پایان نامه روانشناسی گرایش برنامه ریزی درسی: کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند |
2-2-6 انواع دانش…………………………………………………………………………………………………………………………… 16
2-3 معناسازی و دانش آفرینی…………………………………………………………………………………………………………….. 17
2-4 مفهوم مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………………………….. 20
2-5 عوامل مؤثر در مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………………… 22
2-5-1 نقش فناوری اطلاعات در مدیریت دانش………………………………………………………………………….. 22
2-5-2 نقش فرهنگ سازمانی در مدیریت دانش………………………………………………………………………….. 23
2-5-3 نقش مدیریت در مدیریت دانش………………………………………………………………………………………… 24
2-6 شیوههای (مؤلفههای) مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………… 24
2-7 ابعاد مدیریت دانش………………………………………………………………………………………………………………………… 27
2-7-1 مدیریت دانش سازمانی…………………………………………………………………………………………………….. 27
2-7-2 مدیریت دانش شخصی……………………………………………………………………………………………………… 28
2-8 جایگاه و ضرورت به کارگیری مدیریت دانش در مؤسسات آموزش عالی…………………………………. 30
2-9 پیامدهای اقتصادی، فنی و اجتماعی مدیریت دانش در آموزش عالی …………………………………….. 33
2- 10 نقش مدیریت دانش در برنامهریزی درسی و فعالیتهای آموزشی اعضای هیأت علمی……… 35
2- 11 پیشینه پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………. 40
2- 12 نتیجهگیری ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 43
فصل سوم: روششناسی پژوهش
3-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 46
3-2 نوع و روش پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………….. 46
3-3 جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونهگیری……………………………………………………………………………. 46
3-4 ابزار و روشهای گردآوری اطلاعات……………………………………………………………………………………………… 48
3-5 روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………….. 49
3-6 روش تجزیه و تحلیل دادهها………………………………………………………………………………………………………….. 50
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتههای پژوهش
4-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 52
4-2 دادههای جمعیتشناختی…………………………………………………………………………………………………………….. 52
4-2-1 مدرک تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………………… 53
4-2-2 جنسیت……………………………………………………………………………………………………………………………….. 53
4-2-3 رتبه دانشگاهی……………………………………………………………………………………………………………………. 54
4-2-4 دانشکده……………………………………………………………………………………………………………………………….. 55
4-2-5 سابقه کار……………………………………………………………………………………………………………………………… 56
4-2-6 فعالیت در حوزه تحصیلات تکمیلی………………………………………………………………………………….. 57
4-3 تحلیل دادهها………………………………………………………………………………………………………………………………….. 58
4-3-1 ارائه اطلاعات توصیفی…………………………………………………………………………………………………………. 58
4-3-1-1 پاسخ به پرسش 1 (شکلگیری دانش)………………………………………………………………………….. 58
4-3-1-2 پاسخ به پرسش 2 (سازماندهی دانش)………………………………………………………………………….. 61
4-3-1-3 پاسخ به پرسش 3 (تبادل و انتشار دانش)…………………………………………………………………… 62
4-3-1-4 پاسخ به پرسش 4 (کاربرد دانش)………………………………………………………………………………… 63
4-3-2 تحلیل استنباطی دادهها………………………………………………………………………………………………… 64
4-3-2-1 آزمون فرضیه اول …………………………………………………………………………………………………………. 64
4-3-2-2 آزمون فرضیه دوم ………………………………………………………………………………………………………… 64
4-3-2-3 آزمون فرضیه سوم ……………………………………………………………………………………………………….. 65
4-3-2-4 آزمون فرضیه چهارم …………………………………………………………………………………………………….. 66
4-3-2-5 بررسی تفاوت مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک رتبه دانشگاهی…………. 68
4-3-2-6 بررسی تفاوت مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک جنسیت…………………….. 71
فصل پنجم: نتیجهگیری و بحث
5-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 73
5-2 خلاصه پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………. 73
5-3 خلاصه نتایج حاصل از پاسخ به سؤالات و آزمون فرضیههای پژوهش…………………………………….. 74
5-3-1 پرسشها……………………………………………………………………………………………………………………………….. 74
5-3-2 خلاصه نتایج فرضیههای پژوهش ……………………………………………………………………………………… 75
5-4 بحث و نتیجهگیری……………………………………………………………………………………………………………… 76
5-4-1 بحث و بررسی نتایج مربوط به کل دانشگاه………………………………………………………………………. 76
5-4-2 بحث و بررسی مؤلفههای مدیریت دانش در دانشکدهها………………………………………………….. 84
5-4-2 بحث و بررسی فرضیهها…………………………………………………………………………………………………….. 87
5-5 پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………………………………. 90
5-6 محدودیتها…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 91
