1 ـ 2 ـ اهمیت و ارزش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………. 6

 

1 ـ 3 ـ اهداف تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………… 8

 

1 ـ 4 ـ سئوالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………… 8

 

1 ـ 5 ـ تعریف واژه‌ها…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 9

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه‌ی تحقیق

 

2-1- تعریف سیستم…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 12

 

2-1-1- عناصر سیستم…………………………………………………………………………………………………………………………………. 13

 

2-1-2- اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 15

 

2-1-3- اهمیت اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………………………. 16

 

2-1-4- ویژگی‌های اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………………. 16

 

2-1-5- افزایش تقاضا برای اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………. 17

 

2-2- تعاریف سیستم اطلاعات مدیریت…………………………………………………………………………………………………………. 17

 

2 ـ 3 ـ تاریخچه سیستم‌های اطلاعات مدیریت……………………………………………………………………………………………… 19

 

2ـ 4 ـ انواع سیستم‌های اطلاعاتی…………………………………………………………………………………………………………………. 23

 

2 ـ 4 ـ 1 ـ سیستم پشتیبانی تصمیم (DSS)……………………………………………………………………………………………… 24

 

2ـ 4ـ2 ـ سیستم گزارش دهی مدیریت (MRS)………………………………………………………………………………………….. 25

 

2ـ 4ـ3 ـ سیستم‌های اطلاعات مدیران اجرایی (EIS) ………………………………………………………………………………….. 27

 

2 ـ4 ـ 4 ـ سیستم خودکار اداری (OAS)…………………………………………………………………………………………………….. 28

 

2 ـ4 ـ 5 ـ سیستم پردازش عملیات (TPS)…………………………………………………………………………………………………. 29

 

2 ـ4 ـ 6 ـ سیستم خبره یا هوشمند (ES)……………………………………………………………………………………………………. 31

 

2 ـ5 ـ مدیریت و سیستم‌های اطلاعات مدیریت…………………………………………………………………………………………….. 32

 

2ـ5ـ1ـ سیستم اطلاعات مدیریت و نقش‌های مدیران…………………………………………………………………………………….. 33

 

2ـ5ـ2ـ دانش مدیریت…………………………………………………………………………………………………………………………………… 34

 

 

 

 

 

 

 

عنوان صفحه

 

 

 

2ـ6ـ نقش کامپیوتر در سیستم اطلاعات مدیریت ……………………………………………………………………………….. 35

 

2ـ7 ـ ویژگی‌های استثنایی کامپیوتر…………………………………………………………………………………………………… 35

 

2ـ7 ـ1ـ مدل عمومی‌یک سیستم کامپیوتر………………………………………………………………………………………….. 36

 

2ـ8ـ تفاوت بین کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی………………………………………………………………………………. 37

 

2 -8- 1- جایگاه سیستم‌های اطلاعات مدیریت، بعنوان یک سیستم …………………………………………………. 38

 

2 -8- 2- ضرورت سیستم اطلاعات مدیریت ……………………………………………………………………………………… 39

 

2 – 9 – سیستم اطلاعات مدیریت منابع انسانی …………………………………………………………………………………. 40

 

2 – 9 – 1- ضرورت سیستم اطلاعات منابع انسانی …………………………………………………………………………….. 42

 

2 -9 – 2- کاربرد سیستم اطلاعات منابع انسانی ………………………………………………………………………………… 42

 

2 ـ 10 ـ ارزیابی سیستم اطلاعات مدیریت…………………………………………………………………………………………. 45
2 ـ 11ـ مفهوم مدیریت منابع انسانی…………………………………………………………………………………………………. 49

 

2 ـ 12 ـ اهمیت مدیریت منابع انسانی……………………………………………………………………………………………….. 50

 

2 ـ 13 ـ تاریخچه مدیریت منابع انسانی…………………………………………………………………………………………….. 50

 

2 ـ 14 ـ عناصر سیستم مدیریت منابع انسانی با نگرشی استراتژیک…………………………………………………….. 53

