فصل دوم

 

مبانی نظری و ادبیات موضوع……………………………………………………………………………. 16

 

2-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………….. 16

 

2-2روش شناسی تحقیق…………………………………………………………………………………… 16

 

2-2-1 معرفی متغیرهای مورد استفاده در این پژوهش……………………………………………… 16

 

2-2-1-1  متغیر مستقل……………………………………………………………………………………. 17

 

2-2-1-1-1 سفر …………………………………………………………………………………………… 18

 

2-2-1-2 متغیرهای وابسته………………………………………………………………………………… 18

 

2-2-1-2-1 سیستم حمل و نقل…………………………………………………………………………. 18

 

2-2-1-2-1-1 جنبه های حمل و نقل…………………………………………………………………. 18

 

2-2-1-2-1-2 مدلهای حمل و نقل…………………………………………………………………….. 19
2-2-1-2-1-3 طبقه بندی های حمل و نقل………………………………………………………….. 19

 

2-2-1-2-1-4 حمل و نقل و ارتباطات ……………………………………………………………… 19

 

2-2-1-2-1-5 حمل و نقل ، فعالیت ها و کاربری زمین………………………………………….. 20

 

2-2-1-2-1-6 حمل و نقل ؛ انرژی و محیط زیست……………………………………………….. 20

 

2-2-1-2-1-7 مقررات قرارداد حمل و نقل ………………………………………………………… 21

 

2-2-1-2-1-8 انواع حمل و نقل ………………………………………………………………………. 22

 

2-2-1-2-1-8-1 حمل و نقل زمینى یا راه‌هاى خشکى……………………………………………. 22

 

2-2-1-2-1-8-2 حمل و نقل با راه‌آهن………………………………………………………………. 23

 

2-2-1-2-1-8-2-1 مزایاى راه‌آهن…………………………………………………………………….. 24

 

2-2-1-2-1-8-2-2 مزایاى راه‌آهن از بُعد حجم کالا و تناژ بار وتعداد مسافر و نوع کالا…. 24

 

2-2-1-2-1-8-2-3 مزایاى راه‌آهن از نظر عامل زمان……………………………………………… 24

 

2-2-1-2-1-8-3 حمل و نقل تركیبی، راهی برای ارتقای شبكه های ریلی……………………. 25

 

2-2-1-2-1-9 سیستم های نوین حمل و نقل در جهان……………………………………………. 25

 

2-2-1-2-1-10 حمل و نقل عمومی…………………………………………………………………… 28

 

2-2-1-2-1-11 حمل و نقل نیمه عمومی ……………………………………………………………. 29

 

2-2-1-2-2 مدیریت تقاضای سفر……………………………………………………………………… 29

 

2-2-2-1-1-1 مدیریت شهری………………………………………………………………………….. 31

 

2-2-2-1-1-2 مفهوم برنامه ریزی  وبرنامه ریزی شهری………………………………………….. 31

 

2-2-2-1-1-3 تعامل فضایی…………………………………………………………………………….. 32

 

2-3 بر مطالعات صورت گرفته………………………………………………………………. 34

 

2-3-1 مقایسه انگیزه های سفر در میان دو نسل جوان و بزرگسال…………………………….. 34

 

2-3-2 تخمین تابع تقاضای سفر یک شهر………………………………………………………….. 35

 

2-3-3 استفاده از بهینه سازی فازی در تعدیل مقادیر نرخ های سفر…………………………… 37

 

2-3-4 مدل برنامه ریزی شبکه حمل و نقل اتوبوسرانی بین شهری…………………………….. 38

 

2-3-5 مدل تحلیل عاملی برای انتخاب عوامل مؤثر برتقاضای سفر با اتوبوسهای بین شهری 39

 

2-3-6 میزان مخاطرات سفر با اتوبوس در یك راه اصلی بین شهری………………………….. 41

 

2-3-7 نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در كاهش تقاضای سفرهای شهری……………… 42

 

2-3-8 میزان رضایت از سفر با مترو………………………………………………………………….. 44

 

2-3-9 مدلسازی تولید سفر ……………………………………………………………………………. 45

 

2-3-10 تدوین متدولوژی ارزیابی پارامترهای موثر بر تقاضای سفرها در ایران…………….. 47

 

2-3-11 مولفه های كیفیت و كارایی حمل و نقل عمومی………………………………………… 48

 

2-3-12 اهمیت حمل و نقل پایدار شهری در توسعه پایدار شهری…………………………….. 50

 

2-3-13 حل مسائل پیش بینی توزیع سفر در شبكه های حمل ونقل با پارامترهای غیر دقیق 52

