اهمیت شناسایی هویت…………………………………………………………………………. 11

 

تعاریف هویت………………………………………………………………………………….. 12

 

سبكهای هویت………………………………………………………………………………….. 14

 

ابعاد هویت……………………………………………………………………………………… 15

 

انواع هویت…………………………………………………………………………………….. 16

 

عوامل موثر در شكل گیری هویت……………………………………………………………. 34

 

1 ـ 1 رشد شناختی…………………………………………………………………………….. 34

 

1 ـ 2 نهاد خانواده ………………………………………………………………………………35

 

1 ـ 3 نهاد آموزشی…………………………………………………………………………….. 38

 

1 ـ 4 رفتار نوجوانان………………………………………………………………………….. 40

 

1 ـ 5 گروه همسالان…………………………………………………………………………… 42

 

1 ـ 6 عوامل اجتماعی فرهنگی……………………………………………………………….. 44

 

1 ـ 7 تربیت تولد و فاصله سنی فرزندان در خانواده………………………………………… 46

 

1 ـ 8 تاثیر رسانه ها بر شكل گیری هویت…………………………………………………..  47

 

جهانی شدن رسانه ها ……………………. ………………………………………………….. 49

 

مراحل شكل گیری هویت……………………………………………………………………… 50

 

بنیان های هویتی ………………………………………………………………………………..50

 

نظریه رشد روانی اجتماعی اریكسون………………………………………………………… 52

 

مرحله 1 ـ رشد روانی ـ اجتماعی اقتصاد در برابر بی اعتمادی……………………………. 52

 

مرحله 2 ـ رشد روانی ـ اجتماعی : خودگرایی و اتكا به نفس در برابر شرم و شك……….. 52

 

مرحله 3 رشد روانی ـ اجتماعی ابتكار در برابر گناه……………………………………….. 53

 

مرحله 4 رشد روانی ـ اجتماعی : كوشایی در برابر حقارت……………………………….. 53

 

مرحله 5 رشد روانی ـ اجتماعی : هویت دربرابر گم گشتگی………………………………. 53

 

مرحله 6 رشد روانی ـ اجتماعی : تعلق در برابر انزوا……………………………………… 54

 

مرحله 7 : رشد روانی ـ اجتماعی : فعالیت در برابر ركود…………………………………. 54

 

مرحله 8 : رشد روانی ـ اجتماعی : یكپارچگی در برابرناامیدی……………………………. 54

 

دیدگاه لوونیگر…………………………………………………………………………………. 55

 

روند هویت یابی در نوجوانی و جوانی……………………………………………………….. 56

 

نظریه های هویت یابی……………………………………………………………………….. 56

 

هویت یابی جوانان ………………………………………………………………………………57

 

وقفه هویت یابی………………………………………………………………………………… 60

 

تعلق ……………………………………………………………………………………………..60

 

پراكندگی هویت………………………………………………………………………………… 60

 

انواع هویت یابی نوجوانان……………………………………………………………………. 61

 

بحران هویت……………………………………………………………………………………. 61

 

پیشینه تاریخی………………………………………………………………………………….. 61

 

شكل گیری احساس هویت……………………………………………………………………… 63

 

تاثیر بحران هویت بر جوانان…………………………………………………………………. 64

 

هویت و جنسیت………………………………………………………………………………… 66

 

شكل گیری هویت و جنسیت…………………………………………………………………… 67

 

دانشگاه و شكل گیری هویت دانشجویی………………………………………………………. 68

 

تعریف اصلاحات………………………………………………………………………………. 68

 

هویت دانشگاه………………………………………………………………………………….. 68

 

دانشجو………………………………………………………………………………………….. 68

 

هویت علمی دانشجو……………………………………………………………………………. 69

 

شكل گیری هویت دانشگاهی …………………………………………………………………..69

 

شكل گیری هویت و رشته های تحصیلی…………………………………………………….. 70

 

نقش دانشگاه در تربیت هویت جوانان………………………………………………………… 71

 

سیما و محتوای دانشگاه………………………………………………………………………… 72

 

منزلت و قداست دانشگاه ……………………………………………………………………… 73

 

دانشگاه جایگاه آموزش و پژوهش……………………………………………………………. 73

 

نقش دانشگاه در حل بحرانهای فرهنگی و اجتماعی………………………………………… 74

 

ساختار دانشگاه…………………………………………………………………………………. 74

پایان نامه

 

 

هویت یابی در دانشگاه…………………………………………………………………………. 76

 

نظریاتی در مورد زمینه شكل گیری هویت و بحران هویت جوانان و نوجوانان………….76

 

