2-4-1-2-بررسی و انتخاب تكنولوژی های مناسب برای انتقال ………………………………………………… 33

 

2-4-1-3-بررسی و شناخت صاحبان تكنولوژی بنگاه/فرد و شناخت روش های انتقال آن…………………………….. 33

 

2-4-1-4-اولویت بندی روش های ممكن انتقال تكنولوژی……………………………………………………. 33

 

2-4-1-5-ارتباط با دارندگان تكنولوژی،متقاعد كردن آنها به همكاری و دریافت پیشنهاد………………………….. 34

 

2-4-1-6-مذاكره برای كسب بهترین شرایط ممكن……………………………………………………………. 34

 

2-4-1-7-تهیه پیش نویس و انعقاد قرارداد…………………………………………………………………… 35

 

2-4-1-8-اجرای قرارداد…………………………………………………………………………………… 35

 

2-4-1-9-خاتمه و مستند سازی نتایج……………………………………………………………………….. 35

 

2-4-2-انطباق،كاربرد و جذب تكنولوژی…………………………………………………………………….. 35

 

2-4-2-1-كاربرد تكنولوژی……………………………………………………………………………………. 36

 

2-4-2-2-جذب تكنولوژی……………………………………………………………………………………. 37

 

2-4-3-توسعه و انتشار تكنولوژی………………………………………………………………………………. 38

 

2-5-روش های انتقال تكنولوژی……………………………………………………………………………….. 38

 

2-5-1- قرارداد تحویل كامل………………………………………………………………………………….. 39

 

2-5-2-كسب پروانه……………………………………………………………………………………….. 39

 

2-5-3-حق استفاده از اسم تجاری………………………………………………………………………….. 40

 

2-5-4-تبادل و استخدام نیروی انسانی………………………………………………………………………. 40

 

2-5-5-آموزش و تعلیم……………………………………………………………………………………. 40

 

2-5-6-برون سپاری…………………………………………………………………………………………… 41

 

2-5-7-قرار داد بای بك………………………………………………………………………………………. 41

 

2-5-8- اتحاد استراتژیك…………………………………………………………………………………….. 41

 

2-5-9- قراردادهای بیع متقابل…………………………………………………………………………………. 42

 

2-5-10-همكاری فنی………………………………………………………………………………………… 42

 

2-5-11- قرارداد توسعه و تحقیق………………………………………………………………………………. 42

 

2-5-12- تحقیق و توسعه مشترك………………………………………………………………………………. 42

 

2-5-13- سرمایه گذاری در پروژه……………………………………………………………………………………………………………… 42

 

2-5-14- قرارداد خدمات فنی…………………………………………………………………………………. 43

 

2-6-عوامل موثر بر اتنخاب و انتقال تكنولوژی…………………………………………………………………… 45

 

2-6-1- مدل دسته بندی چان………………………………………………………………………………….. 45

 

2-6-1-1- عوامل سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………… 45

 

2-6-1-2- عوامل بازار-محیط تجاری………………………………………………………………………….. 46

 

2-6-1-3- هزینه……………………………………………………………………………………………… 46

 

2-6-2- مدل پاستور………………………………………………………………………………………….. 46

 

2-6-2-1- عوامل سازمانی راهبردی……………………………………………………………………………. 46

 

2-6-2-2- عوامل سازمانی تاكتیكی……………………………………………………………………………. 47

 

2-6-2-3- عوامل تكنولوژی راهبردی…………………………………………………………………………………………………………. 47

 

2-6-2-4- عوامل تكنولوژی تاكتیكی…………………………………………………………………………………………………………. 47

 

2-6-3- مدل ماركوس و تانیس………………………………………………………………………………… 47

 

2-6-3-1- فاز قرارداد………………………………………………………………………………………… 48

 

2-6-3-2- فاز اجرا…………………………………………………………………………………………… 48

 

2-6-3-3- فاز دوره آزمایشی…………………………………………………………………………………………………………………… 48

 

2-6-3-4- فاز پشتیبانی……………………………………………………………………………………….. 48

 

2-6-4- انتقال تكنولوژی در صنعت خودروسازی………………………………………………………………… 49

 

2-7- روش های ارزیابی و بررسی فرآیند انتقال تكنولوژی…………………………………………………………………………………. 49

 

2-7-1- روش دیماتل فازی……………………………………………………………………………………. 52

 

2-7-2-مزایای روش دیماتل فازی……………………………………………………………………………… 52

 

2-7-2-1- درنظر گرفتن ارتباط متقابل………………………………………………………………………………………………………… 53

 

2-7-2-2- ساختاردهی به عوامل پیچیده در قالب گروه های علت و معلولی……………………………………………………………. 53

 

2-7-3- مراحل روش دیماتل فازی…………………………………………………………………………………………………………………….. 53

 

2-7-3-1- گام اول…………………………………………………………………………………………………………………………………… 54

 

2-7-3-2- گام دوم…………………………………………………………………………………………………………………………………… 54

 

2-7-3-3- گام سوم………………………………………………………………………………………………………………………………….. 54

 

2-7-3-4- گام چهارم……………………………………………………………………………………………………………………………….. 55

پایان نامه

 

 

2-7-3-5- ماتریس روابط فازی…………………………………………………………………………………………………………………….. 56

 

2-8- ی به مطالعات پیشین……………………………………………………………………………………………………………………… 56

 

2-8-1- تكنولوژی و انتقال تكنولوژی……………………………………………………………………………………………………………… 57

 

2-8-1-1- مدیریت تكنولوژی و انتقال تكنولوژی……………………………………………………………………………………………….. 57

 

