2-8-3   گرگور مندل  ……………………………………………………………………………………………..17

 

2-8-4   نظریۀ ترکیبی انتخاب طبیعی…………………………………………………………………………..18

 

2-9   مسائل بهینه سازی چندهدفه و روش های حل آن ها……………………………………………………………19

 

2-9-1   الگوریتم  NSGA-II……………………………………………………………..21

 

2-9-2   الگوریتم MOPSO  …………………………………………………………….22

 

2-9-2-1 ایده طراحی الگوریتم ……………………………………………………………………23

 

2-9-2-2 تشریح کلی الگوریتم……………………………………………………………………..24

 

2-9-3   روش محدودیت- Ԑ…………………………………………………………………….  …………………….26

 

2-10  بر تحقیقات مرتبط……………………………………………………………………27

 

2-12  جمع بندی……………………………………………………………………………………………………………..29

 

فصل سوم ،ارائه مدل پیشنهادی ………………………………………………………………31

 

3-1  مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………..32

 

3-2   ویژگی های مدل…………………………………………………………………………………………………………34

 

3-3   مدل ریاضی مسئله………………………………………………………………………………………………………..34

 

3-3-1  معرفی اندیس­های مدل…………………………………………………………………………………..34

 

3-3-2  معرفی پارامترهای مدل…………………………………………………………………………………..34

 

3-3-3 معرفی متغیرهای تصمیم…………………………………………………………………………………..35

 

3-3-4 ارائه مدل برنامه­ریزی عددصحیح……………………………………………………………………..36

 

3-3-5  شرح محدودیت ها ……………………………………………………………………….37

 

فصل چهارم، ارائه روش حل و تحلیل آن……………………………………………………………39

 

4-1  مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………..40

 

4-2  نتایج حل با روش دقیق محدودیت-Ԑ………………………………………………………………………………40

 

4-3  شرحی بر نحوه طراحی NSGA-II………………………………………………………………………………….41

 

4-3-1  عملکردچرخه ای…………………………………………………………………………..45

 

4-3-2  نخبه گرایی……………………………………………………………………………………45

 

4-3-3 تقاطع…………………………………………………………………………………………….47

 

4-3-4جهش……………………………………………………………………………………………47

 

4-3-5 شروط توقف………………………………………………………………………………………………..50

 

4- 4 شرحی بر نحوه طراحی   MOPS……………………………………..…………………………………………..51

 

4-5 اجرای الگوریتم­ها…………………………………………………………………………………………….52

 

4-5-1 نتایج سایز کوچک………………………………………………………………………………………..54

 

4-5-1-1 اندازه یک ونمونه یک……………………………………………………………………55

 

4-5-1-2 اندازه یک و نمونه دو…………………………………………………………………….55

 

4-5-1-3 اندازه یک و نمونه 3……………………………………………………………………….55

 

4-5-2 نتایج سایز متوسط………………………………………………………………………………………….57

 

4-5-2-1 اندازه 2 و نمونه 1………………………………………………………………………….57

 

4-5-2-2 اندازه 2 و نمونه 2………………………………………………………………………….58

 

4-5-2-3 اندازه 2 و نمونه 3………………………………………………………………………….60

 

              4 -5-3  نتایج سایز بزرگ……………………………………………………………………………………….60

 

4-5-3-1 اندازه 3 ونمونه 1…………………………………………………………………………..61

 

4-5-3-2 اندازه 3 و نمونه 2………………………………………………………………………….62

 

4-5-3-3 اندازه 3 و نمونه 3………………………………………………………………………….63

 

فصل پنجم، نتیجه گیری و پیشنهادات…………………………………………………………….64

 

5-1 نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………..65

 

5-2 پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………….66

 

منابع…………………………………………………………………………………………………………………………………..67

 

 

 

فهرست جداول

 

جدول (2-1) چارلز داروین  ………………………………………………………………………………………………….16

 

جدول(2-2) گرگور مندل……………………………………………………………………………………………………..17

 

جدول(2-3) بر تحقیقات مرتبط…………………………………………………………………………………..27

 

جدول (3-1) فهرست اندیس های مدل…………………………………………………………………………………..34

 

جدول (3-2) فهرست پارامترهای مدل…………………………………………………………………………………….34

پایان نامه و مقاله

 

 

