2-2-6 انواع دانش…………………………………………………………………………………………………………………………… 16

 

2-3 معناسازی و دانش آفرینی…………………………………………………………………………………………………………….. 17

 

2-4 مفهوم مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………………………….. 20

 

2-5 عوامل مؤثر در مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………………… 22

 

2-5-1 نقش فناوری اطلاعات در مدیریت دانش………………………………………………………………………….. 22

 

2-5-2 نقش فرهنگ سازمانی در مدیریت دانش………………………………………………………………………….. 23

 

2-5-3 نقش مدیریت در مدیریت دانش………………………………………………………………………………………… 24

 

2-6 شیوه­های (مؤلفه­های) مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………… 24

 

2-7 ابعاد مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………………………………… 27

 

2-7-1   مدیریت دانش سازمانی…………………………………………………………………………………………………….. 27

 

2-7-2  مدیریت دانش شخصی……………………………………………………………………………………………………… 28

 

2-8 جایگاه و ضرورت به کارگیری مدیریت دانش در مؤسسات آموزش عالی…………………………………. 30

 

2-9 پیامدهای اقتصادی، فنی و اجتماعی مدیریت دانش در آموزش عالی …………………………………….. 33

 

2- 10 نقش مدیریت دانش در برنامه­ریزی درسی و فعالیت­های آموزشی اعضای هیأت علمی……… 35

 

2- 11 پیشینه پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………. 40

 

2- 12 نتیجه­گیری ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 43

 

 

 

فصل سوم: روش­شناسی پژوهش

 

3-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 46

 

3-2 نوع و روش پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………….. 46

 

3-3 جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه­گیری……………………………………………………………………………. 46

 

3-4 ابزار و روش­های گردآوری اطلاعات……………………………………………………………………………………………… 48

 

3-5 روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………….. 49

 

3-6 روش تجزیه و تحلیل داده­ها………………………………………………………………………………………………………….. 50

 

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته­های پژوهش

 

4-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 52

 

4-2 داده­های جمعیت­شناختی…………………………………………………………………………………………………………….. 52

 

4-2-1 مدرک تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………………… 53

 

4-2-2 جنسیت……………………………………………………………………………………………………………………………….. 53

 

4-2-3 رتبه دانشگاهی……………………………………………………………………………………………………………………. 54

 

4-2-4 دانشکده……………………………………………………………………………………………………………………………….. 55

 

4-2-5 سابقه کار……………………………………………………………………………………………………………………………… 56

 

4-2-6 فعالیت در حوزه تحصیلات تکمیلی………………………………………………………………………………….. 57

 

4-3 تحلیل داده­ها………………………………………………………………………………………………………………………………….. 58

 

4-3-1 ارائه اطلاعات توصیفی…………………………………………………………………………………………………………. 58

 

4-3-1-1 پاسخ به پرسش 1 (شکل­گیری دانش)………………………………………………………………………….. 58

 

4-3-1-2 پاسخ به پرسش 2 (سازماندهی دانش)………………………………………………………………………….. 61

 

4-3-1-3 پاسخ به پرسش 3 (تبادل و انتشار دانش)…………………………………………………………………… 62

 

4-3-1-4 پاسخ به پرسش 4 (کاربرد دانش)………………………………………………………………………………… 63

 

4-3-2   تحلیل استنباطی داده­ها………………………………………………………………………………………………… 64

 

4-3-2-1 آزمون فرضیه اول …………………………………………………………………………………………………………. 64

 

4-3-2-2 آزمون فرضیه دوم ………………………………………………………………………………………………………… 64

 

4-3-2-3 آزمون فرضیه سوم ……………………………………………………………………………………………………….. 65

 

4-3-2-4 آزمون فرضیه چهارم …………………………………………………………………………………………………….. 66

 

4-3-2-5 بررسی تفاوت مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک رتبه دانشگاهی…………. 68

 

4-3-2-6 بررسی تفاوت مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک جنسیت…………………….. 71

 

 

 

فصل پنجم: نتیجه­گیری و بحث

 

5-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 73

 

5-2 خلاصه پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………. 73

 

5-3 خلاصه نتایج حاصل از پاسخ به سؤالات و آزمون فرضیه­های پژوهش…………………………………….. 74

 

5-3-1 پرسش­ها……………………………………………………………………………………………………………………………….. 74

پایان نامه

 

 

5-3-2 خلاصه نتایج فرضیه­های پژوهش ……………………………………………………………………………………… 75

 

5-4     بحث و نتیجه­گیری……………………………………………………………………………………………………………… 76

 

5-4-1 بحث و بررسی نتایج مربوط به کل دانشگاه………………………………………………………………………. 76

 

5-4-2 بحث و بررسی مؤلفه­های مدیریت دانش در دانشکده­ها………………………………………………….. 84

 

