5

 

 

 

1-3اهمیت وضرورت موضوع پژوهش…………………………………………………………

 

 

9

 

 

 

1-4اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………….

 

 

12

 

 

 

1- 5 فرضیه های پژوهش…………………………………………………………………………..

 

 

12

 

 

 

1-6تعاریف تئوریک وعملیاتی متغیر ها………………………………………………………..

 

 

13

 

 

 

1-7انواع متغیرها………………………………………………………………………………………..

 

 

14

 

 

 

فصل دوم: بر ادبیات و پیشینه پژوهش……………………………..

 

 

15

 

 

 

2-1مقدمه…………………………………………………………………………………………………

 

 

16

 

 

 

2-2 بر مبانی نظری پژوهش……………………………………………………………..

 

 

17

 

 

 

2-2-1تعریف واهمیت مهارت های زندگی…………………………………………………..

 

 

17

 

 

 

2-2-2اهمیت مهارتهای زندگی از لحاظ سلامت روانی…………………………………..

 

 

17

 

 

 

2-2-3 انواع مهارتهای زندگی……………………………………………………………………..

 

 

21

 

 

 

2-3 ابعاد مهارتهای زندگی………………………………………………………………………….

 

 

23

 

 

 

2-3-1مهارت های ارتباط بین فردی-روابط انسانی………………………………………..

 

 

23

 

 

 

2-3-2 مهارت های حل مسله- تصمیم گیری……………………………………………….

 

 

24

 

 

 

2-3-3 مهارت های مربوط به سلامت جسمانی- حفظ سلامتی……………………….

 

 

24

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

 

 

2-3-4 مهارت های رشد هویت- هدف در زندگی……………………………………….

 

 

25

 

 

 

2- 4مبانی نظری برنامه آموزش مهارتهای زندگی…………………………………………..

 

 

30

 

 

 

2-5اهداف آموزش مهارت های زندگی………………………………………………………..

 

 

36

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-6جایگاه مهارتهای زندگی در اسلام………………………………………………………….

 

 

 

 

2-7تعریف و اهمیت سلامت روان………………………………………………………………

 

 

39

 

 

 

2-8 بهداشت روانی و اهمیت پیشگیری اولیه………………………………………………..

 

 

41

 

 

 

2-9ویژگی های افراد سالم از دیدگا ههای مختلف…………………………………………

 

 

43

 

 

 

2-10دید گاههای مختلف در مورد سلامت روانی………………………………………….

 

 

44

 

 

 

2-10-1 دید گاه روان پزشکی…………………………………………………………………….

 

 

44

 

 

 

2-10-2 دید گاه رفتار گرایی………………………………………………………………………

 

 

48

 

 

 

2-10-3 دید گاه انسان گرایی……………………………………………………………………..

 

 

48

 

 

 

2-10-4 دید گاه هستی گرایی…………………………………………………………………….

 

 

49

 

 

 

2-10-5 دید گاه شناختی……………………………………………………………………………

 

 

50

 

 

 

2-10-6 دید گاه بوم شناختی………………………………………………………………………

 

 

51

 

 

 

2-11مبانی نظری عزت نفس……………………………………………………………………….

 

 

51

 

 

 

2-12توجه به عزت نفس در کودکان…………………………………………………………….

 

 

53

 

 

 

2-13اهمیت عزت نفس……………………………………………………………………………..

 

 

55

 

 

 

2-14علائم عزت نفس سالم و نا سالم………………………………………………………….

 

 

56

 

 

 

2-15سوابق پژوهش…………………………………………………………………………………..

 

 

58

 

 

 

2-15-1 تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به داخل کشور……………………………

 

 

58

 

 

 

2-15-2 تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به خارج کشور……………………………

 

 

59

 

 

 

2-16خلاصه فصل……………………………………………………………………………………..

 

 

65

 

 

 

فصل سوم:روش پژوهش………………………………………………………..

 

 

66

 

 

 

3-1طرح تحقیق…………………………………………………………………………………………

 

 

67

 

 

 

3-2 جامعه آماری………………………………………………………………………………………

 

 

67

 

 

 

3-3 نمونه گیری و حجم جامعه و نمونه……………………………………………………….

 

 

68

 

 

 

3-4ابزارهای اندازه گیری……………………………………………………………………………

 

 

68

 

 

 

3-4-1معرفی آزمون سلامت عمومی گلد برگ(GHQ)…………………………………

 

 

68

 

 

 

3-4-2 پایایی آزمون سلامت عمومی گلد برگ……………………………………………..