 

2-3-14 برنامه ریزی راهبردی توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای کشور….. 53

 

2-3-15 روشهای مختلف برآورد ارزش زمان سفر………………………………………………… 55

 

2-3-16 پیش بینی تولید سفرهای بین شهری……………………………………………………….. 59

 

2-3-17 بررسی مدلهای تولید سفر……………………………………………………………………. 60

 

2-3 -17 -1 مدل PBS&J………………………………………………………………………………. 61

 

2-3-17-2 مدل رگرسیون لوژستیک……………………………………………………………………. 62

 

2-3-17-3 مدل BPNN………………………………………………………………………………….. 62

 

2-3-17-4 مقایسه نتایج مدلها…………………………………………………………………………… 63

 

2-3-18 بررسی اثرات تکرار سفر بر میزان رضایت مسافران……………………………………. 64

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

2-3-19 تاثیرات حمل و نقل همگانی بر كاهش مصرف سوخت………………………………. 65

 

2-3-20 عوامل موثر در ایجاد حمل و نقل نامطلوب………………………………………………. 67

 

2-3-20-1 راهکارهایی جهت بهبود وضعیت توسعه حمل و نقل همگانی …………………… 67

 

2-3-21 راهکارهای کاهش تقاضای سفر…………………………………………………………….. 67

 

2-3-21-1 راهکارهایی كه می توان برای کاهش تقاضای سفر بكار برد شامل……………….. 68

 

2-3-22 مناسب سازی شبکه حمل و نقل شهری و بین شهری…………………………………… 69

 

2-3-23 سفر و شادی‌ ،نیاز بنیادین‌ مردم‌ ایران‌ ………………………………………………………. 71

 

2-3-24 ثمرات سفر………………………………………………………………………………………… 74

 

2-3-25 توصیه های ایمنی برای سفر با اتوبوس های بین شهری………………………………… 78

 

2-3-26 توصیه هایی برای روزهای مسافرت…………………………………………………………. 80

 

2-3-27 کاهش سفرهای بین شهری با اتوبوس، با وجود ثبات نرخ بلیط………………………. 81

 

2-3-28 چرا باید سفر كنیم؟……………………………………………………………………………… 82

 

2-3-28-1 نکاتی درباره سفر با خودروی شخصی …………………………………………………. 89

 

2-3-28-2 نکاتی درباره سفر با قطار و اتوبوس……………………………………………………… 90

 

2-3-28-3 نکاتی درباره سفر با هواپیما………………………………………………………………… 90

 

2-3-29 روشهای مدیریت تقاضای سفر در حمل ونقل……………………………………………. 91

 

2-3-30 بررسی عوامل مؤثر بر زمان سفر در سیستم حمل ونقل…………………………………. 97

 

2-3-31 مدل هوشمند تقاضای سفر  تحلیل الگوی مدل تقاضای سفرهای جاده ای…………… 99

 

2-3-32 تنگناهای سیستم حمل و نقل شهری…………………………………………………………. 100

 

2-3-33 مدیریت شهری…………………………………………………………………………………… 103

 

2-3-33-1 مدیریت شهری در جهان معاصر………………………………………………………….. 104

 

2-3-33-2 اهداف مدیریت شهری………………………………………………………………………. 105

 

2-3-33-3 وظایف مدیریت شهری…………………………………………………………………….. 105

 

2-3-33-4 ضرورت برنامه‌ریزی برای شهری سال…………………………………………………… 108

 

2-3-33-5 ارائه مدلى براى مدیریت یكپارچه حمل و نقل…………………………………………. 114

 

فصل سوم

 

معرفی منطقه مورد مطالعه………………………………………………………………………………… 116

 

3-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………….. 116

 

3-2 ویژگی های طبیعی……………………………………………………………………………………. 116

 

3-2-1 وضعیت توپوگرافی……………………………………………………………………………….. 116

 

3-2-2 فاكتورهای اقلیمی منطقه…………………………………………………………………………. 117

 

3-2-2-1 ارتفاعات………………………………………………………………………………………. 117

 

3-2-2-2 عرض جغرافیایی……………………………………………………………………………. 117

 

3-2-2-3 پوشش گیاهی………………………………………………………………………………… 117

 

3-2-2-4 ساعات آفتابی………………………………………………………………………………… 118

 

3-2-2-5 توفان، رعد و برق…………………………………………………………………………… 118

 

3-2-2-6 روزهای همراه با برف و یا مخلوط برف و باران…………………………………….. 118

 