5-4-2 بحث و بررسی فرضیه­ها…………………………………………………………………………………………………….. 87

 

5-5 پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………………………………. 90

 

5-6 محدودیت­ها…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 91

 

 

 

فهرست منابع

 

الف. منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………………… 93

 

ب. منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 95

 

پیوست­ها………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 100

 

پیوست یک: پرسش­نامه………………………………………………………………………………………………………………………….. 101

 

چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………………. 110

 

صفحه عنوان انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………….. 111

 

 

 

فهرست جدول ها

 

جدول2-1 گاه­شمار مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………….. 14

 

جدول2-2 كاربرد و مزایای مدیریت دانش برای فرایند تحقیق و پژوهش………………………………………… 37

 

جدول2-3 كاربرد و مزایای مدیریت دانش برای فرایند ایجاد برنامه درسی………………………………………. 38

 

جدول2-4 كاربرد و مزایای مدیریت دانش برای خدمات دانشجویان و فارغ­التحصیلان……………………. 39

 

جدول3-1 توزیع جامعه آماری پژوهش بر مبنای دانشکده و رتبه علمی استاد………………………………. 47

 

جدول4-1 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس مدرک تحصیلی………………………………………….. 53

 

جدول4-2 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس جنسیت……………………………………………………… 53

 

جدول4-3 تعداد اعضای هیأت علمی به تفکیک جنسیت و مدرک تحصیلی…………………………………… 54

 

جدول4-4 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس رتبه دانشگاهی…………………………………………… 54

 

جدول4-5 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی به تفکیک دانشکده……………………………………………………. 55

 

جدول4-6 توزیع فراوانی اعضای هیأت به تفکیک فعالیت در حوزه تحصیلات تکمیلی………………….. 57

 

جدول4-7 سهم منابع استفاده شده توسط اعضای هیأت علمی در اکتساب دانش………………………… 58

 

جدول4-8 بررسی چگونگی تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافتی توسط اعضای هیأت علمی…………….. 59

 

جدول4-9 میزان و سهم هریک از روش­های مختلف استفاده شده توسط اعضای … در تولید دانش 60

 

جدول4-10 سهم هریک از شکل­های مختلف استفاده شده توسط اعضای … در سازماندهی دانش.. 61

 

جدول4-11 سهم هریک از روش­های استفاده شده توسط اعضای … در تبادل و انتشار دانش……….. 62

 

جدول4-12 سهم هریک از روش­های استفاده شده توسط اعضای هیأت علمی در کاربرد دانش…… 63

 

جدول4-13 آزمون تی در مورد بررسی تفاوت میزان مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک مدرک تحصیلی    64

 

جدول4-14 آزمون تی در مورد بررسی تفاوت میزان مدیریت دانش اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند به تفکیک فعالیت در حوزه تحصیلات تکمیلی……………………………………………………………………………………………………………………………………. 65

 

جدول4-15 نتایج تفضیلی آزمون تحلیل واریانس یک طرفه در مورد مقایسه تفاوت میانگین مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک دانشکده……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 66

 

جدول4-16 نتایج آزمون تعقیبی LSD در مورد مقایسه تفاوت میانگین مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک دانشکده…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 68

 

جدول4-17 نتایج تفضیلی آزمون تحلیل واریانس یک طرفه در مورد بررسی تفاوت مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک رتبه دانشگاهی…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 69

 

جدول4-18 نتایج آزمون تعقیبی LSD در مورد مقایسه تفاوت میانگین مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک رتبه دانشگاهی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 70

 

جدول4-19 آزمون تی در مورد بررسی تفاوت مدیریت دانش اعضای….. به تفکیک جنسیت………….. 71

 

 

 

فهرست نمودارها

 

نمودار 2-1 چرخه دانش­سازی بارتون………………………………………………………………………………………………….. 18

 

نمودار 2-2 چرخه تکاملی دانش شخصی…………………………………………………………………………………………….. 19

 

نمودار 2-3 چرخه دانش شخصی…………………………………………………………………………………………………………. 19

 

نمودار 2-4 فرایند كلی دانش آفرینی در دانشگاه­ها……………………………………………………………………………. 20

 

نمودار 2-5 چرخه مؤلفه­های مدیریت دانش……………………………………………………………………………………….. 26

 

نمودار 2-6 طراحی ابتکارات مدیریت دانش………………………………………………………………………………………… 32

 

نمودار 3-1 توزیع جامعه آماری پژوهش بر مبنای دانشکده و رتبه علمی استاد……………………………… 47

 

نمودار 4-1 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس مدرک تحصیلی…………………………………………. 53

 

نمودار 4-2 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس جنسیت…………………………………………………….. 54

 

نمودار 4-3 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس رتبه دانشگاهی………………………………………….. 55

 

نمودار 4-4 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی به تفکیک دانشکده…………………………………………………… 56

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...