پایان نامه ارشد رشته علوم تربیتی: تحلیل روابط ساده و چندگانه بین هوش اخلاقی و سرمایه اجتماعی … |
1-3 اهداف تحقیق…………………………………………………
10
1-3-1 هدف کلی تحقیق…………………………………………….
10
1-3-2 اهداف جزئی………………………………………………..
10
1-4 فرضیات تحقیق………………………………………………
11
1-4-1 فرضیه اصلی………………………………………………..
11
1-4-2 فرضیه های فرعی…………………………………………….
11
5-1 تعریف متغیرها………………………………………………
12
1-5-1 تعاریف نظری………………………………………………..
12
1-5-2 تعاریف عملیاتی………………………………………………
13
فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق………………………………….
15
مقدمه……………………………………………………………
16
2-1 بخش اول: هوش اخلاقی………………………………………..
17
2-1-1 هوش………………………………………………………
17
2-1-2 انواع هوش….………………………………………………
18
2-1-3 تبیین مفهوم اخلاق…………………………………………..
21
2-1-4 هوش اخلاقی……………………………………………….
22
2-1-5 هوش اخلاقی بوربا……………………………………………
24
2-1-5-1 اصول هوش اخلاقی از دیدگاه بوربا……………………………..
24
2-1-5-2 اصول هوش اخلاقی از دیدگاه لنینک و کیل……………………..
26
2-1-6 فواید هوش اخلاقی…………………………………………..
26
2-2 بخش دوم: سرمایه اجتماعی……………………………………
27
2-2-1 سرمایه اجتماعی چیست……………………………………….
27
2-2-2 تاریخچه سرمایه اجتماعی………………………………………
28
2-2-3 اهمیت سرمایه اجتماعی……………………………………….
29
2-2-4 تئوری پردازان و تعریف آنان از سرمایه اجتماعی……………………
30
2-2-4-1سرمایه اجتماعی از دیدگاه پونتام(1995) ………………………
30
2-2-4-2 سرمایه اجتماعی از دیدگاه بوردیو(1990) ………………………
31
2-2-4-3 سرمایه اجتماعی از دیدگاه کلمن(1998)……………………….
31
2-2-5 تعریف مفهومی سرمایه اجتماعی…………………………………
32
2-2-6 ویژگی های مفهوم سرمایه در سرمایه اجتماعی ……………………
35
2-2-7 انواع سرمایه و رابطه آن با سرمایه اجتماعی ………………………..
35
2-2-8 سرمایه اجتماعی و سطوح تحلیل آن………………………………
37
2-2-9 ابعاد سرمایه اجتماعی…………………………………………
38
2-2-10 گونه های سرمایه اجتماعی …………………………………..
39
2-2-11 مزایای سرمایه اجتماعی………………………………………
40
2-2-12جنبه های منفی سرمایه اجتماعی……………………………….
41
2-2-13 عناصر و مؤلفه های سرمایه اجتماعی……………………………
42
2-2-13-1 اعتماد اجتماعی………………………………………….
43
2-2-13-2 انسجام اجتماعی………………………………………….
44
2-2-13-3 مشارکت اجتماعی………………………………………
45
2-2-13-4 تعلق اجتماعی……………………………………………
46
2-2-14 مقایسه سرمایه اجتماعی با دیگر سرمایه ها ………………………
48
2-2-15 آیا ارزش های دینی مهم ترین مؤلفه سرمایه اجتماعی است؟…………
49
2-3 بخش سوم: مسئولیت پذیری…………………………………..
50
2-3-1 تعریف مسئولیت پذیری ……………………………………….
50
2-3-2 تبیین مفهوم مسئولیت و مسئولیت پذیری………………………….
50
2-3-3 مسئولیت پذیری از منظر جامعه شناختی و روان شناختی……………..
55
2-3-3-1 هابرماس…………………………………………………
55
2-3-3-2 هومنز……………………………………………………
55
2-3-3-3 ویکرز……………………………………………………
55
2-3-3-4 آدلر و روانشناسی فردی……………………………………..
56
2-3-3-5 دیدگاه پرز گشتالت درمانی …………………………………
56
2-3-3-6 دیدگاه تحلیل تبادلی اریک برن………………………………
57
2-3-3-7 دیدگاه واقعیت درمانی گلاسر…………………………………
57
2-3-3-8 دیدگاه مراجع- محوری راجرز………………………………
57
2-3-3-9 دیدگاه وجود گرایان فرانکل…………………………………..