جدول (3-3)فهرست  متغیرهای عدد صحیح و غیر صحیح استفاده شد ه در مدلسازی………………………35

 

جدول(4-1) نتایج روش محدودیت-Ԑ…………………………………………………………………………………..41

 

جدول(4-2) تابع تجمعی………………………………………………………………………………………………………46

 

جدول(4-3) ترکیبات قابل استفاده…………………………………………………………………………………………50

 

جدول(4-5)  اندازه کوچک…………………………………………………………………………………………………54

 

جدول(4-6) اندازه متوسط…………………………………………………………………………………………………….58

 

جدول(4-7) سایز بزرگ………………………………………………………………………………………………………60

 

 

 

 

 

فهرست شکل­ها

 

شکل(2-1) حرکت پرندگان…………………………………………………………………………………………………25

 

شکل (4-1) نمایشی از کروموزوم شکل گرفته برای نگهداری تامین کننده هر قطعه…………………………42

 

شکل (4-2) ماتریس نگهدارنده اطلاعات توزیع محصولات بین فروشندگان مختلف……………………….42

 

شکل(4-3) ماتریس نگهدارنده اطلاعات توزیع قطعات یدکی بین فروشندگان متعلق به زنجیره………….43

 

شکل(4-4) نحوه تولید فرزندان از تقاطع …………………………………………………………………………………48

 

شکل(4-5)نمایش عملکرد الگوریتم‌ها در سایز اول نمونه 1…………………………………………………………56

 

شکل(4-6) نمایش عملکرد الگوریتم‌ها در سایز اول نمونه 2………………………………………………………..56

 

شکل(4-7) نمایش عملکرد الگوریتم‌ها در سایز اول نمونه 3………………………………………………………..57

 

شکل(4-8) نمایش عملکرد الگوریتم‌ها در سایز دو نمونه 1…………………………………………………………59

 

شکل(4-9) نمایش عملکرد الگوریتم‌ها در سایز دو نمونه 2…………………………………………………………59

 

شکل(4-10) نمایش عملکرد الگوریتم‌ها در سایز دو نمونه 3……………………………………………………….60

 

شکل(4-11) نمایش عملکرد الگوریتم‌ها در سایز سه نمونه 1……………………………………………………….62

 

شکل(4-12)نمایش عملکرد الگوریتم‌ها در سایز سه نمونه 2………………………………………………………..62

 

شکل(4-13) نمایش عملکرد الگوریتم‌ها در سایز سه نمونه 3………………………………….63
     

 

                         فصل اول

 

 

 

             مقدمه و کلیات تحقیق

 

1-1 مقدمه

 

در دنیای رقابتی امروز با توجه به ویژگیهای محیط های جدید تولیدی و طبیعت مشتریان، دیگر شیوه های مدیریت تولید گذشته كه یكپارچگی كمتری در فعالیتهایشان دنبال می كردند كارایی خود را از دست داده اند و امروزه شركتها نیاز دارند تا یكپارچگی منظمی را در تمام فعالیتهای تولیدی خود- از مواد خام تا مصرف كننده نهایی- ایجاد كنند[1].

 

همچنین  عنصری كه مهمترین نقش را در تجارت امروزی دارد شناسایی نیاز ها و خواسته های مشتریان است، که افزایش رضایت مشتری را در پی خواهد داشت. کیفیت نیز طبق تعریف بسیاری از منابع  هیچ معنا و مفهومی بجز هر آنچه که مشتری واقعا می خواهد، ندارد . به عبارت دیگر یک محصول زمانی با کیفیت است که با خواسته ها ونیازهای مشتری انطباق داشته باشد. کیفیت باید به عنوان انطباق محصول با انتظارات مشتری تعریف شود [2].

 

در نتیجه یكپارچه سازی زنجیره تامین با ارتباط با مشتری(دریافت بازخور و راضی نگهداشتن مشتری)چنان اهمیتی دارد که بخش گسترده ای از تصمیمات عملكردی در زنجیره تامین متاثر از اطلاعات ارائه شده توسط ارتباط با مشتر ی و در واقع بر پایه ی خواسته های خود مشتریان است و اجرای آن بیانگر  ایجاد یك زنجیره تامین مشتری مدار و به طبع آن بهبود کیفیت و برخورداری از جایگاهی شایسته در میان سایر رقبا خواهد بود.

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...