2-1-4- روش تدریس… 25

 

2-1-4-1-  شاخص های تدریس کارآمد. 35

 

2-1-4-2-  نقش عوامل مؤثر بر یادگیری در روند تدریس… 36

 

2-1-4-3- برخی از عیوب روش تدریس… 37

 

2-1-5-روابط انسانی.. 38

 

2-1-6- ارزشیابی.. 45

 

2-1-6-1- اهداف ارزشیابی.. 46

 

2-2- پیشینه پژوهش… 48

 

2-2-1-  پژوهش های داخلی.. 48

 

2-2-2- پژوهش های خارجی.. 51

 

2-3- جمع بندی نهایی.. 53

 

فصل سوم:روش شناسی پژوهش

 

مقدمه. 55

 

3-1- روش پژوهش… 55

 

3-2- جامعه، نمونه و روش نمونه گیری.. 55

 

3-3- ابزار گردآوری اطلاعات.. 55

 

3-4- روش گردآوری اطلاعات.. 57

 

3-5- روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 57

 

فصل چهارم:یافته های پژوهش

 

مقدمه. 59

 

4-1- اطلاعات جمعیت شناختی.. 59

 

4-2 – سؤالات تحقیق. 64

 

4-2-1 سؤال اول تحقیق: آیا نقش معلمان راهنما بر بهبود شیوه ی تدریس معلمان موثر میباشد؟. 65

 

4-2-2 سؤال دوم تحقیق: آیا نقش معلمان راهنما در مرتفع شدن مشکلات خاص به وجود آمده برای معلمان موثر میباشد؟  67

 

4-2-4 سؤال چهارم تحقیق: آیا نقش معلمـان راهنما بر بهبود شیوهی ارزشـیابی دانش آموزان موثر میباشد؟  71

 

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادها

 

مقدمه. 76

 

5-1- بحث و نتیجه گیری.. 76

 

5-2- تفسیر یافته ها 77

 

5-2-1- آیا نقش معلمان راهنما بر بهبود شیوه ی تدریس معلمان موثر میباشد؟. 77

 

5-2-2- آیا نقش معلمان راهنما در مرتفع شدن مشکلات خاص به وجود آمده برای معلمان موثر میباشد؟  78

 

5-2-3 سؤال سوم تحقیق: آیا نقش معلمان راهنما در بهبود روابط انسانی حاکم بر فضای آموزشی موثر میباشد؟  79

 

5-2-4 سؤال چهارم تحقیق: آیا نقش معلمـان راهنما بر بهبود شیوهی ارزشـیابی دانش آموزان موثر میباشد؟  80

 

5-3- نتیجه گیری کلی.. 81

 

5-4- محدودیت های پژوهش… 82

 

5-4-1- محدودیت های خارج از اختیار محقق (محدودیت های کاربردی) 82

 

5-4-2- محدودیت های در اختیار محقق (محدودیت های پژوهشی) 82

 

5-5- پیشنهادهای پژوهش… 83

 

5-5-1- پیشنهادهای کاربردی.. 83

 

5-5-2- پیشنهادهای پژوهشی.. 83

 

پایان نامه و مقاله

 

فهرست منابع و مآخذ. 84

 

پیوست.. 92
فهرست جداول

 

جدول3-1: نحوه امتیازبندی سؤالات پرسشنامه. 56

 

جدول3-2: نتایج آزمون آلفای کرونباخ. 56

 

جدول 4-1 : توزیع فراوانی معلمان بر اساس جنسیت.. 60

 

جدول 4-2 : توزیع فراوانی معلمان بر اساس سابقه خدمت.. 61

 

جدول 4-3 : توزیع فراوانی مدارس محل خدمت معلمان بر اساس جنسیت.. 62

 

جدول 4-4 : توزیع فراوانی معلمان بر اساس تعداد مراجعات معلمان راهنما به کلاس درس آنها 63

 

جدول 4-5 : نتایج آزمون کولموگروف – اسمیرنوف.. 65

 

جدول 4-6 : نتایج توصیفی مربوط به سؤال اول تحقیق. 65

 

جدول 4-7 : نتایج آزمون t مربوط به سؤال اول تحقیق. 66

 

جدول 4-8 : نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسن مربوط به سؤال اول تحقیق. 67

 

جدول 4-9 : نتایج توصیفی مربوط به سؤال دوم تحقیق. 67

 

جدول 4-10 : نتایج آزمون t مربوط به سؤال دوم تحقیق. 68

 

جدول 4-11 : نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسن مربوط به سؤال دوم تحقیق. 69

 

جدول 4-12 : نتایج توصیفی مربوط به سؤال سوم تحقیق. 69

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...