2-5 رویکرد طراحی در ارتباط با محصول: ………………………………………………………………………..12

 

2-5-1 در این زمینه 7 اصل بسته بندی های پایدار: …………………………………………………………………13

 

2-5-2 اخلاق محیط زیستی و توسعه پایدار: ………………………………………………………………………………14

 

2-6 کشت توت فرنگی، جلوه ای از کشاورزی پایـدار: ……………………………………………………………..15

 

2-7 بازار محصول: ………………………………………………………………………………………………………………….15

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق (متدولوژی)

 

مقدمه: …………………………………………………………………………………………………………………………………….18

 

3- 1 روش تحقیق: …………………………………………………………………………………………………………………..18

 

3-2 تاریخچه فراوانی محصول در کردستان: ……….. ……………………………………………………………………18

 

3-3 بررسی پروسه چیدن توت فرنگی در وضعیت موجود: …………………………………………………………..19

 

3-4 باید هایی که هنگام چیدن باید رعایت گردد: ……………………………………………………………………….21

 

3-5 ویژگیهای توت فرنگی:……………………………………………………………………………………………………22

 

3-6- ویژگیهای توت فرنگی استاندارد و سالم: ……………………………………………………………………23

 

3-7- درجه بندی: ………………………………………………………………………………………………………..23

 

3-8- بسته بندی : ………………………………………………………………………………………………………..24

 

3-9- نشانه گذاری: ………………………………………………………………………………………………………25

 

3-10-هنگام برداشت توت فرنگی باید نكات زیر رعایت شود : ……………………………………………26

 

3-11-شرایط برداشت توت فرنگی: ……………………………………………………………………………..27

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه: ………………………………………………………………………………………………………………………………….30

 

1-4 توسعه وتدابیر در طراحی محصول بر پایه ی تفکر طراحی پایدار: ……………………………………..30

 

4-2 تکنولوژی هـای موجود: …………………………………………………………………………………………………..34

 

4-3 مکانیزاسیون برداشت: ………………………………… …………………………………………………………………..37

 

4-4 مکانیزاسیون پس از برداشت: …………………………………………………………………………………………….38

 

4-5 نمونه بسته بندی های موجود: …………………………………………………………………………………………..39

 

4-6 ارگونومی: ………………………………………………………………………………………………………………………40

 

4-6-1 وضعیت نامناسب بدن حین انجام کار: …………………………………………………………………………40

 

4-6-2 حمل دستی بار: ………………………………………………………………………………………………….42

 

4-6-3 بررسی روش‌های حمل دستی كالا : ……………………………………………………………………………..45

 

4-7 چرخه محصول: ……………………………………………………………………………………………………………..47

 

4-8 مکانیزاسیون پس از برداشت: ……………………………………………………………………………………………47

 

4-8-1پیش خنک کاری: ………………………………………………………………………………………………………..47

 

4-8-2 سورتینگ: …………………………………………………………………………………………………………………48

 

4-8-3 انبار و سردخانه: ………………………………………………………………………………………………………..48

 

4-8-4 تیمارهای بعد از برداشت: …………………………………………………………………………………………..49

 

4-8-5 بستـه­بندی: …………………………………….. ………………………………………………………………………50

 

4-8-6 حمل و نقل: ……………………………………………………………………………………………………50

 

4-8-7 اقتصـاد: …………………………………………………………………………………………………………………..51

 

 

 

 

 

 

 

4-9 چرخه بازار: …………………………………………………………………………………………………………………52

 

4-10 جایگاه محصول توت فرنگی در جهان و ایران: ………………………………………………………………..52

 

4-10-1 سطح زیر کشت و میزان تولید: ………………………………………………………………………………….53

 

4-10-2واردات محصول: ……………………………………………………………………………………………………..54

 

4-10-3 صادرات محصول: …………………………………………………………………………………………………..55

پایان نامه و مقاله

 

 

4-11 توجیه فنی و اقتصادی: ………………………………………………………………………………………….56

 

4-12 مطا لعا ت بازار: ………………………………………………………………………………………………………….56

 

4-13 توجیه پـذیری فنی : ……………………………………………………………………………………………………57

 

4-14 تجزیه و تحلیل مالی: …………………………………………………………………………………………………..5

 

بسته بندی: ………………………………………………………………………………………………………………..59

 

4-15-1انتخاب مواد: …………………………………………………………………………………………………………..62

 

