پایان نامه روانشناسی گرایش آموزش کودکان استثنایی: اثر بخشی برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد دانش آموزان با اختلال … |
تشخیص افتراقی……………………………………………………………………………………………………………………………………….21
جنسیت و نارساخوانی……………………………………………………………………………………………………………………………….22
مشکلات هیجانی- رفتاری کودکان نارساخوان………………………………………………………………………………………………23
دیدگاهها و سببشناسی نارساخوانی……………………………………………………………………………………………………………25
طبقهبندی نارساخوانی……………………………………………………………………………………………………………………………..31
مفهوم اسناد…………………………………………………………………………………………………………………………………………….34
شکلگیری سبک اسناد……………………………………………………………………………………………………………………………..34
نظریههای اسناد………………………………………………………………………………………………………………………………………36
درماندگی آموخته شده…………………………………………………………………………………………………………………………….38
تلفیق نظریههای اسناد با درماندگی آموخته شده………………………………………………………………………………………….39
خوش بینی، نظریه ها، همبسته ها و عوامل سببساز…………………………………………………………………………………..40
مولفه های خوش بینی از دیدگاه سلیگمن………………………………………………………………………………………………….43
بدبینی، نظریهها و عوامل سببساز……………………………………………………………………………………………………………47
سبک اسناد و سلامتی………………………………………………………………………………………………………………………………51
سبک اسناد در کودکان نارساخوان …………………………………………………………………………………………………………… 55
روانشناسی مثبتنگر……………………………………………………………………………………………………………………………….57
شیوههای تغییر سبک اسناد. و ایمن سازی روانی………………………………………………………………………………………..58
رویکرد شناختی – رفتاری………………………………………………………………………………………………………………………60
آموزش ایمنسازی روانی……………………………………………………………………………………………………………………….60
پیشینه پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………61
پژوهشهای خارجی………………………………………………………………………………………………………………………………61
پژوهشهای داخلی……………………………………………………………………………………………………………………………….65
فصل سوم: روششناسی پژوهش……………………………………………………………………………………………………………69
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………….70
نوع مطالعه…………………………………………………………………………………………………………………………………………..70
جامعه آماری، نمونه آماری ، روش نمونهگیری…………………………………………………………………………….70
معیارهای ورود…………………………………………………………………………………………………………………………………….71
معیارهای خروج…………………………………………………………………………………………………………………………………..71
ابزارهای اندازهگیری……………………………………………………………………………………………………………………………..72
پرسشنامه سبک اسناد کودکان (CASQ)………………………………………………………………………………………………..73
متغیرهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………….74
روش اجرا…………………………………………………………………………………………………………………………………………..75
محتوای برنامه مداخله ایمن سازی روانی……………………………………………………………………………………………………….76
روش تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………………………………….80
ملاحظات اخلاقی………………………………………………………………………………………………………………………………………….80
فصل چهارم: توصیف دادهها و تحلیلهای آماری…………………………………………………………………………………….. 82
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….83
توصیف دادهها………………………………………………………………………………………………………………………………………83
شاخص های توصیفی متغیر های پژوهش……………………………………………………………………………………………………..84
تحلیل دادهها در چهارچوب فرضیههای پژوهش………………………………………………………………………………………..92
تحلیل دادهها در چهارچوب سوال پژوهش……………………………………………………………………………………………….99
یافته های جانبی……………………………………………………………………………………………………………………………………99
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری……………………………………………………………………………………………………………..103
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………….104
بحث و تفسیر یافتهها…………………………………………………………………………………………………………………………….104
نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..108
محدودیتها………………………………………………………………………………………………………………………………………..109
پیشنهادها…………………………………………………………………………………………………………………………………………….109
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………………………..110
منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………………113
