عوامل مؤثر بر تحول در ادبیات…………………………………………………………………………………….

 

 

19

 

 

 

پیدایش طبقات جدید……………………………………………………………………………………………………………

 

 

19

 

 

 

مطالعه فرهنگ‌های دیگر………………………………………………………………………………………………………..                                                                      

 

 

19

 

 

 

طرح هنر برای هنر ……………………………………………………………………………………………………………….                                                                           

 

 

20

 

 

 

آثار مدرنیستی ابتدایی ……………………………………………………………………………………………….

 

 

20

 

 

 

ریشه­های ادبیات مدرن ……………………………………………………………………………………………….                                                                               

 

 

23

 

 

 

انتشار اولین اثر مدرنیستی ………………………………………………………………………………………….                                                                            

 

 

28

 

 

 

ویژگی­های ادبیات مدرن ……………………………………………………………………………………………                                                                           

 

 

29

 

 

 

فرم در ادبیات مدرنیستی ……………………………………………………………………………………………                                                                            

 

 

30

 

 

 

پیچیدگی زبان …………………………………………………………………………………………………………………….                                                                               

 

 

30

 

 

 

به­هم­ریختگی جریان طولی زمان  ……………………………………………………………………………………………                                                       

 

 

30

 

 

 

بی­مکانی و عدم وجود پیرنگ  ………………………………………………………………………………………………                                                           

 

 

31

 

 

 

گسیختگی در روایت…………………………………………………………………………………………………………….

 

 

31

 

 

 

چشم‌انداز باوری …………………………………………………………………………………………………………………                                                                            

 

 

32

 

 

 

انتخاب اسم­های غیر متعارف یا شخصیت­های بی­نام ………………………………………………………………….                               

 

 

32

 

 

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

در هم آمیختگی خواب و رؤیا ………………………………………………………………………………………………                                                          

 

 

33

 

 

 

محتوا در ادبیات مدرنیستی…………………………………………………………………………………………………….                                                                          

 

 

33

 

 

 

رویارویی با مدرنیته و پبامدهای زندگی شهری………………………………………………………………………….                                                 

 

 

33

 

 

 

نمادپردازی ………………………………………………………………………………………………………………………..                                                                                       

 

 

34

 

 

 

توجه به اسطوره­ها………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

34

 

 

 

نگاه معرفت‌شناسی مدرنیسم…………………………………………………………………………………………………..

 

 

34

 

 

 

ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

35

 

 

 

بحران واقع­نمایی………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

35

 

 

 

انزوا، ترس، پارانویا……………………………………………………………………………………………………………..

 

 

36

 

 

 

فراداستان و تصنع………………………………………………………………………………………………………………

 

 

36

 

 

 

آشنایی­زدایی……………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

36

 

 

 

ابهام معنایی………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

37

 

 

 

پیدایش مفهوم هنر برای هنر و فردگرایی………………………………………………………………………………..

 

 

37

 

 

 

بررسی اولین اثر مدرنیستی………………………………………………………………………………………..

 

 

39

 

 

 

خلاصۀ داستان دخمه­های واتیکان…………………………………………………………………………………………

 

 

39

 

 

 

نشانه‌های آثار مدرنیستی در رمان دخمه­های واتیکان………………………………………………………………..

 

 

40

 

 

 

فراداستان………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

40

 

 

 

انزجار از تمدن و زندگی شهرنشینی……………………………………………………………………………………..

 

 

40

 

 

 

نمادپردازی……………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

41

 

 

 

به­هم­آمیختگی رؤیا و واقعیت……………………………………………………………………………………………….

 

 

41

 

 

 

روان رنجوری و ضد قهرمان………………………………………………………………………………………………..

 

 

42

 

 

 

به چالش کشیدن کلیسا……………………………………………………………………………………………………….

 

 

43

 

 

 

اسطوره­گرایی……………………………………………………………………………………………………………………

 

 

43

 

 

 

مدرنیته در ایران……………………………………………………………………………………………………….

 

 

45

 

 

 

تفاوت مدرنیته در غرب و ایران…………………………………………………………………………………

 

 

46

 

 

 

رمان­های ایرانی……………………………………………………………………………………………………….

 

 

50

 

 

 

بیوگرافی نویسنده…………………………………………………………………………………………………….

 

 

52

 

 

 

شریک جرم…………………………………………………………………………………………………………….

 

 

54

 

 

 

خلاصۀ داستان…………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

54

 

 

 

ویژگی­های مدرنیستی در رمان شریک جرم…………………………………………………………………………….

 

 

54

 

 

 

روان­رنجوری کسری…………………………………………………………………………………………………………..

 

 

55

 

 

 

ریشه‌های روان­شناختی رفتار کسری………………………………………………………………………………………

 

 

57

 

 

 

پارانوئید…………………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

61

 

 

 

اسکیزوئید………………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

62

 

 

 

فروپاشی فراروایت‌ها………………………………………………………………………………………………………….

