1-2 اهمیت و ارزش پژوهش……………………………………………………………………………………………………………….   7

 

 

1-3 اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………….   8

 

1-4 فرضیه های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………….   9

 

1-5 متغیرهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………….   10

 

1-6 تعریف اصطلاحات و مفاهیم ………………………………………………………………………………………………………..   10

 

1-6-1 تسهیم دانش…………………………………………………………………………………………………………………………..  10

 

1-6-2 قابلیت جذب دانش ………………………………………………………………………………………………………………..   11

 

1-6-3 بهبود کیفیت علمی ………………………………………………………………………………………………………………..   12

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه‌ی پژوهش

 

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….   14

 

قسمت اول : تسهیم دانش ………………………………………………………………………………………………………………….   15

 

2-1 دانش و انواع آن ………………………………………………………………………………………………………………………….   15

 

2-2 مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………………………………..  17

 

2-3 مفهوم تسهیم دانش…………………………………………………………………………………………………………………….  19

 

2-4 مدل های تسهیم دانش……………………………………………………………………………………………………………….  21

 

2-4-1 مدل عمل منطقی……………………………………………………………………………………………………………………  22

 

2-4-2 مدل رفتار برنامه ریزی شده……………………………………………………………………………………………………..  23

 

2-4-3 مدل تسهیم دانش هندریکس………………………………………………………………………………………………….  24

 

2-4-4 مدل تسهیم دانش یانگ و هولدن…………………………………………………………………………………………….  24

 

2-4-5 مدل تسهیم دانش لی و الهوامد………………………………………………………………………………………………..  26

 

2-4-6 مدل تسهیم دانش واندن هوف و وان وینن………………………………………………………………………………..  27

 

2-5 مؤلفه های کلیدی تسهیم دانش…………………………………………………………………………………………………..  28

 

2-6 موانع تسهیم دانش………………………………………………………………………………………………………………………  29

 

 

 

 

 

 

 

عنوان          

                                          صفحه

 

 

 

 

2-7 اهمیت تسهیم دانش…………………………………………………………………………………………………………………..  32

 

2-8 تسهیم دانش در آموزش عالی………………………………………………………………………………………………………  33  قسمت دوم : قابلیت جذب دانش………………………………………………………………………………………………………………………………………………….  35

 

2-9 مفهوم قابلیت جذب دانش…………………………………………………………………………………………………………..  35

 

2-10 انواع قابلیت جذب دانش……………………………………………………………………………………………………………  36

 

2-10-1 قابلیت جذب بالقوه ……………………………………………………………………………………………………………..   36

 

2-10-2 قابلیت جذب بالفعل …………………………………………………………………………………………………………….   37

 

2-10-3 قابلیت جذب مطلق ……………………………………………………………………………………………………………..   38

 

2-10-4 قابلیت جذب نسبی………………………………………………………………………………………………………………  39

 

2-11 مدل های قابلیت جذب دانش……………………………………………………………………………………………………  41

 

2-11-1 مدل قابلیت جذب دانش کوهن و لونیتال……………………………………………………………………………….  41

 

2-11-2 مدل قابلیت جذب دانش زهرا و جرج ……………………………………………………………………………………   42

 

2-11-3 مدل قابلیت جذب دانش منبیوا و همکاران……………………………………………………………………………..  43

 

2-11-4 مدل قابلیت جذب دانش لین و همکاران ……………………………………………………………………………….   44

 

2-11-5 مدل قابلیت جذب دانش تودوروا و داریسین …………………………………………………………………………..   45

 

2-12 مؤلفه های کلیدی قابلیت جذب دانش ……………………………………………………………………………………..   47

 

2-13 اهمیت قابلیت جذب دانش در نوآوری سازمان……………………………………………………………………………  49

 

2-14 قابلیت جذب دانش و آموزش عالی…………………………………………………………………………………………….  50

 

قسمت سوم : بهبود کیفیت علمی ………………………………………………………………………………………………………   53

 

2-15 مفهوم کیفیت…………………………………………………………………………………………………………………………..  53

 

2-16 کیفیت در آموزش عالی……………………………………………………………………………………………………………..  54

 

2-17 مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش عالی………………………………………………………………………………………  56

 

2-18 اعتباربخشی و تضمین کیفیت در آموزش عالی…………………………………………………………………………..  57

 