3-2-2-7 روزهای همراه با گرد و خاك…………………………………………………………….. 119

 

3-2-2-8 اقلیم شهرکرد…………………………………………………………………………………. 119

 

3-2-3 جهت وزش بادهای غالب……………………………………………………………………. 120

 

3-3 ویژگی های انسانی………………………………………………………………………………… 122

 

3-3-1 تاریخچه شهرکرد……………………………………………………………………………….. 122

 

3-3-2 امور ایمنی و ترافیك…………………………………………………………………………… 124

 

3-3 -3 تقسیمات سیاسی………………………………………………………………………………. 126

 

3-3-4 ویژگی های اجتماعی………………………………………………………………………….. 131

 

3-3-4-1 آمار جمعیتی شهرکرد………………………………………………………………………. 131

 

3-3-4-2 بعد خانوار…………………………………………………………………………………….. 131

 

3-3-4-3 تحولات حجم جمعیت…………………………………………………………………….. 133

 

3-3-4-4 میزان رشد جمعیت………………………………………………………………………….. 135

 

3-3-4-5 پیش بینی جمعیت آینده شهرکرد………………………………………………………… 136

 

3-3-4-6 برآورد مهاجرت در شهر و شهرستان شهرکرد………………………………………… 138

 

3-3-4-7 مهاجران وارد شده…………………………………………………………………………… 139

 

3-3-4-8 مبادلات مهاجرتی استان با سایر استان ها………………………………………………. 142

 

3-4-4-9  مراکز آموزشی و دانشگاهی………………………………………………………………. 143

 

3-4  خصوصیات اقتصادی شهر………………………………………………………………………. 149

 

3-4-1 بخش صنعت…………………………………………………………………………………….. 149

 

3-4-2 بخش معدن………………………………………………………………………………………. 150

 

3-4-3 کشاورزی…………………………………………………………………………………………. 151

 

3-4-4 دامپروری…………………………………………………………………………………………. 151

 

3-4-5 خدمات……………………………………………………………………………………………. 152

 

3-4-6 میزان و نسبت درصد جمعیت فعال در بخش های مختلف اقتصادی……………….. 153

 

3-4-7 جمعیت فعال از نظر اقتصادی……………………………………………………………….. 154

 

3-5 خصوصیات کالبدی شهر………………………………………………………………………….. 157

 

3-5-1 نحوه استفاده از اراضی…………………………………………………………………………. 157

 

3-5-1-1 مسکونی……………………………………………………………………………………….. 157

 

3-5-1-2 آموزشی……………………………………………………………………………………….. 158

 

3-5-1-3 آموزش عالی و فنی حرفه ای…………………………………………………………….. 158

 

3-5-1-4 بهداشتی……………………………………………………………………………………….. 159

 

3-5-1-5 درمانی…………………………………………………………………………………………. 159

 

3-5-1-6 مکان‌های تفریحی…………………………………………………………………………… 159

 

3-5-1-7 فضای سبز شهرکرد…………………………………………………………………………. 160

 

3-5-1-8 مذهبی………………………………………………………………………………………….. 161

 

3-5-1-9 فرهنگی………………………………………………………………………………………… 161

 

3-5-1-10 ورزشی………………………………………………………………………………………. 161

 

3-5-1-11 جهانگردی و پذیرایی…………………………………………………………………….. 161

 

3-5-1-12 اداری-خدمات شهری…………………………………………………………………….. 162

 

3-5-1-13 نظامی- ستادی……………………………………………………………………………… 162

 

3-5-1-14 صنعتی……………………………………………………………………………………….. 162

 

3-5-1-15 تاسیسات و تجهیزات شهری و گورستان…………………………………………….. 162

 

3-5-2 شبکه ارتباطی شهر……………………………………………………………………………… 163

 

3-5-2-1 حریم شبکه ارتباطی…………………………………………………………………………. 164

 

3-5-2-2 ارتباطات منطقه………………………………………………………………………………. 169

 

3-5-2-3 شیب خیابانها و نحوه دفع آبهای سطحی………………………………………………. 172

 

3-5-2-4 حمل و نقل و انبارها……………………………………………………………………….. 173

 

3-5-2-5 سرویس حمل و نقل عمومی………………………………………………………………. 173

 

3-5-2-6 حمل ونقل شهری و برون شهری……………………………………………………….. 174

 

3-5-2-6-1 اتوبوس شهری……………………………………………………………………………. 174

 

3-5-2-6-2 تاکسی………………………………………………………………………………………. 174

 

3-5-2-6-3 فرودگاه ……………………………………………………………………………………. 174

 

