پایان نامه ارشد رشته مدیریت آموزشی: ارتباط سنجی ارگونومی ، فرسودگی شغلی و نگرش حرفه ای معلمان مقطع متوسطه |
2-2-3 رو یكرد تبادلی چرنیس………………………………………………………………………. 17
2-3.مدل كاپنر……………………………………………………………………………………….. 18
2-4. رویکرد ساختاری………………………………………………………………………………. 19
2-5 مراحل فرسودگی شغلی……………………………………………………………………… 20
2-5-1 دیدگاه ماسلاچ……………………………………………………………………………….. 30
2-5-2 دیدگاه پستونچی…………………………………………………………………………….. 21
2-5-3 مراحل فرسودگی شغلی معلمان از دیدگاه ساراسون:…………………………………… ……… 22
2-6 عوامل فرسودگی شغلی…………….……………………………………………………………… 23
2-7 نشانه های فرسودگی شغلی……………………………………………………………………….. 23
2-8 عوارض فرسودگی شغلی ……………………………………………………………………… 25
2-9 استرس شغلی…………………………………………………………………………………. 26
2-9-1 منابع استرس شغلی…………………………………………………………………………… 27
2-9-2 ارتباط استرس شغلی با فرسودگی شغلی……………………………………………………. 28
2-10 چگونگی پیدایش فرسودگی شغلی……………………………………………………. 29
2-10-1 شخصیت فرد و فرسودگی شغلی………………………………………………………… 31
2-10-2 فرسودگی شغلی و شغل آموزگاری……………………………………………………… 33
2-11 فشار روانی …………………………………………………………………………………. 34
2-11-1 آثار تخریبی فشار روانی در تدریس ………………………………………………….. 35
2-11-2 راههای كاهش فشار روانی معلمان ……………………………………………………….. 35
2-12.ارگونومی………………………………………………………………………………………. 36
2-13.تاریخچه ارگونومی……. ……… 39
2-14.رویكرد های جدید در ارگونومی ……………………………………………………………. 40
2-14-1.تعریف سیستم ……………………………………………………………………………. 41
2-14-2.ارگونومی و سیستم كار……………………………………………………………………. 42
2-14-3.ارگونومی سخت افزار……………………………………………………………………… 43
2-14-4.ارگونومی محیطی………………………………………………………………………… 43
2-14-5.ارگونومی شناختی (نرم افزار)………………………………………………………………. 43
2-14-6.ماكرو ارگونومی…………………………………………………..………………………. 44
2-14-7.ماكروارگونومی و ساختار سازمان………………………………………..…………… 44
2-14-8.ارگونومی و كیفیت…………………………………………………..……………………. 47
2-15.ارگونومی مشاركتی…………………….………………………………………………..… 48
2-16.شاخه های دانش ارگونومی………………………………….……………………………..… 50
2-17.چگونگی اجرای ارگونومی…………………………………………………………………… 52
2-18. طراحی یك پست كار……………………………………………………………………….. 54
2-19.نگرش حرفه ای……………………………………………………………………………….. 57
2-20.تأثیر نگرش حرفه ای بر عملكرد دبیران……………………………………………………… 59
2-20-1. تدریس به منزله مؤلفه ای هنری ………………………………………………………….. 64
2-20-2. تقویت ویژگی پژوهندگی در معلم………………. 67
2-20-3. توجه به تربیت، آموزش و بازآموزی معلم ………………………………………………68
2-21. انواع آموزش در توسعه استانداردهای آموزشی و نگرش حرفه ای معلمان……………….. ……… 71
ب:پیشینه و مدل تحلیلی تحقیق………………………………………………………………………. 73
2-1.پیشینه داخلی…………………………………………………………………………………….. 73
2-2.پیشینه خارجی…………………………………………………………………………………… 74
2-3.مدل تحلیلی تحقیق بر اساس فرضیات….………………………………………………………..…..…77
2-4.مدل تحلیلی تحقیق بر اساس متغیر های میانجی .…………………………………………………………78
فصل سوم:
روش تحقیق
مقدمه…………………………………………………………………………………………………….. 80
3-1.روش تحقیق………………………………………………………………………………………… 80
3-2.جامعه آماری…………………………………………………………………………………………… 81
3-3.نمونه آماری ……………………………………………………………………………………… 81
3-4.ابزار و روشهای جمعآوری اطلاعا………………………………………………….…………… 82
3-4-1.پرسشنامه …………………………………………………………………………………..… 82
3-4-2روایایی و پاپایی پرسشنامه ها………………………………………………………………… 84
3-5-. روش تجزیه و تحلیل دادهها و آزمونهای آماری مورد استفاده…………………………… 84
1-3-5. شیوه تحلیل داد ه ها……………………………………………………………………….. 84
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه: ..……………………………………………………………………………………………..……… 87
4-1.آمار توصیفی…………………………………………………..………………………………..…87
4-2.آمار استنباطی……..………………………………………………………………………………….99
فصل پنجم:
بحث و نتیجه گیری
مقدم………………………………………………………………………………………………..109
5-1.نتیجه گیری …….….…………………………………………………………………………………109
5-2.بحث وبرسی……………………………………………………………………………………110
5-3.پیشنهادات كلی.……..…..…………………………………………………………………………..112
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-10] [ 03:52:00 ب.ظ ]
|