2-3چه زمانی آموزش مناسب می باشد : 15

 

2-4آموزش كاركنان به چه معنی است : 16

 

2-5نتایج آموزش : 17

 

2-6نیاز به آموزش در سازمان  : 18

 

2-7مسائل و مشكلات آموزش كاركنان : 20

 

2-8آموزش سرمایه گذاری در سرمایه انسانی : 22

 

2-9 اندازه گیری نرخ بازگشت سرمایه در سرمایه انسانی : 23

 

2-10سود دهی سرمایه انسانی در مقایسه با سرمایه فیزیكی- 25

 

2-11شكلهای دیگر سرمایه گذاری روی سرمایه انسانی : 27

 

2-12 آموزش كاركنان و اهمیت و مزایای آن : 27

 

2-13فسفه آموزش: سنتی، مدرن، پست مدرن- 32

 

2-13-1دوران سنتی ( عصر کشاورزی) 33

 

2-13-2دوران مدرن ( عصر صنعتی) 33

 

2-13-3دوران پست مدرن ( فرا صنعتی) 34

 

2-14مسئولیت مدیر توانمند در بهبود شرایط آموزشی- 34

 

2-15رابطه «آموزش» و «افزایش بهره وری» در سازمان ها 35

 

2-16توسعه منابع انسانی- 36

 

2-17 انواع فنون آموزش: 38

 

2-17-1گروه اول: روشهایی كه منظور از آنها دادن اطلاعات است: 38

 

2-17-2 گروه دوم : روشهای شبیه سازی: 39

 

2-17-3گروه سوم: روشهای آموزش ضمن خدمت: 42

 

2-18مفهوم آموزش ضمن خدمت- 44

 

2-18-1 آموزش قبل از خدمت : 45

 

2-18-2 آموزش های بدو خدمت( توجیهی) : 46

 

2-18-3 آموزش های ضمن خدمت( بعد از ورود به خدمت) 46

 

2-19 آموزش ضمن خدمت کارکنان- 46

 

2-20 تاریخچه آموزش ضمن خدمت: 48

 

2-20-1در جهان- 48

 

2-20-2در ایران- 50

 

2-20-3سیمای آموزش ضمن خدمت بعد از انقلاب اسلامی- 51

 

2-21 اهداف آموزش ضمن خدمت : 52

 

2-21-1 هدف های اجتماعی : 53

 

2-22-2 هدفهای سازمانی : 53

 

2-23-3 هدف های کارکنان : 54

 

2-24دلایل و ضرورت آموزش ضمن خدمت- 54

 

2-24-1 پیشرفت تکنولوژی: 55

 

2-24-2 پیچیدگی سازمان: 55

 

2-24-3 روابط ا نسانی- 55

 

2-25اصول آموزش ضمن خدمت: 56

 

2-26تعریف نیازهای آموزشی كاركنان : 58

 

2-26-1منابع نیازهای آموزشی  : 58

 

2-27دیدگاههای نوین در آموزش و توسعه منابع انسانی : 59

 

2-28یادگیری : 60

 

2-28-1تعریف یادگیری : 60

 

2-28-2تئوریها و نظریه های  یادگیری : 60

 

2-28-3تئوریهای یادگیری اجتماعی : 61

 

2-28-3تئوری آسان سازی  : 61

 

2-28-4اصول  یادگیری  : 62

 

2-29فرایند آموزش : 64

 

2-29-1 تعیین نیازهای آموزشی- 64

 

2-29-2 اهداف آموزش و توسعه منابع انسانی- 66

 

2-29-3 محتوای دوره ها 67

 

2-29-4 اصول و مبانی یادگیری ( منحنی یادگیری ) 67

پایان نامه و مقاله

 

 

2-29-5 اجرا و ارزشیابی- 68

 

2-30تعریف و تبین ارزشیابی : 69

 

2-31مفهوم ارزیابی آموزشی  : 71

 

2-32 دلایل ارزشیابی آموزش– 73

 

2-33 اصول ارزشیابی و كاربرد آن در برنامه های آموزشی : 73

 

2-34چگونگی اجرای ارزشیابی : 75

 

2-35مراحل ارزشیابی آموزشی : 76

 

2-35-1تعیین و توصیف هدفها : 77

 

2-36ارزیابی  برنامه های كار آموزی : 80

 

2-37دلایل اصلی ارزیابی آموزشهای ضمن خدمت از دیدگاه « كرك پاتریك ) 81

 

2-38روش كرك پاتریك در ارزیابی اثر بخشی آموزشی : 82

 

2-39مدلهای گوناگون از مراحل و فرایندهای آموزش– 84

 

2-39-1مدلهای ساده وخطی- 84

 

2-39-2- مدل T. D. L. B 85

 

2-39-3 مدل پارکر 87

 

2-39-4- مدل مبتنی بر تحول پذیر بودن سازمان- 88

 

