6

 

 

 

1-4-2) تعاریف مفهومی ………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

6

 

 

 

1-4-3) تعاریف عملیاتی ……………………………………………………………………………………………………………………

 

 

7

 

 

 

                                                               فصل دوم: پیشینه پژوهش

 

 

 

 

 

 

2-1) پیشینه نظری …………………………………………………………………………………………

 

 

9

 

 

 

2-1-1) تاریخچه ی توجه به پژوهشگری معلم ……………………………………………………………………………………….

 

 

9

 

 

 

2-1-2) اهمیّت و ضرورت توجه به پژوهشگری معلمان ……………………………………………………………………………

 

 

10

 

 

 

2-1-2) اهمیت توسعه ی ظرفیت پژوهشی معلمان ……………………………………

 

 

13

 

 

 

2-1-3) ظرفیّت پژوهشی و توسعه ی حرفه ای معلمان ………………………………………….

 

 

18

 

 

 

2-1-4) توسعه ی ظرفیت پژوهشی از طریق آموزش پژوهش …………………………………

 

 

19

 

 

 

2-1-5) نیازسنجی آموزش پژوهش به معلمان ………………………………………………………………………………………..

 

 

20

 

 

 

2-1-6) الگوی نیازسنجی مبتنی بر شایستگی ………………………………………………………………………………………….

 

 

23

 

 

 

2-2) پیشینه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

25

 

 

 

2-3) جمع بندی پیشینه ……………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

34

 

 

 

                                                                       فصل سوم: روش پژوهش

 

 

 

 

 

 

3-1) روش پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………..

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

37

 

 

 

3-2) جامعه آماری   …………………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

37

 

 

 

3-3) روش نمونه گیری   …………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

37

 

 

 

3-4) ابزار جمع آوری اطلاعات   …………………………………………………………………………………………………………

 

 

39

 

 

 

3-5) شیوه ی اجرای پژوهش   …………………………………………………………………………………………………………….

 

 

45

 

 

 

3-6) شیوه ی تحلیل داده ها   …………………………………………………………………………………..

 

 

45

 

 

 

                                                             فصل چهارم: یافته های پژوهش

 

 

 

 

 

 

4-1) یافته های توصیفی   …………………………………………………………………….

 

 

49

 

 

 

4-2) یافته های استنباطی   ……………………………………………………………………………………

 

 

51

 

 

 

4-2-1)ظرفیت پژوهشی   ………………………………………………………………………………

 

 

51

 

 

 

4-2-2) نیازسنجی آموزش پژوهش   …………………………………………………………..                                                                                                          

 

 

54

 

 

 

4-2-3)هدف گذاری برنامه های پژوهشی معلمان   ………………………………………………………………………………..

 

 

62

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

 

 

 

 

 

 

5-1) نتایج مربوط به ظرفیت پژوهشی …………………………………………………………………………………………………………..

 

 

65

 

 

 

5-2) نتایج مربوط به نیازسنجی آموزش پژوهش……………………………………………………………………………………………..

 

 

67

 

 

 

5-3) نتایج مربوط به هدف گذاری برنامه های پژوهشی ………………………………………………………………………………….

 

 

69

 

 

 

5-4) محدودیت های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………

 

 

69

 

 

 

) پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………………………………………………. 5-5

 

 

70

 

 

 

5-6-1)پیشنهادات کاربردی …………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

70

 

 

 

5-6-2) پیشنهادات پژوهشی ………………………………………………………………………………

 

 

71

 

 

 

منابع

 

 

 

 

 

 

منابع …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

73

 

 

 

پیوست

 

 

 

 

 

 

پیوست 1) پرسشنامه ظرفیت پژوهشی معلمان ……………………………………………………………………………………………..

 

 

82

 

 

 

پیوست 2) پرسشنامه تعیین نیازهای آموزش پژوهش به معلمان ………………………………………………………………………

 

 

84

 

 

 

پیوست 3) چک لیست مصاحبه با متخصصان پژوهش و معلمان خبره ……………………………………………………………..

 

 

86

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ی نوشته‌ها


 
 
 
dth="624">