4-15-1-1 پلاستیک ها: ……………………………………………………………………………………………………..63

 

4-15-1-2 کاغذ و مقوا: ……………………………………………………………………………………………………..64

 

4-15-1-3 کارتن: ……………………………………………………………………………………………………………..66

 

4-15-1-4 بررسی قیمت: …………………………………………………………………………………………………68

 

نتیجه گیری: ………………………………………………………………………………………………………………………69

 

فصل پنجم: ایده و طرح و نتیجه گیری

 

5- 1 انتخاب طرح مناسب: ………………………………………………………………………………………………92

 

2-5طراحی پرسنا: …………………………………………………………………………………………………………94

 

5-3 طرح های برگزیده: …………………………………………………………………………………………………100

 

5-4 انتخاب برند مناسب برای محصول: …………………………………………………………………………..108

 

5-5 انتخاب برند اصلی: ………………………………………………………………………………………………..109

 

نتیجه گیری: ………………………………………………………………………………………………………………….122

 

پیشنهادات و راه کار ها: ………………………………………………………………………………………………….123

 

منابع و ماخذ: ……………………………………………………………………………………………………. 124

 

چکیده انگلیسی : ………………………………………………………………………………………………. 127

 

فهرست جدول ها:

 

جدول شماره3-1(فرمول درصد آفت زدگی میوه توت فرنگی-روش آزمون) ……………………………………………………………………..25

 

جدول شماره4-1(توسعه و تدابیر در طراحی محصول) ………………………………………………………………………………………………30

 

جدول شماره4-2(حدود مجاز توصیه شده در خصوص نیروی كشیدن و هل دادن بار در راستای افقی ) ………………………………..43

 

جدول شماره4-3(حدود مجاز توصیه شده در خصوص نیروی كشیدن و هل دادن بار در راستای عمودی ) …………………………….44

 

جدول شماره4-4(سطح زیر کشت و میزان تولید توت فرنگی در نه کشور عمده تولید کننده جهان) …………………………………….54

 

جدول شماره4-5(کشورهای عمده وارد کننده توت فرنگی) ……………………………………………………………………………………….54

 

جدول شماره4-6 (ارزش صادرات محصول توت فرنگی) ……………………………………………………………………………………………55

 

جدول شماره4-7(واردات توت فرنگی) ………………………………………………………………………………………………………………..56

 

جدول شماره4-8(سهم محصول از واردات) ………………………………………………………………………………………………………….57

 

جدول شماره4-9(مقایسه قیمت ) …………………………………………………………………………………………………………………….59

 

فهرست نمودارها:

 

نمودار شماره2-1(پایداری) ……………………………………………………………………………………………………………………………… 12

 

نمودار شماره2-2(چرخه محصول پایدار) ……………………………………………………………………………………………………………..13

 

نمودار شماره4-1(مکانیزاسیون برداشت) ……………………………………………………………………………………………………………..37

 

نـمـودار شمـاره4-2(مکانیزاسیـون پـس از برداشـت) ……………………………………………………………………………………………3

 

 

 

فهرست شکل ها:

 

شکل 1-2(محصول پایدار) ………………………………………………………………………………………………………………………………………14

 

شکل2-2(محصول ارگانیک) …………………………………………………………………………………………………………………………………….17

 

شکل 3-1(بررسی پروسه چیدن و بسته بندی توت فرنگی) ………………………………………………………………………………………………19

 

شکل 3-2(بررسی پروسه چیدن و بسته بندی توت فرنگی-نمونه تصادفی) ……………………………………………………………………………20

 

شکل 4-1( بررسی پروسه چیدن همراه با مکان جغرافیایی کاشت محصول) …………………………………………………………………………31

 

شکل 4-2( بررسی پروسه چیدن و بسته بندی توت فرنگی در کشور های توسعه یافته) ………………………………………………………….32

 

شکل 4-3( بررسی پروسه چیدن و بسته بندی توت فرنگی در کشور های توسعه یافته ) …………………………………………………………33

 

شکل 4-4( ماشین برداشت مکانیزیسیون توت فرنگی) …………………………………………………………………………………………………..34

 

شکل 4-5( بررسی اختراعات صورت گرفته در راستای چیدن و بسته بندی توت فرنگی) ………………………………………………………..35

 

شکل 4-6( بررسی اختراعات صورت گرفته در راستای چیدن و بسته بندی توت فرنگی) ………………………………………………………..36