58
2-3-4 اهمیت و جایگاه مسئولیت پذیری از منظراسلام …………………….
58
2-3-5 مسئولیت پذیری اجتماعی …………………………………….
60
2-3-6 ابعاد و مؤلفه های مسئولیت پذیری اجتماعی……………………….
62
2-3-6-1 بعد شناختی………………………………………………
62
2-3-6-2 بعد عاطفی………………………………………………..
63
2-3-6-3 بعد عملکردی……………………………………………..
63
2-4 بخش چهارم: پیشینه تحقیق …………………………………..
64
2-4-1 تحقیقات داخلی………………………………………………
64
2-4-2 تحقیقات خارجی……………………………………………..
70
فصل سوم: روش تحقیق……………………………………………
75
مقدمه …………………………………………………………..
76
3-1- نوع تحقیق…………………………………………………………………………………………………………
76
3-2 جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………
77
3-3 حجم نمونه …………………………………………………………………………………………………………
77
3-4 روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………
78
3-5 روش و ابزار گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………………….
79
3-6 روایی پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………..
81
3-7 پایایی پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………
83
3-8- شیوه تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………………………………
84
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………
87
مقدمه …………………………………………………………..
88
4-1 یافته های توصیفی……………………………………………..
89
4-1-1 بررسی توصیفی گروه نمونه …………………………………….
89
4-1-2 تحلیل توصیفی پرسشنامه ها……………………………………
92
4-2 یافته های استنباطی ……………………………………………
100
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری……………………………………..
114
مقدمه …………………………………………………………..
115
5-1 خلاصه بحث …………………………………………………..
116
5-2 یافته های تحقیق………………………………………………
117
5-3 پیشنهادات کاربردی تحقیق………………………………………
124
5-4 پیشنهادات نظری……………………………………………….
125
5-5 محدودیت ها ………………………………………………….
126
منابع فارسی ……………………………………………………..
128
منابع لاتین……………………………………………………….
137
فهرست جدولها
جدول3-1 توزیع فراوانی جامعه آماری به تکفیک دانشکده………………….. | 77 |
جدول3-2 توزیع فراوانی جامعه و حجم نمونه به تکفیک دانشکده……………. | 78 |
جدول3-3 درجه بندی و نحوه ارزشگذاری گویه های پرسشنامه هوش اخلاقی…. | 80 |
جدول3-4 انطباق سوالات پرسشنامه هوش اخلاقی با هر یک از مؤلفههای پژوهش. | 80 |
جدول3-5 درجه بندی و نحوه ارزشگذاری گویه های پرسشنامه سرمایه اجتماعی. | 80 |
جدول3-6 انطباق سوالات پرسشنامه سرمایه اجتماعی با هر یک از مؤلفههای پژوهش…………………………………………………………. | 80 |
جدول3-7 درجه بندی و نحوه ارزشگذاری گویه های پرسشنامه مسئولیتپذیری.. | 81 |
جدول3-8 انطباق سوالات پرسشنامه مسئولیتپذیری با هر یک از مؤلفههای پژوهش…………………………………………………………. | 81 |
جدول 3-9 تحلیل ساختاری متغیرها………………………………….. | 82 |
جدول3-10 ضریب پایایی هر یک از مؤلفههای هوش اخلاقی و سرمایه اجتماعی و مسئولیتپذیری………………………………………………….. | 83 |
جدول 4-1 تحلیل توصیفی نمونه بر حسب جنسیت ……………………. | 89 |
جدول4-2 تحلیل توصیفی گروه نمونه بر حسب رشته تحصیلی……………… | 90 |
جدول 4-3 تحلیل توصیفی گروه نمونه بر حسب مقطع تحصیلی…………….. | 91 |
جدول 4-4 تحلیل توصیفی گروه نمونه بر حسب دانشکده………………….. | 92 |
