پایان نامه رشته مدیریت : رتبه بندی شیوه های کسب اطلاعات بازاریابی بر اساس … |
1-14-2پایایی پرسش نامه : 12
فصل دوم..
مبانی نظری تحقیق…
2-1مقدمه: 13
2-2اهمیت موضوع: 13
2-2-1اهمیت و نقش سنجش عملکرد در سازمان. 14
2-3دلایل انتخاب شهرک های صنعتی به عنوان جامعه آماری: 17
2-4عملکرد سازمانی.. 22
2-4-1بهره وری: 23
2-4-1-1بهره وری چه هست و چه نیست ؟. 25
2-4-1-2شاخص بهره وری کل عوامل تولید. 25
2-4-2فاکتور ظرفیت: 27
2-5 سیستم اطلاعاتی بازاریابی.. 28
2-5-1بازارهای صنعتی.. 30
2-5-2بازاریابی صنعتی.. 31
2-5-3مشتری صنعتی.. 32
2-5-4ارزش از دیدگاه مشتری.. 35
2-5-5 مطالعات بازار. 36
2-5-6مدل های سیستم اطلاعات بازاریابی: 37
2-5-6-1مدل سیستم اطلاعات بازاریابی كاتلر : 39
2-5-6-2مدل مفهومی آشیل و جوبر : 39
2-6مدیریت بازاریابی و سیستمهای نوین تصمیمساز. 41
2-7ضرورت وجود سیستمهای اطلاعات بازاریابی در سازمانها 42
2-8سیستم اطلاعات بازاریابی و عملکرد سازمان. 43
2-9دلایل اهمیت روزافزون تحقیقات بازاریابی.. 50
2-10ضرورت تحقیقات بازاریابی به طور خلاصه. 52
2-11نگاهی به مفاهیم اولیهAHP.. 63
2-11-1فرایند تحلیل سلسله مراتبی.. 65
2-11-2سازگاری سیستم.. 66
فصــل سـوم..
روش تحقیـق…
3-1مقدمه: 67
3-2نوع و روش تحقیق.. 67
3-3معرفی جامعه آماری: 68
3-4ابزار و روش جمع آوری اطلاعات… 72
3-5روش ها و الگو های اندازه گیری بهره وری عوامل تولید. 75
3-6عملیات وزن دهی فاکتورها 77
3-7نتایج مورد استفاده پس از انجام تحقیق: 78
3-8روش تجزیه و تحلیل اطلاعات: 79
3-9خلاصه فصل.. 81
فصــل چهارم..
تجزیه و تحلیل دادهها
4-1مقدمه. 81
4-2-1تحلیل داده های مربوط به ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان. 81
4-2-2میانگین تعداد کارکنان در واحد های صنعتی: 82
4-2-3بررسی جنسیت پاسخ دهندگان. 82
4-2-4بررسی سن پاسخ دهندگان. 83
4-2-5بررسی تحصیلات پاسخ دهندگان. 83
4-2-6بررسی سابقه خدمت پاسخ دهندگان. 84
4-3بخش دوم: تجزیه و تحلیل یافته ها ، آمار استنباطی و آزمون فرضیهها 85
4-3-1محاسبه ضرایب تابع کاب داگلاس… 85
4-3-2رتبه بندی روش های کسب اطلاعات بازار با تکنیک AHP.. 89
4-3-3محاسبه تابع تبدیل با استفاده از رگرسیون. 90
4-3-4مدل سلسله مراتبی.. 91
4-3-5نتایج محاسبات AHP توسط نرم افزار EXPERT CHOICE.. 92
4-3-6محاسبه وزن های نسبی و نهایی.. 93
4-3-7نتایج بدست آمده از محاسبات AHP.. 93
4-3-8سازگاری سیستم.. 94
فصل پنجم..