 

شکل 4-7( بررسی اختراعات صورت گرفته در راستای چیدن و بسته بندی توت فرنگی) ………………………………………………………..37

 

شکل5-1 (نمونه پروسه موجود) …………………………………………………………………………………………………………………………94

 

شکل5-2(نمونه بسته بندی های موجود) ……………………………………………………………………………………………………………..95

 

شکل5-3(طراحی پرسنا برای مصرف لوکس) ……………………………………………………………………………………………………….96

 

شکل5-4(طراحی پرسنا برای مصرف خانوار) ………………………………………………………………………………………………………97

 

شکل5-5(طراحی پرسنا برای مصرف کارخانه) …………………………………………………………………………………………………..98

 

شکل5-6(طراحی محصول برای مصرف لوکس) ………………………………………………………………………………………………..99

 

شکل5-7(طراحی سطل چیدن توت فرنگی با قابلیت سورتینگ) ………………………………………………………………………….101

 

شکل5-8(طراحی جعبه و استراکچر) ……………………………………………………………………………………………………………….103

 

شکل5-9(طراحی پالت قرار گیری توت فرنگی) ……………………………………………………………………………………………….104

 

شکل5-10(طراحی جعبه های محصول) …………………………………………………………………………………………………………..105

 

شکل5-11(طراحی پالت های یک کیلویی توت فرنگی) …………………………………………………………………………………….106

 

شکل5-12(طراحی جعبه پانصد گرمی خانوار) …………………………………………………………………………………………………111

 

شکل5-13(طراحی جعبه حاوی توت فرنگی با قابلیت نگهداری میوه) ………………………………………………………………..112

 

شکل5-14(طراحی و چیدمان جعبه های توت فرنگی) ……………………………………………………………………………………..113

 

شکل5-15(جعبه با قابلیت نفوذ پذیری هوا و ماندگاری) ………………………………………………………………………………….114

 

شکل5-16(توت چین جهت چیدن توت با کاسبرگ) ………………………………………………………………………………………114

 

شکل5-17(زیر جعبه) ………………………………………………………………………………………………………………………………….114

 

شکل5-18(صندلی کارگر توت چین) …………………………………………………………………………………………………………….1

 

فهرست طرح ها:

 

طرح5-1(چیدمان داخل بسته) ……………………………………………………………………………………………………………………70

 

طرح5-2(بسته تبلیغاتی) ……………………………………………………………………………………………………………………………71

 

طرح5-3(استراکچر حمل کارتن) ……………………………………………………………………………………………………………….72

 

طرح5-4(پالت های جمع کننده محصول) …………………………………………………………………………………………………..73

 

طرح5-5(قرارگیری پالت های حاوی جمع آوری توت و چیدمان میوه) …………………………………………………………74

 

طرح5-6(چیدمان میوه داخل بسته بندی های تک) ………………………………………………………………………………………75

 

طرح5-7(چیدمان میوه لوکس) ………………………………………………………………………………………………………………….76

 

طرح5-8(چیدن توت فرنگی با ماشین) ………………………………………………………………………………………………………77

 

طرح5-9(طبقه بندی ظروف حاوی میوه و چیدمان بروی هم) …………………………………………………………………….78

 

طرح5-10 (سورتینگ توت براساس3 نوع تنوع محصول) ……………………………………………………………………………79

 

طرح5-11(مکانیزم چیدن و بسته بندی با بسته های مقوایی)…………………………………………………………………………80

 

طرح5-12(مراحل چیدن و جابه جایی بسته) ……………………………………………………………………………………………..81

 

طرح5-13(جداسازی میوه از بدو چیدن در زمین) ………………………………………………………………………………………82

 

طرح5-14(انواع جعبه های چیدن میوه) …………………………………………………………………………………………………….83

 

طرح5-15(انواع بسته های شبیه و نظیر) ……………………………………………………………………………………………………84

 

طرح5-16(جعبه با قابلیت چیدمان و سورتینگ میوه ) …………………………………………………………………………………85

 

طرح5-17(جعبه) ……………………………………………………………………………………………………………………………………86

 

طرح5-18(میوه چین با کاسبرگ) ……………………………………………………………………………………………………………..87

 

طرح5-19(نشستن و چیدن) …………………………………………………………………………………………………………………….88

 

طرح5-20(توت چین) …………………………………………………………………………………………………………………………….89

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...