• آنطور که تاریخچه ی تعلیم و تربیت نشان می دهد ، روش تدریس نوعا و به دلیل نگرش محدود به مسائل پیرامون خویش محکوم به شکست هایی پی در پی است . تغییر پی در پی روش های تدریس و جایگزینی بی وقفه ی آنها با روش های مدرن تر با توجه به تغییرات منبعث از زبان شناسی ، روان شناسی و جامعه شناسی ، گویای این نکته است که اولا روش تدریس شدیدا متاثر از علوم پیرامون خویش بوده و از حداقل استقلال برخوردار است . و مضافا اینکه به دلیل ماهیت آن به طور ذاتی تحمیلی است . یعنی یک مجموعه متشکل از فراگیران متفاوت و ناهمگون ، الزاما خود را تسلیم و مطیع مراحل پر پیچ و خم یک روش ساخته و استقلال فردی آنها مورد بی اعتنایی قرار می گیرد .

 

  • روش تدریس ناچارا یک سو نگر ، و به عبارتی محدود نگر است . بدین معنی که ایجاد هر تغییر در روش که منبعث از نیازهای جدید و تحولات تازه باشد الزاما و نوعا به غفلت از برخی نیازهای دیگر می انجامد . بدین که نقطه ضعف یک روش متعلق به دو دهه ی قبل می تواند در زمان ما به عنوان نقطه ی قوت تلقی گردد و در همان بعد نیز تقویت و حمایت می گردد . پس در واقع یک روش معین نمی تواند به عنوان یک راه حل نهایی مورد بحث قرار گیرد .

 

 

 

مزایای اجــرا :

 

 

 

 

    • تحقیقات نشان داده است که کیفیت یادگیری در روش های تدریس فعال بحث گروهی بیشتر از روش های غیر فعال مانند سخنرانی و تمرین و تکرار است .

 

  • یادگیری مشارکتی که اساس روش های تدریس فعال است باعث تغییرات مطلوب در شخصیت دانش آموزان می شود و بر کیفیت آموزش اثر می گذارد . دانش آموز از طریق فعالیت های خود می آموزد و ذهن خود را از طریق رفتاری که در آن مشارکت دارد می سازد به نظر او وظیفه معلم راهنمایی فکری است  و معلم باید عادت کند تفکر را در دانش آموزان به وجود آورد .

 

 

 

اهــداف پژوهــش :

 

 

 

کاربرد فاکتورهای موثر اثر بخشی روش های ندریس فعال در تربیت دینی و اخلاقی به صورت یک هدف مهم درباره روش های تدریس فعال اشاره دارد . و عمدتا مطالب و مقایسه های زیادی درباره روش های تدریس فعال و چگونگی تاثیر آن در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان پایه ابتدایی به رشته تحریر در آمده است . هدف از تدریس فعال در دانش آموزان پایه ابتدایی نهادینه کردن روش های موثر و تدریس و تاثیر گذاری عمیق تر در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان می باشد .

 

اهداف کلــی :

 

بررسی و مقایسه فاکتورهای موثر بر اثر بخشی روش های تدریس فعال در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمان مرد و زن در سال تحصیلی 89 / 88 .

 

اهداف جـــزیی :

 

هدف های جزئی در واقع توانائیها و مهارت هایی هستند که معلم انتظار دارد دانش آموزان در جریان آموزش به آنها برسند . یک هدف جزئی می توان به صورت رفتاری و غیر رفتاری تدوین نمود ( کیارمنش ، روش های ارزشیابی آموزشی ).

پایان نامه و مقاله

 

 

 

    • بررسی بین جنسیت و اثر بخشی روش های تدریس فعال  در تربیت دینی اخلاقی دانش آموزان دختر و پسر رابطه معنی دار وجود دارد .

 

    • بررسی بین میزان و اثر بخشی روش های تدریس فعال در تربیت دینی اخلاقی دانش آموزان دختر و پسر رابطه معنی دار وجود دارد .

 

  • بررسی بین جنسیت و فاکتوری تاثیر گذاری بر اثر بخشی روش های تدریس فعال در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان دختر و پسر رابطه وجود دارد .

 

فرضیــات تحقیـــق :

 

 

    • بین جنسیت و اثر بخشی روش های تدریس فعال در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان رابطه معنی دار وجود دارد ؟

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...