دانلود پایان نامه:ارائه مدل ریاضی برای مسئله زنجیره تامین معکوس با در نظر گرفتن نیازمندی … |
2-3-2-مشکلات استفاده از زنجیره تامین معکوس…………………………………………………………………….48
2-4-زنجیره تامین سبز……………………………………………………………………………………………………………49
2-5-داده کاوی در زنجیره تامین……………………………………………………………………………………………..50
2-5-1-تاریخچه داده کاوی……………………………………………………………………………………………………50
2-5-2- خوشه بندی………………………………………………………………………………………………………………51
2-5-2-1- روش های خوشه بندی…………………………………………………………………………………………..52
3-1-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………56
3-2-مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)……………………………………………………………………………………..57
3-2-1-خوشه بندی در مدیریت ارتباط با مشتری………………………………………………………………………60
3-3-نظرسنجی از مشتریان………………….. …………………………………………………………………………………61
3-3-1-خواسته ها و نیازمندی های مشتریان………………… …………………………………………………………61
3-3-1-1-نیازمندی های مشتریان………………………………………… …………………………………………………61
3-3-1-2-خواسته های مشتری………………………………………………………………………………………………..63
3-3-2-روش نمونه گیری STRATA ………………………………………………………………………………………66
3-4-داده کاوی ……………………………………………………………………………………………………………………..66
3-4-1- شرح الگوریتم K-means ……………………………………………………………………………………………68
3-4-1-1- مشکلات روش خوشهبندی K-Means………………………………………………………………………69
3-5-مدلسازی ریاضی…………………………………………. ………………………………………………………………..70
3-5-1-تعریف علایم و پارامترها…………………………….. ……………………………………………………………..70
3-5-1-1-تعریف علائم……………………………………………….. ………………………………………………………70
3-5-1-2-تعریف پارامترها…………………………………………………………….. ……………………………………..71
3-5-1-3-تعریف متغیر های تصمیم……………………………………… ……………………………………………….72
3-5-2-مدل ریاضی پیشنهادی……………………………………………………. …………………………………………..72
3-5-2-1-خطی سازی تابع هدف…………………………………………………………………………………………….76
3-5-2-2- استفاده از AHP برای تابع دو هدفه(پیگیری نظرات)…………………… …………………………….77
3-5-2-2-1-روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)…………………………….. ……………………………….77
3-5-2-2-1-1-تشکیل سلسله مراتب………………………………………………….. …………………………………78
3-5-2-2-1-2- الویت بندی………………………………………………….. ……………………………………………. 78
3-5-2-2-1-3-علایم ریاضی و تعاریف آنها…………………………………… ………………………………………79
3-5-2-2-1-4- الگوریتم 1: PWAHP (محاسبه وزن اهداف به کمک AHP)…………… …………………79
3-5-2-2-2- حل مسئله دو هدفه پیگیری نظرات……………………………………. ……………………………….83
3-6-جمع بندی……………………………………………………………………………………………………………………..84
4-1-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………87
4-2-نظر سنجی از مشتریان به چندین روش…………………………………… ……………………………………….87
4-3-نمونه گیری به روش STRATA……………………………………………………….. ……………………………..87
4-4-میانگین وزنی عوامل………………………………………………………… ……………………………………………88
4-5-الگوریتم k-means…………………………………………………………………………. ………………………………89
4-5-1-نتیجه الگوریتم k-means …………………………………………………………… ………………………………91
4-6-مدل ریاضی………………………………………………………………….. ……………………………………………..93
4-6-1-محاسبه و تعیین پارامترهای مدل ریاضی………………………………….. ………………………………….93
4-6-2-جواب مدل ریاضی……………………………………………………………………………………………………..95
4-7-جمع بندی……………………………………………………………………………………………………………………..96
1-5 -نتیجه گیری …………………………………………………………………………… ……………………………………98
-2-5 پیشنهادها …………………………………………………………………….. …………………………………………….98
مراجع ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 100
فهرست جداول
جدول 1-1: گرایشات مهم لجستیک در طول زمان………………….. ………………………………………………..20
جدول 3-1: پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………….65
جدول 3-2: مقیاس اهمیت نسبی…………………………………………………………. ………………………………….78
جدول 3-3: ماتریس هدف – معیار……………………………………….. ……. …………………………………………82
جدول 3-4: ماتریس مقایسه دوتایی معیار- معیار………………………………….. …………………………………..82
جدول 3-5: ماتریس هدف- معیار………………………………………………… …………………………………………83
جدول 3-6: ماتریس معیار- معیار……………………………………………… ………………………………………….84
فهرست شکل ها
شکل -11: نمونه ای از یک زنجیره ی تامین……………………………………………………………………………….16 شکل 1-2:مقایسه زنجیره تامین رو به جلو و معکوس………………………………. ……………………………….17
شکل 1-3:تفاوت چهارچوب لجستیک یکپارچه و قدیمی………………………. …………………………………..22
شکل 2-1:جریان کالا در لجستیک مستقیم و معکوس…………………………… …………………………………….29
فصل اول :
کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه
در رقابتهای جهانی موجود در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشتری ، در دسترس وی قرار داد. خواست مشتری بر كیفیت بالا و خدمت رسانی سریع، موجب افزایش فشارهایی شده است كه قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شركتها بیش از این نمی توانند به تنهایی از عهده تمامی كارها برآیند. در بازار رقابتی موجود، بنگاههای اقتصادی و تولیدی علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلی ، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و اركان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافتهاند. علت این امر در واقع دست یابی به مزیت یا مزایای رقابتی با هدف كسب سهم بیشتری از بازار است. بر این اساس، فعالیتهای نظیر برنامه ریزی عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزی محصول، خدمت نگهداری كالا، كنترل موجودی، توزیع ، تحویل و خدمت به مشتری كه قبلا همگی در سطح شركت انجام می شده اینك به سطح زنجیره ی تامین انتقال پیدا كرده است. مسئله كلیدی در یك زنجیره تامین، مدیریت و كنترل هماهنگ تمامی این فعالیتها است. مدیریت زنجیره تامین ( SCM ) پدیدهای است كه این كار را به طریقی انجام می دهدكه مشتریان بتوانندخدمت قابل اطمینان وسریع را با محصولات باكیفیت درحداقل هزینه دریافت کنند.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-10] [ 04:39:00 ق.ظ ]
|