پایان نامه ارشد رشته مدیریت آموزشی: بررسی و مقایسه رضایتمندی دانش آموزان، اولیاء و کارکنان از عملکرد … |
تاریخچه روا بط خانه و مدرسه 21
آگاهی و نقش وا لدین در آموزش و پرورش فرزندان 25
تعریف ا نجمن اولیاء ومربیان مدرسه 26
نیازها وا نتظارات اولیاء 28
رضایت ومبانی نظری آن 30
نقش تئوری های سازمان و مدیریت در تفکر مدیریت هیات ا منایی 38
ویژگی های مدرسه به عنوان سیستم های باز 43
عناصر کلیدی سیستمهای اجتماعی آموزشگاه 44
سنخ شنا سی ساختار سازمانی مدرسه 49
فرهنگ وجو مدارس 53
فهرست سلامت سازما نی 53
کیفیت و اثربخشی مدارس 54
رهبری در مدارس 57
بخش دوم : آموزش متوسطه درمدارس هیات امنایی وعادی
آموزش متوسطه( اهمیت ، اهداف، مدت وساختار کلی ) 59
مدارس هیات ا منایی (اعضاء وشرایط مدرسه ) 60
بخش سوم : پیشینه تحقیقات درخارج ودرداخل ایران مرتبط با موضوع پژوهش
پیشینه تحقیقات ا نجام شده خارجی 81
پیشینه تحقیقات ا نجام شده در ایران 84
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
مقد مه 91
روش تحقیق 91
جامعه آماری 91
نمونه وروش نمونه گیری 92
ابزار جمع آوری داده ها 93
روایی و پایایی پرسشنامه 94
روش تجزیه وتحلیل اطلاعات 95
فصل چهارم : تجزیه وتحلیل داده ها
مقدمه 97
داده های جمعیت شناختی 97
تحلیل توصیفی داده ها 102
تحلیل استنباطی داده ها 107
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
خلاصه تحقیق 128
بحث و نتیجه گیری 129
پیشنهادات 130
محدودیت ها 131
پیوست ها
پرسشنا مه 133
منابع فارسی 138
منابع انگلیسی 142
مجوز ورود به کلیه مدارس متوسطه دخترانه منطقه 6 آموزش وپرورش 143
دستورالعل اجرایی مدارس هیات امنایی به امضای وزیرمربوطه 144
چکیده خارجی 146
فهرست جداول
جدول 1 ـ2 : نیازها وا نتظارات اولیاء ازدا نش آموزان و مدارس 28
جدول 2 ـ2 : ا نواع ساختارهای مدرسه ومشخصات آ نها 52
جدول 1 ـ3 : توزیع جامعه آماری 91
جدول 2 ـ 3 : حجم نمونه 93
جدول3 ـ 3 : توزیع سوالات برای هریک از مولفه های عملکردی مدارس 95
جدول 1 ـ 4 : توزیع فراوانی نمونه ها برحسب گروههای مورد مطالعه 97
جدول 2 ـ4 : توزیع نمونه ها برحسب جنسیت 98
جدول 3 ـ 4 : توزیع فراوا نی نمونه ها برحسب طبقه سنی 99
جدول 4 ـ 4 : توزیع فراوا نی نمونه ها برحسب نوع مدرسه 100
جدول 5 ـ 4 : توزیع فراوا نی نمو نه ها برحسب «تحصیلات» 101
جدول 6 ـ 4 : شاخص های آماری مربوط به متغیرهای تحقیق 103
جدول 7 ـ 4 : شاخص های توصیفی مربوط به هر یك از متغیرهای تحقیق بر حسب گروه ها
(مدارس عادی و هیات امنایی) 107
جدول 8 ـ 4 : آزمون t برای مقایسه میانگین دو گروه مستقل (مدارس عادی و هیات امنایی) در
مورد سوا ل اول تحقیق (شیوه مدیریت مدرسه) 108
جدول 9 ـ 4 : شاخص های توصیفی مربوط به عملكرد كاركنان آ موزشی بر حسب گروه ها (مدارس عادی و هیات امنایی ) 109
جدول 10 ـ 4 : آزمون t برای مقایسه میانگین دو گروه مستقل (مدارس عادی و هیات امنایی) در
مورد سوال دوم تحقیق (عملكرد كاركنان آموزشی ) 110
جدول 11 ـ 4 : شاخص های توصیفی مربوط به عملكرد تحصیلی دانش آموزان بر حسب گروه ها(مدارس عادی وهیات امنایی) 111
جدول 12 ـ 4 : آزمون t برای مقایسه میانگین دو گروه مستقل (مدارس عادی و هیات امنایی) در موردسوال سوم تحقیق (عملكرد تحصیلی دا نش آموزان) 112
جدول 13 ـ 4 : شاخص های توصیفی مربوط به تاثیر مدرسه بر رفتار دانش آموزان بر حسب گروه ها(مدارس عادی و هیات امنایی) 113
جدول 14 ـ 4 : آزمون t برای مقایسه میانگین دو گروه مستقل (مدارس عادی و هیات امنایی) در مورد سوال چهارم تحقیق (تاثیر مدرسه بر رفتار دانش آموزان) 114
جدول 15 ـ 4 : شاخص های توصیفی مربوط به تسهیلات آ موزشی بر حسب گروه ها(مدارس عادی و هیات امنایی) 115