پیوستها…………………………………………………………………………………………………………………………………………….120
چکیده انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………………126
فهرست جداول
جدول 1-3. ضرایب همبستگی پیرسون برای سنجش پایایی CASQ ………………………………………………………………….91
جدول 2-3. ضرایب آلفای کودرریچاردسون برای محاسبه روایی CASQ……………………………………………………….92
جدول 1-4.. آزمون t مقایسه تفاوت دو گروه از لحاظ متغیر سن…………………………………………………………………………..103
جدول2-4. میانگین و انحراف استاندارد متغیر سبک اسناد خوش بینانه پسران دو گروه آزمایش و کنترل…………………….103
جدول3-4. میانگین و انحراف استاندارد متغیر سبک اسناد بدبینانه پسران دو گروه آزمایش وکنترل……………………………104
جدول 4-4. میانگین و انحراف استاندارد متغیر سبک اسناد خوش بینانه دختران دو گروه آزمایش و کنترل………………..105
جدول 5-4. میانگین و انحراف استاندارد متغیر سبک اسناد بدبینانه دختران دو گروه آزمایش و کنترل……………………….106
جدول 6-4. میانگین و انحراف استاندارد متغیر سبک اسناد خوش بینانه کل افراد دو گروه آزمایش و کنترل……………….107
جدول 7-4.میانگین و انحراف استاندارد متغیر سبک اسناد بدبینانه کل افراد دو گروه آزمایش و کنترل………………………108
جدول 8-4. شاخص های توصیفی متغیر سبک های اسنادی خوش بینانه و بدبینانه دو گروه آزمایش…………………………109
جدول 9-4. بررسی نرمال بودن توزیع متغیر سبک اسناد با استفاده از آزمون شاپیرو – ویلک…………..……..…..111
جدول 10-4. نتایج آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس نمرات درون گروهی آزمودنی ها………………………………111
جدول11 -4. نتایج تحلیل کوواریانس تاثیر برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد خوش بینانه…………………………………112
جدول12-4. نتایج تحلیل کوواریانس تاثیر برنامه ایمن سازی روانی برسبک اسناد بدبینانه…………………………………………112
جدول13-4. آزمون ماشلی به منظور بررسی مفروضه کرویت……………………………………………………………………………113
جدول14-4. نتایج تحلیل اندازه گیری های مکرر اثر مداخله بر سبک اسناد خوش بینانه گروه آزمایش در موقعیت پیگیری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….114
جدول 15-4. نتایج آزمون تعقیبی بونفرونی اثر مداخله بر سبک اسناد خوش بینانه گروه آزمایش………………………….115
جدول16-4 آزمون ماشلی به منظور بررسی مفروضه کرویت……………………………………………………………………………….116
جدول17-4. نتایج تحلیل اندازه گیری های مکرر مداخله بر سبک اسناد بدبینانه گروه آزمایش در موقعیت پیگیری…………116
جدول18-4. نتایج آزمون تعقیبی بونفرونی اثرمداخله بر سبک اسناد بدبینانه ……………………………………………………..117
جدول19-4. نتایج آزمون t مستقل در مقایسه تاثیر برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد دانش آموزان نارساخوان دختر و پسر……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………118
جدول20-4. نتایج تحلیل کوواریانس تاثیر برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد خوش بینانه دانش آموزان نارساخوان پسر دو گروه آزمایش و کنترل………………………………………………………………………………………………………………………………119
جدول21-4. نتایج تحلیل کوواریانس تاثیر برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد خوش بینانه دانش آموزان نارساخوان دختر دوگروه آزمایش و کنترل…………………………………………………………………………………………………………………………..120
جدول22-4. نتایج تحلیل کوواریانس تاثیر برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد بدبینانه دانش آموزان نارساخوان پسر…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..120
جدول23-4. نتایج تحلیل کوواریانس تاثیر برنامه ایمن سازی روانی بر سبک اسناد بدبینانه دانش آموزان نارساخوان دختر……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..121
فهرست نمودار ها
نمودار 1-4. مقایسه میانگین سبک اسناد خوش بینانه پسران دو گروه کنترل و آزمایش………………………………103
نمودار 2-4. مقایسه میانگین سبک اسناد بدبینانه پسران دو گروه کنترل و آزمایش ………………………………………..104
نمودار 3-4. مقایسه میانگین سبک اسناد خوش بینانه دختران دو گروه کنترل و آزمایش…..……………………..105
نمودار 4-4. مقایسه میانگین سبک اسناد بدبینانه دختران دو گروه کنترل و آزمایش………………………………………..106
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-10] [ 07:21:00 ب.ظ ]
|