فهرست منابع
الف. منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………………… 93
ب. منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 95
پیوستها………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 100
پیوست یک: پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………………….. 101
چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………………. 110
صفحه عنوان انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………….. 111
فهرست جدول ها
جدول2-1 گاهشمار مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………….. 14
جدول2-2 كاربرد و مزایای مدیریت دانش برای فرایند تحقیق و پژوهش………………………………………… 37
جدول2-3 كاربرد و مزایای مدیریت دانش برای فرایند ایجاد برنامه درسی………………………………………. 38
جدول2-4 كاربرد و مزایای مدیریت دانش برای خدمات دانشجویان و فارغالتحصیلان……………………. 39
جدول3-1 توزیع جامعه آماری پژوهش بر مبنای دانشکده و رتبه علمی استاد………………………………. 47
جدول4-1 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس مدرک تحصیلی………………………………………….. 53
جدول4-2 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس جنسیت……………………………………………………… 53
جدول4-3 تعداد اعضای هیأت علمی به تفکیک جنسیت و مدرک تحصیلی…………………………………… 54
جدول4-4 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس رتبه دانشگاهی…………………………………………… 54
جدول4-5 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی به تفکیک دانشکده……………………………………………………. 55
جدول4-6 توزیع فراوانی اعضای هیأت به تفکیک فعالیت در حوزه تحصیلات تکمیلی………………….. 57
جدول4-7 سهم منابع استفاده شده توسط اعضای هیأت علمی در اکتساب دانش………………………… 58
جدول4-8 بررسی چگونگی تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافتی توسط اعضای هیأت علمی…………….. 59
جدول4-9 میزان و سهم هریک از روشهای مختلف استفاده شده توسط اعضای … در تولید دانش 60
جدول4-10 سهم هریک از شکلهای مختلف استفاده شده توسط اعضای … در سازماندهی دانش.. 61
جدول4-11 سهم هریک از روشهای استفاده شده توسط اعضای … در تبادل و انتشار دانش……….. 62
جدول4-12 سهم هریک از روشهای استفاده شده توسط اعضای هیأت علمی در کاربرد دانش…… 63
جدول4-13 آزمون تی در مورد بررسی تفاوت میزان مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک مدرک تحصیلی 64
جدول4-14 آزمون تی در مورد بررسی تفاوت میزان مدیریت دانش اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند به تفکیک فعالیت در حوزه تحصیلات تکمیلی……………………………………………………………………………………………………………………………………. 65
جدول4-15 نتایج تفضیلی آزمون تحلیل واریانس یک طرفه در مورد مقایسه تفاوت میانگین مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک دانشکده……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 66
جدول4-16 نتایج آزمون تعقیبی LSD در مورد مقایسه تفاوت میانگین مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک دانشکده…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 68
جدول4-17 نتایج تفضیلی آزمون تحلیل واریانس یک طرفه در مورد بررسی تفاوت مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک رتبه دانشگاهی…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 69
جدول4-18 نتایج آزمون تعقیبی LSD در مورد مقایسه تفاوت میانگین مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک رتبه دانشگاهی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 70
جدول4-19 آزمون تی در مورد بررسی تفاوت مدیریت دانش اعضای….. به تفکیک جنسیت………….. 71
فهرست نمودارها
نمودار 2-1 چرخه دانشسازی بارتون………………………………………………………………………………………………….. 18
نمودار 2-2 چرخه تکاملی دانش شخصی…………………………………………………………………………………………….. 19
نمودار 2-3 چرخه دانش شخصی…………………………………………………………………………………………………………. 19
نمودار 2-4 فرایند كلی دانش آفرینی در دانشگاهها……………………………………………………………………………. 20
نمودار 2-5 چرخه مؤلفههای مدیریت دانش……………………………………………………………………………………….. 26
نمودار 2-6 طراحی ابتکارات مدیریت دانش………………………………………………………………………………………… 32
نمودار 3-1 توزیع جامعه آماری پژوهش بر مبنای دانشکده و رتبه علمی استاد……………………………… 47
نمودار 4-1 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس مدرک تحصیلی…………………………………………. 53
نمودار 4-2 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس جنسیت…………………………………………………….. 54
نمودار 4-3 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس رتبه دانشگاهی………………………………………….. 55
نمودار 4-4 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی به تفکیک دانشکده…………………………………………………… 56
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-10] [ 07:22:00 ب.ظ ]
|