2-19 مدل های جدید اعتباربخشی در آموزش عالی…………………………………………………………………………….  58

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

2-19-1 برنامه بهبود کیفیت علمی (AQIP)……………………………………………………………………………………..  58

 

2-19-1-1 ارزشها و مؤلفه های برنامه بهبود کیفیت علمی………………………………………………………………….  60

 

2-19-1-2 محاسن برنامه بهبود کیفیت علمی…………………………………………………………………………………….  64

 

 

 

 

 

 

 

عنوان    

                                 صفحه

 

 

 

 

2-19-2 برنامه ارزیابی و ارتقاء کیفیت (PEAQ)………………………………………………………………………………..  66

 

2-19-2 مدل مسیر …………………………………………………………………………………………………………………………..   68

 

2-20 ارتباط بین مدل کیفیت بالدریج و برنامه بهبود کیفیت علمی……………………………………………………..  70

 

2-21 یادگیری سازمانی و برنامه بهبود کیفیت علمی……………………………………………………………………………  73

 

قسمت چهارم : ارتباط تسهیم دانش ، قابلیت جذب دانش و بهبود کیفیت علمی…………………………………  75

 

2-22 تسهیم دانش و قابلیت جذب دانش……………………………………………………………………………………………  75     2-23 رابطه تسهیم دانش و قابلیت جذب دانش با بهبود کیفیت علمی…………………………………………………………………………………………  77

 

2-24 الگوی مفهومی پژوهش …………………………………………………………………………………………………………….   77

 

قسمت پنجم : پژوهش های مرتبط با موضوع پژوهش …………………………………………………………………………   78

 

2-25 پژوهش های انجام شده در خارج……………………………………………………………………………………………….  79

 

2-26 پژوهش های انجام شده در ایران ……………………………………………………………………………………………….   81

 

2-27 خلاصه فصل ……………………………………………………………………………………………………………………………   83

 

فصل سوم : روش شناسی پژوهش

 

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….   85         3-1 روش پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….  85

 

3-2 جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………………………….  86

 

3-3 برآورد حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………………………….  86

 

3-4 روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………………………………………..  88

 

3-5 ابزار اندازه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………..  91

 

3-5-1 روایی پرسشنامه ها………………………………………………………………………………………………………………….  92

 

3-5-2 پایایی پرسشنامه ها………………………………………………………………………………………………………………..  93        3-6 شیوه جمع آوری اطلاعات …………………………………………………………………………………………………………………………………………….   94

 

3-7 روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………  95

 

فصل چهارم: یافته های پژوهش

 

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….   98        4-1 توصیف نمونه بر حسب ویژگی های جمعیت شاختی…………………………………………………………………………………………………….  99

 

4-1-1 جنسیت………………………………………………………………………………………………………………………………….  99

 

 

 

 

 

 

 

عنوان    

                                 صفحه

 

 

 

 

4-1-2 مرتبه علمی…………………………………………………………………………………………………………………………….  99

 

4-1-3 رشته تحصیلی………………………………………………………………………………………………………………………..  100        4-1-4 دانشگاه محل خدمت……………………………………………………………………………………………………………………………………………….  100

 

4-1-5 دانشگاه محل اخذ آخرین مدرک تحصیلی………………………………………………………………………………..  101

 

4-1-6 سنوات خدمت…………………………………………………………………………………………………………………………  101

 

4-2 بررسی نتایج پرسشنامه ها ………………………………………………………………………………………………………….   102

 

4-3 بررسی نرمال بودن توزیع نمرات مؤلفه های تسهیم دانش ، قابلیت جذب دانش و بهبود کیفیت

 

علمی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………  111

 

4-3-1 بررسی نرمال بودن توزیع نمرات مؤلفه های تسهیم دانش برحسب نظرات اعضای هیئت علمی

 

دانشگاه ها…………………………………………………………………………………………………………………………………………..  111

 

4-3-2 بررسی نرمال بودن توزیع نمرات مؤلفه های قابلیت جذب دانش برحسب نظرات اعضای هیئت

 

علمی دانشگاه ها…………………………………………………………………………………………………………………………………  113

 

4-3-2 بررسی نرمال بودن توزیع نمرات مؤلفه های بهبود کیفیت علمی برحسب نظرات اعضای هیئت

 

علمی دانشگاه ها…………………………………………………………………………………………………………………………………  114

 