3-5-2-6-4 پایانه‌ها‌های مسافربری…………………………………………………………………… 174

 

3-6 معیارها و ضوابطی که باید در طرح ریزی کالبدی شهر مورد توجه قرار گیرد………… 176

 

3-7 نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………… 177

 

فصل چهارم

 

یافته های پژوهش…………………………………………………………………………………………. 179

 

4-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………… 179

 

4-2 نتایج توصیفی تحقیق……………………………………………………………………………….. 179

 

4-2-1 وضعیت جنسی پاسخگویان…………………………………………………………………… 179

 

4-2-2 وضعیت محل سکونت پاسخگویان………………………………………………………….. 180

 

4-2-3 وضعیت سنی پاسخگویان……………………………………………………………………… 181

 

4-2-4 وضعیت تحصیلات پاسخگویان………………………………………………………………. 182

 

4-2-5 وضعیت میانگین سفر پاسخگویان به اصفهان در هفته…………………………………… 184

 

4-2-6 وضعیت بیشترین تعداد سفر در روزهای هفته از طرف پاسخگویان………………….. 184

 

4-2-7 وضعیت مقصد نهایی سفرپاسخگویان………………………………………………………. 186

 

4-2-8 وضعیت علت سفر………………………………………………………………………………. 186

 

4-2-9 وضعیت نوع وسیله نقلیه مورد استفاده در سفرها از طرف پاسخگویان………………. 188

 

4-2-10 وضعیت ناسبترین سیستم حمل و نقل پیشنهادی پاسخگویان بین دو شهر شهرکرد و اصفهان 189

 

4-2-11 وضعیت دلیل انتخاب این نوع سیستم حمل و نقل از نظر پاسخگویان…………….. 190

 

4-2-12 وضعیت نظر خواهی در مورد خدمات……………………………………………………. 191

 

4-2-13 وضعیت نظر خواهی در مورد سیستم حمل و نقل……………………………………… 195

 

4-3-1 سهم استان از حمل و نقل جاده ای………………………………………………………….. 199

 

4-3-2 سهم شهرستان شهرکرد از سفرهای استانی(پایانه مسافربری آزادی)………………….. 204

 

4-4 نتایج استنباطی پژوهش………………………………………………………………………………. 206

 

4-4-1 آزمون فرضیه اول………………………………………………………………………………….. 206

 

4-4-1-1 وضعیت پاسخگویان از نظر گروه سنی و علت سفر……………………………………. 206

 

4-4-2 آزمون فرضیه دوم…………………………………………………………………………………. 211

 

4-4-3 آزمون فرضیه سوم…………………………………………………………………………………. 215

 

فصل پنجم

 

جمع بندی، نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات…………………………………………………………….. 217

 

5-1 جمع بندی………………………………………………………………………………………………. 217

 

5-2 نتایج پژوهش………………………………………………………………………………………….. 218

 

5-2-1 نتایج توصیفی………………………………………………………………………………………. 218

 

5-2-2 نتایج استنباطی……………………………………………………………………………………… 219

 

5-2-2-1 آزمون فرضیه اول………………………………………………………………………………. 219

 

5-2-2-2 آزمون فرضیه دوم……………………………………………………………………………… 219

 

5-2-2-3 آزمون فرضیه سوم……………………………………………………………………………… 220

 

5-3 اقدامات مورد نیاز برای حل مشکلات سیستم حمل و نقل در محدوده مورد مطالعه…… 221

 

5-3-1 اقدامات فرهنگی…………………………………………………………………………………… 221

 

5-3-2 اقدامات قانونی…………………………………………………………………………………….. 222

 

5-3-3 اقدامات اقتصادی………………………………………………………………………………….. 222

 

5-3-4 اقدامات خدماتی…………………………………………………………………………………… 222

 

5-3-5 اقدامات اجتماعی………………………………………………………………………………….. 223

 

5-4 ارائه پیشنهادات………………………………………………………………………………………… 223

 

5-5 موضوعات پیشنهادی جهت کار در آینده………………………………………………………… 224

 

منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………… 226

 

منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………… 229

 

چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………. 230

 

فهرست جدول ها

 

جدول شماره 1-1 : متغیرهای کلی تحقیق ، شاخص های سنجش متغیرها و درصد روایی آنها        12

 

جدول شماره 2-1 : استراتژی­های مدیریت تقاضای سفر…………………………………………… 30

 

جدول شماره 2-2 : مشخصات و خصوصیات سفر با اتوبوس در ایران………………………….. 42

 