 

2 ـ 15 ـ اهداف مدیریت منابع انسانی………………………………………………………………………………………………… 55

 

2 ـ 16 ـ نقش مدیریت منابع انسانی………………………………………………………………………………………………….. 56

 

2ـ16ـ1ـ سازماندهی………………………………………………………………………………………………………………………….. 61

 

2-16-2- برنامه‌ریزی منابع انسانی……………………………………………………………………………………………………… 64

 

2-16-3- كارمندیابی…………………………………………………………………………………………………………………………. 65

 

2-16-4- توسعه منابع انسانی……………………………………………………………………………………………………………. 66

 

2-16-5- مدیریت پاداش…………………………………………………………………………………………………………………… 67

 

2-16-6- امور رفاهی كاركنان……………………………………………………………………………………………………………… 68
2-16-7- امور اداری و پرسنلی كاركنان……………………………………………………………………………………………….. 69

 

2-17- پژوهشهای مرتبط با موضوع پژوهش ………………………………………………………………………………………. 70

 

2 ـ17 ـ1-حقیقات انجام شده در خارج …………………………………………………………………………………………….. 70

 

2 ـ 17-2- تحقیقات انجام شده در داخل……………………………………………………………………………………………. 72

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان صفحه

 


فصل سوم: روش پژوهش

 

3 ـ 1 ـ روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………….. 77

 

3 ـ 2 ـ جامعه ی آماری……………………………………………………………………………………………………………………… 78

 

3 ـ 3 ـ نمونه و برآورد حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………… 79

 

3 ـ 3 ـ 1 ـ نمونه………………………………………………………………………………………………………………………………. 79

 

3 ـ 3 ـ 2 ـ برآورد حجم نمونه ………………………………………………………………………………………………………….. 79

 

3 ـ 4 ـ روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………………………………………. 80

 

3 ـ 5 ـ ابزار اندازه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………. 81

 

3 ـ 6 ـ برآورد روایی پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………….. 82

 

3 ـ 7 ـ برآورد پایایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………….. 82

 

3 ـ 8 ـ روش‌های آماری تجزیه و تحلیل داده‌ها ………………………………………………………………………………….. 83

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

4 ـ 1 ـ بررسی ویژگی‌های توصیفی گروه نمونه…………………………………………………………………………………… 85

 

4 ـ 2 ـ یافته‌های توصیفی پرسشنامه………………………………………………………………………………………………….. 89

 

4 ـ 3 ـ یافته‌ها و نتایج سوالهای پژوهش ……………………………………………………………………………………………. 95

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

 

5 ـ 1 ـ خلاصه موضوع و روش‌ها………………………………………………………………………………………………………… 120

 

5 ـ 2 ـ یافته‌های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 121

 

5 ـ 3 ـ محدودیت‌های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 128

 

5 ـ 4 ـ پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………………….. 129

 

5 ـ 4 ـ 1 ـ پیشنهادات كاربردی…………………………………………………………………………………………………………. 129

 

5 ـ 4 ـ 2 ـ پیشنهادات برای انجام تحقیقات آینده………………………………………………………………………………. 130

 

پیوست………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 131

 

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 134

 

 

 

 

 

فهرست جدول ها

 

 

 

 

 

 

 

عنوان صفحه

 

 

 

جدول(2 ـ 1) مراحل اساسی تحول سیستم‌های اطلاعات مدیریت……………………………………………………….. 22

 

جدول(2 ـ 2 )  انواع ابزارهای اتوماسیون اداری…………………………………………………………………………………….. 29

 

جدول(3-1) مشخصات جامعه آماری به تفکیک………………………………………………………………………………….. 79

 

جدول (3-2) مشخصات جامعه آماری و نمونه پژوهش…………………………………………………………………………. 81

 

جدول (3- 3) مؤلفه‌های پرسشنامه و سئوالات مربوط به آنها……………………………………………………………….. 81

 

جدول (4-1) توزیع فراوانی گروه نمونه بر اساس جنسیت…………………………………………………………………….. 85

 

