در این پایان نامه نظام انتقالات و تشخیص رفتار هیدرودینامیكی راكتور بالا برنده ی هوا با استفاده از یك شبیه سازی و استفاده از آنالیز های آماری و كسری و آنالیز طیفی رسیدگی كرده ایم.

تركیب هیدرودینامیك ها با انتقال جرم واكنش و شكل جریان یك مدل كامل را ثمر می دهد كه قادر به فراهم كردن یك توصیف كاملاً مناسب از راكتورهای بالا برنده هوا (Air- lift Reactor) می باشد.
فصل اول
ضرورت اجرای طرح و آشنایی با راكتورهای (Air_Lift (ALRs
1-1- راكتورهای هوایی حلقوی:
راكتورهای هوایی به وسیله جریانی از هوا كار می كند و یا بعضی وقتها با بعضی دیگر از گازها در این حالت ها اگر از گاز استفاده شود راكتور گازی نامیده می شود.
که در آن علاوه بر ایجاد جریان، جریان گاز عمل مهمی را در جابجایی مواد بین فاز گاز و مواد واسطه انجام می دهد اکسیژن اغلب به داخل مایعات انتقال پیدا می کند و در بعضی از شرایط واکنش محصول به دست آمده در حالت جابجایی در فاز گاز جدا می گردد. تفاوت اصلی بین ALR ها و ستون های حباب، در رابطه با نوع جریان مایعات می باشد که با ژئومتری سیستم ارتباط دارد ستون حباب یک لوله ساده ای است که گاز به داخل آن تزریق می شود و معمولا این عمل از پایین تزریق می شود و مخلوط کردن راندوم از طریق حباب های بالا رونده ایجاد می شود. در ALR مسیر اصلی چرخش مایع به وسیله طراحی راکتور مشخص می گردد که دارای کانالی برای گاز می باشد و جریان به طرف بالای مایع یا رایزر و کانال جداگانه ای برای جریان پایین رونده و این کانال ها در پایان و در قسمت بالا به همدیگر متصل شده است تا یک توپ بسته ای را ایجاد کند و گاز معمولا در قسمت پایین تر یک رایزر تزریق می شود و ادامه پیدا می کند به جایی که در بالای راکتور گاز جدا می گردد در قسمتی که به نام جدا کننده گاز نام گرفته است که طراحی این قسمت به وسیله و شرایط عملکرد راکتور برآورد و طراحی می شود.

پایان نامه و مقاله

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...