1 ـ  3 ـ 1 نظریه كورتینیز……………………………………………………………………. 76

 

2 ـ 3 ـ 1 نظریه آدافر…………………………………………………………………………. 77

 

3 ـ 3 ـ 1 نظریه كوته………………………………………………………………………….. 77

 

4 ـ 3 ـ 1 نظریه استانلی هال…………………………………………………………………. 79

 

5 ـ 3 ـ 1 نظریه اتورانك ……………………………………………………………………….79

 

6 ـ 3 ـ 1 نظریه بلوزا…………………………………………………………………………. 79

 

7 ـ 3 ـ 1 نظریه والون …………………………………………………………………………80

 

8 ــ 3 ـ 1نظریه اشبرانگر …………………………………………………………………….80

 

9 ـ 3 ـ 1 نظریه مارسیا ……………………………………………………………………….80

 

10 ـ 3 ـ 1 نظریه اریكسون……………………………………………………………………81

 

ی بر پیشینه تحقیق ……………………………………………………………………….82

 

هویت و ارزشها …………………………………………………………………………………92

 

هویت و خلاقیت……………………………………………………………………………….. 93

 

پژوهشهای تازه …………………………………………………………………………………94

 

نتیجه گیری…………………………………………………………………………………….. 98

 

مدل نظری تحقیق………………………………………………………………………………. 99

 

 

 

فصل سوم

 

روش تحقیق………………………………………………………………………………….. 102

 

جامعه آماری ………………………………………………………………………………….102

 

نمونه و روش نمونه گیری…………………………………………………………………… 102

 

ابزار تحقیق ……………………………………………………………………………………102

 

روش گردآوری داده ها ……………………………………………………………………….103

 

شیوه تجزیه و تحلیل………………………………………………………………………….. 104

 

روایی و پایایی پژوهش……………………………………………………………………… 104

 

فصل چهار

 

تجزیه و تحلیل اطلاعات…………………………………………………………………….. 106

 

بخش توصیفی………………………………………………………………………………….106

 

هویت فردی…………………………………………………………………………………… 106

 

هویت اجتماعی ………………………………………………………………………………..108

 

هویت ملی ……………………………………………………………………………………..110

 

هویت مذهبی و اقتصادی…………………………………………………………………….. 112

 

هویت سیاسی…………………………………………………………………………………. 115

 

هویت فرهنگی……………………………………………………………………………….. 117

 

هویت خانوادگی………………………………………………………………………………. 119

 

هویت شغلی…………………………………………………………………………………… 122

 

بخش تحلیلی………………………………………………………………………………….. 124

 

سوال های فرعی ……………………………………………………………………………..125

 

1 ـ وضعیت هویت فردی دانشجویان سال آخر دانشگاه آزاد واحد گرمسار چگونه است ؟.125

 

2 ـ وضعیت هویت اجتماعی دانشجویان سال آخر دانشگاه آزاد واحد گرمسار چگونه است؟………………………………………………………………………………………….. 125

 

3 ـ وضعیت هویت ملی دانشجویان سال آخر دانشگاه آزاد واحد گرمسار چگونه است؟……………………………………………………………………………………………125

 

4 ـ وضعیت هویت اعتقادی مذهبی دانشجویان سال آخر دانشگاه آزاد واحد گرمسار چگونه است ؟…………………………………………………………………………………………..125

 

5 ـ وضعیت هویت سیاسی دانشجویان سال آخر دانشگاه آزاد واحد گرمسار چگونه است؟………………………………………………………………………………………….. 126

 

6 ـ وضعیت هویت فرهنگی دانشجویان سال آخر دانشگاه آزاد واحد گرمسار چگونه است؟……………………………………………………………………………………………126

 

7 ـ وضعیت هویت خانوادگی دانشجویان سال آخر دانشگاه آزاد واحد گرمسار چگونه است؟……………………………………………………………………………………………126

 

8 ـ وضعیت هویت شغلی دانشجویان سال آخر دانشگاه آزاد واحد گرمسار چگونه است؟……………………………………………………………………………………………126

 

جنسیت …………………………………………………………………………………………128

 

دانشكده ها…………………………………………………………………………………….. 131

 

بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………… 135

 

طبق جدول 4 ـ 1………………………………………………………………………………135

 

سوال اول……………………………………………………………………………………… 135

 

سوال دوم ………………………………………………………………………………………135

 

سوال سوم ……………………………………………………………………………………..136

 

سوال چهارم………………………………………………………………………………….. 137

 

سوال پنجم ……………………………………………………………………………………..137

 

سوال ششم…………………………………………………………………………………….. 138

 

سوال هفتم…………………………………………………………………………………….. 138

 

