تاریخچه روا بط خانه و مدرسه                                                                                             21

 

آگاهی و نقش وا لدین در آموزش و پرورش فرزندان                                                              25

 

تعریف ا نجمن اولیاء ومربیان مدرسه                                                                                    26

 

نیازها وا نتظارات اولیاء                                                                                                         28

 

رضایت ومبانی نظری آن                                                                                                      30

 

نقش تئوری های سازمان و مدیریت در تفکر مدیریت هیات ا منایی                                        38

 

ویژگی های مدرسه به عنوان سیستم های باز                                                                        43

 

عناصر کلیدی سیستمهای اجتماعی آموزشگاه                                                                        44

 

سنخ شنا سی ساختار سازمانی مدرسه                                                                                  49

 

فرهنگ وجو مدارس                                                                                                            53

 

فهرست سلامت سازما نی                                                                                                   53

 

کیفیت و اثربخشی مدارس                                                                                                   54

 

رهبری در مدارس                                                                                                                57

 

بخش دوم : آموزش متوسطه درمدارس هیات امنایی وعادی

 

آموزش متوسطه( اهمیت ، اهداف، مدت وساختار کلی )                                                           59

 

مدارس هیات ا منایی (اعضاء وشرایط مدرسه )                                                                      60

 

بخش سوم : پیشینه تحقیقات درخارج ودرداخل ایران مرتبط با موضوع پژوهش

 

پیشینه تحقیقات ا نجام شده  خارجی                                                                                   81

 

پیشینه تحقیقات ا نجام شده در ایران                                                                                  84

 

فصل سوم : روش اجرای تحقیق

 

مقد مه                                                                                                                               91

 

روش تحقیق                                                                                                                       91

 

جامعه آماری                                                                                                                       91

 

نمونه وروش نمونه گیری                                                                                                     92

 

ابزار جمع آوری داده ها                                                                                                        93

 

روایی و پایایی پرسشنامه                                                                                                    94

 

روش تجزیه وتحلیل اطلاعات                                                                                              95

 

فصل چهارم : تجزیه وتحلیل داده ها

 

مقدمه                                                                                                                                97

 

داده های جمعیت شناختی                                                                                                    97

 

تحلیل توصیفی داده ها                                                                                                      102

 

تحلیل استنباطی داده ها                                                                                                    107

 

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

 

خلاصه تحقیق                                                                                                                  128

 

بحث و نتیجه گیری                                                                                                           129

 

پیشنهادات                                                                                                                       130

 

محدودیت ها                                                                                                                    131

 

پیوست ها

 

پرسشنا مه                                                                                                                       133

 

منابع فارسی                                                                                                                     138

 

منابع انگلیسی                                                                                                                  142

 

مجوز ورود به کلیه مدارس متوسطه دخترانه منطقه 6 آموزش وپرورش                                 143

 

دستورالعل اجرایی مدارس هیات امنایی به امضای وزیرمربوطه                                            144

 

چکیده خارجی                                                                                                                 146

 

فهرست جداول

 

جدول 1 ـ2 : نیازها وا نتظارات اولیاء ازدا نش آموزان و مدارس                                               28

 

جدول 2 ـ2 : ا نواع ساختارهای مدرسه ومشخصات آ نها                                                        52

 

جدول 1 ـ3 : توزیع جامعه آماری                                                                                          91

 

جدول 2 ـ 3 : حجم نمونه                                                                                                    93

 

جدول3 ـ 3 : توزیع سوالات برای هریک از مولفه های عملکردی مدارس                                95

 

جدول 1 ـ 4 :   توزیع فراوانی نمونه ها برحسب گروه‌های مورد مطالعه                                    97

 

جدول 2 ـ4 : توزیع نمونه ها برحسب جنسیت                                                                       98

 

جدول 3 ـ 4 : توزیع فراوا نی نمونه ها برحسب طبقه سنی                                                     99

پایان نامه

 

 

