2-2-1- تعریف تاب‌آوری………………………….. 20

 

2-2-2- الگوهای تاب‌آوری………………………… 24

 

2-2-2-1- الگوی بلاک و بلاک………………………. 24

 

2-2-2-2- الگوی مک کابین و همکاران………………. 255

 

2-2-2-2-1- ارزیابی انطباقی…………………….. 26

 

2-2-2-2-2- تجارب جبرانی……………………….. 26

 

2-2-2-2-3- حمایت اجتماعی………………………. 27

 

2-2-3- سرسختی روان شناختی……………………… 27

 

2-2-4- تاب‌آوری در خانواده……………………… 29

 

2-2-4-1- تعریف تاب‌آوری خانوادگی………………… 29

 

2-2-4-2- عوامل تشکیل دهنده تاب‌آوری خانواده………. 30

 

2-2-4-3- مراحل تاب‌آوری خانواده…………………. 30

 

2-3- گفتار سوم: غنی‌سازی ازدواج…………………. 33

 

2-3-1- رویکردها و برنامه‌های پیشگیری…………….. 33

 

2-3-2- برنامه ارتقاء ارتباط……………………. 35

 

2-3-2-1- تاریخچه غنی‌سازی روابط…………………. 35

 

2-3-2-2- پایه‌های نظری…………………………. 36

 

2-3-2-3- شیوه‌های مداخله……………………….. 37

 

2-3-2-4- استراتژیهای مداخله و فرمتهای زمانی برای برنامه‌های RE 42

 

2-3-2-5- روشهای درمان RE………………………. 42

 

2-3-2-6- روشهای مداخله………………………… 43

 

2-3-2-7- پاسخ‌های خاص رهبر یا درمانگر……………. 44

 

2-3-2-7-1- تبدیل شدن………………………….. 44

 

2-3-2-7-2- رفع مشکل…………………………… 44

 

2-3-2-7-3- شستشو دادن…………………………. 45

 

2-3-2-8- انتخاب برنامهRE………………………. 45

 

2-3-2-9- اهداف برنامهRE……………………….. 46

 

2-3-3- برنامه آماده‌سازی – غنی‌سازی اولسون………… 47

 

2-3-3-1- تاریخچه برنامه آماده‌سازی اولسون………… 47

 

2-3-3-2- ریشه‌های نظری برنامه آماده سازی- غنی‌سازی السون    47

 

2-3-3-3- اهداف برنامه آماده‌سازی-غنی‌سازی اولسون…… 48

 

4- پیشینه‌ی پژوهشی…………………………… 49

 

2-4-1- تحقیقات انجام شده پیرامون اثربخشی غنی‌سازی بر تعهد زناشویی در خارج از کشور……………………………………… 49

 

2-4-2- نتایج حاصل از پژوهش‌‌های انجام شده در زمینه‌ غنی‌سازی زوجین در خارج از كشور………………………………………… 50

 

2-4-3- پژوهش‌‌های انجام شده در زمینه‌ی غنی‌سازی ازدواج در داخل کشور    51

 

2-4-4- پژوهش‌‌های انجام شده در درزمینه‌ی تعهد زناشویی خارج از کشور    52

 

2-4-5- نتایج حاصل از پژوهش‌‌های انجام شده در زمینه‌ی تعهد زناشویی در داخل كشور………………………………………… 53

 

2-4-6- نتایج حاصل از پژوهش‌‌های انجام شده در زمینه تاب‌آوری در خارج كشور  55

 

2-4-7- نتایج پژوهش‌‌های انجام شده در زمینه‌ی تاب‌آوری و سرسختی روانشناختی در داخل كشور……………………………………. 56

 

خلاصه و جمع‌بندی ………………………………. 58

 

فصل سوم: روش‌پژوهش

 

مقدمه……………………………………….. 59

 

3-1- روش پژوهش……………………………….. 59

 

3-2- جامعه آماری……………………………… 60

 

3-3- نمونه و روش نمونه‌گیری…………………….. 60

 

3-4- ابزار تحقیق……………………………… 61

 

3-4-1- پرسش‌ نامه تعهدزناشویی (DCI)………………. 61

 

3-4-2- مقیاس تاب‌آوری کانر- دیویدسون…………….. 61

 

3-5- روش اجرای پژوهش …………………………. 62

 

3-6- خلاصه محتوای جلسات آموزشی …………………. 62

 

3-7- روش آماری ………………………………. 63

 

فصل چهارم: نتایج پژوهش

 

مقدمه……………………………………….. 64

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

4-1- یافته‌های توصیفی …………………………. 64

 

4-1-1- بررسی استنباطی داده‌ها…………………… 68

 

4-1-2- پیش‌فرض نرمال بودن توزیع نمرات……………. 70

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

 

5-1- خلاصه طرح پژوهش…………………………… 77

 

5-2- بحث در یافته‌های پژوهش…………………….. 77

 