جدول شماره 2-3 : طبقه بندی برای تعیین نرخ های تخلیه………………………………………… 61

 

جدول شماره 2-4 : جدول دسته بندی برای نشان دادن عملکرد مدل رگرسیون لوجستیک … 63

 

جدول شماره 2-5 : دسته بندی برای نشان دادن عملکرد مدل )مدل رگرسیون لوجستیک)…. 63

 

جدول شماره 2-6 : انواع معیارها و حالتهای هر معیار در تكنیكهای پیش بینی زمان سفر……. 96

 

جدول شماره 2-7 : چهار روش برای دست‌یابی به شهرهای سالم………………………………… 110

 

جدول شماره 3-1 : خلاصه نتایج تعیین اقلیم شهركرد با روشهای مختلف……………………… 119

 

جدول شماره 3-2 : وضع جوی شهر شهركرد برحسب ماه…………………………………………. 121

 

جدول شماره 3-3 : تعداد پایگاههای امداد نجات جاده ای تا پایان سال 1389……………….. 125

 

جدول شماره 3-4 : تعداد تصادفات، متوفیات و مصدومین در سال 1389…………………….. 126

 

جدول شماره 3-5 تقسیمات سیاسی استان چهارمحال و بختیاری :1388……………………….. 127

 

جدول شماره 3-6 : طول و عرض جغرافیایی شهرستانها……………………………………………. 127

 

جدول شماره 3-7 : تعداد شهرستان، بخش، شهر و دهستان براساس تقسیمات كشوری…….. 128

 

جدول شماره 3-8 : تقسیمات استان چهارمحال و بختیاری…………………………………………. 128

 

جدول شماره 3-9 : تقسیمات كشوری در محدوده استان…………………………………………… 129

 

جدول شماره 3-10 : آمار جمعیتی شهرکرد……………………………………………………………. 131

 

جدول شماره 3-11 : جمعیت بر حسب تعداد افراد تشکیل دهنده خانواده در سال 1385…… 132

 

جدول شماره 3-12 : جمعیت برحسب نوع خانوار، جنس و شهرستان: آبان 1385……………. 132

 

جدول شماره 3-13 : توزیع سنی شهر شهرکرد و میزان رشد ویژه گروه های بزرگ سنی…… 134

 

جدول شماره 3-14 : پیش بینی جمعیت شهر شهرکرد ، میزان های حیاتی و میزان های رشد بر حسب دوره های پنج ساله از سال 1375 تا 1395 (گزینه اول)………………………………………………………………………….. 137

 

جدول شماره 3-15 : پیش بینی جمعیت شهر شهرکرد ، میزان های حیاتی و میزان های  شد بر حسب دوره های پنج ساله از سال 1375 تا 1395 (گزینه دوم)………………………………………………………………………….. 137

 

جدول شماره 3-16 : پیش بینی جمعیت شهر شهرکرد ، میزان های حیاتی و میزان های رشد بر حسب دوره های پنج ساله از سال 1375 تا 1395 (گزینه سوم)…………………………………………………………………………. 138

 

جدول شماره 3-17 : برآورد مهاجرت در شهر و شهرستان شهرکرد…………………………….. 139

 

جدول شماره 3-18 : توزیع مهاجران وارد شده به استان چهارمحال و بختیاری  از  سایر استانها برحسب مقصد مهاجرت                                                                                                           140

 

جدول شماره 3-19 : توزیع مهاجران خارج شده از استان چهارمحال و بختیاری به تفکیک مهمترین استانهای مقصد (85-1375)                                                                                                           140

 

جدول شماره 3-20 : مهاجران وارد شده به استان چهارمحال و بختیاری به تفکیک مهمترین استانهای مبدا      140

 

جدول شماره 3-21 : موازنه مهاجرتی استان چهارمحال و بختیاری با استانهای اصفهان، خوزستان، تهران و فارس در سالهای 1385 – 1375………………………………………………………………………………………………… 141

 

جدول شماره 3-22 : مهاجران خارج شده از استان چهارمحال و بختیاری به تفکیک مهمترین استانهای مقصد (85-1375)                                                                                                           142

 

جدول شماره 3-23 : شمار و درصد مهاجران خارج شده از استان چهارمحال و بختیاری به تفکیک مهمترین استانهای مقصد (75-1365)……………………………………………………………………………………………………. 143

 

جدول شماره 3-24 : باسوادان در جمعیت 6 ساله و بیشتر ساكن برحسب جنس و شهرستان 143

 