جدول 4 ـ 4 :  توزیع فراوا نی نمونه ها برحسب نوع مدرسه                                                 100

 

جدول 5 ـ 4 : توزیع فراوا نی نمو نه ها برحسب «تحصیلات»                                               101

 

جدول 6 ـ 4 : شاخص های آماری مربوط به متغیرهای تحقیق                                              103  

 

جدول 7 ـ 4 : شاخص های توصیفی مربوط به هر یك از متغیرهای تحقیق بر حسب گروه ها

 

(مدارس عادی و هیات امنایی)                                                                                           107                                                

 

جدول 8 ـ 4 : آزمون t برای مقایسه میانگین دو گروه مستقل (مدارس عادی و هیات امنایی) در

 

مورد سوا ل اول تحقیق (شیوه مدیریت مدرسه)                                                                 108

 

جدول 9 ـ 4 : شاخص های توصیفی مربوط به عملكرد كاركنان آ موزشی بر حسب گروه ها (مدارس عادی و هیات امنایی )                                                                                          109

 

جدول 10 ـ 4 : آزمون t برای مقایسه میانگین دو گروه مستقل (مدارس عادی و هیات امنایی) در

 

مورد سوال دوم تحقیق (عملكرد كاركنان آموزشی )                                                            110                                                                         

 

جدول 11 ـ 4 : شاخص های توصیفی مربوط به عملكرد تحصیلی دانش آموزان بر حسب گروه ها(مدارس عادی وهیات امنایی)                                                                                        111

 

جدول 12 ـ 4 : آزمون t برای مقایسه میانگین دو گروه مستقل (مدارس عادی و هیات امنایی) در موردسوال سوم تحقیق  (عملكرد تحصیلی دا نش آموزان)                                                    112

 

جدول 13 ـ 4 :  شاخص های توصیفی مربوط به تاثیر مدرسه بر رفتار دانش آموزان بر حسب گروه ها(مدارس عادی و هیات امنایی)                                                                                113

 

جدول 14 ـ 4 :  آزمون t برای مقایسه میانگین دو گروه مستقل (مدارس عادی و هیات امنایی) در مورد سوال چهارم تحقیق (تاثیر مدرسه بر رفتار دانش آموزان)                                            114

 

جدول 15 ـ 4 :  شاخص های توصیفی مربوط به تسهیلات آ موزشی بر حسب  گروه ها(مدارس عادی و هیات امنایی)                                                                                                        115

 

جدول 16 ـ 4 :  آزمون برای مقایسه میانگین دو گروه مستقل (مدارس عادی و هیات امنایی) در مورد سوال پنجم تحقیق (تسهیلات آموزشی)                                                                     116

 

جدول 17 ـ 4 : شاخص های توصیفی مربوط به هر یك از متغیرهای تحقیق بر حسب گروه های مورد مطالعه                                                                                                                     117

 

جدول 18 ـ 4 :  ‌تحلیل واریا نس برای مقایسه نظرات سه گروه در زمینه هر یك از مولفه های تحقیق                                                                                                                             118

 

جدول 19 ـ 4 :آزمون توكی برای مقایسه دو به دو نظرات سه گروه در زمینه هر یك از مولفه های تحقیق                                                                                                                             119

 

جدول 20 ـ 4 : ‌ شاخص های توصیفی مربوط به هر یك از متغیر بر حسب جنسیت               120

 

جدول 21 ـ4 : آزمون   tبرای مقایسه میانگین نمرات دو گروه مستقل (زنان و مردان )           121

 

جدول 22 ـ 4: ‌تحلیل واریانس برای مقایسه نظرات سه گروه در زمینه هریك از مولفه­های تحقیق    123

 

جدول 23 ـ 4: آزمون توكی برای مقایسه دو به دو نظرات آزمودنی­ها برحسب مدرك تحصیلی          124

 

 

 

فهرست نمودارها

 

نمودار 1 ـ 4  : توزیع نمونه ها برحسب گروه‌های مورد مطالعه                                                98