5-3- نتیجه‌گیری‌کلی…………………………….. 81

 

5-4- اعتبار پژوهش…………………………….. 82

 

5-5- محدودیت­های پژوهش…………………………. 82

 

5-6- پیشنهادات پژوهشی…………………………. 82

 

5-7- پیشنهادات كاربردی………………………… 83

 

پیوست 1……………………………………… 84

 

پیوست 2 …………………………………….. 94

 

پیوست 3……………………………………… 100

 

پیوست 4……………………………………… 101

 

منابع و مآخذ…………………………………. 103
فهرست شكل‌ها

 

شكل (2-1): فرایند تاب‌آوری در خانواده……………. 31

 

شكل (2-2): مهارتهای R. E ………………………. 41

 

شكل(4-1): میانگین‌های تعدیل شده نمرات پس‌آزمون تعهد زناشویی زنان در دو گروه آزمایش و کنترل…………………………… 71

 

شكل (4-2): میانگین‌های تعدیل شده نمرات پس‌آزمون تعهد شخصی زنان در دو گروه آزمایش و کنترل……………………………….. 72

 

شكل (4-3): میانگین‌های تعدیل شده نمرات پس‌آزمون تعهد اخلاقی زنان در دو گروه آزمایش و کنترل…………………………… 73

 

شكل (4-4): میانگین‌های تعدیل شده نمرات پس‌آزمون تعهد ساختاری زنان در دو گروه آزمایش و کنترل…………………………… 74

 

شكل (4-5): میانگین‌های تعدیل شده نمرات پس‌آزمون تاب‌آوری زنان در دو گروه آزمایش و کنترل……………………………….. 75
فهرست جدول‌ها

 

جدول (3-1): دیاگرام طرح پژوهش………………….. 59

 

جدول (3-2): فراوانی توزیع متغیر تحصیلات در دو گروه آزمایش و کنترل   60

 

جدول (3-3): فراوانی و درصد متغیر سن در دو گروه آزمایش و کنترل 61

 

جدول (3-4): خلاصه موضوع و دستور جلسات آموزشی……… 62

 

جدول (4-1): فراوانی و درصد متغیر سن در دو گروه آزمایش و کنترل 64

 

جدول (4-2): فراوانی توزیع متغیر تحصیلات در دو گروه آزمایش و کنترل   65

 

جدول (4-3): نتایج مقایسه سن دو گروه كنترل و آزمایش.. 65

 

جدول (4-4): نتایج آزمون خی دو جهت سنجش فرض عدم تفاوت 65

 

جدول (4-5): مقایسه‌ی میانگین و انحراف معیار نمرات تاب‌آوری دو گروه در مراحل پیش‌آزمون و پس‌آزمون ……………………… 66

 

جدول (4-6): مقایسه‌ی میانگین و انحراف معیار نمرات تعهد زناشویی دو گروه در مراحل پیش‌آزمون و پس‌آزمون …………………… 66

 

جدول (4-7): مقایسه‌ی میانگین و انحراف معیار نمرات تعهد شخصی دو گروه در مراحل پیش‌آزمون و پس‌آزمون ……………………… 67

 

جدول (4-8): مقایسه‌ی میانگین و انحراف معیار نمرات تعهد اخلاقی دو گروه در مراحل پیش‌آزمون و پس‌آزمون ……………………… 67

 

جدول (4-9): مقایسه‌ی میانگین و انحراف معیار نمرات تعهد ساختاری دو گروه در مراحل پیش‌آزمون و پس‌آزمون …………………… 68

 

جدول (4-10): نتایج آزمون لوین در مورد پیش فرض تساوی واریانس‌های دو گروه 68

 

جدول (4-11): ضریب همبستگی ویژگی‌های جمعیت‌شناختی با تاب‌آوری وتعهد زناشویی و عاملهای آن…………………………………. 69

 

جدول (4-12): نتایج آزمون شاپیرو- ویلك در مورد نرمال بودن توزیع متغیرهای تاب‌آوری، تعهد شخصی، تعهد اخلاقی، تعهد ساختاری و تعهد زناشویی در دو گروه آزمایش و کنترل……………………………….. 70

 

جدول (4-13): نتایج تحلیل كوواریانس تأثیر آموزش غنی‌سازی بر میزان تعهد زناشویی زنان نجف‌آباد در دو گروه كنترل و آزمایش…… 71

 

دول (4-14): نتایج تحلیل كوواریانس تأثیر آموزش غنی‌سازی بر میزان تعهد شخصی زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره در دو گروه كنترل و آزمایش   72

 

جدول (4-15): نتایج تحلیل كوواریانس تأثیر آموزش غنی‌سازی بر میزان تعهد اخلاقی زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره در دو گروه كنترل و آزمایش  73

 

جدول (4-16): نتایج تحلیل كوواریانس تأثیر آموزش غنی‌سازی بر میزان تعهد ساختاری زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره در دو گروه كنترل و آزمایش 74

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...