2-6-سبب­شناسی اختلال اضطراب اجتماعی.. 28

 

2-6-1-عوامل ژنتیکی…………………. 28

 

2-6-2-عوامل شناختی……………  29

 

2-6-3-نقص مهارت‌های اجتماعی.. 30

 

2-6-4-عوامل محیطی…………….  33

 

2-6-4-1-تعامل والد/ کودک…………. 33

 

2-6-4-2-تجارب اجتماعی ناخوشایند. 34

 

2-7-آسیب­شناسی شناختی اختلال اضطراب اجتماعی.. 36

 

2-8-مدل­های سبب­شناسی اختلال اضطراب اجتماعی.. 38

 

2-8-1-مدل کلارک و ولز  (1995) 38

 

2-8-2-مدل رپی و هیمبرگ (1997) 39

 

2-8-3-مدل بارلو و هافمن (2002) 40

 

2-8-4-مدل رپی و اسپنس(2004) 41

 

2-8-5-مدل جامع و خاص اختلال اضطراب اجتماعی؛ هافمن(2007) 43

 

2-8-6-مدل کیمبرل برای اختلال اضطراب اجتماعی تعمیم یافته (2008) 45

 

2-8-7-مدل شناختی اختلال اضطراب اجتماعی کلارک و بک (2010) 46

 

2-9-حساسیت اضطرابی.. 49

 

2-10-عدم تحمل بلاتکلیفی.. 52

 

2-11-ذهن آگاهی……….  55

 

2-12-پیشینه پژوهشی.. 59

 

فصل 3-  فرآیند روش­شناختی پژوهش

 

3-1-مقدمه……………….. 69

 

3-2-نوع تحقیق………………………… 69

 

3-3-آزمودنی‌ها………………….. 69

 

3-3-1-جامعه پژوهش………… 69

 

3-3-2-نمونه و روش نمونه­گیری.. 69

 

3-4-ابزارهای تحقیق  71

 

3-4-1-مقیاس اضطراب اجتماعی(SPIN) 71

 

3-4-2-شاخص تجدید نظر شده حساسیت اضطرابی (ASI-R) 72

 

3-4-3-مقیاس عدم تحمل بلاتکلیفی (IUS) 73

 

3-4-4-پرسشنامه ذهن آگاهی(FFMQ) 74

 

3-5-شیوه انجام تحقیق.. 75

 

3-6-شیوه تحلیل داده­ها 76

 

فصل 4-  نتایج پژوهش

 

4-1-مقدمه………………. 78

 

4-2-یافته­های توصیفی مربوط به ویژگیهای جمعیت شناختی آزمودنیها 78

 

4-3-یافته­های توصیفی مربوط به متغیرهای پژوهش… 80

 

4-4-بررسی فرضیه­های پژوهش… 84

 

4-4-1-فرضیه اول…………………………….. 84

 

4-4-2-فرضیه دوم……………… 84

 

4-4-3-فرضیه سوم……………………… 84

 

4-4-4-فرضیه چهارم………….. 84

 

4-4-5-فرضیه پنجم…………  84

 

4-5-نتایج تکمیلی مربوط به یافته­های پژوهش… 92

 

4-5-1-همبستگی اضطراب اجتماعی و خرده مقیاسهای مربوط به متغیرهای حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن­آگاهی……..  92

 

4-5-2-رگرسیون مربوط به خرده مقیاسهای متغیرهای پژوهش (حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن آگاهی) و اضطراب اجتماعی (کل دانشجویان) 94

 

4-5-3-رگرسیون مربوط به خرده مقیاسهای متغیرهای پژوهش(حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن­آگاهی) و اضطراب اجتماعی (دانشجویان پسر) 96

 

4-5-4-رگرسیون مربوط به خرده مقیاسهای متغیرهای پژوهش(حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن­آگاهی) و اضطراب اجتماعی(دانشجویان دختر) 98

 

4-5-5-مقایسه دو گروه دانشجویان دختر و پسر در متغیرهای پژوهش… 100

 

4-5-6-مقایسه دو گروه دانشجویان دختر و پسر در خرده مقیاسهای مربوط به متغیرهای پژوهش…. … 101

 

فصل 5-  بحث و نتیجه‌گیری

 

5-1-مقدمه……………. 104

 