 

 نمودار 2 ـ 4:  توزیع نمونه ها برحسب جنسیت                                                                     99

 

 نمودار 3 ـ 4 :  توزیع نمونه ها برحسب طبقه سنی                                                              100

 

 نمودار 4 ـ 4 : توزیع فراوانی نمونه ها  بر حسب« مدرك تحصیلی»                                       102

 

نمودار 5 ـ 4 : هیستوگرام مربوط به نمرات شیوه مدیریت مدارس                                        104

 

نمودار 6 ـ 4 : هیستوگرام مربوط به نمرات عملكرد كاركنان آموزشی                                    104

 

نمودار 7 ـ 4 : هیستوگرام مربوط به نمرات عملكرد تحصیلی دانش آموزان                            105

 

نمودار 8 ـ4 : هیستوگرام مربوط به نمرات تاثیر كلی مدرسه بر رفتار دانش آموزان                105

 

نمودار 9 ـ 4 : هیستوگرام مربوط به نمرات تسهیلات آموزشی                                             106

 

  

 

فهرست شکل ها

 

شکل 1 ـ2 : مشتریان خارجی و داخلی آموزش                                                                      20

 

شکل 2 ـ 2 : ا لگوی وضعیتی رضایت شغلی                                                                          36

 

شکل 3 ـ 2 :  مدل نظریه پردازانه پورتر ولالر                                                                        37

 

شکل 4 ـ2  :  سیستم باز همراه با حلقه بازخورد آن                                                               43

 

شکل 5 ـ 2 : سنخ شناسی ساختار سازمانی مدرسه                                                               49

 

شکل 6 ـ 2 :  الگوی نظری مولفه های عملکردی مدارس                                                       78

 

شکل 7 ـ 2 : الگوی مولفه های عملکردمدارس متوسطه در این پژوهش                                80

 

شکل 1 ـ 3 : فرآیند نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از جامعه آماری                              92

 

 

 

چکیده :

 

هدف این پژوهش بررسی و مقایسه رضایتمندی (دانش آموزان، اولیاء وکارکنان) ازعملکرد مدارس متوسطه نظری دخترانه هیات امنایی و مدارس عادی درمنطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران بود. برای نیل به این هدف از بین کلیه دانش آموزان، اولیاء مدارس متوسطه دخترانه منطقه 6 پایه های دوم مدارس متوسطه عادی و مدارس هیات امنایی درمنطقه 6 در گروههای نظری از طریق نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند.وکارکنان علمی مدارس شامل (مدیران، معاونین ودبیران) ازطریق نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. به طوری که تعداد نمونه آماری ازجامعه مورد مطالعه 312 نفر بودند. ابزارجمع آوری داده ها دراین پژوهش پرسشنامه بود؛که توسط دانش آموزان ،اولیاءوکارکنان مدارس تکمیل گردید.روش پژوهش به لحاظ هدف کاربردی وازنظرچگونگی گردآوری داده ها(توصیفی ـ پیمایشی) است.داده های جمع آوری شده ازطریق آمارتوصیفی بصورت فراوانی،درصدو میانگین وازطریق آماراستنباطی با آزمون tدوگروه مستقل، تحلیل واریانس وآزمون توکی تحلیل شدند. نتایج نشان دادكه درزمینه رضایت ازشیوه مدیریت مدارس،عملکردکارکنان آموزشی،عملکردتحصیلی دانش آموزان مدارس تفاوتی بین مدارس عادی وهیات امنایی وجود ندارد و در زمینه رضایت از تاثیر مدرسه بر رفتار دانش آموزان ورضایت از تسهیلات آموزشی مدارس تفاوت معناداری وجود دارد.در نتیجه رضایت از تأثیر مدرسه بر رفتار دانش آموزان و تسهیلات آموزشی  درمدارس عادی بیشتر از مدارس هیات امنایی می باشد.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...