جدول شماره 3-25 : دانش آموزان وکارکنان آموزشی،دفتری واداری کلیه دوره های تحصیلی برحسب شهرستان 144

 

جدول شماره 3-26 : فارغ التحصیلان دوره های تحصیلی تحت پوشش اداره کل آموزش و پرورش  بر حسب پایه تحصیلی                                                                                                           144

 

جدول شماره 3-27 : دانشجویان دانشگاهها ومراکز آموزش عالی دولتی برحسب دوره های مختلف تحصیلی 145

 

جدول شماره 3-28 : فارغ التحصیلان دانشگاهها ومراکز آموزش عالی دولتی برحسب دوره های مختلف تحصیلی     147

 

جدول شماره 3-29 : کارگاه های فعال بخش خدمات شهرکرد به تفکیک نوع فعالیت عمده.. 153

 

جدول شماره 3-30 : جمعیت فعال شهرکرد…………………………………………………………… 155

 

جدول شماره 3-31 : جمعیت ده ساله و بیشتر شهرکرد به تفکیک فعال و غیر فعال طی دهه های مختلف      156

 

جدول شماره 3-32 : جمعیت فعال شهرکرد به تفکیک شاغل و بیکار و جنسیت در دوره های مختلف         156

 

جدول شماره 3-33 : تعداد پلاکهای سطح شهر……………………………………………………….. 157

 

جدول شماره 3-34 : پروانه های ساختمانی صادر شده برای احداث بنا برحسب مساحت زمین و زیربنا در نقاط شهری                                                                                                           157

 

جدول شماره 3-35 : پروانه های ساختمانی مسکونی صادر شده برای احداث بنا برحسب تعداد طبقات در نقاط شهری                                                                                                           158

 

جدول شماره 3-36 : پروانه های ساختمانی صادرشده برای احداث بنابرحسب وضعیت قبلی زمین ومساحت آن درنقاط شهری                                                                                                           158

 

جدول شماره 3-37 : اماکن مذهبی……………………………………………………………………….. 161

 

جدول شماره 3-38 : عرض حریم بکه ارتباطی شهر…………………………………………………. 166

 

جدول شماره 3-39 : حجم ترافیک ورودی به شهر شهرکرد- اصفهان…………………………… 171

 

جدول شماره 3-40 : تعداد اتوبوس و مینی بوس فعال در خطوط شهری و برون شهری……. 173

 

جدول شماره 3-41 : انواع راههای تحت پوشش اداره کل راه و ترابری استان…………………. 175

 

جدول شماره 3-42 : انواع راههای روستایی تحت پوشش اداره کل راه و ترابری استان……… 175

 

جدول شماره 3-43 : تعداد پایانه ، سفر و مسافرجابجا شده برون استانی و درون استانی از طریق پایانه های مسافر بری توسط انواع وسایل نقلیه عمومی مسافری جاده ای برحسب شهرستان……………………………………. 175

 

جدول شماره 4-1 : وضعیت جنسی پاسخگویان……………………………………………………… 180

 

جدول شماره 4-2 : وضعیت محل سکونت پاسخگویان ……………………………………………. 181

 

جدول شماره 4-3 : وضعیت سنی پاسخگویان………………………………………………………… 182

 

جدول شماره 4-4 : وضعیت تحصیلات پاسخگویان…………………………………………………. 183

 

جدول شماره 4-5 : وضعیت میانگین سفر پاسخگویان به اصفهان در هفته………………………. 184

 

جدول شماره 4-6 : وضعیت بیشترین تعداد سفر در روزهای هفته……………………………….. 185

 

جدول شماره 4-7 : وضعیت مقصد نهایی سفر………………………………………………………… 186

 

جدول شماره 4-8 : وضعیت علت سفر…………………………………………………………………. 187

 

جدول شماره 4-9 : وضعیت علت سفر در صورت غیر شغلی بودن……………………………… 187

 

جدول شماره 4-10 : وضعیت نوع وسیله نقلیه مورد استفاده در سفرها………………………….. 188

 

جدول شماره 4-11 : وضعیت نوع سیستم حمل و نقل مناسب بین دو شهر شهرکرد و اصفهان        189

 

جدول شماره 4-12 : وضعیت دلیل انتخاب این نوع سیستم حمل ونقل…………………………. 190

 

جدول شماره 4-13 : وضعیت نظرپاسخگویان به نامناسب بودن خدمات درمانی………………. 191

 

جدول شماره 4-14 : وضعیت نظرپاسخگویان به نامناسب بودن خدمات آموزشی…………….. 192

 

