2-2-2-پروتکل کیوتو                                                                                                14

 

             2-2-2-1-مواضع کشور های در حال توسعه در اجرای پروتکل کیوتو                   15

 

2-2-2-2-روش های انعطاف پذیر                                                          15

 

2-2-2-2-1- اجرای مشترک                                                   16

 

2-2-2-2-2-تجارت انتشار                                                      16

 

2-2-2-2-3- روش توسعه پاک                                                            16

 

2-3-تجارت و محیط زیست                                                                                      16

 

2-3-1- مبانی نظری اثر تجارت بر محیط زیست                                                    17

 

2-3-2-بررسی فرضیات مختلف درخصوص اثر تجارت بر محیط زیست                          18

 

2-3-2-1- فرضیه پناهگاه آلودگی                                                          18

 

2-3-2-2- فرضیه فراوانی عامل                                                              20

 

2-4- محتوای انتشار co2 و شاخص های پایداری                                                            21

 

2-4-1- نظام اقتصادی و اکولوژیکی;تعامل یا تقابل؟                                                            21

 

2-4-2- انواع شاخص های پایداری                                                                     22

 

2-5- محتوای انتشار دی اکسید کربن حاصل از روابط تجاری                                              28

 

2-6- وضعیت انتشار دی اکسید کربن در جهان                                                               29

 

2-6-1- وضعیت انتشار co2 در کشورهای الحاقی و غیر الحاقیI (توسعه یافته و در حال توسعه)30

 

2-6-2- وضعیت انتشار CO2 درایران                                                                32

 

2-7- پیشینه تحقیق                                                                                              37

 

2-7-1- پیشینه تحقیق در جهان                                                                      37

 

2-7-2- پیشینه تحقیق در ایران                                                                       46

 

2-8- جمع بندی                                                                                                   48

 

 فصل سوم- روش شناسی تحقیق

 

3-1-مقدمه                                                                                                          50

 

3-2- ساختار کلی جدول داده-ستانده متعارف، محاسن و معایب                                          50

 

3-2-1- تفکیک واردات بر حسب واسطه ای، مصرفی و سرمایه ای                                52

 

3-3- مراحل محاسبه محتوای مستقیم و غیر مستقیم انتشار co2                                         54

 

3-3-1- ماتریس ضرایب فزاینده co2                                                                 54

 

3-3-2- محتوای مستقیم و غیر مستقیم انتشار co2 داخلی                                       56

 

3-3-3- پیوند محتوای مستقیم و غیر مستقیم انتشار دی اکسید کربن با تجارت بین المللی            56

 

3-3-3-1- محتوای انتشار co2 در اثر تولید کالا و خدمات صادراتی                 56

 

3-3-3-2- محتوای انتشار co2 در اثر تولید کالا و خدمات وارداتی                  57

 

3-3-3-2-1- محتوای انتشار co2 در اثر واردات نهایی                  58

 

3-3-3-2-2- محتوای انتشار co2 واسطه ای                             58

 

3-3-3-3- تراز تجاری محتوای انتشار co2                                              58

 

3-4- مثال عددی                                                                                                  59

 

3-5-جمع بندی                                                                                                    64

 

فصل چهارم- پایه های آماری، نتایج حاصله و تحلیل آن ها

 

4-1-مقدمه                                                                                                          66

 

4-2- پایه های آماری جدول داده-ستانده سال 1385                                                        66

 

پایان نامه و مقاله

 

4-2-1- نحوه تجمیع جدول داده-ستانده 48 بخشی به 27 بخش اقتصادی                    70

 

4-3- پایه های آماری میزان انتشار co2                                                                       72

 

4-3-1- نحوه تعدیل پایه های آماری co2                                                           74

 

4-3-1-1- نحوه تفکیک انتشار co2 به زیر بخش های خانگی و تجاری              74

 

4-3-1-2- نحوه تفکیک انتشار co2 به زیر بخش های صنعتی                                    75

 

4-3-1-3- نحوه تفکیک انتشار co2 در بخش معدن                                                78

 

4-3-1-4- میزان انتشار co2 در بخش حمل ونقل                                       80

 

4-3-1-5- میزان انتشار co2 در بخش کشاورزی                                         80

 

4-3-1-6- میزان انتشار co2 در بخش نیروگاه                                           80

 

4-3-1-7-میزان انتشار co2 در بخش پالایشگاه                                         81

 

4-3-2- میزان انتشار co2 به تفکیک بخش های اقتصادی                                        81

 

4-4- نتایج حاصله و تحلیل آن ها                                                                              83

 

4-4-1- ضرایب فزاینده co2                                                                           83

 

4-4-2- محتوای مستقیم و غیر مستقیم انتشار co2 داخلی                                       85

 

4-4-3- محتوای مستقیم و غیر مستقیم انتشار co2 در اثر تولید کالا و خدمات صادراتی    89

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...