جدول 4-5 تحلیل توصیفی پرسشنامه هوش اخلاقی (مؤلفه راستگویی)……….. | 93 |
جدول 4-6 تحلیل توصیفی پرسشنامه هوش اخلاقی (مؤلفه بخشش)…………. | 94 |
جدول 4-7 تحلیل توصیفی پرسشنامه هوش اخلاقی (مؤلفه دلسوزی)………… | 94 |
جدول4-8 تحلیل توصیفی پرسشنامه سرمایه اجتماعی (مؤلفه مشارکت اجتماعی).. | 95 |
جدول4-9 تحلیل توصیفی پرسشنامه سرمایه اجتماعی (مؤلفه اعتماد اجتماعی )… | 95 |
جدول4-10 تحلیل توصیفی پرسشنامه سرمایه اجتماعی (مؤلفه تعلق اجتماعی )… | 96 |
جدول4-11 تحلیل توصیفی پرسشنامه سرمایه اجتماعی (مؤلفه انسجام اجتماعی ). | 96 |
جدول4-12 تحلیل توصیفی پرسشنامه مسئولیت پذیری (مؤلفه خودمدیریتی)…. | 97 |
جدول4-13 تحلیل توصیفی پرسشنامه مسئولیت پذیری (مؤلفه امانت داری )….. | 97 |
جدول4-14 تحلیل توصیفی پرسشنامه مسئولیت پذیری (مؤلفه وظیفه شناسی)… | 98 |
جدول4-15 تحلیل توصیفی پرسشنامه مسئولیت پذیری (مؤلفه سازمان یافتگی )… | 98 |
جدول4-16 تحلیل توصیفی پرسشنامه مسئولیت پذیری (مؤلفه پیشرفت گرایی ).. | 99 |
جدول 4-17 توزیع نرمال متغیرها…………………………………….. | 100 |
جدول 4-18 توزیع نرمال متغیرها…………………………………….. | 101 |
جدول 4-19 توزیع نرمال متغیرها…………………………………….. | 102 |
جدول 4-20 مقایسه میانگین هوش اخلاقی دانشجویان……………………. | 103 |
جدول 4-21 مقایسه میانگین سرمایه اجتماعی دانشجویان………………….. | 103 |
جدول 4-22 مقایسه میانگین مسئولیت پذیری دانشجویان…………………. | 104 |
جدول 4-23 ضریب همبستگی بین مولفه های هوش اخلاقی با مسئولیت پذیری… | 104 |
جدول 4-24 ضرایب رگرسیون هر یک ازمولفه های هوش اخلاقی…………… | 105 |
جدول 4-25 ضریب همبستگی بین مولفه های سرمایه اجتماعی با مسئولیت پذیری…………………………………………………………. | 105 |
جدول 4-26 ضرایب رگرسیون هر یک ازمولفه های سرمایه اجتماعی…………. | 106 |
جدول 4-27 تحلیل مسیر متغیرها…………………………………… | 107 |
جدول 4-28 مقایسه هوش اخلاقی دانشجویان بر حسب جنسیت…………… | 107 |
جدول4-29 مقایسه هوش اخلاقی دانشجویان برحسب رشته تحصیلی………… | 107 |
جدول 4-30 مقایسه هوش اخلاقی دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی………. | 108 |
جدول 4-31 مقایسه هوش اخلاقی دانشجویان بر حسب دانشکده……………. | 108 |
جدول 4-32 مقایسه سرمایه اجتماعی دانشجویان بر حسب جنسیت…………. | 109 |
جدول4-33 مقایسه سرمایه اجتماعی دانشجویان برحسب رشته تحصیلی……… | 109 |
جدول 4-34 مقایسه سرمایه اجتماعی دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی……. | 109 |
جدول 4-35 سرمایه اجتماعی دانشجویان بر حسب دانشکده……………….. | 110 |
جدول 4-36 مقایسه مسئولیت پذیری دانشجویان بر حسب جنسیت…………. | 110 |
جدول4-37 مقایسه مسئولیت پذیری دانشجویان برحسب رشته تحصیلی………. | 111 |
جدول 4-38 آزمون تعقیبی جهت مقایسه مسئولیت پذیری برحسب رشته تحصیلی | 111 |
جدول 4-39 مقایسه مسئولیت پذیری دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی……. | 112 |
جدول 4-40 مقایسه مسئولیت پذیری دانشجویان بر حسب دانشکده…………. | 112 |
جدول 4-41 آزمون تعقیبی جهت مقایسه مسئولیت پذیری برحسب دانشکده….. | 113 |
فهرست نمودارها
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-10] [ 04:03:00 ب.ظ ]
|