جدول 16 ـ 4 : آزمون t برای مقایسه میانگین دو گروه مستقل (مدارس عادی و هیات امنایی) در مورد سوال پنجم تحقیق (تسهیلات آموزشی) 116
جدول 17 ـ 4 : شاخص های توصیفی مربوط به هر یك از متغیرهای تحقیق بر حسب گروه های مورد مطالعه 117
جدول 18 ـ 4 : تحلیل واریا نس برای مقایسه نظرات سه گروه در زمینه هر یك از مولفه های تحقیق 118
جدول 19 ـ 4 :آزمون توكی برای مقایسه دو به دو نظرات سه گروه در زمینه هر یك از مولفه های تحقیق 119
جدول 20 ـ 4 : شاخص های توصیفی مربوط به هر یك از متغیر بر حسب جنسیت 120
جدول 21 ـ4 : آزمون tبرای مقایسه میانگین نمرات دو گروه مستقل (زنان و مردان ) 121
جدول 22 ـ 4: تحلیل واریانس برای مقایسه نظرات سه گروه در زمینه هریك از مولفههای تحقیق 123
جدول 23 ـ 4: آزمون توكی برای مقایسه دو به دو نظرات آزمودنیها برحسب مدرك تحصیلی 124
فهرست نمودارها
نمودار 1 ـ 4 : توزیع نمونه ها برحسب گروههای مورد مطالعه 98
نمودار 2 ـ 4: توزیع نمونه ها برحسب جنسیت 99
نمودار 3 ـ 4 : توزیع نمونه ها برحسب طبقه سنی 100
نمودار 4 ـ 4 : توزیع فراوانی نمونه ها بر حسب« مدرك تحصیلی» 102
نمودار 5 ـ 4 : هیستوگرام مربوط به نمرات شیوه مدیریت مدارس 104
نمودار 6 ـ 4 : هیستوگرام مربوط به نمرات عملكرد كاركنان آموزشی 104
نمودار 7 ـ 4 : هیستوگرام مربوط به نمرات عملكرد تحصیلی دانش آموزان 105
نمودار 8 ـ4 : هیستوگرام مربوط به نمرات تاثیر كلی مدرسه بر رفتار دانش آموزان 105
نمودار 9 ـ 4 : هیستوگرام مربوط به نمرات تسهیلات آموزشی 106
فهرست شکل ها
شکل 1 ـ2 : مشتریان خارجی و داخلی آموزش 20
شکل 2 ـ 2 : ا لگوی وضعیتی رضایت شغلی 36
شکل 3 ـ 2 : مدل نظریه پردازانه پورتر ولالر 37
شکل 4 ـ2 : سیستم باز همراه با حلقه بازخورد آن 43
شکل 5 ـ 2 : سنخ شناسی ساختار سازمانی مدرسه 49
شکل 6 ـ 2 : الگوی نظری مولفه های عملکردی مدارس 78
شکل 7 ـ 2 : الگوی مولفه های عملکردمدارس متوسطه در این پژوهش 80
شکل 1 ـ 3 : فرآیند نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از جامعه آماری 92
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی و مقایسه رضایتمندی (دانش آموزان، اولیاء وکارکنان) ازعملکرد مدارس متوسطه نظری دخترانه هیات امنایی و مدارس عادی درمنطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران بود. برای نیل به این هدف از بین کلیه دانش آموزان، اولیاء مدارس متوسطه دخترانه منطقه 6 پایه های دوم مدارس متوسطه عادی و مدارس هیات امنایی درمنطقه 6 در گروههای نظری از طریق نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند.وکارکنان علمی مدارس شامل (مدیران، معاونین ودبیران) ازطریق نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. به طوری که تعداد نمونه آماری ازجامعه مورد مطالعه 312 نفر بودند. ابزارجمع آوری داده ها دراین پژوهش پرسشنامه بود؛که توسط دانش آموزان ،اولیاءوکارکنان مدارس تکمیل گردید.روش پژوهش به لحاظ هدف کاربردی وازنظرچگونگی گردآوری داده ها(توصیفی ـ پیمایشی) است.داده های جمع آوری شده ازطریق آمارتوصیفی بصورت فراوانی،درصدو میانگین وازطریق آماراستنباطی با آزمون tدوگروه مستقل، تحلیل واریانس وآزمون توکی تحلیل شدند. نتایج نشان دادكه درزمینه رضایت ازشیوه مدیریت مدارس،عملکردکارکنان آموزشی،عملکردتحصیلی دانش آموزان مدارس تفاوتی بین مدارس عادی وهیات امنایی وجود ندارد و در زمینه رضایت از تاثیر مدرسه بر رفتار دانش آموزان ورضایت از تسهیلات آموزشی مدارس تفاوت معناداری وجود دارد.در نتیجه رضایت از تأثیر مدرسه بر رفتار دانش آموزان و تسهیلات آموزشی درمدارس عادی بیشتر از مدارس هیات امنایی می باشد.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-10] [ 07:39:00 ب.ظ ]
|