3-1 آشنایی با روش و فلسفه QFD.. 48

 

3-1-1 تعریف QFD.. 48

 

3-1-2 مزایای استفاده از  QFD.. 52

 

3-1-3 روش اجرای QFD.. 53

 

3-1-4 گسترش‌ها در زمینه QFD.. 68

 

3-2 ارائه راهکار………. 68

 

3-2-1 سیستم هزینه کیفیت.. 68

 

3-2-2 کاربرد روش مبتنی بر QFD برای تدوین سیستم هزینه کیفیت…….. 73

 

3-3 خلاصه فصل……….. 80

 

4 فصل چهارم : گزارش مطالعه موردی.. 82

 

4-1 معرفی………….. 82

 

4-2 روش اجرا شده برای مطالعه موردی.. 83

 

4-3 استفاده از روش معمول برای مطالعه موردی.. 104

 

5 نتایج حاصله.. 109

 

6 پیوست 1 جداول QFD.. 112

 

7 پیوست 2 مصاحبه انجام‌شده.. 122

 

8 پیوست 3  روش نمره دهی معمولی(ساده).. 128

 

9 مراجع…. 129

 

 

 

فهرست جداول

 

          عنوان جدول                                                                                                                            صفحه

 

جدول ‏2‑1: مقایسه رویکرد های متفاوت به کیفیت.. 7

 

جدول ‏2‑2: فرآیندها و فعالیت های ذیل بخش های مختلف کیفیت.. 9

 

جدول ‏2‑3 :اهداف، نتایج، فعالیت‌ها و خروجی های دسته هزینه‌های مدل PAF   21

 

جدول ‏2‑4 :فعالیت های ذیل هر بخش دسته مدل های PAF. 25

 

جدول ‏2‑5 :عناوین هزینه‌های کیفیت و بی کیفیتی.. 28

 

جدول ‏2‑6 :رابطه بین سطح سیگما و هزینه کیفیت[13].. 35

 

جدول ‏2‑7 :شاخص های گزارش هزینه کیفیت.. 38

 

جدول ‏3‑1 :جدول مدل کانو.. 59

 

جدول ‏4‑1 : وزن اهداف، محدودیت‌ها و الزامات سیستم هزینه کیفیت.. 85

 

جدول ‏4‑2 : نمونه محاسبه.. 91

 

جدول ‏4‑3 : وزن مولفه های هزینه کیفیت حاصل از جدول QFD2. 92

 

جدول ‏4‑4: اوزان و وجود و عدم وجود هر مولفه-روش برآورد در مدل هزینه کیفیت   103

 

جدول ‏4‑5: مقدار تقریبی هزینه‌های کیفیت و نسبت هزینه به درآمد.. 106

 

جدول ‏5‑1: مقایسه میان دو مدل حاصل از دو روش.. 111

 

جدول ‏6‑1: QFD1. 118

 

جدول ‏6‑2 : QFD2. 119

 

جدول ‏6‑3 : QFD3. 120

 

جدول ‏6‑4 : QFD3 ادامه.. 121

 

 

 

 

 

فهرست اشکال و نمودارها

 

   عنوان شکل/نمودار                                                                                                                   صفحه

 

شکل ‏2‑1: ارتباط رده‌های مدیریتی با حوزه‌های مختلف کیفیت.. 10

 

شکل ‏2‑2: سیر تکاملی کیفیت.. 10

 

شکل ‏2‑3 : دو دیدگاه سنتی(چپ) و نوین(راست) به هزینه‌های کیفیت.. 14

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

شکل ‏2‑4 :دسته هزینه‌های مدل هزینه کیفیت ضعیف.. 27

 

شکل ‏2‑5 : نقش سیستم هزینه کیفیت در سیستم بهبود.. 33

 

شکل ‏2‑6 :پراکندگی هزینه‌ها قبل(چپ) و بعد(راست) از استقرار سیستم هزینه کیفیت   37

 

شکل ‏3‑1 :نمودار ارتباط میزان رفع انواع نیازمندی‌ها.. 57

 

شکل ‏3‑2 :جدول QFD.. 62

 

شکل ‏3‑3 : ارتباط میان جداول QFD در روش چهار ماتریسی.. 67

 

شکل ‏3‑4 : سیستم هزینه کیفیت.. 71

 

شکل ‏3‑5 : ماتریس QFD تغییر یافته برای مطالعه هزینه کیفیت.. 77

 

شکل ‏3‑6 : روش پیشنهادی.. 80

 

شکل ‏4‑1: نمونه نمودار استخوان ماهی.. 85

 

شکل ‏4‑2: نمودار پارتو برای انتخاب مولفه های مدل COQ در روش معمول   107

 

شکل ‏5‑1: روش پیشنهادی.. 110

 

چکیده:

 

در این پایان‌نامه با توجه به اهمیت و تأثیر هزینه‌های کیفیت در صنایع مختلف و حجم آنها بر این مسئله توجه شده است و با توجه به وجود مشکلاتی که بر سر راه استقرار مدل هزینه کیفیت در صنایع وجود دارد این پایان‌نامه سعی کرده تا با استفاده از رویکرد گسترش ویژگی های کیفیت به مشتری مدار سازی مدل هزینه کیفیت کمک نماید. برای این مهم ابتدا در زمینه هزینه کیفیت نکاتی از جمله تشریح سیستم هزینه کیفیت و سئوالات معین کننده مدل هزینه کیفیت بیان می‌شود. پس از بیان این مقدمات روش مد نظر ارائه شده و در انتها نیز در یک مطالعه موردی اقدام به ارزیابی روش پیشنهادی در این پایان نامه با روشی که توسط نگارنده و با استفاده از توصیه‌های موجود در منابع استخراج شده، می‌شود. نتایج ارزیابی نشان می‌دهد که روش پیشنهادی نسبت به روش معمولی نسبتاً بهتر عمل می‌نماید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...