فصل سوم  روش تحقیق

 

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………….121

 

جامعه آماری …………………………………………………………………………………………………………..121

 

روش نمونه گیری و نمونه آماری……………………………………………………………………………………..121 

 

ابزار گرد آوری اطلاعات………………………………………………………………………………………….122

 

روش اجرای پرسشنامه…………………………………………………………………………………………….127

 

روش آماری…………………………………………………………………………………………………………128

 

فصل چهارم تجزیه وتحلیل داده ها

 

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………….129

 

ویژگی های توصیفی نمونه آماری……………………………………………………………………………129

 

آمار استنباطی…………………………………………………………………………………………………….130

 

فصل پنجم بحث ونتیجه گیری

 

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………..137

 

بحث ونتیجه گیری………………………………………………………………………………………………..138

 

پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………….142

 

پیشنهادات پژوهشی……………………………………………………………………………………………….143

 

محدودیت ها………………………………………………………………………………………………………..144

 

منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………145

 

منابع لاتین……………………………………………………………………………………………………………150

 

 

 

 فهرست جداول

 

عنوان صفحه

 

… 32

 

جدول 2-3 مکانیسم های دفاعی فروید. 41

 

اثرات تعهد سازمانی. 61

 

جدول  2-6 طبقه بندی ایجاد تعهد ، عوامل همبسته و پیامدهای تعهد سازمانی ( اقتباس از ماتیو و زاجاک، 1990 )  63

 

جدول3-1شماره سوالات مربوط برون گرایان ودرون گرایان …………………………………………………..122 جدول 3-2 شماره سوالات ابعاد رضایت شغلی……………………………………………………………………..  123

 

جدول 3-3ارزش نمرات پرسشنامه رضایت شغلی ……………………………………………………………………124

 

جدول 3-4ارزش نمرات تعهد سازمانی …………………………………………………………………………………..125

 

جدول 3-5پایایی پرسشنامه های شخصیت ،رضایت شغلی وتعهد سازمانی ………………………………….126

 

جدول4-1:  توزیع حجم نمونه اماری بر حسب سطح تحصیلات    ……………………………………………..129

 

… …

 

ها…………………………………………………………………… ……..130

 

جدول 4-4 : جدول تحلیل واریانس و مشخصه های آماری رگرسیون. ….131

 

جدول6-4: ضرایب بتا و سطح معناداری ان ها 132

 

جدول  7-4: ماتریس همبستگی متغیر ها 133

 

جدول(8-4) : جدول تحلیل واریانس و مشخصه های آماری رگرسیون. 133

 

جدول9-4: ضرایب بتا و سطح معناداری ان ها 134

 

جدول  10-4: ماتریس همبستگی متغیر ها 135

 

جدول(11-4) : جدول تحلیل واریانس و مشخصه های آماری رگرسیون. 13 5

 

پایان نامه

 

جدول12-4: ضرایب بتا و سطح معناداری ان ها 136

 

 

 

فهرست اشکال1

 

عنوان صفحه

 

از سال 1998 تا 1993  . 24

 

چکیده ی تحقیق

 

هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی (درونگرایی و برون گرایی)با تعهد سازمانی و رضایت شغلی می باشد. برای این منظورتعداد127نفر(74مردو53زن) دبیر از بین 253دبیرمقطع متوسطه شهرستان اقلید  به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و به پرسش نامه ی شخصیتی آیزنک   تعهد سازمانی و رضایت شغلی جواب دادند ، رابطه ی بین ویژگی های شخصیتی  با تعهدسازمانی و رضایت شغلی مورد بررسی قرار گرفت . همچنین بااستفاده از روش های آماری ماتریس همبستگی و رگرسیون  چند متغیره به تجزیه و تحلیل یافته ها پرداخته شد.

 

نتایج حاصله نشان داد که:

 

بین رضایت شغلی و برونگرایی با ضریب همبستگی 56/. و بین تعهد سازمانی ورضایت شغلی با ضریب همبستگی 55/. وتعهد سازمانی و برونگرایی با ضریب همبستگی 66/. در سطح معنا داری 01/. رابطه ی معناداری   وجود دارد.و همچنین  بین ابعاد رضایت شغلی که از جمله ماهیت شغل نحوه ارتقاء در سازمان حقوق و  سرپرستی با تعهد سازمانی رابطه معناداری وجود دارد و این متغیر ها قادر به پیش بینی تعهد سازمانی می باشند.

 

برون گرایی و تعهد سازمانی توانایی پیش بینی رضایت شغلی را دارند وهمچنین برون گرایی، درون گرایی و رضایت شغلی توانایی پیش بینی تعهد سازمانی را دارند.

 

 

 

مقدمه:

 

امروزه پیشرفت جامعه در گرو استفاده بهینه از نیروی انسانی آن جامعه است ،افراد از لحاظ استعدادها علایق و توانایی ها و دیگر خصوصیّات شخصیّتی با یکدیگر متفاوتند . بنابراین انتظارات متفاوتی دارند. حصول هدف های سازمانی درسازمان های مختلف  به نحو مطلوب مستلزم تهیّه و اجرای برنامه ها و خط مشی های هدایت و کنترل منابع انسانی می باشد،که آموزش وپرورش نیز در راس همه ی سازما نها از این قاعده مستثنی نیست بلکه آموزش وپروش نه تنها به عنوان عنصری اساسی در توسعه همه جانبه ونضج وترقی آگاهی های سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی ،بلکه به عنوان وسیله ای به شمار می آید که نیروی انسانی متخصّص وکارآمد را برای بخش های مختلف جامعه  تربیت وآماده می نماید وبا تربیت وآماده سازی نیروی انسانی ،توان بالقوّه جوامع را به فعلیّت میرساند .نقش واهمیّت نیروی انسانی دربین اجزاء وعوامل دیگر سازمان ها ی اجتماعی همانند مغز در بین سایر اعضاءبدن است.که بدون آن دیگر اعضاءفاقد ارزش واعتبار است.(صادقی فر ، جعفر -1382 )

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...