2-8-1-2- عوامل موثر بر موفقیت انتقال تكنولوژی…………………………………………………………………………………………. 57

 

2-8-2- انتقال تكنولوژی در صنعت خودروسازی……………………………………………………………………………………………………. 58

 

2-8-3- استفاده از روش های تصمیم گیری چند معیاره در مساله انتقال تكنولوژی………………………………………………………… 59

 

2-8-3-1- روشهای تصمیم گیری چندمعیاره و مدل های ریاضی…………………………………………………………………………….. 59

 

2-8-3-2- روش دیماتل فازی ………………………………………………………………………………………………………………… 60

 

فصل سوم…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 62

 

3-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………… 63

 

3-2- روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………… 63

 

3-3- فرآیند پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………… 64

 

3-4- روش و ابزار گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………………… 65

 

3-5- اعتبار و روایی ابزار نحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 66

 

3-6- مقیاس اندازه گیری………………………………………………………………………………………………………………………… 69

 

3-7- جامعه، نمونه آماری و روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………………….. 69

 

3-8- روش ها و ابزار تجزیه و تحلیل اطلاعات……………………………………………………………………………………………… 70

 

3-8-1- روش دیماتل……………………………………………………………………………………………………………………………. 71

 

فصل چهارم…………………………………………………………………………………………………… 74

 

4-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………… 75

 

4-2- توصیف جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………. 75

 

4-2-1- توصیف جامعه آماری بر حسب جنسیت………………………………………………………………………………………………… 75

 

4-2-2- توصیف جامعه آماری بر حسب تحصیلات……………………………………………………………………………………………… 76

 

4-2-3- توصیف جامعه آماری بر حسب سابقه كار……………………………………………………………………………………………… 77

 

4-3- شناسایی عوامل موثر بر انتخاب تكنولوژی های نوین در شركت های قطعه سازی خودرو…………………………………………. 79

 

4-4- تعیین شبكه علی و معلولی مساله با استفاده از روش دیماتل…………………………………………………………………………….. 83

 

فصل پنجم………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 97

 

5-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 98

 

5-2- نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………………. 98

 

5-2-1- نتیجه 1……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 98

 

5-2-2- نتیجه 2……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 99

 

5-2-3- نتیجه 3…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 101

 

5-3- محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………. 102

 

5-4- پیشنهاد كاربردی……………………………………………………………………………………………………………………………… 103

 

5-5- پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی…………………………………………………………………………………………………………………. 105

 

فهرست منابع و ماخذ……………………………………………………………………………………………………………………………………. 106

 

 

 

فهرست نمودارها و شكل ها

 

شكل 3-1-مراحل اصلی فرایند تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………… 64

 

شكل 3-2- فرآیند تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………….. 65

 

نمودار 4-1- تركیب جامعه آماری بر حسب جنسیت…………………………………………………………………………………………………… 76

 

نمودار 4-2- تركیب جامعه آماری بر حسب میزان تحصیلات…………………………………………………………………………………………. 77

 

نمودار 4-3- تركیب جامعه آماری بر حسب سابقه كار…………………………………………………………………………………………………. 78

 

نمودار 4-4- شمای گرافیكی از شاخص ها………………………………………………………………………………………………………………. 94

 

 

 

فهرست جداول

 

جدول شماره 2-1 – تعاریف ارائه شده برای تكنولوژی در تحقیقات پیشین…………………………………………………………………………. 25

 

جدول شماره 2- 2- مقایسه مفهوم و هزینه انتقال تكنولوژی در سطوح توانایی تكنولوژی…………………………………………………………. 29

 

جدول 2-3- روش های ارزیابی تكنولوژی های پیشرفته تولید………………………………………………………………………………………… 50

 

جدول 2-4- تناظر عبارات كلامی و مقادیر كلامی………………………………………………………………………………………………………. 54

 

جدول 4-1-تركیب جامعه آماری بر حسب جنسیت………………………………………………………………………………………………….. 75

 

جدول 4-2- تركیب جامعه آماری بر حسب میزان تحصیلات…………………………………………………………………………………………. 77

 

جدول  4-3- تركیب جامعه آماری بر حسب سابقه كار…………………………………………………………………………………………………. 78

 

جدول 4-4- خلاصه نتایج پرسشنامه تعیین شاخص ها…………………………………………………………………………………………………… 79

 

جدول 4-5- عوامل موثر بر انتخاب تكنولوژی های نوین……………………………………………………………………………………………… 82

 

جدول 4-6- عبارات كلامی بكار رفته در تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 83

 

جدول 4-7- میزان تاثیر گذاری عوامل موثر بر انتخاب تكنولوژی…………………………………………………………………………………….. 85

 

جدول 4-8- ماتریس نرمال شده…………………………………………………………………………………………………………………………… 86

 

جدول 4-10- ماتریس روابط كلی………………………………………………………………………………………………………………………… 89

 

جدول  4-11- جداول محاسبات………………………………………………………………………………………………………………………….. 91

 

جدول 4-12- عواملی كه علت هستند……………………………………………………………………………………………………………………. 92

 

جدول 4-13- عواملی كه معلول هستند………………………………………………………………………………………………………………….. 93

 

جدول 4-14- جدول روابط علی و معلولی حاكم بر عوامل مساله تحقیق…………………………………………………………………………….. 95

 

جدول 4-15- رتبه بندی عوامل موثر بر انتخاب تكنولوژی های نوین………………………………………………………………………………… 96

 

جدول 5-1- روابط علی و معلولی حاكم بر مساله…………………………………………………………………………………………………….. 100

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...