جدول شماره 4-15 : وضعیت نظرپاسخگویان به نامناسب بودن خدمات تفریحی…………….. 193

 

جدول شماره 4-16 : وضعیت ن نظرپاسخگویان به نامناسب بودن خدمات تجاری…………… 194

 

جدول شماره 4-17 : وضعیت نظرپاسخگویان به مدیریت حمل و نقل شهری…………………. 195

 

جدول شماره 4-18 : وضعیت نظرپاسخگویان به سیستم ایمنی جاده ای………………………… 196

 

جدول شماره 4-19 : وضعیت نظرپاسخگویان به کیفیت خدمت رسانی سیستم حمل و نقل.. 197

 

جدول شماره 4-20 : وضعیت نظرپاسخگویان به کیفیت وسایل حمل و نقل عمومی…………. 198

 

ت جدول شماره 4-21 : تعداد مسافر جابجا شده به تفکیک شهرستان مبدا و استان مقصد….. 201

 

جدول شماره 4-22 : تعداد سفر انجام شده به تفکیک شهرستان مبدا و استان مقصد………….. 202

 

جدول شماره 4-23 : مسافرین جابه جا شده استان چهار محال و بختیای……………………….. 204

 

جدول شماره 4-24 : مسافرین جابه جا شده از پایانه مسافربری آزادی شهرکرد……………… 204

 

جدول شماره 4-25 : اطلاعات گروه های سنی و علت سفر………………………………………. 206

 

جدول شماره 4-26 : نتایج بدست آمده از آزمون خی دو………………………………………….. 207

 

جدول شماره 4-27 : متغیرها و شاخص های مورد استفاده در فرضیه دوم……………………… 211

 

جدول شماره 4-28 : وضعیت نظرپاسخگویان به نامناسب بودن خدمات در شهر شهرکرد…. 212

 

جدول شماره 4-29 : سرانه و سطوح مورد نیاز کاربریها(متر مربع)………………………………. 213

 

جدول شماره 4-30 : نتایج آزمون فرضیه دوم………………………………………………………… 214

 

جدول شماره 4-31 : نتایج آزمون فرضیه سوم………………………………………………………… 215

 

فهرست نمودارها

 

نمودار شماره 2-1 : توسعه اهداف سیستم حمل و نقل شهری…………………………………….. 39

 

نمودار شماره 2-2 : نمای شماتیک سیستم عصبی  فازی…………………………………………. 46

 

نمودار شماره 2-3 : نمودار سه بعدی خروجی ها در برابر ورودی ها…………………………… 46

 

نمودار شماره 2-4 : منحنی ROC برای مدل رگرسیون لوجستیک …………………………….. 63

 

نمودار شماره 2-5 : منحنی ROC برای مدل BPNN…………………………………………… 63

 

نمودار شماره 2-6 : طرح شهر سالم بلفاست………………………………………………………….. 112

 

نمودار شماره 2-7 : مدل مفهومى كنترل یكپارچه ترافیك…………………………………………… 113

 

نمودار شماره 3-1 : تعداد پایگاههای امداد نجات جاده ای تا پایان سال 1389……………….. 125

 

نمودار شماره 3-2 : تعداد تصادفات، متوفیات و مصدومین در سال 1389…………………….. 126

 

نمودار شماره 3-3 : درصد مساحت شهرستانهای استان…………………………………………….. 128

 

نمودار شماره 3-4 : تراکم جمعیت در استان و به تفکیک شهرستان……………………………… 133

 

نمودار شماره  4-1 : وضعیت جنسی پاسخگویان……………………………………………………. 180

 

نمودار شماره  4-2 : وضعیت محل سکونت پاسخگویان…………………………………………… 181

 

نمودار شماره 4-3 : وضعیت سنی پاسخگویان……………………………………………………….. 182

 

نمودار شماره 4-4: وضعیت تحصیلات پاسخگویان…………………………………………………. 183

 

نمودار شماره 4-5 : وضعیت میانگین سفر پاسخگویان به اصفهان در هفته……………………… 184

 

نمودار شماره 4-6 : وضعیت بیشترین تعداد سفر در روزهای هفته………………………………. 185

 

نمودار شماره 4-7: وضعیت مقصد نهایی سفر………………………………………………………… 186

 

نمودار 4-8 : وضعیت علت سفر…………………………………………………………………………. 187

 

نمودار 4-9 : وضعیت علت سفر در صورت غیر شغلی بودن……………………………………… 188

 

نمودار شماره 4-10 : وضعیت نوع وسیله نقلیه مورد استفاده در سفرها…………………………. 189

 

