمونه آماری ………………………………………………………………………………………    81

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

3-4.ابزار و روشهای جمع‌آوری اطلاعا………………………………………………….…………… 82

 

3-4-1.پرسشنامه …………………………………………………………………………………..…                    82

 

3-4-2روایایی و پاپایی پرسشنامه ها…………………………………………………………………               84

 

3-5-. روش تجزیه و تحلیل داده‌ها و آزمون‌های آماری مورد استفاده……………………………                                                                      84

 

1-3-5. شیوه تحلیل داد ه ها………………………………………………………………………..               84

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها  

 

مقدمه: ..……………………………………………………………………………………………..……… 87

 

4-1.آمار توصیفی…………………………………………………..………………………………..…87

 

4-2.آمار استنباطی……..………………………………………………………………………………….99

 

فصل پنجم:

 

بحث و نتیجه گیری

 

مقدم………………………………………………………………………………………………..109

 

5-1.نتیجه گیری …….….…………………………………………………………………………………109

 

5-2.بحث وبرسی……………………………………………………………………………………110

 

5-3.پیشنهادات كلی.……..…..…………………………………………………………………………..112

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...