 

 

69

 

 

 

3-4-4 پایایی آزمون عزت نفس کوپر اسمیت……………………………………………….

 

 

70

 

 

 

3-4-5ابزارهای آموزش مهارت های زندگی………………………………………………….

 

 

71

 

 

 

3-4-6نحوه اجرای آموزش مهارت های زندگی…………………………………………….

 

 

71

 

 

 

3-5 روش اجرا………………………………………………………………………………………….

 

 

72

 

 

 

3-5-1 رئوس جلسات آموزش مهارت های زندگی……………………………………….

 

 

72

 

 

 

3-5-2 روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………

 

 

75

 

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل کمی و کیفی نتایج…………………………

 

 

76

 

 

 

4-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………..

 

 

77

 

 

 

4-2 توصیف ویژگی های دانش آموزان مورد بررسی……………………………………..

 

 

78

 

 

 

4-3 فرضیه های پژوهش…………………………………………………………………………….

 

 

88-79

 

 

 

فصل پنجم:بحث و تبیین یافته های پژوهش……………………………….

 

 

89

 

 

 

5-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………..

 

 

90

 

 

 

5-2 بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………….

 

 

92

 

 

 

5-3محدودیت های پژوهش……………………………………………………………………….

 

 

95

 

 

 

5-4 پیشنهادات………………………………………………………………………………………….

 

 

96

 

 

 

5-5 پیوست ها………………………………………………………………………………………….

 

 

111-98

 

 

 

5-6 فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………

 

 

112

 

 

 

5-7 فهرست منابع انگلیسی…………………………………………………………………………

 

 

118

 

 

 

5-8 چکیده(به زبان انگلیسی)…………………………………………………………………….

 

 

122

 

 

فهرست جداول

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جدول (2-1) نقش برنامه مهارتهای زندگی در پیشگیری اولیه……………………………………………… 20
جدول(2-2) خلاصه برنامه آموزش مهارت های زندگی به منظور افزایش سلامت روان وعزت نفس 28
جدول(3-1)نگاره طرح تحقیق نیمه آزمایشی(دلاور،1375)…………………………………………………. 67
جدول(4-1) توزیع فراوانی دانش آموزان دختر………………………………………………………………….. 78
جدول(4-2) نتایج آزمونT برای مقایسه میانگین دو گروه در متغیر سلامت روان…………………. 79
جدول(4-3) نتایج آزمونT برای مقایسه میانگین دو گروه در متغیرعزت نفس……………………… 80
جدول(4-4) نتایج آزمونT برای مقایسه میانگین دو گروه در متغیر نشانه های جسمانی………… 81
جدول(4-5) نتایج آزمونT برای مقایسه میانگین دو گروه در متغیر اضطراب و بی خوابی……… 82
جدول(4-6) نتایج آزمونT برای مقایسه میانگین دو گروه در متغیر نا رسا کنش وری اجتماعی. 83
جدول(4-7) نتایج آزمونT برای مقایسه میانگین دو گروه در متغیر افسردگی……………………….. 84
جدول(4-8) نتایج آزمونT برای مقایسه میانگین دو گروه در متغیرعزت نفس کلی………………. 85
جدول(4-9) نتایج آزمونT برای مقایسه میانگین دو گروه در متغیرعزت نفس اجتماعی………… 86
جدول(4-10) نتایج آزمونT برای مقایسه میانگین دو گروه در متغیرعزت نفس خانوادگی…….. 87
جدول(4-11) نتایج آزمونT برای مقایسه میانگین دو گروه در متغیرعزت نفس تحصیلی………. 88

 


فهرست نمودار

 

نمودار(4-1) متغیر وضعیت گروهی(آزمایش- کنترل)……………………………………………………….78

 

فهرست اشکال

 

شکل(2-1) اثرات اجرای برنامه آموزش مهارت های زندگی بر روی فرد و جامعه………….20

 

چکیده

 

هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان و عزت نفس دانش آموزان دختر پایه پنجم مقطع ابتدایی بود. پژوهش حاضر ، نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر پایه پنجم مقطع ابتدایی شهرستان رشتخوار در سال تحصیلی 89-88 بود. که تعداد 60 دانش آموز دختر به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل به صورت تصادفی ( هر گروه 30 نفر ) قرار گرفتند . ابزارهای پژوهش مشتمل بود بر آزمون سلامت روان کلدبرگ ، آزمون عزت نفس کوپر اسمیت و راهنمای عملی آموزش مهارت های زندگی .

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...