2-2- سبب شناسی                                                                               72

 

2-2-1- راه اندازها                                                                                72

 

2-2-2- عوامل خطرزای زیستی- ژنتیکی                                                      73

 

2-2-3- عوامل خطرزای روانشناختی                                                           79

 

2-2-4- عوامل خطرزای فرهنگی- اجتماعی                                                   96

 

2-3- پیشینه پژوهش                                                                                      98

 

2-4- سوالات و فرضیات پژوهش                                                             107

 

فصل سوم: روش تحقیق

 

 

 

3-1- طرح تحقیق                                                                                109

 

3-2- جامعه آماری                                                                                      109

 

3-3- روش نمونه گیری                                                                            109

 

3-4- شیوه اجرا                                                                                     109

 

3-5- ابزارهای پژوهش                                                                             110

 

3-5-1- مقیاس اصلاح شده وسواس فکری عملی یل براون برای اختلال بدشکلی بدن     110

 

3-5-2- پرسشنامه اختلال بدشکلی بدن ( BDDQ)                                            111

 

3-5-3- پرسشنامه افسردگی بک ویرایش دوم                                                   112

 

3-5-4- پرسشنامه وسواس فکری- عملی مادزلی                                              114

 

3-5-5- پرسشنامه فوبی اجتماعی                                                                115

 

3-5-6- پرسشنامه نگرش‌های خوردن                                                            116

 

3-6- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                                  118

 

فصل چهارم: یافته‌های پژوهش

 

 

 

4-1- مقدمه                                                                                              119

 

4-2- یافته‌های توصیفی                                                                                119

 

4-3- یافته‌های استنباطی                                                                         126

 

4-4- یافته‌های جانبی                                                                             135

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

 

 

 

5-1- مقدمه                                                                                        153

 

5-2- بحث و نتیجه گیری                                                                        153

 

5-3- محدودیت‌ها                                                                                 171

 

5-4- پیشنهادات                                                                                   172

 

 

 

– فهرست منابع فارسی

 

– فهرست منابع انگلیسی

 

– پیوست‌ها

 

– روی جلد، صفحه تاییدیه اعضاء کمیته و چکیده به زبان انگلیسی

 

فهرست جدولها

 

جدول4-1: توزیع گروه مورد مطالعه بر حسب جنسیت

 

جدول4-2: توزیع گروه مورد مطالعه بر حسب سن

 

جدول4-3: توزیع گروه مورد مطالعه بر حسب وضعیت تاهل

 

جدول4-4: توزیع گروه مورد مطالعه بر حسب محل سکونت

 

جدول4-5: توزیع گروه مورد مطالعه بر حسب مقطع تحصیلی

 

جدول4-6: توزیع گروه مورد مطالعه بر حسب رشته تحصیلی

 

جدول 4-7: توزیع نمونه بر حسب نارضایتی و نگرانی از برخی از قسمتهای بدن

 

جدول 4-8: شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن بر اساس (BDDQ) و (Y-BOCS)

 

جدول 4-9: شاخص‌های آمار توصیفی اختلال بدشکلی بدن بر اساس Y-BOCS

 

جدول 4-10: شاخص‌های آمار توصیفی خرده مقیاسهای اختلال بدشکلی بدن

 

جدول4-11: قسمتهای بدن مورد نگرانی در دانشجویان دارای علائم اختلال بدشکلی بدن

 

جدول4-12: فعالیت‌های مربوط به نگرانی در مورد نقص‌های بدنی در دانشجویان دارای        علائم اختلال بدشکلی بدن

 

جدول 4-13: شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان دختر و پسر

 

جدول 4-14: شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن در دو گروه سنی دانشجویان

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

جدول 4-15: شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان مجرد و متاهل

 

جدول 4-16: شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان با وضعیت مالی متفاوت

 

جدول 4-17: شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان با و بدون سابقه جراحی زیبایی

 

جدول4-18: رابطه بین علائم اختلال بدشکلی بدن با علائم اختلال اضطراب اجتماعی و خرده مقیاسهای آنها

 

جدول4-19: رابطه بین علائم اختلال بدشکلی بدن با علائم اختلال افسردگی اساسی و خرده مقیاسهای آنها

 

جدول4-20: رابطه بین علائم اختلال بدشکلی بدن با علائم اختلال وسواس فکری- عملی و خرده مقیاسهای آنها

 

جدول4-21: رابطه بین علائم اختلال بدشکلی بدن با علائم اختلالات خوردن و خرده مقیاسهای آنها

 

جدول 4-22: میزان نگرانی از برخی از قسمتهای بدن

 

جدول 4-23: توزیع نمونه بر حسب اشتغال ذهنی با برخی از قسمتهای بدن

 

جدول 4-24: شدت اختلال در دانشجویان دارای علائم اختلال بدشکلی بدن

 

جدول 4-25: میزان اشتغال ذهنی در دانشجویان دارای علائم اختلال بدشکلی بدن

 

جدول4-26: قسمتهای بدن مورد نگرانی در دانشجویان دختر و پسر دارای علائم اختلال بدشکلی بدن

 

جدول4-27: فعالیت های مربوط به نگرانی در مورد نقص های بدنی در دانشجویان دختر و پسر دارای علائم اختلال بدشکلی بدن

 

جدول 4-28: مقایسه فراوانی نارضایتی از وضعیت ظاهری بدن در دانشجویان دختر و پسر

 

جدول 4-29: مقایسه شدت علائم اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان دختر و پسر

 

جدول 4-30: مقایسه شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی

 

جدول4-31: مقایسه شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان با عملکرد تحصیلی مختلف

 

جدول 4-32: مقایسه شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان با محل سکونت های مختلف

 

جدول 4-33: مقایسه شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان با میزان رضایت متفاوت از جراحی زیبایی

 

جدول 4-34: مقایسه شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان با و بدون مشکلات طبی و فیزیکی بارز

 

جدول 4-35: مقایسه شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان با و بدون سابقه بیماری عصبی- روانی

 

جدول 4-36: مقایسه شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان با طول مدت بیماری عصبی- روانی متفاوت

 

جدول 4-37: شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان با و بدون سابقه بیماری عصبی- روانی در فامیل درجه اول

 

جدول4-38:شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان با و بدون علائم اختلال اضطراب اجتماعی

 

جدول4-39: شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان با و بدون علائم اختلال افسردگی اساسی

 

جدول4-40: شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان با و بدون علائم اختلال وسواس فکری- عملی

 

جدول4-41: شیوع علائم اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان با و بدون علائم اختلالات خوردن

 

جدول 5-1- مقایسه میزان نارضایتی از وضعیت ظاهری بدن در مطالعات پیشین

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...