دورة كلاسیك نو (مكتب روابط انسانی) 19

 

مكتب رفتاری (نگرش رفتاری) 22

 

نگرش سیستمی 22

 

مدیریت اقتضایی 23

 

مدیریت آموزشی 24

 

اهمیت مدیریت آموزشی 25

 

تعاریف مدیریت آموزشی 26

 

اهداف مدیریت آموزشی 27

 

به طور كلی اهداف مدیریت آموزشی را می‌توان به شرح زیر بیان كرد 27

 

وظایف مدیران آموزشی 28

 

برنامه‌ریزی 30

 

انواع برنامه‌ریزی 32

 

1ـ برنامه‌های ثابت و موقت 32

 

2ـ برنامه كوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت 32

 

3ـ برنامه‌های راهبردی و عملیاتی 33

 

محاسن برنامه‌ریزی 33

 

محدودیت‌های برنامه‌ریزی 34

 

سازماندهی 34

 

هدایت و رهبری 35

 

هماهنگی 36

 

تصمیم گیری 37

 

انواع تصمیمات 38

 

فرآیندهای تصمیم گیری 38

 

تصمیم گیری در مدیریت آموزشی 38

 

كنترل و ارزشیابی 39

 

سوابق تحقیق 40

 

تحقیقات داخلی 40

 

تحقیقات خارجی 47

 

 

 

فصل سوم 48

 

مقدمه 49

 

روش تحقیق 50

 

روش گردآوری اطلاعات 50

 

ابزار گردآوری اطلاعات 51

 

روایی و پایایی پرسشنامه 53

 

جامعه آماری 54

 

تعداد و روش نمونه گیری 55

 

روش تجزیه و تحلیل داده ها 55

 

 

 

فصل چهارم 55

 

مقدمه 56

 

بخش اول 58

 

بخش دوم 65

 

 

 

فصل پنجم 72

 

مقدمه 73

 

پایان نامه و مقاله

 

پیشنهادات 76

 

منابع 77

 

 

 

ضمائم 78

 

پرسشنامه دبیران 79

 

پرسشنامه مدیران 80

 

 

 

 

 

فصل اول

 

 

 

مقدمه:

 

رشد و گسترش همه‌جانبه آموزش و پرورش و ارتباط آن با همه نهادها و سازمانهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و.‌.. و همچنین كثرت تعداد دانش‌آموز و نیروی انسانی یعنی معلمان و سایر كاركنان، اختصاص منابع مالی عظیم، مسائل و مشكلات زیادی را در سازمانهای گوناگون این نهاد اساسی اجتماعی بوجود آورده است و باعث شده است كه كشورهای مختلف جهان، بخصوص بعد از تئوری «مدیریت علمی تایلور» دریابند كه سازمانهای آموزشی و پرورشی نیز همانند دیگر سازمانهای اداری، اقتصادی و.‌.. (حتی بیشتر از آنها) نیاز به مدیریت سنجیده و هوشمندانه دارند و بایستی مدیران تحصیل كرده و مجرب كه از استعداد و توانایی لازم برخوردارند، مسئولیت ادارة این گونه سازمانها را برعهده داشته باشند، تا با استفاده از علم و هنر مدیریت، بویژه مدیریت آموزشی، مسائل و مشكلات را كاهش داده و با برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، و تصمیم‌گیری درست و مناسب، از بروز آنها تا حد امكان جلوگیری بعمل آورند و نظام تعلیم و تربیت را به سوی پیشرفت و تعالی سوق دهند (میركمالى ، 1373)

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...