5-2-خلاصه نتایج….  106

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

5-3-بحث و نتایج….  106

 

5-4-جمع‌بندی……..  117

 

5-5-محدودیت‌ها…. 118

 

5-6-پیشنهادات…….. 119

 

5-6-1-پیشنهادات پژوهشی…………  119

 

5-6-2-پیشنهادات کاربردی  119

 

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………..120

 

پیوست­ها

 

پیوست الف. پرسشنامه حساسیت اضطرابی………………………………………………………………………………133

 

پیوست ب. پرسشنامه عدم تحمل بلاتکلیفی……………………………………………………………………………..135

 

پیوست ج. پرسشنامه ذهن آگاهی……………………………………………………………………………………………137

 

پیوست د. پرسشنامه اضطراب اجتماعی……………………………………………………………………………………141

 

 

 

فهرست جداول
جدول 3-1 اطلاعات مربوط به جامعه و تعداد نمونه ارائه شده…………………………………………………….70

 

جدول 4-1 توزیع گروه نمونه براساس جنسیت………………………………………………………………………….79

 

جدول 4-2 توزیع گروه نمونه براساس سن……………………………………………………………………………….79

 

جدول 4-3 توزیع گروه نمونه براساس دانشکده محل تحصیل……………………………………………………..79

 

جدول 4-4 توزیع گروه نمونه براساس وضعیت تأهل…………………………………………………………………80

 

جدول 4-5 توزیع گروه نمونه براساس مقطع تحصیلی………………………………………………………………..80

 

جدول 4-6  شاخص­های توصیفی مربوط به متغیرهای پژوهش در کل دانشجویان………………………….81

 

جدول 4-7  شاخص­های توصیفی مربوط به متغیرهای پژوهش در پسران………………………………………82

 

جدول 4- 8 شاخص­های توصیفی مربوط به متغیرهای پژوهش در دختران…………………………………….83

 

جدول 4-9 ماتریس همبستگی بین متغیرهای پژوهش در کل دانشجویان……………………………………….85

 

جدول 4-10 ماتریس همبستگی بین متغیرهای پژوهش در دانشجویان پسر……………………………………85

 

جدول 4-11 ماتریس همبستگی بین متغیرهای پژوهش در دانشجویان دختر…………………………………..85

 

جدول 4-12 خلاصه مدل رگرسیون…………………………………………………………………………………………86

 

جدول 4-13 تحلیل واریانس مربوط به رگرسیون­های متعدد و اضطراب اجتماعی در کل دانشجویان……………………………………………………………………………………………………………………………..86

 

جدول4-14 تعیین پیش­بینی اضطراب اجتماعی بر اساس متغیرهای حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن آگاهی…………………………………………………………………………………………………………..87

 

جدول 4-15 خلاصه مدل رگرسیون………………………………………………………………………………………….88

 

جدول 4-16 تحلیل واریانس مربوط به رگرسیون­های متعدد و اضطراب اجتماعی در دانشجویان پسر……………………………………………………………………………………………………………………………………….88

 

جدول4-17 تعیین پیش­بینی اضطراب اجتماعی براساس متغیرهای حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن آگاهی در دانشجویان پسر……………………………………………………………………………….89

 

جدول 4-18 خلاصه مدل رگرسیون………………………………………………………………………………………….90

 

جدول 4-19 تحلیل واریانس مربوط به رگرسیون­های متعدد و اضطراب اجتماعی در دانشجویان دختر……………………………………………………………………………………………………………………………………..90

 

جدول 4-20 تعیین پیش­بینی اضطراب اجتماعی بر اساس متغیرهای حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن آگاهی در دانشجویان دختر……………………………………………………………………………..91

 

جدول 4-21 همبستگی اضطراب اجتماعی و خرده مقیاس­های حساسیت اضطرابی…………………………92

 

جدول 4-22 همبستگی اضطراب اجتماعی و خرده مقیاس­های عدم تحمل بلاتکلیفی……………………..93

 

جدول 4-23 همبستگی اضطراب اجتماعی و خرده مقیاس­های ذهن آگاهی……………………………………93

 

جدول4-24 خلاصه مدل رگرسیون…………………………………………………………………………………………..94

 

جدول4-25 تحلیل واریانس مربوط به رگرسیون خرده مقیاس­های متغیرهای پژوهش در اضطراب اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………………………..94

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...