سوال هشتم……………………………………………………………………………………. 139

 

سوال نهم……………………………………………………………………………………… 139

 

سوال دهم……………………………………………………………………………………… 140

 

پیشنهادات…………………………………………………………………………………….. 141

 

محدودیت پژوهش……………………………………………………………………………. 141

 

 منابع و مآخذ

 

منابع فارسی …………………………………………………………………………………..143

 

منابع انگلیسی …………………………………………………………………………………150

 

جداول

 

4 ـ 1 ـ شاخص های توصیفی مولفه هویت فردی………………………………………….. 106

 

4 ـ 2 شاخص های توصیفی مولفه هویت اجتماعی………………………………………… 108

 

4 ـ 3 شاخص های توصیفی مولفه ملی…………………………………………………….. 110

 

4 ـ 4 شاخص های توصیفی مولفه هویت مذهبی و اقتصادی……………………………… 112

 

4 ـ 5 شاخص های توصیفی مولفه هویت سیاسی………………………………………….. 115

 

4 ـ 6 شاخص های توصیفی مولفه هویت فرهنگی………………………………………… 117

 

4 ـ 7 شاخص های توصیفی مولفه هویت خانوادگی……………………………………….. 119

 

4 ـ 8 شاخص های توصیفی مولفه هویت شغلی……………………………………………. 122

 

4 ـ 9 آزمون tبرای هویت فردی……………………………………………………………. 125

 

4 ـ 10 آزمون T برای هویت اجتماعی…………………………………………………….. 125

 

4 ـ 11 آزمون T برای هویت ملی………………………………………………………….. 125

 

4 ـ 12 آزمون Tبرای هویت مذهبی اعتقادی………………………………………………. 125

 

4 ـ 13 آزمون T برای هویت سیاسی………………………………………………………. 126

 

4 ـ 14 آزمون T برای هویت فرهنگی…………………………………………………….. 126

 

4 ـ 15 آزمون Tبرای برای هویت خانوادگی……………………………………………… 126

 

4 ـ 16 آزمون T برای هویت شغلی………………………………………………………… 126

 

4 ـ 17 مدل پژوهش…………………………………………………………………………. 127

 

4 ـ 18 جدول مقایسه سطح جنسیت زن و مرد محل زندگی و معدل ………………………127

 

4 ـ 19 مقایسه میانگین هویت فردی مرد و زن……………………………………………. 128

 

4 ـ 20 مقایسه میانگین هویت اجتماعی مرد و زن………………………………………… 129

 

4-21 مقایسه میانگین هویت ملی مرد و زن ………………………………………………..129

 

4-22 مقایسه میانگین هویت مذهبی مرد وزن ……………………………………………..129

 

4-23 مقایسه میانگین هویت سیاسی مرد وزن ……………………………………………..129

 

4-24 مقایسه میانگین هویت فرهنگی مرد وزن…………………………………………….130

 

4-25 مقایسه میانگین هویت خانوادگی مرد وزن …………………………………………..130

 

4-26 مقایسه میانگین هویت شغلی مرد وزن ……………………………………………….130

 

4-27 مقایسه میانگین هویت فردی ………………………………………………………….131

 

4-28 مقایسه میانگین هویت اجتماعی دو دانشگاه ………………………………………….131

 

4-29 مقایسه میانگین هویت ملی دو دانشگاه ……………………………………………….131

 

4-30 مقایسه میانگین هویت مذهبی دانشجویان دو دانشگاه ……………………………….132

 

4-31 مقایسه میانگین هویت سیاسی دانشجویان دو دانشگاه ……………………………….132

 

4-32 مقایسه میانگین هویت فرهنگی دانشجویان دو دانشگاه ……………………………..132

 

4-33 مقایسه میانگین هویت خانوادگی دانشجویان دو دانشكده …………………………….133

 

4-34 مقایسه میانگین هویت شغلی دانشجویان دو دانشكده …………………………………133

 

 

 

نمودارها

 

نمودار 1 مقایسه میانگین های مولفه های هویت فردی را نشان می دهد…………………. 108

 

نمودار 2 مقایسه میانگین های مولفه های هویت اجتماعی را نشان می دهد……………… 110

 

نمودار 3 مقایسه میانگین های مولفه های هویت ملی را نشان می دهد…………………… 112

 

نمودار 4 مقایسه میانگین های مولفه های هویت مذهبی و اعتقادی را نشان می دهد……. 114

 

نمودار 5 مقایسه میانگین های مولفه های هویت سیاسی را نشان می دهد……………….. 117

 

نمودار 6 مقایسه میانگین های مولفه های هویت فرهنگی را نشان می دهد……………… 119

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...