• بررسی دوره های آموزشی سیستم عامل بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی

 

  • مقایسه میزان اثر بخشی دوره های مختلف ICDL  بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی

 

سؤالات تحقیق :

 

 

    • آیا دوره های آموزشی صفحه گسترده بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی مؤثر است ؟

 

    • آیا دوره های آموزشی پاورپوینت بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی مؤثر است ؟

 

    • آیا دوره های آموزشی اکسل بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی مؤثر است ؟

 

    • آیا دوره های آموزشی اکسس بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی مؤثر است ؟

 

    • آیا دوره های آموزشی اینترنت بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی مؤثر است ؟

 

    • آیا دوره های آموزشی سیستم عامل در فراگیری علم رایانه دبیران مؤثر است ؟

 

    • آیا میزان اثر بخشی دوره های آموزشی ICDL در مردان و زنان متفاوت است ؟

 

    • آیا میزان اثربخشی دوره آموزشی صفحه گسترده از پاورپوینت بیشتر است ؟

 

    • آیا میزان اثربخشی دوره آموزشی اکسل از اکسس بیشتر است ؟

 

    • آیا میزان اثربخشی دوره آموزشی اینترنت از سیستم عامل بیشتر است ؟

 

  • میزان اثربخشی کدام دوره از کل دوره ها بیشتر است ؟

 

 

 

فرضیات تحقیق :

 

 

    • بین دوره های آموزشی صفحه گسترده بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دبیران رابطه معنی داری وجود دارد.

 

    • بین دوره های آموزشی پاورپوینت بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دبیران رابطه معنی داری وجود دارد.

 

    • بین دوره های آموزشی اکسل بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دبیران رابطه معنی داری وجود دارد.

 

    • بین دوره های آموزشی اکسس بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دبیران رابطه معنی داری وجود دارد.

 

    • بین دوره های آموزشی اینترنت بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دبیران رابطه معنی داری وجود دارد.

 

    • بین دوره های آموزشی سیستم عامل در فراگیری علم رایانه دبیران رابطه معنی داری وجود دارد.

 

    • میزان اثر بخشی دوره های آموزشی ICDL در مردان بیشتر از زنان است .

 

    • میزان اثربخشی دوره آموزشی صفحه گسترده از پاورپوینت بیشتر است .

 

    • میزان اثربخشی دوره آموزشی اکسل از اکسس بیشتر است .

 

    • میزان اثربخشی دوره آموزشی اینترنت از سیستم عامل بیشتر است .

 

  • میزان اثربخشی کدام دوره از کل دوره ها بیشتر است.

 

پایان نامه و مقاله

 

 

 

متغیرهای تحقیق :

 

تعریف متغیر : متغیر مشخصه یک عنصر پدیده و یا هر چیز است که قابلیت تغییر داشته و می تواند مقادیر مختلفی را بپذیرد . آنچه اهمیت دارد آنکه باید دقت شود در هر تحقیق ما متغیرهای خاص خواهیم داشت و اینگونه نخواهد بود که همه آنچه در یک مطالعه بعنوان متغیر حضور دارند برای تحقیق نامطلوب است از سوی دیگر نوع متغیر علیرغم مشابه بودن عنوان از یک مطالعه به مطالعه دیگر ممکن است متفاوت باشد .

 

متغیر مستقل:آن متغیری است که محقق تأثیر آن را بر سایر متغیرها مورد سنجش قرار می دهد.( ساروخانی ، 1373 ، 12 )

 

متغیر وابسته : آن متغیری است که متغیر مستقل بر روی آن اثر دارد .  ( همان منبع )

 

متغیر مداخله گر : آن متغیری است که بر روی رابطه علت معلولی بین دو یا چند متغیر تأثیر می گذارد و باعث قوی یا ضعیف شدن رابطه بین متغیرها از حد واقعی آنها می شود اما شکل دیگر بر اساس خصوصیات متغیر تقسیم بندی صورت بگیرد :

 

متغیر کمی : و آن متغیری است که با عدد  نمایش داده می شود بدیهی است این متغیر همچون تقسیم بندی معمول در اعداد به دو دسته متغیر گسسته و پیوسته تقسیم خواهد شد که متغیر پیوسته مقادیرکسری را هم می پذیرد ولی گسسته این امکان را ندارد .

 

متغیر مستقل : ( دوره های آموزشی ICDL )

 

متغیر وابسته :  فعالیتهای آموزشی ( تدریس ) – فعالیتهای پژوهشی ( تولیدات علمی )

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...