 

 

63

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تغییر زاویۀ دید……………………………………………………………………………………………………………………. 69
در هم آمیختن واقعیت با خیال و خواب و جریان سیّال ذهن………………………………………………………. 71
نمادپردازی…………………………………………………………………………………………………………………………. 73
محدودیت زمان…………………………………………………………………………………………………………………… 76
سفر کسری………………………………………………………………………………………………………………. 77
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 77
ویژگی­­های مدرنیستی رمان سفر کسری…………………………………………………………………………………… 77
ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………………………. 77
در هم آمیختن واقعیت و رؤیا………………………………………………………………………………………………… 79
تغییر زاویۀ دید……………………………………………………………………………………………………………………. 80
تعلیق زمانی………………………………………………………………………………………………………………………… 81
پایان گنگ و مبهم……………………………………………………………………………………………………………….. 82
بیژن و منیژه………………………………………………………………………………………………………………. 83
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 83
ویژگی‌های مدرنیستی این رمان……………………………………………………………………………………………… 83
روان‌پریشی راوی………………………………………………………………………………………………………………… 83
ساختن جهان منسجم در ذهن………………………………………………………………………………………………… 84
محتوای معرفت‌شناسانه…………………………………………………………………………………………………………. 87
گذار از جامعۀ سنتی به جامعه مدرن……………………………………………………………………………………….. 88
ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………………………. 89
به­هم­ریختگی زمان……………………………………………………………………………………………………………….. 90
دیدار در حلب………………………………………………………………………………………………………….. 91
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 91
ویژگی­های مدرنیستی این رمان……………………………………………………………………………………………… 91
اسطوره و فروپاشی فرروایت­ها………………………………………………………………………………………………. 92
بی­توجهی به زمان و مکان…………………………………………………………………………………………………….. 94

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توپ شبانه…………………………………………………………………………………………………………….. 97
ویژگی­های مدرنیستی رمان توپ شبانه……………………………………………………………………………………. 98
اختلال شخصیت، پارانویا……………………………………………………………………………………………………… 98
گریز از مدرنیته…………………………………………………………………………………………………………………… 100
خیال‌بافی و رؤیاپردازی………………………………………………………………………………………………………… 101
محتوای وجودشناسی ………………………………………………………………………………………………………….. 103
ناکجاآباد……………………………………………………………………………………………………………….. 104
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 104
ویژگی­های مدرنیستی رمان ناکجاآباد………………………………………………………………………………………. 107
فراتاربخ…………………………………………………………………………………………………………………………….. 108
بینامتنیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. 111
به­هم ریختن جریان خطی زمان و جریان سیّال ذهن ………………………………………………………………….. 112
تعلیق مکانی……………………………………………………………………………………………………………………….. 116
ابهام و پریشانی…………………………………………………………………………………………………………………… 117
در هم آمیختن واقعیت و رؤیا………………………………………………………………………………………………… 118
عرض حال…………………………………………………………………………………………………………….. 120
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 120
ویژگی­های مدرنیستی در رمان عرض حال………………………………………………………………………………. 121
کاربرد اسطوره……………………………………………………………………………………………………………………. 121
ضد قهرمان………………………………………………………………………………………………………………………… 123
نمادپردازی…………………………………………………………………………………………………………………………. 129
تعارض سنّت و مدرنیته………………………………………………………………………………………………………… 131
تصنّع…………………………………………………………………………………………………………………………………. 132
کلّۀ اسب………………………………………………………………………………………………………………… 133
خلاصه داستان……………………………………………………………………………………………………………………. 133
نشانه‌های مدرنیستی در رمان کلّۀ اسب……………………………………………………………………………………. 134
در هم پیچیدگی رؤیا و واقعیت……………………………………………………………………………………………… 135

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محتوای وجودشناسانه………………………………………………………………………………………………. 138
بینامتنیت………………………………………………………………………………………………………………… 139
اسطوره………………………………………………………………………………………………………………….. 140
تصنع، آشکار کردن شگرد نویسندگی…………………………………………………………………………. 141
گاوخونی………………………………………………………………………………………………………………… 143
خلاصۀ داستان……………………………………………………………………………………………………….. 143
ویژگی‌های مدرنیستی رمان گاوخونی………………………………………………………………………….. 145
در هم‌آمیختن واقعیت و رؤیا……………………………………………………………………………………… 145
ضد قهرمان…………………………………………………………………………………………………………….. 149
زمان……………………………………………………………………………………………………………………… 149
جریان سیّال ذهن……………………………………………………………………………………………………… 150
نمادگرایی یا سمبولیسم…………………………………………………………………………………………….. 151
وجودشناسی……………………………………………………………………………………………………………. 159
تصنع……………………………………………………………………………………………………………………… 160
تغییر زاویه دید………………………………………………………………………………………………………… 161
بینامتنیت………………………………………………………………………………………………………………… 163
نتیجه­گیری……………………………………………………………………………………………………………… 164
منابع……………………………………………………………………………………………………………………… 169

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...