نمودار شماره 4-11 : وضعیت نوع سیستم حمل و نقل مناسب بین دو شهر شهرکرد و اصفهان   190

 

نمودار شماره 4-12 : وضعیت دلیل انتخاب این نوع سیستم حمل ونقل………………………… 191

 

نمودار شماره 4-13 : وضعیت نظرپاسخگویان به نامناسب بودن خدمات درمانی……………… 192

 

نمودار شماره 4-14 : وضعیت نظرپاسخگویان به نامناسب بودن خدمات آموزشی……………. 193

 

نمودار شماره 4-15 : وضعیت نظرپاسخگویان به نامناسب بودن خدمات تفریحی……………. 194

 

نمودار شماره 4-16 : وضعیت نظرپاسخگویان به نامناسب بودن خدمات تجاری……………… 195

 

نمودار شماره 4-17 : وضعیت نظرپاسخگویان به مدیریت حمل و نقل شهری………………… 196

 

نمودار شماره 4-18 : وضعیت نظرپاسخگویان به سیستم ایمنی جاده ای………………………… 197

 

نمودار شماره 4-19 : وضعیت نظرپاسخگویان به کیفیت خدمت رسانی سیستم حمل و نقل.. 198

 

نمودار شماره 4-20 : وضعیت نظرپاسخگویان به کیفیت وسایل حمل و نقل عمومی………… 199

 

نمودار شماره 4-21 : تعداد مسافر جابجا شده در سطح کشور بر حسب استان مبدا…………. 199

 

نمودار شماره 4-22 : تعداد سفر وسایل نقلیه عمومی مسافری حامل مسافر سطح کشور بر حسب استان مبدا در سال 1388………………………………………………………………………………………………………………….. 200

 

نمودار شماره 4-23 : مسافرین جابجا شده برون استانی استان چهارمحال و بختیاری……….. 203

 

نمودار شماره 4-24 : مسافرین جابجا شده برون استانی استان اصفهان………………………….. 203

 

نمودار شماره 4-25 :وضعیت نظرپاسخگویان در مورد کمبود خدمات در شهر شهرکرد…….. 212

 

فهرست نقشه ها

 

نقشه شماره 3-1 : نقشه شهرستانهای استان چهارمحال و بختیاری……………………………….. 130

 

نقشه شماره 3-2 : نقشه شهرستان شهرکرد…………………………………………………………….. 130

 

نقشه شماره 3-3 : نقشه راه های استان چهارمحال و بختیاری…………………………………….. 16

 

فهرست تصویرها

 

شکل شماره 2-1 : اعضای گروه رهبری‌کننده طرح شهر سالم……………………………………… 112

 

شکل شماره 3-1 : پارک کوهستانی ملت شهرکرد……………………………………………………. 159

 

شکل شماره 4-1 : پایانه مسافربری شهرکرد…………………………………………………………… 203

 

شکل شماره 4-2 : پایانه مسافربری آزادی شهرکرد………………………………………………….. 205

 

ضمیمه

 

پرسشنامه سفرهای روزانه شهرکرد – اصفهان       231

 

چکیده:

 

با توجه به اینکه شهر شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری رشد چندانی نداشته (چه از لحاظ کالبدی و چه از لحاظ برخی خدمات مانند تفریحی و تجاری ) و در سال 1389 (و سالهای پیش از آن) بیشترین جابجایی مسافر (78.3% )از شهر شهرکرد ، به شهر اصفهان و اکثر آنها به صورت روزانه بوده است، این پژوهش سعی بر شناخت عوامل موثر در ایجاد این سفرها داشته است. که روش کار به صورت ترکیبی از روش های اسنادی- تحلیلی و میدانی بوده، بدین صورت که پس از تکمیل  پرسشنامه برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزارهای آماری (Excel ,Spss) استفاده شده است.آزمون آماری آلفای کورنباخ نشان داد که این پرسشنامه از اعتبار و روایی بالایی برخوردار است. آزمون های فرضیات تحقیق نشان داد که اولا هیچگونه رابطه ای بین علت سفرهای روزانه و گروه های جمعیتی سفر کننده از شهرکرد به اصفهان وجود نداشته است ثانیا رابطه ی معناداری بین سیستم حمل و نقل شهری شهرکرد-اصفهان و میزان تردد و همچنین رابطه معناداری بین خدمات شهری شهرکرد و تعداد سفر وجود دارد. که با مدیریت و برنامه ریزی صحیح می توان تعداد سفرها را کاهش وشهر شهرکرد را به سوی پیشرفت و توسعه سوق داد.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...