2-3 -تحقیقات خارجی………………………………………………………………………………………………. 21

2-4 – مفهوم دیپلماسی  …………………………………………………………………………………………….  25
2-4 -1- تعریف دیپلماسی …………………………………………………………………………………………..          25
2-4 -2- تعریف دیپلماسی عمومی………………………………………………………………………………….          27
2-4-3-تاریخچه دیپلماسی عمومی……………………………………………………………………………….. 29
2-4 -4- دیپلماسی عمومی نوین……………………………………………………………………………………..           26
2-4 -5-عوامل موثر بر دیپلماسی عمومی………………………………………………………………………… 33
2-4 -6- مولفه های دیپلماسی عمومی…………………………………………………………………………………       35
2-4 -7- تعریف دیپلماسی فرهنگی……………………………………………………………………………………………………… 39
2-4 -8-تعریف دیپلماسی رسانه ای ……………………………………………………………………………………………………..         39
-5-2 تفاوت دیپلماسی عمومی و رسانه ای……………………………………………………………………………………………   41
2-6- چارچوب نظری و روش شناسی ………………………………………………………………………………………………….. 31
2-6-1-دیپلماسی عمومی از دیدگاه نظریه های روابط بین الملل……………………………………………………………..   31
2-6-2-نظریه واقع‌گرایی…………………………………………………………………………………………………………………….         31
2-6-3-نظریه نو واقع گرائی ………………………………………………………………………………………… 33
2-6-4-دیپلماسی عمومی ازدیدگاه نظریه واقع گرائی و نو واقع گرائی…………………………………………………….      33
2-6-5-نظریه لیبرالیسم . ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..       34
2-6-6-نظریه نولیبرالیسم ………………………………………………………………………………………………………………………………………….34
2-6-7-دیپلماسی عمومی از دیدگاه نظریه لیبرالیسم و نو لیبرالیسم …………………………………………………..       34
2-6-8-ساختارگرایان …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 35
2-6-9-دیپلماسی عمومی از دیدگاه ساختارگرایی…………………………………………………………………………………   36
2-6-10-نظریه تاثیر سی ان انی…………………………………………………………………………………………………………… 36
2-6-11-نظریه برجسته سازی ………………………………………………………………………………………………………………       42
2-6-12-نظریه برجسته سازی در تاثیر سی ان انی ……………………………………………………………………………….   43
2-6-13-نظریه شاخص سازی …………………………………………………………………………………………………………….         44
2-6-14-نظریه ایجاد رضایت مندی یا مدل پروپاگاندا     …………………………………………………………………………….      45
2-7-تعریف دیپلماسی اقتصادی …………………………………………………………………………………………………………..         45
2-8 –مولفه های کاربردی دیپلماسی عمومی در سیاست خارجی ………………………………………………………….      46
2-9 -دیپلماسی عمومی ایران و سیاست خارجی ………………………………………………………………………………….    47
2-10 – اقدامات ایران در بخش دیپلماسی رسانه ای……………………………………………………………………………….. 50
2-11 – دیپلماسی عمومی آمریکا………………………………………………………………………………………………………….. 54
فصل سوم : روش تحقیق
3-1 – روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………….. 62
3-2- تاریخجه گفتمان……       …………………………………………………………………………………………….  63
3-3- مبانی نظری گفتمان ……………………………………………………………………………………………            63
3-3- 1- نظریه گفتمان در زبان شناسی ……………………………………………………………………………   63
3-3-2- ساختارگرائی و زبان………………………………………………………………………………..           ………  62
3-3-3- پسا ساختارگرائی و گفتمان ……………………………………………………………………………… 63
3-4- نظریه های تحلیل گفتمان …………………………………………………………………………………….   64
3-4-1- نظریه تحلیل گفتمان میشل فوکو …………………………………………………………………………        65
3-4-2- دریدا و پساساختارگرائی………………………………………………………………………………….. 65
3-4-3- نظریه گفتمان لاکلاو موفه……………………………………………………………………………………………………………..  65
3-5- اجزاء تشکیل دهنده گفتمان         …………………………………………………………………………………  66
3-6- چگونگی تکوین گفتمان از دیدگاه لاکلاو و موفه ……………………………………………………………….    68
3-6-1- غیریت سازی ……………………………………………………………………………………………….  68
3-6-2- قابلیت دسترسی          …………………………………………………………………………………………..   69
3-6-3- قابلیت اعتبار………………………………………………………………………………………………..  69
3-6-4- هژمونی ………………………………………………………………………………………………………  70
3-7- کاربرد تحلیل گفتمان…………………………………………………………………………………………. 71
3-8- روش تجزیه و تحلیل دادها…………………………………………………………………………………… 72
فصل چهارم : یافته های تحقیق
4-1-گفتمان های هژمونیک در دیپلماسی عمومی و رسانه ای آمریکا نسبت به ایران ………………………..   74
4-2-گفتمان ایران هراسی …………………………………………………………………………………………..   75

پایان نامه و مقاله

 


4-3-ساختارهای ثابت گفتمانی در دیپلماسی عمومی و رسانه ای ایران نسبت به آمریکا ……………………   76
4-4-گفتمان آمریکا ستیزی…………………………………………………………………………………………. 77
4-5-تببین گفتمان سیاست خارجی……………………………………………………………………………….   85
4-6-عناصر شکل دهنده گفتمان اعتدال………………………………………………………………………….   86
4-7- تحلیل ادبیات رسانه ای رهبران سیاسی ایران و آمریکا………………………………………………….     87
4-8- تحلیل تماس تلفنی روحانی – اوباما …………………………………………………………………………   96
4-9- تحلیل گفتمان بازتاب رسانه ای روز 13 ابان سال 1392………………………………………………………………..  106

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...