نتیجه گیری و پیشنهادات…
5-1. مقدمه. 95
5-2. خلاصه و نتیجه تحقیق.. 95
5-3نتایج.. 98
5-3-1نتایج بر اساس اهداف تحقیق: 99
5-4 بحث: 99
5- 5 پیشنهادات: 100
5-5-1پیشنهاد برای واحد های صنعتی: 100
5-5-2پیشنهاد برای دولت : 100
5-5-3 پیشنهاد برای محققان آینده: 101
5-6محدودیت های تحقیق.. 101
5-7 خلاصه فصل.. 101
منابع: 102
1-1. مقدمه
وقوع رویدادهایی نظیر توسعه رقابت جهانی، پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و دسترسی به سیستمهای اطلاعاتی ارزان طی دو دهه گذشته و تلاش واحدهای اقتصادی جهت احراز رتبه جهانی و ورود به بازارهای بینالمللی، لزوم داشتن نگرشهایی همچون رضایت مشتریان را اجتناب ناپذیر کرده است. با گسترش روزافزون مباحث مربوط به سازمان تجارت جهانی و پیوستن تدریجی كشورهای مختلف به این سازمان، لزوم توجه به تكنیكهای کسب اطلاعات بازاریابی بیش از پیش احساس میشود. كشورهایی كه به این پیمان جهانی میپیوندند به دنبال سازوكارها و ابزارهایی هستند كه بتوانند به دوام و بقای اقتصادی آنها در بازار پر رقابت جهانی كمك كنند و بتوانند پیش از ورود به این رقابت همه جانبه، قابلیتهای مناسب وآمادگی لازم راكسب نمایند.
در بازار یكپارچه دنیای آینده، كسانی قادر به رقابت هستند و میتوانند به دوام و بقای واحدهای تجاری خود امیدوار باشند كه بتوانند كالاهایی با مزایای رقابتی، تولید و به بازار عرضه كنند، عرضهكنندگانی كه بتوانند محصولاتی را با كیفیت و كاركرد مشابه اما با قیمتهای پایینتر به بازار ارائه كنند، گوی سبقت را از دیگر رقبا خواهند ربود و سهم خود را در بازار افزایش خواهند داد. شرکتی میتواند از نظر قیمتی با دیگر رقبا، رقابت کند که بهره وری بالاتری داشته باشد.
1-2تعریف مساله و بیان سوال های اصلی تحقیق:
در حالی که سرمایه گذاری حجیمی در راستای توسعه کاربری سیستم اطلاعات بازاریابی در شرکت ها می شود، بسیاری از پژوهشگران هنوز در مورد اینکه آیا این سرمایه گذاری ها منجر به بازده متناسب از طریق عملکرد سازمانی می شود یا نه، بحث و جدل دارند و به توافق کلی دست پیدا نکرده اند.
معمای بهره وری یکی از مهمترین نظریه هایی است که تضاد نتایج مطالعات مختلف در ارتباط بین سیستم اطلاعات و عملکرد را به نحو علمی تشریح می کند، بر خلاف توسعه روز افزون سیستم اطلاعات در سر تا سر جهان که حتی با عنوان انقلاب بزرگ اطلاعات نیز شناخته شده است، برخی صاحبنظران بر این عقیده اند که سیستم جدید موجب سردرگمی انسان ها شده و هرگز موجب بهبود بهره وری و عملکرد شرکت های تجاری نشده است و حجم داده هایی که این سیستم بر افراد تحمیل می کند، اغلب باعث کاهش بهره وری سازمان و اثربخشی نیروی انسانی در محیط کار می شود.
در مقابل، دانشمندانی نظیر برینجالفسون و هیت (1996) دریافته اند که سرمایه گذاری روی سیستم اطلاعات، منافع زیادی به همراه داشته است و نهایت کم لطفی است اگر بگوییم که بین سیستم اطلاعات و سودآوری، ارتباطی وجود ندارد. در ادامه به برخی از مطالعاتی که اثر مثبت سیستم اطلاعات عملکرد را تأیید کرده و برخی مطالعات که ارتباط معناداری بین این دو متغیر پیدا نکرده اند اشاره می شود.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-10] [ 01:50:00 ب.ظ ]
|