جدول (4-2) توزیع فراوانی گروه نمونه بر اساس سابقه کاری……………………………………………………………….. 86

 

جدول (4-3) توزیع فراوانی گروه نمونه بر اساس مدرک تحصیلی………………………………………………………….. 87

 

جدول (4-4) توزیع فراوانی گروه نمونه بر اساس رشته تحصیلی…………………………………………………………… 88

 

جدول (4-5) نتایج توصیفی پاسخ‌های اعضای گروه نمونه نسبت به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در سازماندهی منابع انسانی دانشگاه بر اساس گزینه‌های سئوالات…………………………………………………………………………………………………… 89

 

جدول (4-6) نتایج توصیفی پاسخ‌های اعضای گروه نمونه نسبت به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در جذب منابع انسانی دانشگاه بر اساس گزینه‌های سئوالات…………………………………………………………………………………………………………………… 90

 

جدول (4-7) نتایج توصیفی پاسخ‌های اعضای گروه نمونه نسبت به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در توسعه منابع انسانی دانشگاه بر اساس گزینه‌های سئوالات…………………………………………………………………………………………………………………… 91

 

جدول (4-8) نتایج توصیفی پاسخ‌های اعضای گروه نمونه نسبت به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در ارزشیابی و پاداش دهی منابع انسانی دانشگاه بر اساس گزینه‌های سئوالات……………………………………………………………………………………….. 92

 

جدول (4-9) نتایج توصیفی پاسخ‌های اعضای گروه نمونه نسبت به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در امور رفاهی دانشگاه بر اساس گزینه‌های سئوالات…………………………………………………………………………………………………………………………….. 93

 

جدول (4-10) نتایج توصیفی پاسخ‌های اعضای گروه نمونه نسبت به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در امور اداری و پرسنلی دانشگاه بر اساس گزینه‌های سئوالات………………………………………………………………………………………………………………. 94

 

جدول (4- 11) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در سازماندهی کارکنان با سطح متوسط (3)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 95

 

جدول (4- 12) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان کاریرد سیستم اطلاعات مدیریت در سازماندهی کارکنان با سطح متوسط (3)………………………………………………………………………………………………………………………………. 96

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان صفحه

 

 

 

جدول(4- 13) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در جذب کارکنان با سطح متوسط (3)…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 97

 

جدول (4- 14) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در جذب کارکنان با سطح متوسط (3)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 97

 

جدول (4ـ15) نتایج آزمون t  تک متغیره، مقایسه میانگین میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در توسعه کارکنان با سطح متوسط (3)…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 98

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. جدول (4- 16) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در توسعه کارکنان با سطح متوسط (3)        99

 

جدول (4- 17) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در ارزشیابی و    پاداش دهی کارکنان با سطح متوسط (3)………………………………………………………………………………………………………………………………. 100

 

جدول (4- 18) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در ارزشیابی و پاداش دهی کارکنان با سطح متوسط (3)………………………………………………………………………………………………………………. 101

 

جدول (4- 19) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در امور رفاهی کارکنان با سطح متوسط (3)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 102

 

جدول (4- 20) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان کاریرد سیستم اطلاعات مدیریت در امور رفاهی کارکنان با سطح متوسط (3)………………………………………………………………………………………………………………………………. 103

 

جدول (4- 21) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در امور اداری و پرسنلی کارکنان با سطح متوسط (3)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 104

 

جدول (4- 22) نتایج آزمون t تک متغیره، مقایسه میانگین موارد مربوط به میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در امور اداری و پرسنلی کارکنان با سطح متوسط (3)………………………………………………………………………………………………………………. 104

 

جدول (4- 23) نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانس‌های نمرات نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه بر اساس دانشگاه محل خدمت………………………. 105

 

جدول (4- 24) نتایج آزمون F مقایسه میانگین نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه بر اساس دانشگاه
محل خدمت………………………………………………………………………………………………………………………………………. 106

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان صفحه

 

 