4-4 تحلیل عاملی تأئیدی عامل ها در قالب مدل های اندازه گیری………………………………………………………..  117

 

4-4-1 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری اهدای دانش………………………………………………………………..  117

 

4-4-2 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری گردآوری دانش……………………………………………………………..  118

 

4-4-3 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری توانایی کارکنان…………………………………………………………….  120

 

4-4-4 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری انگیزش کارکنان……………………………………………………………  121

 

4-4-5 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری درک نیازهای دانشجویان……………………………………………….  122

 

4-4-6 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری کمک به یادگیری دانشجویان…………………………………………  124

 

4-4-7 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری رهبری و ارتباطات…………………………………………………………  125

 

4-4-8 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری ارزش قائل شدن برای افراد…………………………………………….  127

 

4-4-9 تحلیل عاملی تأییدی مدل اندازه گیری حمایت از فعالیت های سازمان………………………………………  128

 

4-5 بررسی فرضیه های پژوهش………………………………………………………………………………………………………….  130

 

4-5-1 فرضیه اول……………………………………………………………………………………………………………………………….  130

 

4-5-2 فرضیه دوم………………………………………………………………………………………………………………………………  133

 

4-5-3 فرضیه سوم……………………………………………………………………………………………………………………………..  136

 

 

 

 

 

 

 

عنوان    

                                 صفحه

 

 

 

 

4-5-4 فرضیه چهارم …………………………………………………………………………………………………………………………   139

 

4-5-4 فرضیه پنجم …………………………………………………………………………………………………………………………..   142

 

4-5-5-1 جنسیت……………………………………………………………………………………………………………………………..  142

 

4-5-5-2 مرتبه علمی……………………………………………………………………………………………………………………….. 143

 

4-5-5-3 رشته تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………. 145

 

4-5-5-4 دانشگاه محل اخذ آخرین مدرک تحصیلی……………………………………………………………………………. 147

 

4-5-5-5 سنوات خدمت …………………………………………………………………………………………………………………..  149

 

4-5-5-6 دانشگاه محل خدمت ………………………………………………………………………………………………………….  151

 

4-5-6 فرضیه ششم …………………………………………………………………………………………………………………………..  153

 

4-5-6-1 جنسیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. 153

 

4-5-6-2 مرتبه علمی……………………………………………………………………………………………………………………….. 153

 

4-5-6-3 رشته تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………. 154

 

4-5-6-4 دانشگاه محل اخذ آخرین مدرک تحصیلی……………………………………………………………………………. 156

 

4-5-6-5 سنوات خدمت……………………………………………………………………………………………………………………. 157

 

4-5-6-6 دانشگاه محل خدمت…………………………………………………………………………………………………………… 159

 

4-5-7 فرضیه هفتم …………………………………………………………………………………………………………………………..  161

 

4-5-7-1 جنسیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. 161

 

4-5-7-2 مرتبه علمی……………………………………………………………………………………………………………………….. 162

 

4-5-7-3 رشته تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………. 163

 

4-5-7-4 دانشگاه محل اخذ آخرین مدرک تحصیلی……………………………………………………………………………. 165

 

4-5-7-5 سنوات خدمت……………………………………………………………………………………………………………………. 166

 

4-5-7-6 دانشگاه محل خدمت…………………………………………………………………………………………………………… 167

 

4-5-8 آزمون ضریب همبستگی…………………………………………………………………………………………………………. 169

 

4-5-9 فرضیه کلی……………………………………………………………………………………………………………………………. 171

 

فصل پنجم: خلاصه ، بحث و نتیجه‌گیری

 

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….  175

 

5-1 خلاصه موضوع و روش پژوهش……………………………………………………………………………………………………. 176

 

 

 

 

 

 

 

عنوان    

                                 صفحه

 

 

 

 

5-2 بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………. 177

 

5-2-1 نتایج فرضیه ها………………………………………………………………………………………………………………………. 177

 

5-3 نتیجه گیری کلی و الگوی مبتنی بر نتایج پژوهش………………………………………………………………………… 188

 

5-4 محدودیت های پژوهش………………………………………………………………………………………………………………. 190

 

5-5 پیشنهادهای کاربردی…………………………………………………………………………………………………………………. 190

 

5-6 پیشنهادهای پژوهشی…………………………………………………………………………………………………………………. 192

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...