2-39-5 مدل رویكرد سیستمی به آموزش– 89

 

2-40پیشینه پژوهش– 91

 

فصل سوم 93

 

روش تحقیق- 93

 

3-1مقدمه 94

 

3-2روش تحقیق- 94

 

3-3روش گردآوری اطلاعات- 94

 

3-4ابزار گردآوری اطلاعات- 94

 

3-4-1پایایی پرسشنامه 95

 

3-4-2روایی پرسشنامه 96

 

3-5جامعه ی آماری: 97

 

3-6روش نمونه گری و حجم نمونه 97

 

3-7روش تجزیه و تحلیل اطلاعات- 98

 

فصل 4- 99

 

تجزیه و تحلیل داده ها 99

 

4-1مقدمه 100

 

4-2 آمار توصیفی- 100

 

4-2-1 وضعیت پاسخگویان به تفکیک جنسیت- 100

 

4-2-2 وضعیت پاسخگویان به تفکیک تحصیلات- 102

 

4-2-3 وضعیت پاسخگویان به تفکیک سن- 103

 

4-2-4 وضعیت پاسخگویان به تفکیک سابقه کاری- 104

 

4-3آمار استنباطی- 105

 

4-3-1 تحلیل فرضیه 1- 106

 

4-3-2تحلیل فرضیه 2- 108

 

4-3-3 تحلیل فرضیه 3- 110

 

4-3-4 تحلیل فرضیه 4- 112

 

4-3-6 تحلیل فرضیه 5- 114

 

4-3-6 تحلیل فرضیه 6- 116

 

4-5 رتبه بندی عوامل موثر بر اثربخشی آموزش کارکنان- 118

 

فصل پنجم- 119

 

نتایج و پیشنهادات- 119

 

5-1 مقدمه 120

 

5-2 نتایج- 120

 

5-3 پیشنهادات مبتنی بر فرضیات تحقیق- 122

 

5-3-1نیاز سنجی: 122

 

5-3-2 محتوای آموزشی- 122

 

5-3-3مدرس– 122

 

5-3-4روش– 123

 

5-3-5 شرایط اجرا 123

 

5-3-6 ارزشیابی- 124

 

5-4پیشنهادات برای تحقیقات آینده 124

 

منابع- 125

 

منابع فارسی- 126

 

منابع انگلیسی- 130

 

پیوست- 133

 

پرسشنامه 134

 

Abstract 138

 

 

 

فهرست جداول

 

جدول 2-1 :  مقایسه نرخ بازگشت سرمایه در سرمایه گذاری برروی تحصیلات- 24

 

جدول شماره  2- 2 : سود دهی سرمایه انسانی در مقایسه با سرمایه فیزیكی- 26

 

جدول 2-3  خلاصه تصمیمات و فعالیتهای سه مرحله اصلی ارزشیابی- 79

 

جدول 3-1- 95

 

جدول 4-1: وضعیت پاسخگویان به تفکیک جنسیت- 100

 

جدول4-2: وضعیت پاسخگویان به تفکیک تحصیلات- 102

 

جدول4-3: وضعیت پاسخگویان به تفکیک سن- 103

 

جدول4-4: وضعیت پاسخگویان به تفکیک سابقه کاری- 104

 

جدول 4-5 : خروجی آزمون فرضیه 1- 106

 

جدول 4-6 : خروجی آزمون فرضیه 2- 108

 

جدول 4-7 : خروجی آزمون فرضیه 3- 110

 

جدول 4-8 : خروجی آزمون فرضیه 4- 112

 

جدول 4-9 : خروجی آزمون فرضیه 5- 114

 

جدول 4-10 : خروجی آزمون فرضیه 6- 116

 

جدول4-11: خروجی آزمون فریدمن- 118

 

جدول 4-12رتبه بندی میانگن 6 عامل مورد بررسی- 118

 

 

 

فهرست نمودارها

 

نمودار 1-1 : مدل مفهموی تحقیق- 10

 

نمودار 2-1  یك نمونه از منحنی یادگیری  است- 68

 

نمودار شماره 2-2ـ  عناصر مفهوم ارزشیابی آموزشی- 72

 

نمودار 2-3ـ  الگوی چهار سطحی كرك پاتریك– 83

 

نمدار2-4:« مراحل برنامه ریزی برای آموزش در مدل پاركر » 87

 

نمودار2-5 : مدل مبتنی بر تحول پذیر بودن سازمان- 89

 

نمودار 4-1: وضعیت پاسخگویان به تفکیک جنسیت- 101

 

نمودار4-2: وضعیت پاسخگویان به تفکیک تحصیلات- 102

 

نمودار4-3: وضعیت پاسخگویان به تفکیک سن- 103

 

نمودار4-4: وضعیت پاسخگویان به تفکیک سابقه کاری- 104

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...