 

جدول (4- 25) مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه بر اساس دانشگاه
محل خدمت………………………………………………………………………………………………………………………………………. 107

 

جدول (4- 26) نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانس‌های نمرات نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
براساس جنسیت………………………………………………………………………………………………………………………………… 108

 

جدول (4- 27) نتایج آزمون F مقایسه میانگین نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس جنسیت………………………………………………………………………………………………………………………………. 109

 

جدول (4- 28) مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس جنسیت………………………………………………………………………………………………………………………………. 110

 

جدول (4- 29) نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانس‌های نمرات نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس سابقه کار……………………………………………………………………………………………………………………………. 111

 

جدول (4- 30) نتایج آزمون F مقایسه میانگین نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس سابقه کار…………………………………………………………………………………………………………………………….. 112

 

جدول (4- 31) مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس سابقه کار……………………………………………………………………………………………………………………………. 113

 

جدول (4- 32) نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانس‌های نمرات نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس مدرک تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………. 114

 

جدول (4- 33) نتایج آزمون F مقایسه میانگین نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس مدرک تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………. 115

 

 

 

 

 

 

 

عنوان صفحه

 

جدول(4- 34) مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس مدرک تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………. 116

 

جدول (4- 35) نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانس‌های نمرات نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس رشته تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………… 117

 

جدول (4- 36) نتایج آزمون F مقایسه میانگین نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی درخصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر اساس رشته تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………………….. 118

 

جدول(4- 37) مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات مدیران دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در  خصوص میزان کاربرد سیستم اطلاعات مدیریت در منابع انسانی دانشگاه
بر  اساس رشته تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………………….. 119

 

 

 

 

 

فهرست شكل‌ها

 

 

 

 

 

 

 

عنوان صفحه

 

 

 

شكل( 2-1 )خصوصیات مشترك سیستم‌ها…………………………………………………………………………………………. 15

 

شکل(2 ـ 2 )رابطه سیستم پشتیبانی تصمیم و درجه ساختار یافتگی مشکلات……………………………………. 25

 

شکل( 2 ـ 3 ) ساختار یک سیستم گزارش دهی مدیریت……………………………………………………………………. 27

 

شکل( 2 ـ 4) اجزاء یک سیستم خبره…………………………………………………………………………………………………. 32

 

شکل (2 ـ 5 ) سیستم اطلاعات مدیران و نقش‌های مدیران…………………………………………………………………. 34

 

شکل (2 ـ 6 ) مدل عمومی‌یک کامپیوتر……………………………………………………………………………………………… 37

 

شکل(2 ـ 7 )جایگاه سیستم اطلاعاتی بعنوان یک  سیستم…………………………………………………………………. 39

 

شکل( 2 ـ 8 ) سیستم‌های فرعی اطلاعاتی درسازمان………………………………………………………………………….. 41

 

شکل (2 ـ 9 )سیستم اطلاعاتی مدیریت منابع انسانی…………………………………………………………………………. 45

 

شکل (2 ـ 10 )مدل کلی تناسب تکنولوژی با وظایف………………………………………………………………………….. 48

 

شکل(2 ـ 11 )نظام مدیریت منابع انسانی…………………………………………………………………………………………… 54

 

شکل(2 ـ 12 )وظایف مدیریت نیروی انسانی………………………………………………………………………………………. 59

 

شکل(2 ـ 13) وظایف مدیریت منابع انسانی……………………………………………………………………………………….. 60

 

شکل(2 ـ 14)  عناصر فرایند طراحی مشاغل……………………………………………………………………………………….. 62

 

شكل( 2 ـ 15) مراحل تجزیه و تحلیل و طراحی شغل…………………………………………………………………………. 64

 

شکل( 2 ـ 16 ) فرایند آموزش و بالندگی…………………………………………………………………………………………….. 67

 

شکل( 4 ـ 1 ) توزیع نمونه آماری مدیران بر حسب جنسیت……………………………………………………………….. 85

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...