پایان نامه کارشناسی ارشد ادبیات فارسی: بررسی پیرنگ در داستان های مثنوی معنوی |
2-1-2. طرح در حکایات کوتاه مثنوی……………………………………………………………………………………………….33
2-1-3. طرح در حکایات بلند مثنوی…………………………………………………………………………………………………40
2-1-3-1. تحلیل طرح داستان پادشاه و کنیزک………………………………………………………………………………..42
2-1-3-2. تحلیل طرح داستان شیر و نخچیران…………………………………………………………………………………52
2-1-3-3. تحلیل طرح داستان حلوا خریدن شیخ احمد خضرویه جهت غریمان…………………………………56
2-2. عناوین طرحوار در مثنوی…………………………………………………………………………………………………………62
2-3. حکایات با طرح و پیرنگی ضعیف………………………………………………………………………………………………64
فصل سوم
عناصر داستانی مؤثر بر طرح و پیرنگ:
3-1. صحنه………………………………………………………………………………………………………………………………………69
3-2. شخصیّت………………………………………………………………………………………………………………………………….74
3-2-1. شخصیّتپردازی……………………………………………………………………………………………………………………75
3-2-2. شیوۀ شخصیّتپردازی…………………………………………………………………………………………………………..77
3-2-3. ابزارها و عناصر شخصیّتپردازی……………………………………………………………………………………………77
3-2-3-1. گفتوگو…………………………………………………………………………………………………………………………..77
3-2-3-2. توصیف…………………………………………………………………………………………………………………………….78
3-2-3-3. صحنهپردازی……………………………………………………………………………………………………………………78
3-3. گفتوگو…………………………………………………………………………………………………………………………………..78
فصل چهارم
مقایسه و بررسی تطبیقی طرح و پیرنگ در مثنوی معنوی و کلیله و دمنه و آثار عطّار:
4-1. مقایسۀ حکایت شیر و نخچیران در مثنوی مولوی و کلیله و دمنه………………………………………………86
4-1-1. پیرنگ………………………………………………………………………………………………………………………………….87
4-1-2. تعلیق…………………………………………………………………………………………………………………………………..88
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-10] [ 01:23:00 ب.ظ ]
|